Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zojuist mijn achterknipperlichten vervangen voor kleinere (thanks seren)

Vervolgens mijn usb aansluiting parallel aan mijn handvatverwarming (via relais direct op de accu) aangesloten. Ik heb een 30 ampere zekering in het relais zitten (gewone steekzekering), deze klapte er uit toen ik de handvatverwarming en usb aansluiting aan had.

Nu is dat een mysterie voor mij. Handvatverwarming heeft 57W op start-stand (daytona), en die usb aansluiting zal toch ook niet enorm veel stroom trekken..? Ik had er niets aan hangen, geen opladers dus in feite zou alleen het minuscule ledje in de usb aansluiting zelf stroom moeten trekken.

Als ik mijn middelbare-school-natuurkunde raadpleeg zou dat bij elkaar misschien 60+60W (handvatvw + usb) = 120 watt vermogen zijn, wat bij 12V een stroom trekt van 10 ampere..

dan kan het toch niet anders dan dat er ergens kortsluiting is?

Wat doet ie als je de usb weer losmaakt?
 
nee want de zekering van het relais ligt er uit.. ga morgen nieuwe kopen (een hoop denk ik, had helemaal geen reserve)
 
Waar haal jij de 'andere' 12V vandaan om je relais aan te sturen? Kan je even beknopt uitleggen/tekenen hoe je het hebt aangesloten?
 
+ van de accu direct op 30 (dikke draad)
+ van de handvatverwarming en + USB aan 87

- van linker koplamp (dimlicht) aan 85
+ van linker koplamp (dimlicht) aan 86 (of andersom, weet ik even niet meer)


Vervolgens zijn de USB en handvatverwarming ook nog apart geaard.

fkwcpd.jpg



De boel werkte dus wel, zowel de USB als de handvatverwarming doet het, alleen niet samen -O-
 
Laatst bewerkt:
+ van de accu direct op 30 (dikke draad)
+ van de handvatverwarming en + USB aan 87

- van linker koplamp (dimlicht) aan 85
+ van linker koplamp (dimlicht) aan 86 (of andersom, weet ik even niet meer)


Vervolgens zijn de USB en handvatverwarming ook nog apart geaard.

[afbeelding]


De boel werkte dus wel, zowel de USB als de handvatverwarming doet het, alleen niet samen -O-
Ik zou op de 85 een geschakelde + (stuurdraad) aansluiten en de 86, usb en verwarming rechtstreeks aan massa (frame). De 30 en 87 lijken wel goed aangesloten.

Wat je kunt doen is een ampéretang regelen en kijken wat de verwarming en usb afzonderlijk trekken aan ampérage.
 
Ik zou de massa voor handvatverwarming en USB rechtstreeks van de accu afhalen (ik weet niet hoe je dat nu hebt gedaan). Ik heb ooit een keer problemen gehad met de massa van het frame (was geen Suup).
 
Ik heb bij het aanleggen de massa van beide nog eens nagemeten en die maakt zonder problemen verbinding met de minpool van de accu. Als mijn frame niet goed aard zouden er meer dingen niet goed moeten werken, toch?
 
@ naaldbuizen vervangen

Hallo vandaag op de dynojet bank geweest. 67 pk op het achterwiel. 63 koppel. Conclusie is dat hij Veel te rijk stond een dat dat door de naaldbuizen komt (versleten 46.000km) op motor. Nu wil ik het zelf repareren.

1. Hoe moeilijk is het om zelf de naaldbuizen te vervangen?
2. Welke moet ik hebben? Op lego kedo vind ik er een paar maar weet niet welke de juiste is. Wil iemand me helpen?
3. Ik zag ergens en afbeelding van een halve ring die onder de gasveer kan om zo te voorkomen dat de naald gaat trillen. Kan deze afbeelding niet meer vinden. ..

Ik kan het door de winkel laten doen maar wil het zelf leren. Ben redelijk handig. Advies is welkom.
Gr.
 
Ow en is het verstandig om dan ook maar meteen nieuw naalden bij kedo me te bestellen?
 
Jazeker, altijd naaldbuizen en naalden samen vervangen. Die zijn namelijk op elkaar ingesleten.

Het is niet zo moeilijk om zelf te doen, maar ik zou wel een werkplaatshandboek gebruiken of zoek eens op Youtube, daar heb ik eens wat filmpjes gezien (en niet opgeslagen |( )
 
En gebruik de zoekmachine van dit topic (bovenaan de pagina, zoekwoord (bijvoorbeeld "naaldbuizen", "carbs", "naalden", ...) in typen en zoeken in "dit onderwerp". Zo vind je de postings die hierover gaan.
Je kan hetzelfde doen met de oudere onderwerpen. Als je dat allemaal leest ben je expert ;)
 
Laatst bewerkt:
Thx klickstart

Ik vond net een fantastisch filmpje op youtube van een Griek die zijn naaldbuizen vervangt. Super easy. Nu alleen nog ff de juiste onderdelen van kedo. Ze hebben het over een Duitse versie van de mikuni carb. Maar ik zal ze ff emaillen voor de zekerheid.

Ps. Ik verkoop mijn ricky cross valbeugel en mijn givi kofferset met montage beugels. Zet ze op marktplaats maar jullie hebben voorrang!
 
die animatie is echt top! Bedankt Klickstart, het is mij nog nooit zo duidelijk geweest :)

vervolg op mijn elektra praktijken volgt vanavond
 
Daar kan die van mij niet tegen op.

Ik ben nog wel op zoek naar dat plaatje van de gas naald met een half ringetje. ...


Btw. Heeft iemand ervaring met progressieve voor vork vering van wilberts? Deze kost 100 euro bij kedo. Hyperpro heeft deze ook voor meer liefst 160 euro. Nu kan ik bij mlm parts en combi kit kopen van hyperpro. Voorvork vering plus achter ver voor 250 euro. Vind alleen die voorvork vering zo stervens duur. 160...
 
Laatst bewerkt:
Daar kan die van mij niet tegen op.

Ik ben nog wel op zoek naar dat plaatje van de gas naald met een half ringetje. ...


Btw. Heeft iemand ervaring met progressieve voor vork vering van wilberts? Deze kost 100 euro bij kedo. Hyperpro heeft deze ook voor meer liefst 160 euro. Nu kan ik bij mlm parts en combi kit kopen van hyperpro. Voorvork vering plus achter ver voor 250 euro. Vind alleen die voorvork vering zo stervens duur. 160...



full
 
elektra probleem is opgelost, bleek dat ik twee draden had omgewisseld :z

thanks voor de hulp in ieder geval, de boel doet het uitstekend en nu zelfs met een 20A zekering

Ook nog lekker even een blokje om geweest en ik zag zowaar een mooie xtz750 geparkeerd staan op de Raamweg in Den Haag, toevallig één van jullie? Dutchdude misschien? Was een blauw-boven-wit-onder kleurstelling met witte handkappen

Was nog op zoek naar leuke stukjes berm rijbaan om de suup even uit te laten maar het viel een beetje tegen. Weet iemand nog een leuk plekje (bouwput, braakliggend terrein, verlaten stukje bos oid) in regio Den Haag?
 
Laatst bewerkt:
elektra probleem is opgelost, bleek dat ik twee draden had omgewisseld :z

thanks voor de hulp in ieder geval, de boel doet het uitstekend en nu zelfs met een 20A zekering

Ook nog lekker even een blokje om geweest en ik zag zowaar een mooie xtz750 geparkeerd staan op de Raamweg in Den Haag, toevallig één van jullie? Dutchdude misschien? Was een blauw-boven-wit-onder kleurstelling met witte handkappen

Was nog op zoek naar leuke stukjes berm rijbaan om de suup even uit te laten maar het viel een beetje tegen. Weet iemand nog een leuk plekje (bouwput, braakliggend terrein, verlaten stukje bos oid) in regio Den Haag?

Ik weet daar nog wel een stukje zand om doorheen te ploeteren. :9~ , alleen oppassen dat er geen duitser in een kuil vakantie ligt te vieren. O-)
 
haha ja die had ik ook al wel bedacht, maar dat is meer voor in de winter 's avonds laat in de regen met mijn verlichting uit })
 
Aangezien ik steeds vaker lange(re) ritten ga rijden op mijn s10, en dan niet altijd even lekker zit op het standaard zadel ben ik aan het kijken naar een zadel op maat.
Zijn er hier mensen met ervaringen met een zadel op maat? en waar heb je m laten maken?
 
zelf doen (staat een mooie how-to op MF), aan hawkgt vragen (zit hier op MF, even zoeken), of anders bij Tijger Leathers in Den Haag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan