Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Ik heb de bigend lagers vervangen van mijn blok maar om zeker te weten dat de balansassen goed staan moet ik het vliegwiel verwijderen. De spiebaan moet gelijk staan met een merk op het carterhelft. Het vliegwiel zit echter muurvast. Iemand een tip? Of doe speciale tool te leen? Poelietrekker en zelfgemaakte tool zijn niet genoeg.

Nu heb ik de spiebaanuitgemeten en gaat het blok vrij rond maar zou voor het mooie zeker willen weten dat de assen goed staan.
 
Ik heb de bigend lagers vervangen van mijn blok maar om zeker te weten dat de balansassen goed staan moet ik het vliegwiel verwijderen. De spiebaan moet gelijk staan met een merk op het carterhelft. Het vliegwiel zit echter muurvast. Iemand een tip? Of doe speciale tool te leen? Poelietrekker en zelfgemaakte tool zijn niet genoeg.

Nu heb ik de spiebaanuitgemeten en gaat het blok vrij rond maar zou voor het mooie zeker willen weten dat de assen goed staan.
Ik kan je niet helpen aan de tools, maar waarom twijfel je aan de positie vd balansassen?
 
Vliegwiel krijg je er wel af met warmstoken en een poelietrekker met wat flex.
Klap op zn kop wil ook nog wel eens helpen.

Maar met 99% zekerheid kan ik je zeggen dat de mertekens bdp zijn.
IMG_0578 2.jpeg
 
Ik heb alle connectotren die in het kabelboom circuit zitten met betrekking op de ontsteking vervangen.
Was goed te doen met de onderdelen van Kedo.de
Tot nu toe loopt hij goed maar ben er nog niet aan toegekomen om een goed lang stuk te rijden.
Ben benieuwd ik hou mn vingers gekruist, als het hierna nog niet gefixt is breng ik de motor naar een garage
 
Mijn S10 loopt redelijk rijk 1:12. dit was 1:17.
ik heb de carb al gereinigd en een revisie set voor gekocht en gemonteerd. daarnaast kleppen gesteld, nieuwe bougies.
ben benieuwd naar waar deze rijke afstemming vandaan kan komen.
de 1:12 is dus na al deze veranderingen.
 
Mijn S10 loopt redelijk rijk 1:12. dit was 1:17.
ik heb de carb al gereinigd en een revisie set voor gekocht en gemonteerd. daarnaast kleppen gesteld, nieuwe bougies.
ben benieuwd naar waar deze rijke afstemming vandaan kan komen.
de 1:12 is dus na al deze veranderingen.
Gas naalden en buizen vervangen, choke plunjers vervangen. Dan zou als alles goed is hij weer rond de 1 op 17 moeten lopen.
 
Is hij gelijk naar de 1 op 12 gegaan naar de carburateur revisie ??? en daar voor liep hij 1 op 17.
Dat is niet helemaal duidelijk in jou verhaal. heb je ook gekeken of de sproeiers overheen komen met wat er uit gehaald hebt.
 
en anders orginele spullen terug zetten en kijken of hij dan weer wel 1 op 17 loopt. 1 op 17 is een mooie waarde voor de S10
 
Is hij gelijk naar de 1 op 12 gegaan naar de carburateur revisie ??? en daar voor liep hij 1 op 17.
Dat is niet helemaal duidelijk in jou verhaal. heb je ook gekeken of de sproeiers overheen komen met wat er uit gehaald hebt.
Ja dat klopt. Na alle veranderingen van 1:12 naar 1:17. Je zou het omgekeerde verwachten. Maar ik zal de vlotterhoogte en sproeiers eens vergelijken.
 
Heren,

Vandaag weer een heerlijke rit gemaakt, +350km.
Bij terugkomst de ketting voorzien van schoon vet en het viel mij op, dat er zowel radiale als axiale speling op het achtertandwiel zit. Niet extreem, maar het is er wel. Dit kan zowel het lager als de rubbers zijn en wil alles wel vervangen, maar wil graag weten of hier normaal ook iets van speling voelbaar is. Je kunt het tandwiel bewijze van iets heen en weer halen en dan voel je de ruimte in de rubbers. Voel ook wat speling in het lager. Dus of alles vervangen of alleen het lager in het tandwiel. Tips? Iemand toevallig de SKF nummers?
1713722276504.png
 

Bijlagen

  • IMG_4379.jpeg
    IMG_4379.jpeg
    356,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Heren,

Vandaag weer een heerlijke rit gemaakt, +350km.
Bij terugkomst de ketting voorzien van schoon vet en het viel mij op, dat er zowel radiale als axiale speling op het achtertandwiel zit. Niet extreem, maar het is er wel. Dit kan zowel het lager als de rubbers zijn en wil alles wel vervangen, maar wil graag weten of hier normaal ook iets van speling voelbaar is. Je kunt het tandwiel bewijze van iets heen en weer halen en dan voel je de ruimte in de rubbers. Voel ook wat speling in het lager. Dus of alles vervangen of alleen het lager in het tandwiel. Tips? Iemand toevallig de SKF nummers? Bekijk bijlage 1998668
Axiaal zou je geen speling mogen hebben, hij zit nl. Opgesloten. De rubbers zijn waarschijnlijk nog prima. Ik zou daarom alleen de lagers vervangen
 

Bijlagen

  • F4F5D25C-A79A-4CCA-8929-413FD31BC1C0.jpeg
    F4F5D25C-A79A-4CCA-8929-413FD31BC1C0.jpeg
    538,5 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan