Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan je niet helpen aan de tools, maar waarom twijfel je aan de positie vd balansassen?Ik heb de bigend lagers vervangen van mijn blok maar om zeker te weten dat de balansassen goed staan moet ik het vliegwiel verwijderen. De spiebaan moet gelijk staan met een merk op het carterhelft. Het vliegwiel zit echter muurvast. Iemand een tip? Of doe speciale tool te leen? Poelietrekker en zelfgemaakte tool zijn niet genoeg.
Nu heb ik de spiebaanuitgemeten en gaat het blok vrij rond maar zou voor het mooie zeker willen weten dat de assen goed staan.
Ik kan niet zien of de spiebaan op het merk staat. Het merkteken zit achter het vliegwiel.Ik kan je niet helpen aan de tools, maar waarom twijfel je aan de positie vd balansassen?
Gas naalden en buizen vervangen, choke plunjers vervangen. Dan zou als alles goed is hij weer rond de 1 op 17 moeten lopen.Mijn S10 loopt redelijk rijk 1:12. dit was 1:17.
ik heb de carb al gereinigd en een revisie set voor gekocht en gemonteerd. daarnaast kleppen gesteld, nieuwe bougies.
ben benieuwd naar waar deze rijke afstemming vandaan kan komen.
de 1:12 is dus na al deze veranderingen.
Gas naalden en buizen vervangen, choke plunjers vervangen. Dan zou als alles goed is hij weer rond de 1 op 17 moeten lopen.
Ja dat klopt. Na alle veranderingen van 1:12 naar 1:17. Je zou het omgekeerde verwachten. Maar ik zal de vlotterhoogte en sproeiers eens vergelijken.Is hij gelijk naar de 1 op 12 gegaan naar de carburateur revisie ??? en daar voor liep hij 1 op 17.
Dat is niet helemaal duidelijk in jou verhaal. heb je ook gekeken of de sproeiers overheen komen met wat er uit gehaald hebt.
Axiaal zou je geen speling mogen hebben, hij zit nl. Opgesloten. De rubbers zijn waarschijnlijk nog prima. Ik zou daarom alleen de lagers vervangenHeren,
Vandaag weer een heerlijke rit gemaakt, +350km.
Bij terugkomst de ketting voorzien van schoon vet en het viel mij op, dat er zowel radiale als axiale speling op het achtertandwiel zit. Niet extreem, maar het is er wel. Dit kan zowel het lager als de rubbers zijn en wil alles wel vervangen, maar wil graag weten of hier normaal ook iets van speling voelbaar is. Je kunt het tandwiel bewijze van iets heen en weer halen en dan voel je de ruimte in de rubbers. Voel ook wat speling in het lager. Dus of alles vervangen of alleen het lager in het tandwiel. Tips? Iemand toevallig de SKF nummers? Bekijk bijlage 1998668
zie foto; ik denk otto parts. gekocht via WEMOTO.@Motorbertje Van welk merk is de rivisie set?