Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Heb maar wat navraag gedaan, oa bij MotoPort, kwam er al gauw achter dat de spanner alleen al € 163,- kost :X
en ook de geruststelling meegekregen van een (technisch) medewerker, dat wanneer ik de ketting/spanner niet echt hoor, dat vervangen niet echt nodig is
Goeie tip van die monteur.

Niemand kan je de garantie geven dat de ketting niet verspringt als je de naks eruit haalt.
In het handboek staat dat de ketting versleten is bij (ik dacht) zo`n 16 klikjes van de spanner.
Daarvoor moet je de spanner eruit halen en terug stellen, daarna monteer je hem (zonder veer en die grote bout die hem aandrukt) en als je de veer erin plaatst moet je tikjes tellen.
Maar ook hiervoor krijg je geen garantie dat de ketting niet verspringt.

Een indicatie is dat je ongeveer 50k km met een ketting kan doen, kan korter, kan langer.
 
Vandaag heb ik ze allebei even uitgelaten.
Die ouwe werd zo jaloers dat ik die nieuwe aanwinst 4 maanden lang aan het vertroetelen was.*D
Hij had er dan ook behoorlijk zin in en na een half jaar stilstaan totaal geen problemen met de carburateurs en benzine gehad.
Had de kranen dicht gedaan totdat er vanzelf mee op hield.

Nu staan ze nog lekker naast elkaar in de garage, het naderend afscheid zal ze zwaar liggen.
Ben benieuwd of het net zo gaat klikken met die Spaanse suup?

Overigens draait die ouwe suup 500rpm minder, dat is dus het verschil et de ultra short overbrenging.

IMG_3637.jpeg
 
@Hookski je kunt de naks er prima uit halen, zo lang je voorzichtig doet zal je ketting niet zomaar gaan springen. Heeft geen pootjes.
De naks er uit halen om m weer gangbaar te maken is namelijk ook nuttig. Soms blijft de spanner een beetje hangen en spant ie de ketting niet meer zo goed. Het is verstandig om hem er elke paar jaar eens uit te halen en even soepel te maken. En inderdaad wat Raymond zegt, dan kun je ook checken hoe ver je ketting uitgerekt is en of die aan vervanging toe is.
Ik draaide altijd naderhand mn motor even met de hand door de compressie (aan het achterwiel in versnelling 2 of 3 een paar slagen) om zeker te weten dat de nak niet toch versprongen was en de zuigers tegen een klep aan liepen. Nooit gebeurd natuurlijk maar liever safe than sorry
 
Ik zie nu dat kleppenstellen in 2014 was.. (langer geleden dan ik had gedacht) alleen slechts 9000km mee is gereden (merendeel rijd ik op de FJ en FJR) dus de ketting zal nog prima in orde zijn. Maar de spanner.. daar ben ik wel benieuwd naar

Ben best wel geïnteresseerd in wat ik in acht moet nemen om de spanner een keer los te halen (de MotoPort mekanieker had ook een hele riedel technische opmerkingen in 1 adem, dus dat ging al snel te rap voor me) en vervolgens weer terug te plaatsen , zonder kans op verspringing

Dus wanneer iemand me per PB, of evt hier, de handelingen kan opnoemen, dan wil ik het wel proberen

Thanks voor jullie input ! :t
 
Goedemorgen mede hobbyisten,

Ik wil mijzelf even voorstellen.
Bram van den Elzen
25 jaar uit Boekel Noord Brabant
Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste Super Tenere opgehaald.

aangestoken met het advanture bike virus door een Cagiva Elefant. deze een paar weken geleden op de kop getikt.
mijn broer was er zo van gecharmeerd dat ik de cagiva aan hem verkocht heb en zelf de suup opgehaald dit weekend.

Nu kunnen we dus samen in stijl op pad.


Hierbij wat foto's van mijn suup.
Helemaal boven in Groningen opgehaald, maar het was zeker de moeite want hij ziet er nog geweldig uit.

Ik hoop hier wat ervaringen te delen en tips te krijgen over de bike.
meteen mijn eerste vragen.
- Ben eigenlijk op zoek naar een ruitje wat iets meer rechtop staat/groter is. gebruik de motor dagelijk voor woon werk verkeer en wil wel iets meer uit de wind zitten.
- verder is het voorbandje al redelijk aan veranging toe. Wat vinden jullie een goed/mooi bandje voor een schappelijke prijs.
- Ook is het uitlaatje een keer gespoten en zit er een deuk ik. Wat zijn de evaringen met de RVS uitlaatbochten?
 

Bijlagen

  • IMG_20200516_135614.jpg
    IMG_20200516_135614.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20200516_165632.jpg
    IMG_20200516_165632.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 20
  • IMG_20200516_165638.jpg
    IMG_20200516_165638.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 19
  • IMG_20200516_165651.jpg
    IMG_20200516_165651.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 20
Mooi man; mijn Suup kwam ook uit Groningen vandaan en is, via Elsendorp naar Limburg geëmigreerd. Komt die Elefant van het Allroadmaniacs-forum af? Zag er daar twee staan..... Maar beide toppers!
 
Beste allemaal,

ik heb een mooie Yamaha XTZ750 op het oog en zag dat er op dit forum veel mensen zitten met heel veel verstand van deze motoren.

Zie hier een link naar de advertentie op marktplaats: ≥ Yamaha XTZ-750 1993 - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl

Ik vroeg me af of iemand met verstand van deze motoren me meer over, misschien zelfs deze specifieke motor kan vertellen?
Verder over de prijs, realistisch? Kilometerstand, realistisch? Etcetera.
XTZ specifieke dingen om op te letten?

Bij voorbaat dank en groeten,

Robbie

Citaat Reageer
Goedemorgen mede hobbyisten,

Ik wil mijzelf even voorstellen.
Bram van den Elzen
25 jaar uit Boekel Noord Brabant
Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste Super Tenere opgehaald.

aangestoken met het advanture bike virus door een Cagiva Elefant. deze een paar weken geleden op de kop getikt.
mijn broer was er zo van gecharmeerd dat ik de cagiva aan hem verkocht heb en zelf de suup opgehaald dit weekend.

Nu kunnen we dus samen in stijl op pad.


Hierbij wat foto's van mijn suup.
Helemaal boven in Groningen opgehaald, maar het was zeker de moeite want hij ziet er nog geweldig uit.

Ik hoop hier wat ervaringen te delen en tips te krijgen over de bike.
meteen mijn eerste vragen.
- Ben eigenlijk op zoek naar een ruitje wat iets meer rechtop staat/groter is. gebruik de motor dagelijk voor woon werk verkeer en wil wel iets meer uit de wind zitten.
- verder is het voorbandje al redelijk aan veranging toe. Wat vinden jullie een goed/mooi bandje voor een schappelijke prijs.
- Ook is het uitlaatje een keer gespoten en zit er een deuk ik. Wat zijn de evaringen met de RVS uitlaatbochten?

Hij heeft in ieder geval een nieuw baasje gevonden hier op het forum.. :)
 
Vandaag heb ik ze allebei even uitgelaten.
Die ouwe werd zo jaloers dat ik die nieuwe aanwinst 4 maanden lang aan het vertroetelen was.*D
Hij had er dan ook behoorlijk zin in en na een half jaar stilstaan totaal geen problemen met de carburateurs en benzine gehad.
Had de kranen dicht gedaan totdat er vanzelf mee op hield.

Nu staan ze nog lekker naast elkaar in de garage, het naderend afscheid zal ze zwaar liggen.
Ben benieuwd of het net zo gaat klikken met die Spaanse suup?

Overigens draait die ouwe suup 500rpm minder, dat is dus het verschil et de ultra short overbrenging.

Bekijk bijlage 1501236


De ‘Spaanse’ suup ziet er super strak uit. Netjes gedaan.
Waar gaat de andere suup heen? Wellicht interesse hierzo :)
 
Gisteren de achterrem van mijn oude suup van vers bloed voorzien.
Maar wat ik vanavond meemaakte:

Vandaag wordt de kliko geleegd en daarvoor moet ik door de schuur met die container.
Maar wat bleek, mijn suup stond dwars voor de roldeur en de achterrem zat vast zodat ik hem niet weg kon rijden.
IMG_3659.jpeg

Heel vreemd want ik weet zeker dat ik hem niet zo had neergezet en het krukje ernaast had ik niet gebruikt.
Mijn zoon heeft 100% zeker niet aan mijn suup gezeten en is zelfs niet eens in de schuur geweest.
Ik nam plaats op het krukje en vroeg mij af hoe dit allemaal kon?
Die rem had ik nog gecontroleerd en werkte perfect en nu zat hij vast.
Toen kreeg ik een vreemd gevoel en leek het of ik de controle over mezelf kwijt raakte.
Zittend op het krukje sloeg mijn fantasie op hol......
Ik keek naar mijn suup en besefte mij dat ik hem het laatste jaar niet de aandacht had gegeven die hij verdiende.
Ondanks dat was het opmerkelijk dat hij afgelopen weekend toch zo lekker reed terwijl ik vorig jaar nog wel een aantal puntjes had om na te kijken.

Tja, de laatste 4 maanden heeft hij toegezien hoe ik die andere suup met veel liefde getransformeerd heb van een bijna-wrak tot een helemaal up-to-date suup voor Spanje.
Het leek wel of hij mij iets moest bewijzen, hoe goed hij wel niet was ofzo.
Vreemd natuurlijk, want feitelijk is het gewoon een machine.

Ik bedacht mij dat ik 9,5 jaar geleden deze suup opgehaald had uit Muiden in een toestand vergelijkbaar zoals de suup voor Spanje was.
Enkel de suup uit Muiden heb ik rijdend naar huis gereden en achteraf was dat best opmerkelijk want alhoewel de uitlaten er op los plofte door -van alles en nog wat- was de rest al niet veel beter.
Eigenlijk was het een wonder dat de motor het nog deed want deze suup was door de vorige eigenaar allang opgegeven.
Ook hier heb ik veel liefde ingestoken en heb er veel dingen aan verbeterd of vernieuwd.
Hoeveel vind ik niet zo belangrijk, het werd mijn hobby en dan weet je het wel.

Na verloop van tijd werd de suup steeds beter en beter en kregen we steeds meer vertrouwen in elkaar.
Hij bracht mij echt overal waar ik naartoe wilde, on of off road geen weg was te gek.

Zo moest ik ineens terugdenken aan dat ik met mijn zoon (toen 15) op de suup naar Luxemburg op vakantie geweest ben.
Met een volle bepaking en 2 mannen op 1 suup vertrokken wij vol goede moed van huis.
100_2483.jpeg

Jongens wat was dat gaaf pa en zoon op een ouwe motor.
Het jaar daarop zijn we nog met de motor op de trailer naar Oostenrijk geweest waar we ook leuke momenten hebben gehad.

Vervolgens kwam er een meeting via MF in dit topic (deeltje weet ik veel) in Culemborg waar ik veel meer suup eigenaren leerde kennen.
Van het een kwam het ander en zijn wij met een groep naar het 30-jarige ténéré treffen in Zwitserland geweest.
Na een paar dagen hadden wij het daar wel gezien en vandaar uit zijn we met 4 man naar Italië gereden
Daar hebben wij een geweldige tijd gehad en helaas moesten er enkele eerder vertrekken en bleef ik over met Sarvin.
Samen hebben wij daar zowat alle bergpassen bereden en ook stonden wij boven op de sommelier.
100_3898.jpeg


Niet 1 keer liet mijn suup mij in de steek en nooit ben ik er vanaf gevallen.
Dat is best opmerkelijk want van mijn xt600 ben ik al ontelbare keren af gedonderd terwijl die vele kilo`s minder weegt.
Reed ik dan zo zuinig?
Integendeel, Als er een GS of AT in beeld kwam lieten wij ze een poepie ruiken.
Langs diepe afgronden vlogen we over de onverharde paden (ik heb hoogtevrees)
Het lijkt achteraf gezien wel of er een beschermengeltje (ik ben verre van gelovig) mee rijdt op deze suup.
Al zittend op mijn krukje verstreek heel ongemerkt de tijd en keek ik terug op mooie herinneringen.

De brabantse offroad ritten met Hookski en Bauke, de ritten met de ténéré club, al mijn vakanties
Tjonge, ik besef mij nu hoeveel deze suup voor mij betekent en wat hij mij al gebracht heeft.
Hele mooie herinneringen, kennis, vriendschappen en alles wat nog komen gaat.

Maar waarom stond mijn suup nu met een vastgeslagen rem dwars voor mijn deur?
Ik keek nog eens goed en kon niets vinden waarom die rem vast zat.
Ik probeerde de suup achteruit te duwen en de rem was los......

Hoe dan?????????
Terwijl ik deze ervaring tiep dringt het tot mij door dat ik een wifi verbinding in de schuur heb.
Zou mijn suup iets hebben opgevangen in het suuptopic wat hem niet aanstond?
Ruim 4 maanden toezien hoe een soortgenoot van hem tot leven gewekt wordt op <wat ik motorbrug noem maar feitelijk> een intensive care tafel is voor motorfietsen.
Was hij dan niet eerst aan de beurt?
En dan plots uit het niets geluiden opvangen dat iemand hem wil overnemen?
Logisch dat hij kont in de krib gooit en mij in laat zien wat wij voor elkaar betekenen.
Nu weet ik het zeker, deze suup gaat nooit weg!!!!!
Ik kan het de suup en mezelf niet aandoen.

Sorry @R88, ik ga met deze suup nog veel meer herinneringen maken.
Stiekum heb ik hem verteld dat de Spanje suup naar zijn ouwe makker van Sarvin gaat die naar Spanje is geëmigreerd.
Hij doet hem de groeten en mogelijk dat ze in de verre toekomst elkaar weer zien.

Ik heb tevens mijn wensenlijstje aangevuld dat de suup gerestaureerd gaat worden.
De kleding is ietwat versleten en ik wil alles in nieuwstaat brengen, hij verdient het dubbel en dwars.
30 mei wordt hij 31, ik ben 55 en wij gaan nog heel lang van elkaar genieten.
 
Hallo allemaal!

Ik ben samen met mijn vader een suup aan het opknappen. Mijn pa gebruikte hem eerst, maar heeft tegenwoordig een andere motor voor woon-/werkverkeer. Deze stond al een tijdje te verstoffen en nu ik mijn rijbewijs ook heb gehaald, gaan we hem opknappen zodat ik hem kan gaan gebruiken!
We hebben hem al volledig uit elkaar gehaald en hebben verschillende onderdelen laten poedercoaten en zijn nu bezig met in elkaar zetten en elke week wordt hij steeds mooier.
Waar we afgelopen weekend achter kwamen was dat we nog een aantal kleine onderdelen missen. Zijn er mensen die een plekje hiervoor weten want wij komen er nog niet helemaal uit.
Het gaat om de deksel van het koelvloeistof reservoir en de dopjes in het frame van de bouten en moeren van het motorblok.
Ik kijk er nu al naar uit om met dit prachtige voertuig te rijden!
 
Mysterieus verhaal :) hij heeft gewoon wat verlatingsangst. Hij stond toch wel al schuin voor de deur klaar om een nieuw avontuur aan te gaan. Al hoewel hij zijn huidige baasje natuurlijk niet zomaar achter kon laten. Hij had immers eindelijk de aandacht gekregen die hij verdiende.... Toch maar even op de rem stappen. Het was een mooie tijd.... Op naar een nieuw avontuur! daar gaatie... Huh waarom kom ik niet van me plek. Nog eens proberen. Nee geen beweging in te krijgen. Zal me baasje dit expres gedaan hebben, om me hier te houden.. Hij heeft wel gisteren met me achterrem lopen rommelen. Nee ik kom hier voorlopig niet meer weg. Ach misschien is dit een teken dat er weer goede tijden aankomen. Nu wachten tot het baasje terugkomt en mijn rem weer netjes maakt en mij wat aandacht geeft.....😝 Anders ben ik de garage uit


@Parledon

Welkom. Ben wel benieuwd naar een foto. Goed bezig in ieder geval zo te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Het was vanavond een trieste avond...... ons project is af*O* Alles nagelopen en klaar voor de aangevraagde RDW-keuring (die helaas even op zich laat wachten, ze hebben een achterstandje in te halen denk ik). Als ik zo vrij mag zijn op dit forum: mochten er geinteresseerden zijn: laat het weten en anders: zegt het voort! Alle info Is uit 1e hand beschikbaar over wat er allemaal is gedaan, of eigenlijk: eenvoudiger is te vragen wat er niet is gedaan. Ik denk dat voor zich spreekt dat je wel een beetje liefhebber moet zijn van oldschool:] En praatjes vullen geen gaatjes, dus voor de sfeerimpressie nu met handkappen:
A2915F5E-1BED-4D5D-9E82-AF6AA271DAAF.jpeg

Als extraatje wordt een envelop bijgeleverd met 2x 3D Yamaha-logo, we wisten niet waar we die moesten plakken:+ Soms is minder mooier......
 
Het was vanavond een trieste avond...... ons project is af*O* Alles nagelopen en klaar voor de aangevraagde RDW-keuring (die helaas even op zich laat wachten, ze hebben een achterstandje in te halen denk ik). Als ik zo vrij mag zijn op dit forum: mochten er geinteresseerden zijn: laat het weten en anders: zegt het voort! Alle info Is uit 1e hand beschikbaar over wat er allemaal is gedaan, of eigenlijk: eenvoudiger is te vragen wat er niet is gedaan. Ik denk dat voor zich spreekt dat je wel een beetje liefhebber moet zijn van oldschool:] En praatjes vullen geen gaatjes, dus voor de sfeerimpressie nu met handkappen:
Bekijk bijlage 1502845
Als extraatje wordt een envelop bijgeleverd met 2x 3D Yamaha-logo, we wisten niet waar we die moesten plakken:+ Soms is minder mooier......

knap werk hoor , respect:} , maar hoe heb je die wielen gedaan ? gespoten , gepoedercoat of laten zwart adoniseren ?
 
Het was vanavond een trieste avond...... ons project is af*O* Alles nagelopen en klaar voor de aangevraagde RDW-keuring (die helaas even op zich laat wachten, ze hebben een achterstandje in te halen denk ik). Als ik zo vrij mag zijn op dit forum: mochten er geinteresseerden zijn: laat het weten en anders: zegt het voort! Alle info Is uit 1e hand beschikbaar over wat er allemaal is gedaan, of eigenlijk: eenvoudiger is te vragen wat er niet is gedaan. Ik denk dat voor zich spreekt dat je wel een beetje liefhebber moet zijn van oldschool:] En praatjes vullen geen gaatjes, dus voor de sfeerimpressie nu met handkappen:
Bekijk bijlage 1502845
Als extraatje wordt een envelop bijgeleverd met 2x 3D Yamaha-logo, we wisten niet waar we die moesten plakken:+ Soms is minder mooier......
Wat gaat dat kosten?
 
Het was vanavond een trieste avond...... ons project is af*O* Alles nagelopen en klaar voor de aangevraagde RDW-keuring (die helaas even op zich laat wachten, ze hebben een achterstandje in te halen denk ik). Als ik zo vrij mag zijn op dit forum: mochten er geinteresseerden zijn: laat het weten en anders: zegt het voort! Alle info Is uit 1e hand beschikbaar over wat er allemaal is gedaan, of eigenlijk: eenvoudiger is te vragen wat er niet is gedaan. Ik denk dat voor zich spreekt dat je wel een beetje liefhebber moet zijn van oldschool:] En praatjes vullen geen gaatjes, dus voor de sfeerimpressie nu met handkappen:
Bekijk bijlage 1502845
Als extraatje wordt een envelop bijgeleverd met 2x 3D Yamaha-logo, we wisten niet waar we die moesten plakken:+ Soms is minder mooier......
Mooie motor!

Hoe heb je het stukje kuip rondom de koplampen goed afgesteld? Ik heb ook zo'n kuipje, maar bij mij zitten er draadenden in en de vorige keer heb ik er lang mee zitten klooien...
 
Mooie motor!

Hoe heb je het stukje kuip rondom de koplampen goed afgesteld? Ik heb ook zo'n kuipje, maar bij mij zitten er draadenden in en de vorige keer heb ik er lang mee zitten klooien...
Kuip rondom de koplampen is toch standaard onderdeel, eenvoudig te bevestigen? Of doel je op het stuk dat we hebben gemaakt waar de ruit op zit?
 
Het was vanavond een trieste avond...... ons project is af*O* Alles nagelopen en klaar voor de aangevraagde RDW-keuring (die helaas even op zich laat wachten, ze hebben een achterstandje in te halen denk ik). Als ik zo vrij mag zijn op dit forum: mochten er geinteresseerden zijn: laat het weten en anders: zegt het voort! Alle info Is uit 1e hand beschikbaar over wat er allemaal is gedaan, of eigenlijk: eenvoudiger is te vragen wat er niet is gedaan. Ik denk dat voor zich spreekt dat je wel een beetje liefhebber moet zijn van oldschool:] En praatjes vullen geen gaatjes, dus voor de sfeerimpressie nu met handkappen:
Bekijk bijlage 1502845
Als extraatje wordt een envelop bijgeleverd met 2x 3D Yamaha-logo, we wisten niet waar we die moesten plakken:+ Soms is minder mooier......

Mooi eindresultaat, alles ziet er super netjes uit!
Ben wel opzoek naar een XTZ 750, maar meer 1 die ik kan opknappen en kan maken zoals ik wil. Het blijft toch me hobby om te sleutelen :)

De voorpoten en de remklauwen zijn die nu ook gespoten? Hoe krijg je dat zo netjes?
 
Mooi eindresultaat, alles ziet er super netjes uit!
Ben wel opzoek naar een XTZ 750, maar meer 1 die ik kan opknappen en kan maken zoals ik wil. Het blijft toch me hobby om te sleutelen :)

De voorpoten en de remklauwen zijn die nu ook gespoten? Hoe krijg je dat zo netjes?
Sleutelen is voor ons ook de grootste lol, al loop je wel tegen allerlei gekke dingen en onvoorziene kosten aan. En deze motor had heel wat aandacht nodig. ‘Helaas’ begin je met de XTZ750 ook te merken dat hij gewilder wordt en de onderdelen steeds schaarser/Duurder worden. De tijden dat je een goede en net opgeknapte xtz750 voor 2,5k kon kopen zijn echt voorbij. Zie maar eens een kuipdeel in nette staat te vinden, ze worden door de jaren heen allemaal brozer en de meeste kappen hebben valschade. Dus dat betekent dat er veel tijd gaat zitten in polyesteren, spuitklaar maken en spuiten. Originele nette wielen zijn ook lastig en laat je nieuwe maken dan ben je qua kosten aan de beurt. Dus een fiets aanschaffen en opknappen is enerzijds veel werk (wel erg leuk en de kroeg konden we toch niet in :P), anderzijds kan het best een investering worden wanneer je het goed wilt doen.

Voorpoten en klauwen zijn inderdaad gespoten, na schuren, stralen, tlc en veel geduld....
 
Kuip rondom de koplampen is toch standaard onderdeel, eenvoudig te bevestigen? Of doel je op het stuk dat we hebben gemaakt waar de ruit op zit?

Ah, ik dacht dat je een andere kuip rond de koplampen had zitten.

Sleutelen is voor ons ook de grootste lol, al loop je wel tegen allerlei gekke dingen en onvoorziene kosten aan. En deze motor had heel wat aandacht nodig. ‘Helaas’ begin je met de XTZ750 ook te merken dat hij gewilder wordt en de onderdelen steeds schaarser/Duurder worden. De tijden dat je een goede en net opgeknapte xtz750 voor 2,5k kon kopen zijn echt voorbij. Zie maar eens een kuipdeel in nette staat te vinden, ze worden door de jaren heen allemaal brozer en de meeste kappen hebben valschade. Dus dat betekent dat er veel tijd gaat zitten in polyesteren, spuitklaar maken en spuiten. Originele nette wielen zijn ook lastig en laat je nieuwe maken dan ben je qua kosten aan de beurt. Dus een fiets aanschaffen en opknappen is enerzijds veel werk (wel erg leuk en de kroeg konden we toch niet in :P), anderzijds kan het best een investering worden wanneer je het goed wilt doen.

Voorpoten en klauwen zijn inderdaad gespoten, na schuren, stralen, tlc en veel geduld....

Voordeel van dat ze gewilder worden is dat aardig wat dingen nieuwe gemaakt worden. Zo kun je complete kuipsetten uit Australie bestellen tegenwoordig :)
 
Ah, ik dacht dat je een andere kuip rond de koplampen had zitten.



Voordeel van dat ze gewilder worden is dat aardig wat dingen nieuwe gemaakt worden. Zo kun je complete kuipsetten uit Australie bestellen tegenwoordig :)
Die kuipset ken ik, 415-500 euro (ex. verzenden, geen idee?). Maar wil je dan een eigen kleurtje-stickertje dan zit je toch al snel aan €600-650. En dan heb je het alleen nog maar over kuipdelen. Ach, hobby mag geld kosten toch;)
 
Die kuipset ken ik, 415-500 euro (ex. verzenden, geen idee?). Maar wil je dan een eigen kleurtje-stickertje dan zit je toch al snel aan €600-650. En dan heb je het alleen nog maar over kuipdelen. Ach, hobby mag geld kosten toch;)

Zeg altijd maar zo.. Beter duur dan niet te koop. 😀
 
Die kuipset ken ik, 415-500 euro (ex. verzenden, geen idee?). Maar wil je dan een eigen kleurtje-stickertje dan zit je toch al snel aan €600-650. En dan heb je het alleen nog maar over kuipdelen. Ach, hobby mag geld kosten toch;)

Voor een nieuwe kuipset is dat niet duur hoor ;)
Bovendien, als je hem origineel houd hoef je er alleen een goede tank bij te zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan