Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

@superrobke zo even uit m'n hoofd, mogen er wel 2 koplampen op een motor zitten (2x dim 2x groot) maar zou kunnen dat de goedkeuring dit weer tegenspreekt?
Je kunt natuurlijk altijd nog van 1 lamp het dimlicht draadje en van de ander het grootlicht los kunnen halen :P

Heeft er toevallig nog iemand een voorruitje liggen? O-) Heb even op marktplaats zitten neuzen maar niks gevonden.
Heb wellicht de kameel om laten vallen waarbij het ruitje gesneuveld is...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bort,
Dat van die lampen snap ik nog wel, maar welke moet dan dim licht en welke moet dan groot licht zijn, ik zal vannacht eens kijken of
ik iets kan vinden wat de wet zegt.
Voor onderdelen kan je kijken op de duitse markplaats eBay Kleinanzeigen
Ik heb daar al veel gevonden, zelfs mijn Suup, komt daar vandaan :Y .
versturen is geloof ik iets van 9 euro.

Hooski, bedankt voor het aanbod om eens te komen rijden, eerst maar eens een kenteken plaat regelen en daar na toch maar eens oefenen
hier bij ons in de buurt, voor dat ik met de grote jongens mee ga, ik wil jullie echt niet ophouden :+.


Verders heeft er iemand nog 4 stuks nette richtingaanwijzers liggen, ze kunnen eventueel geruild worden tegen de AUDI knippers van het filmpje
van een paar posts terug.


 
Koplamp aansluiting, volgens de manual moet het in Nederland zo aangesloten worden, dimlicht op alle bij de lampen en maar bij 1 lamp groot licht.

Nu de regelgeving er bij:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2016-03-02#Hoofdstuk5_Afdeling4_Paragraaf10 dit gaat over de verlichting van motoren

als je het allemaal door spit dan zie je dat een motorfiets minimaal 1x dim licht en 1x groot licht moet hebben,
verder op staat dan weer het volgende, zie hier onder in de lijst.
Dus de wet is door de jaren heen verschillende keren aangepast.
toch fijn zo'n nachtdienst om dit allemaal eens uit te zoeken.

Conclusie de 2 koplampen mogen gewoon allebei branden.


1.Motorfietsen mogen zijn voorzien van:Leden 1 tot en met 5: visuele controle.
a. één extra groot licht;
b. één extra dimlicht;
c. één extra stadslicht;
d. één of twee mistvoorlichten;
e. één of twee mistachterlichten;
f. waarschuwingsknipperlichten;
g. één of twee parkeerlichten;
h. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;
i. één witte retroreflector aan de voorzijde van het voertuig;
j. werklichten;
k. één extra achterlicht;
l. één extra remlicht;
m. één of twee dagrijlichten;
n. één of twee bochtlichten;
o. verlichte transparanten.
 

Bijlagen

  • aansluiting schema koplamp.JPG
    aansluiting schema koplamp.JPG
    112,5 KB · Weergaven: 6
  • aansluiting schema koplamp.JPG
    aansluiting schema koplamp.JPG
    112,5 KB · Weergaven: 5
Hookski, bedankt voor het aanbod om eens te komen rijden, eerst maar eens een kenteken plaat regelen en daar na toch maar eens oefenen
hier bij ons in de buurt, voor dat ik met de grote jongens mee ga, ik wil jullie echt niet ophouden :+.
Rob, dat grote jongens valt wel mee hoor, ik mag dan wel 1.90 mtr zijn, maar echt geen Herlings of Coldenhoff, ik beschouw mezelf ook nog (beetje gevorderd) beginneling, en je houdt echt niemand op hoor.. ;)

Zorg idd eerst maar eens voor een gele plaat

gr Menno
 
Zijn dat de kappen uit Australië ???
Wel balen natuurlijk. Maar weet je het kleur nr van die kappen, want ja de tank zou ook die kleur moeten worden.
Succes er mee.
 
Zijn dat de kappen uit Australië ???
Wel balen natuurlijk. Maar weet je het kleur nr van die kappen, want ja de tank zou ook die kleur moeten worden.
Succes er mee.
Dit zijn de kappen uit Australie ja.
Ik had ook nog een stickerset meebesteld, maar die zat er niet bij. Zodra die er is ga ik met de kappen en de stickerset naar een lokale spuiterij om de tank te laten doen.
Netjes! Heb je betaald met creditcard? Dan is het altijd verzekerd, tenminste , bij Visa.
Nee, heb via paypal betaald. Heb de verkoper al gemaild met het probleem.
 
Dit zijn de kappen uit Australie ja.
Ik had ook nog een stickerset meebesteld, maar die zat er niet bij. Zodra die er is ga ik met de kappen en de stickerset naar een lokale spuiterij om de tank te laten doen.

Nee, heb via paypal betaald. Heb de verkoper al gemaild met het probleem.
Bestel zelf ook altijd via paypall, gekoppeld aan m'n creditcard. Dubbel de veiligheid.
 
Ik heb er net een gekocht. Om nu gelijk een 2de te kopen is een beetje te veel van het goede. Ziet er wel heel netjes uit. Succes met de verkoop. 8-)
 
Welkom aan de nieuwe suups :W


Ik heb weer wat progressie gemaakt met de koplamp en erachter gekomen dat 2, losse instelbare koplampen wellicht een beetje groot worden voor mijn beide kuipen (zowel de originele als de rally Kuip past niet) dus het ontwerp mag nog even aangepast worden O-)

Door privé omstandigheden nog geen tijd gehad om ermee te rijden en te testen of verder af te maken, bovendien had ik van de week nog een brandstof toevoer probleempje. Blijkt dat poreuze leidingen toch niet zo fijn zijn voor de toevoer |(|(

Genoeg geleuterd:
IMG_20201109_232200-01.jpeg


IMG_20201109_232214-01.jpeg


IMG_20201109_232251-01.jpeg


IMG_20201110_133220-01.jpeg


IMG_20201110_133201-01.jpeg


IMG_20201110_223614.jpg


To do:
Alles kleiner maken, wss door minder stelmogelijkheden en de ruimte tussen schetsplaat en klemmen verkleinen.
Bedenken hoe ik mijn plexiglas lamp beschermer kan gebruiken met deze setup want ik wil deze lampjes wel beschermen tegen opspattende steentjes enzo O-)

Momenteel staat hij er zo bij:
IMG_20201116_082049-01.jpeg


IMG_20201116_082054-01.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wat voor spaanse motor zit daar in dan? Hier heb je mijn project. 😋
Bekijk bijlage 1565494
Ik had de grill naar voren verwacht eigenlijk, gezien het blok. Maar die ziet er potig uit 💪



De mb100 werd gebouwd in de imosa fabriek in Spanje, op het onderstel dat daarvoor door de n1000 en n1300 gebruikt werd, en daarvoor door diverse Audi voorgangers, en daarvoor nog door imosa zelf nadat het eind jaren 50 ontwikkeld werd.

Overigens wordt hetzelfde onderstel nu nog altijd gebruikt in Azië als mb140 of onder licentie.

Het hart daarentegen is wel echt Duits. De enige echte om616 die stamt uit de jaren 70 en inmiddels nog altijd te koop is voor de scheepvaart. Het is een simpel en oerdegelijk blok dat op ons fantastische plekjes heeft gebracht 😍
 
Ik had de grill naar voren verwacht eigenlijk, gezien het blok. Maar die ziet er potig uit 💪



De mb100 werd gebouwd in de imosa fabriek in Spanje, op het onderstel dat daarvoor door de n1000 en n1300 gebruikt werd, en daarvoor door diverse Audi voorgangers, en daarvoor nog door imosa zelf nadat het eind jaren 50 ontwikkeld werd.

Overigens wordt hetzelfde onderstel nu nog altijd gebruikt in Azië als mb140 of onder licentie.

Het hart daarentegen is wel echt Duits. De enige echte om616 die stamt uit de jaren 70 en inmiddels nog altijd te koop is voor de scheepvaart. Het is een simpel en oerdegelijk blok dat op ons fantastische plekjes heeft gebracht 😍

Die Spanjaarden heb veel in licentie gebouwd ja.
En nee, ik hoefde het geen defender te maken. 3.5 liter vierpot. En ruimte genoeg voor radiateur en dikke intercooler. M'n blok is ook oer, licentiebouw van een perkins door Mazda.
 
Terug
Bovenaan Onderaan