Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

vraagje, via kedo wil ik wat spullen bestellen, o.a. een keerring van de uitgaande as omdat deze een beetje lekt. hebben mensen ervaring met deze keerring KEDO - Shaft Seal, Gearbox Output Shaft (35x62x5.5mm), OEM reference # 93102-35469 ? hij heeft een maatgeving van 35/62/5.5 echter heeft de originele keerring volgens CMSnl een maat van 35/62/5. dit scheelt een halve mm, maakt dit veel uit kwa aansluiting ect?
Dat is de dikte van de keerring. Die halve mm ga je niet voelen.
 

Volgens mij is Zbignjew toch echt een Hollander, Hookski daar in tegen is een Nederlander, om precies te zijn een Brabander. dus toch een Hollander met de camper :Y .
Maar met een Brander is niks mis hoor, Ik ben er zelf ook :+ een, al woon ik dan in Limburg. (heb in tussen mij eerste zandpad onder de wielen zitten, met kenteken van de andere er op ) O-).

 
Die Spanjaarden heb veel in licentie gebouwd ja.
En nee, ik hoefde het geen defender te maken. 3.5 liter vierpot. En ruimte genoeg voor radiateur en dikke intercooler. M'n blok is ook oer, licentiebouw van een perkins door Mazda.
Das een flinke vierpot 😎
Dacht dat je er een v8 ingelegd had en die hebben wat meer ruimte nodig, vandaar mijn vraag. Dat je liever tegen de snuit van een series 3 aankijkt dan tegen een platte snuit snap ik verder helemaal hoor.

De Spanjaarden hebben trouwens niks in licentie gebouwd. De imosa fabriek is in de jaren 60 die auto Union gekocht en later doorverkocht aan Mercedes. Alle Europese mb100's zijn uit die fabriek komen rollen 😁
Volgens mij is Zbignjew toch echt een Hollander, Hookski daar in tegen is een Nederlander, om precies te zijn een Brabander. dus toch een Hollander met de camper :Y .
Maar met een Brander is niks mis hoor, Ik ben er zelf ook :+ een, al woon ik dan in Limburg. (heb in tussen mij eerste zandpad onder de wielen zitten, met kenteken van de andere er op ) O-).

Hollander noem ik me eigenlijk alleen in het buitenland 😎
Maar als je het dan toch wil weten dan ben ik een Limburger met Pools/Nederlandse roots die nu in regio Rijnmond woont 😇
 
@Gerard400v4
Let er op dat je bij het plaatsen van de nieuwe keerring niet het oliekanaal afsluit.

10043016.jpg

Als je de afstandshouders voor het oliekanaal plaatst belemmer je de doorstroming van het oliekanaal.

IMG_2905.jpeg
 
Hoi. Weer een vraagje voor vandaag.
Heb er nog niets over gelezen.

Ik heb een scheur in een van de kappen. Kan je die gewoon repareren met polyester met glasvezel mat of moet dat op een andere manier gebeuren.

Gr Rob 8-)
 
Ik doe het normaal ook met glasvezel en epoxy. Plastic goed opruwen met schuurpapier en evt staalborstel en smeren maar ;)

Carbon kan ook, net als aramide ofzo maar glas werkt prima dus waarom extra moeite doen
 
Hoi. Weer een vraagje voor vandaag.
Heb er nog niets over gelezen.

Ik heb een scheur in een van de kappen. Kan je die gewoon repareren met polyester met glasvezel mat of moet dat op een andere manier gebeuren.

Gr Rob 8-)
Aan het eind van de scheur gaatje boren tegen het verder uitscheuren.
De scheur zelf uitfrezen met een V-tooltje zodat er een een groef is die je op kan vullen.

Zelf deed ik het met een plamuur met glasvezels maar er zijn diverse middeltjes.
Wil je het helemaal op-en-top hebben dan zou je kunnen (laten) lassen.
 
Aan het eind van de scheur gaatje boren tegen het verder uitscheuren.
De scheur zelf uitfrezen met een V-tooltje zodat er een een groef is die je op kan vullen.

Zelf deed ik het met een plamuur met glasvezels maar er zijn diverse middeltjes.
Wil je het helemaal op-en-top hebben dan zou je kunnen (laten) lassen.

En zo maak je een Frau van 85 weer een stuk jonger...
 
Bedankt voor de reacties. Kuipdeel terug gezet moet 1 december naar de RDW voor Nl-kenteken. Wordt erna. De originele knipperlichten zien er een stuk beter dan die Audi knippers
 

Bijlagen

  • 20201122_161211.mp4
    6,4 MB
Bedankt voor de reacties. Kuipdeel terug gezet moet 1 december naar de RDW voor Nl-kenteken. Wordt erna. De originele knipperlichten zien er een stuk beter dan die Audi knippers
Dat staat een stuk beter!



Ik moest er ook aan geloven. Tijdje geleden 'voor het geval dat' maar eens een brandstofpomp besteld bij Jack Ma. Viel gisteren op de mat. Gelijk maar vervangen met een vers filtertje. Ik had van de week al geklooid met andere sproeiers en nieuwe naalden en het supje loopt een stuk rustiger en gretiger nu.
IMG_20201122_155229.jpg


Nu kon ik gelijk even rijden met de nieuwe lampen. Die zitten nu in de rally Kuip en alles moet alleen nog netjes afgewerkt worden met passende spacers tussen Kuip en gewei.
IMG_20201122_112709.jpg

In het donker ziet het er zo uit met alleen dimlicht
IMG_20201110_230024-01.jpeg

Dimlicht zelf is zoals @Mag ik effe al zei niet heel indrukwekkend en niet heel breed, maar wel goed verdeeld. Niet echt hotspots of schaduwen. Betere plaatjes moet ik nog schieten maar het dichtsbijzijnde donkere plekje leverde deze plaatjes op:
Dimlicht
IMG_20201122_195508-01.jpeg

Groot- en mistlicht
IMG_20201122_195542-01.jpeg

Dat laatste plaatje komt niet echt tot zijn recht want de hoeveelheid licht die die Chinese schijnwerper produceert kan mijn camera helemaal niks mee 😎
Binnenkort betere voor en na foto's.

Enige storende is nu nog dat het licht stottert/knippert bij lage toeren. Volgens mij ligt dat aan een inconsistente stroombron, oftewel te veel weerstand in de originele kabelboom. Dus het project om een zekeringkast en alle stroomvreters met relais te schakelen moet maar naar voren gehaald worden.

Ik ben voor nu iig klaar voor een TET ritje in de schemering 🤙
Of een andere rit door de blubber
 
Dat staat een stuk beter!



Ik moest er ook aan geloven. Tijdje geleden 'voor het geval dat' maar eens een brandstofpomp besteld bij Jack Ma. Viel gisteren op de mat. Gelijk maar vervangen met een vers filtertje. Ik had van de week al geklooid met andere sproeiers en nieuwe naalden en het supje loopt een stuk rustiger en gretiger nu.
Bekijk bijlage 1567695

Nu kon ik gelijk even rijden met de nieuwe lampen. Die zitten nu in de rally Kuip en alles moet alleen nog netjes afgewerkt worden met passende spacers tussen Kuip en gewei.
Bekijk bijlage 1567696
In het donker ziet het er zo uit met alleen dimlicht
Bekijk bijlage 1567697
Dimlicht zelf is zoals @Mag ik effe al zei niet heel indrukwekkend en niet heel breed, maar wel goed verdeeld. Niet echt hotspots of schaduwen. Betere plaatjes moet ik nog schieten maar het dichtsbijzijnde donkere plekje leverde deze plaatjes op:
DimlichtBekijk bijlage 1567698
Groot- en mistlicht
Bekijk bijlage 1567699
Dat laatste plaatje komt niet echt tot zijn recht want de hoeveelheid licht die die Chinese schijnwerper produceert kan mijn camera helemaal niks mee 😎
Binnenkort betere voor en na foto's.

Enige storende is nu nog dat het licht stottert/knippert bij lage toeren. Volgens mij ligt dat aan een inconsistente stroombron, oftewel te veel weerstand in de originele kabelboom. Dus het project om een zekeringkast en alle stroomvreters met relais te schakelen moet maar naar voren gehaald worden.

Ik ben voor nu iig klaar voor een TET ritje in de schemering 🤙
Of een andere rit door de blubber

Dat bied voordelen.. Ziet er goed uit dat beeld. Dimlicht ziet er erg goed zo 😁
 
Vraagje. Weet iemand een betaalbare 'wrapper' voor de motor? Ik heb recentelijk een groen metallic gewrapte Super 750 gekocht. Ik ben in dubio om hem naar Sonauto look te maken maar de offertes voor wrappen tot nu toe is ca. 800 euro. Dat vind ik veel te veel. De groene wrap moet er dan ook nog eerst af, vandaar. Wil het liever niet zelf doen want ben bang dat het net niet mooi wordt en tank lijkt me echt uitdaging naast die luchtinlaten. Een alternatief is om 'inspiratie look' te doen en aangezien hij goed in de wrap zit nu het gewoon daar op toe te passen. Of helemaal kaal te houden.. hmm zie zulke gave voorbeelden hier en daar. Wat is jullie mening? Eentje is van mijn motor (kaal) en de ander heb ik gephotoshopped door blauw te isoleren in photoshop en dicht bij mijn tint te brengen. (ik heb de originele knipperlichten ook nog, die wil ik weer terugbrengen eigenlijk)
Untitled-4.jpg


YamahXTZ750SuperTenere.jpg
 
Zit net effe te tellen.. slechts 11632 km motor gereden dit jaar.. waarvan (schaam-schaam) slechts 684 km op de Suup :$

Alleen ritjes in de oem-ge-boem...

Dat moet (drastisch) anders ! :]
 
Hooksi . Ik haal het niet hoor. Die 684 km op de Suup dit jaar. Moet er nog een kenteken op krijgen. :+
Zullen we het volgend jaar beter doen. :Y


Motovo. Je kan voorlopig eerst wat leuke stickers over het groen plakken en er eens een tijdje er mee rijden. Je kan beter eerst je geld in de motor stoppen dat hij 100% in orde is. En dan pas het kuip werk aan pakken of zie ik dat verkeerd.

8-)
 
Inderdaad een leuke uitdaging.



IMG_3577.jpeg
63639C7C-2469-4482-8D5E-10BF259613D6.jpeg
2477F1C0-7728-42F9-B67F-75ED543DF49D.jpeg





ow ja, en omdat de temperatuur best wel nauwkeurig moet zijn om de folie te vormen moet je ook nog eens verdomde snel zijn.
Te heet is vervormen, verbranden en te koud is ook weer niet goed.
Dus continu bij blijven warmen met de fohn en met 2 handen de folie uitrekken in de vorm en dan je fohn niet aan de verkeerde kant beetpakken.

7D400B1A-8A7A-47DE-A240-09D6A40600E1.jpeg



Sowieso is folie niet mooi want je oude stickers komen er nog doorheen.

Doe mij maar uren schuren en een paar spuitbussies
 
IMG_2785.jpeg

IMG_4372.jpeg

2165km met mijn Spanje suup gereden, helaas alleen op Nederlandse, Duitse en Belgische bodem.
Doe er best regelmatig woon/werk mee 25km p/d.
 
Dat wrappen is idd een vak apart. Maak het jezelf niet te moeilijk door gelijk een groot oppervlak te willen bedekken. Ik heb destijds bij de plaatselijke “wrapboer” wat rest materiaal gehaald. Voor een paar tientjes had ik wat blauw, zwart en wit waar ik mee ben gaan proberen. Op de XTZ m’n eigen gemaakte ruitje blauw gemaakt en op de TDM een witte baan met zwarte omlijning. Was In eerste instantie wel van plan om bij de TDM al het rood onder de witte baan ook wit te maken maar daarbij liep ik tegen mijn eigen onkunde aan. Teveel rondingen, daarbij eindigde er ook wat stukken wit in de kliko. Toch uiteindelijk niet ontevreden over het eindresultaat.

7471E454-575F-4222-8B5E-03388AD23DFA.jpeg

0A2B4063-33CC-4AA2-A3D4-076B805AC794.jpeg
 
Hooksi . Ik haal het niet hoor. Die 684 km op de Suup dit jaar. Moet er nog een kenteken op krijgen. :+
Zullen we het volgend jaar beter doen. :Y


Motovo. Je kan voorlopig eerst wat leuke stickers over het groen plakken en er eens een tijdje er mee rijden. Je kan beter eerst je geld in de motor stoppen dat hij 100% in orde is. En dan pas het kuip werk aan pakken of zie ik dat verkeerd.

8-)
Helemaal mee eens. De wrap is redelijk strak voor nu en beschermt alles nog een beetje, en nu bij Decalmoto de Sonauto set gekocht voor 70 euro en denk dat hij er dan best kick ass uitziet.. Eerst maar eens paar duizend kilometer mijn motorrij skills oefenen :-)
 
Dat staat een stuk beter!



Ik moest er ook aan geloven. Tijdje geleden 'voor het geval dat' maar eens een brandstofpomp besteld bij Jack Ma. Viel gisteren op de mat. Gelijk maar vervangen met een vers filtertje. Ik had van de week al geklooid met andere sproeiers en nieuwe naalden en het supje loopt een stuk rustiger en gretiger nu.
Bekijk bijlage 1567695

Nu kon ik gelijk even rijden met de nieuwe lampen. Die zitten nu in de rally Kuip en alles moet alleen nog netjes afgewerkt worden met passende spacers tussen Kuip en gewei.
Bekijk bijlage 1567696
In het donker ziet het er zo uit met alleen dimlicht
Bekijk bijlage 1567697
Dimlicht zelf is zoals @Mag ik effe al zei niet heel indrukwekkend en niet heel breed, maar wel goed verdeeld. Niet echt hotspots of schaduwen. Betere plaatjes moet ik nog schieten maar het dichtsbijzijnde donkere plekje leverde deze plaatjes op:
DimlichtBekijk bijlage 1567698
Groot- en mistlicht
Bekijk bijlage 1567699
Dat laatste plaatje komt niet echt tot zijn recht want de hoeveelheid licht die die Chinese schijnwerper produceert kan mijn camera helemaal niks mee 😎
Binnenkort betere voor en na foto's.

Enige storende is nu nog dat het licht stottert/knippert bij lage toeren. Volgens mij ligt dat aan een inconsistente stroombron, oftewel te veel weerstand in de originele kabelboom. Dus het project om een zekeringkast en alle stroomvreters met relais te schakelen moet maar naar voren gehaald worden.

Ik ben voor nu iig klaar voor een TET ritje in de schemering 🤙
Of een andere rit door de blubber

Zijn die ruiten nou zo beslagen op die Polo of zie ik dat verkeerd
 
ROB heeft een vraagje. Ik heb er een wilbers achterschokbreker op zitten.
Nu is mijn vraag. Kan het zijn dat daar door de motor aan de achterkant hoger komt te staan. Ik heb namelijk ook op een andere Suup gereden en die was volgens mij niet zo hoog aan de achterkant. De vorige eigenaar van mijn Suup heeft er zelfs nog andere dogbones op gezet zodat
Hij achter wat lager zou komen. Dus wie kan er iets over vertellen. 8-) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan