Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Afgelopen week 1600km gereden.De hele TET Nederland en de rest om er te komen.
Olieverbruik was 1 liter en brandstof 1 op 14.
Verbruik is offroad. Op het asfalt zal het wel beter zijn.
Wat is jullie ervaring op het gebied van verbruik?
Wat specs:

-laser uitlaat kompleet
-k&n filters
-standaard carbs( na afstellen 140 sproeiers geplaatst. )
- kleppen gesteld
- bougies nieuw
-Gesynchroniseerd
Ik zit op een verbruik van tegen de 1 op 15, en dan rijd ik van alles wat . heb er nieuwe naaldbuizen en naalden van KEDO in zitten.
hier voor was het verbruik net 1 op 12.
sproeier weet ik niet wat er in zit, kon het niet lezen.
Olie verbruik moet nog gemeten worden, heb er pas een 400 km mee gereden, na nieuwe olie en filter .

wel een leuke foto zo op de camping, ik heb wel een nieuwe tent besteld vandaag.
Dus binnen kort op pad er mee. :]
 

Bijlagen

  • Safarica_Sioux_260_piramidetent_1.jpg
    Safarica_Sioux_260_piramidetent_1.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 13
Vraagje, waar halen jullie z'n ketting geleider voor de achterbrug (die voorste). De mijne is wat poreus. Zie dat hij bij kedo rond de 42 euro kost inclusief verzendkosten. Vind dat best prijzig voor een stuk rubber.
 
Vanmiddag boutje afgebroken van de nokkenashouders.. gelukkig eruit gekregen door handige kameraad met lasapparaat.

Zijn dit hele speciale bouten, moet ik echt de originele bout terug monteren? Of volstaat een zelfde maat stalen boutje ook?
 

Bijlagen

  • 461E54A3-B300-4EAB-944C-BD439A938662.jpeg
    461E54A3-B300-4EAB-944C-BD439A938662.jpeg
    108,5 KB · Weergaven: 15
Vraagje, waar halen jullie z'n ketting geleider voor de achterbrug (die voorste). De mijne is wat poreus. Zie dat hij bij kedo rond de 42 euro kost inclusief verzendkosten. Vind dat best prijzig voor een stuk rubber.
Bij Kedo, goedkoper heb ik ze nog niet gevonden.

Vanmiddag boutje afgebroken van de nokkenashouders.. gelukkig eruit gekregen door handige kameraad met lasapparaat.

Zijn dit hele speciale bouten, moet ik echt de originele bout terug monteren? Of volstaat een zelfde maat stalen boutje ook?
Afgebroken? niet strakker dan 10nm aandraaien.
Zelfde maat in staal volstaat ook.
Ik heb anders vast wel een originele in de bak liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen week de remblokken voor vervangen, nu blijkt alleen dat ze heel erg piepen/janken bij rustig afremmen tot stilstand, heb er ondertussen ook al weer zn 1000 km mee gereden dus denk dat ze inmiddels wel ingeremd zijn.

Hebben jullie dit al eens meegemaakt of nog tips om dit te voorkomen.
- remklauwen zijn goed los zuigers bewegen netjes
- al geprobeerd met en zonder kopervet
- zo genaamt anti piep plaatje toegepast van een cola blikje (tip van motorzaak)
- remschijven zijn nog goed

de blokken die ik nu heb zijn van Ferodo type FBD 631 P
The No.1 Performing Organic Friction Material
This 'Non Asbestos' organic compound provides the ‘soft' controlled braking force which is suitable for street and off-road application.

wil volgende maand op reis met de motor en dit is echt niet te doen zo _O- lijk wel een stoomtrein
alvast bedankt
 
Mijn suup doet dat ook, maar dat ligt aan m'n remschijven (320 mm schijven), die deden het nl. ook al bij de vorige eigenaar van de schijven. Ik heb brembo remblokken en die doen hetzelfde bij deze schijven.

p.s. iemand hier interesse in een super tenere? De mijne gaat de deur uit :/
 
Mijn suup doet dat ook, maar dat ligt aan m'n remschijven (320 mm schijven), die deden het nl. ook al bij de vorige eigenaar van de schijven. Ik heb brembo remblokken en die doen hetzelfde bij deze schijven.

p.s. iemand hier interesse in een super tenere? De mijne gaat de deur uit :/
En waarom neem je afscheid van jou Suup. Zomaar ineens of heel door dacht.
Ik heb geen interesse hoor. 1 is genoeg vind ik :]
 
En waarom neem je afscheid van jou Suup. Zomaar ineens of heel door dacht.
Ik heb geen interesse hoor. 1 is genoeg vind ik :]
Het wordt eens tijd voor een moderne motor en ook eens tijd voor wat nieuws. Heb nu 4 motoren en de suup is de nieuwste, de rest zijn oldtimers (al is de 3AJ niet veel ouder), dus als er iets nieuws komt is het ipv. de suup (en wellicht gaat er meer weg).
 
Ok. Ik ben nu net gevallen voor de Suup. Hiervoor had ik een TRX 850. Geweldig ding met een geweldig blok. Heb proef gereden op een injectie motor, Suzuki V strom. Maar da's niks voor mij, gaat allemaal van zelf. Vroeger altijd Guzzi gereden. Dat zijn ook motoren waar je van moet houden. Maar ik snap het wel hoor. Af en toe moet gewoon iets anders proberen. 8-)
 
Qua looks kan ik er ook zeker niet op vooruitgaan qua motor, maar om nou altijd dezelfde 4 motoren te hebben is ook wat saai. Er zijn er nog zoveel die ik mooi/leuk vind ;) (zoals een mooie Moto Guzzi LeMans 4 ):9~
 
Mijn suup doet dat ook, maar dat ligt aan m'n remschijven (320 mm schijven), die deden het nl. ook al bij de vorige eigenaar van de schijven. Ik heb brembo remblokken en die doen hetzelfde bij deze schijven.

p.s. iemand hier interesse in een super tenere? De mijne gaat de deur uit :/
PM me even je nummer, heb ansich wel interesse in een Suup. Zit op dit moment alleen midden in een verhuizing, waardoor proefritjes maken (helaas) laag op het prioriteitenlijstje staan.

Algemene vraag. Ben redelijk bleu qua offroads en dus ook de Suup, vandaar wordt jullie input zeer gewaardeerd! :)

Situatie:
Wil een motor (erbij) om stukjes TET etc te gaan rijden c.q. vakantieritjes mee maken. Zit zelf te dubben tussen de Suup en een hagelnieuwe T7. Onderstaand even een samenvattinkje:
  1. Wordt eerste offroad en offroad ervaring;
  2. Het blok van de T7 ben ik al mee bekend (vriendin heeft een mt-07) en vind ik echt super tof;
  3. Blok van de Suup is voor mij onbekend;
  4. Suup oogt wat gedateerd qua kontje en koplampen, maar dat kan geüpdatet worden (zie ook @motovo en @Gerard400v4);
  5. Het hele jaar door wordt er gereden (tenzij zout);
  6. Vriendin wil de T7 i.v.m. beperkte vrije tijd (50 uur werk en daarboven 20 uur studie p/w) en ze bang is dat ik alleen maar aan het klussen ben;
  7. Ikzelf neig juist naar de Suup omdat ik het klussen juist de charme vind. Dat gezegd hebbende, elk weekend bezig... zie ik ook niet zitten.
Wat zouden jullie wijsheid vinden in deze?

Gr,

Martin
 
Ik dacht ooit ergens in dit forum iets gezien te hebben dat mensen dat ontluchtingsgaatje in de tank groter boren?
maar kan het niet meer vinden?

weet iemand iets meer
 
Ik dacht ooit ergens in dit forum iets gezien te hebben dat mensen dat ontluchtingsgaatje in de tank groter boren?
maar kan het niet meer vinden?

weet iemand iets meer
is dit specifiek voor de SUUP, of geld dit voor elke motor, ik heb er nog nooit iets over gelezen hier in het SUUP gedeelte, en heb toch al heel wat afgelezen, je moet toch iets in de nachtdienst O-)
 
is dit specifiek voor de SUUP, of geld dit voor elke motor, ik heb er nog nooit iets over gelezen hier in het SUUP gedeelte, en heb toch al heel wat afgelezen, je moet toch iets in de nachtdienst O-)
Dit is iets wat specifiek voor de suup. In de tank, vlak onder de opening kun je een gaatje maken en dan kan er 29 liter in de benzine tank. Heb helaas niet zo een foto hiervan.
 
Of er ook echt meer benzine in te krijgen is betwijfel ik maar doordat met een wat groter gaatje de lucht sneller weg kan om ruimte te maken voor benzine gaat het vullen sneller. Volgens mij is er standaard ook wel een gaatje maar erg klein. Misschien niet bij alle bouwjaren.

Wel uitkijken met boren met een gevulde tank, vonkje kan maar zo gemaakt worden:+
 
Of er ook echt meer benzine in te krijgen is betwijfel ik maar doordat met een wat groter gaatje de lucht sneller weg kan om ruimte te maken voor benzine gaat het vullen sneller. Volgens mij is er standaard ook wel een gaatje maar erg klein. Misschien niet bij alle bouwjaren.
+1

ik heb ook gewoon een gaatje gemaakt/geslagen met een priem, zodat het vullen/ontluchten van de tank wat sneller gaat, maar betwijfel erg dat er daardoor 29 ltr in zou gaan
 
Om er nog even op terug te komen.
Gaatje met de priem groter getikt, beter als boren inderdaad.
ging bij mij nu 25 liter in en hij stond +- 5km op reserve. (Hoe groot is de reserve bij de suup).
 

Bijlagen

  • IMG_20210616_193017.jpg
    IMG_20210616_193017.jpg
    114,1 KB · Weergaven: 29
PMMMM me even je nummer, heb ansich wel interesse in een Suup. Zit op dit moment alleen midden in een verhuizing, waardoor proefritjes maken (helaas) laag op het prioriteitenlijstje staan.

Algemene vraag. Ben redelijk bleu qua offroads en dus ook de Suup, vandaar wordt jullie input zeer gewaardeerd! :)

Situatie:
Wil een motor (erbij) om stukjes TET etc te gaan rijden c.q. vakantieritjes mee maken. Zit zelf te dubben tussen de Suup en een hagelnieuwe T7. Onderstaand even een samenvattinkje:
  1. Wordt eerste offroad en offroad ervaring;
  2. Het blok van de T7 ben ik al mee bekend (vriendin heeft een mt-07) en vind ik echt super tof;
  3. Blok van de Suup is voor mij onbekend;
  4. Suup oogt wat gedateerd qua kontje en koplampen, maar dat kan geüpdatet worden (zie ook @motovo en @Gerard400v4);
  5. Het hele jaar door wordt er gereden (tenzij zout);
  6. Vriendin wil de T7 i.v.m. beperkte vrije tijd (50 uur werk en daarboven 20 uur studie p/w) en ze bang is dat ik alleen maar aan het klussen ben;
  7. Ikzelf neig juist naar de Suup omdat ik het klussen juist de charme vind. Dat gezegd hebbende, elk weekend bezig... zie ik ook niet zitten.
Wat zouden jullie wijsheid vinden in deze?

Gr,

Martin
Olla :W
Ik zou zelf voor de suup gaan. Maar ik snap dat een t7 ook interessant is.
Ik zou sowieso gaan proefrijden. T7 is licht en modern, suup is zwaar en een handvol. Dat gezegd hebbende, ik ben gisteren een stuk tet gaan rijden met een oude vriend. Hij had net een drz400 en die moest natuurlijk geprobeerd worden.

We hebben ook geruild, en zo'n drz is echt heel leuk speelgoed. Voor even. De uitdaging om met een grote en zware dame hard te gaan spreekt mij veel meer aan. Er is meer techniek nodig om tempo te maken.
signal-2021-06-18-205910 (4)-01.jpeg


signal-2021-06-18-205910 (2)-01.jpeg


Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat je soms bodemonderzoek zal uitvoeren. Een suup is best zwaar om op te tillen. Maar niet zo schadegevoelig gelukkig.

IMG_20210618_111718-01.jpeg
 
Heeft iemand nog een redelijke kap liggen van het rechter midden deel (onder zitvlak) .. dom dom maar met 120kmh en maar 1 bout (schroefdraad was slijtage) en wat wind eronder helaas verloren op weg naar Maasvlakte en voor mijn ogen vermoord zien worden door auto’s .. off-road heeft er 1 liggen maar die is nog best prijzig .. hoor het graag, kan hem ophalen als het niet Stadskanaal of Maastricht is :) - heb nog hele XTZ dichte en redelijke tank in de ruil evt..
 

Bijlagen

  • 558687A6-CD00-492A-8764-5729BBF8802E.jpeg
    558687A6-CD00-492A-8764-5729BBF8802E.jpeg
    298,7 KB · Weergaven: 16
Heel lang verhaal in het kort:
In een ver verleden zijn wij met een groepje van dit topic naar het Zwitserse ténéré treffen geweest.
Vandaar uit zijn we door gereden naar noord Italië alwaar we heerlijk konden offroad rijden met de suups.
Het jaar daarop zijn we terug gegaan en Sarvin006 ging mee, maar niet terug.
Hij verruilde NL voor Spanje en vond daar een nieuwe stek.
Wij zijn hem daar op gaan zoeken en daar vinden wij het zo mooi dat we er een paar keer per jaar naar toe gaan.
Ik heb daar een ttr250 gekocht om te offroaden maar we willen wat meer onroad (offroad is zwaar) vandaar dat ik oudjaarsdag 2019 een suup kocht en deze tot de laatste schroef uit elkaar heb getrokken en naar eigen wens heb opgebouwd.
Plan was eerst om hem rijdend te maken en in Spanje te laten staan maar door corona had ik tijd teveel en €3000 verder staat de suup klaar zoals op de foto.
Doel is wel dat hij daar blijft staan en de TTR naar NL komt.

Zo zie je maar wat een forum (en dit topic) teweeg kan brengen. :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan