Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Hierbij de foto's Glatch
In middels ben ik de trotse eigenaar van deze motor, hij rijdt echt heerlijk en ik denk dat ik er nog veel plezier van ga hebben de komende jaren.

Aangezien dit mijn eerste motor is en ik nog weinig ervaring heb met het sleutelen eraan was ik online aan het kijken naar het Haynes werkplaats boek.
Is dit boek aan te raden?
Volgens het boek is het voor de suups van 1989-1995, die van mij is uit 1997, zit er veel verschil tussen die van 1989-1995 en 1997?.
 
In middels ben ik de trotse eigenaar van deze motor, hij rijdt echt heerlijk en ik denk dat ik er nog veel plezier van ga hebben de komende jaren.

Aangezien dit mijn eerste motor is en ik nog weinig ervaring heb met het sleutelen eraan was ik online aan het kijken naar het Haynes werkplaats boek.
Is dit boek aan te raden?
Volgens het boek is het voor de suups van 1989-1995, die van mij is uit 1997, zit er veel verschil tussen die van 1989-1995 en 1997?.
Proficiat met de nieuwe motor.
We willen hier natuurlijk wel foto's zien.
WP en een duidelijk electrische tekening stuur ik wel door.
En dat jou Suup van 97 is maakt niet uit. Is gewoon later op kenteken gezet. Het is in ieder geval wel het laatste model.
 
Net nog een blok gekocht in Duitsland,
Heeft wel een rot krukas lager. Dus dat ga ik eens rustig uit elkaar halen en bekijken. Ik heb het nog nooit gedaan een blok zo ver uit elkaar halen. Maar ik zie wel hoe ver ik kom. De Suup is gewoon in orde daar hoeft deze winter niets aan gedaan te worden. 8-)
 
In middels ben ik de trotse eigenaar van deze motor, hij rijdt echt heerlijk en ik denk dat ik er nog veel plezier van ga hebben de komende jaren.

Aangezien dit mijn eerste motor is en ik nog weinig ervaring heb met het sleutelen eraan was ik online aan het kijken naar het Haynes werkplaats boek.
Is dit boek aan te raden?
Volgens het boek is het voor de suups van 1989-1995, die van mij is uit 1997, zit er veel verschil tussen die van 1989-1995 en 1997?.
Feli met deze mooie suup

Op de openingspost staat heel veel info incl wphb (WerkPlaatsHandBoek)

En als je een mooie foto van je suup in de openingspost wil kan ik hem erbij zetten.
Ieder die dat wil kan dat even aan mij kenbaar maken.:Y
 
Net nog een blok gekocht in Duitsland,
Heeft wel een rot krukas lager. Dus dat ga ik eens rustig uit elkaar halen en bekijken. Ik heb het nog nooit gedaan een blok zo ver uit elkaar halen. Maar ik zie wel hoe ver ik kom. De Suup is gewoon in orde daar hoeft deze winter niets aan gedaan te worden. 8-)
Leuk klusje.

Weet iemand waar er nog overmaatse zuigers te verkrijgen zijn?
 
Thanks buurman, zal de zuigers en cilinders binnenkort eens opmeten want ik denk dat de cilinders ovaal zijn uitgesleten.

Ik heb een apart topic in “projecten” aangemaakt waar mijn project te volgen is.

 
Tja, als je weet wat voor uren er in zitten dan snap je de prijs ook wel. Maar wel mooi exemplaar, iemand van het forum? ≥ Yamaha XTZ 750 Super Tenere - Nieuw! — Motoren | Yamaha — Marktplaats
Je moet het vooral leuk vinden om te doen.

Toch vraag ik mij af of hij de motor ook heeft gereviseerd?
Hij heeft het dan wel over zijn carb`s maar niet over de zuigers krukaslagers etc.
Verder vind ik hem vrij basic maar misschien was dat de bedoeling.

Qua kosten kan het aardig oplopen zo`n projectje.
Mijn Spanje-suup kocht ik voor €450 en alleen aan spullen ben je €2500 kwijt.
Ga je dan nog je uren rekenen….5 maandjes, ieder weekend en nog heel wat uurtjes tussendoor.
E7F59055-BD21-4E30-AC3F-DB926443C406.jpegIMG_3466.jpeg
 

Bijlagen

  • 66B585D6-3453-43DE-B5D0-52787A2903B2 2.jpg
    66B585D6-3453-43DE-B5D0-52787A2903B2 2.jpg
    464,1 KB · Weergaven: 22
Thanks buurman, zal de zuigers en cilinders binnenkort eens opmeten want ik denk dat de cilinders ovaal zijn uitgesleten.

Ik heb een apart topic in “projecten” aangemaakt waar mijn project te volgen is.

Ik heb eventueel nog een cilinderblok+zuigers liggen, die mag wel weg voor weinig.
 
Als je de standaard demonteert en langs brengt zal ik hem op de zaak lassen met een beter apparaat en evt verder verstevigen.
Dat zie ik natuurlijk weer net te laat 🙈

Ik heb er maar een dhz project van gemaakt. Aangezien ik voor mijn verjaardag een lasapparaat heb gekregen dacht ik: wat kan er mis gaan 🤪

Dus wat stukjes pijp gehaald. Standaard diameter is geloof ik 23mm uit mijn hoofd. Heb nu 25mm RVS pijp en een manchet van 29mm, allemaal 2mm wanddikte.

Toen gaan zagen en passen en meten en Vijlen. Dan alles netjes in de juiste stand zetten en vast zetten.
IMG_20211101_092339.jpg


IMG_20211110_115441-01.jpeg


IMG_20211110_145223-01.jpeg


IMG_20211110_153950-01.jpeg


Yes, alles vast. Toen naar iemand gebracht die echt kan lassen.
IMG_20211112_155430.jpg


IMG_20211113_154551.jpg


Mijn suup kan weer op eigen benen staan *O*
Wat het verhaal nog interessanter maakt is dat ik een tijdje de middenbok gebruikt heb ipv de jiffy en dat de oogjes die de grondplaat fixeren ook los gekomen zijn, dus de middenbok klapte als het ware door, dus die was ook onbruikbaar 🙈

Binnenkort maar eens groot onderhoud gaan uitvoeren 😏

Binnenkort begin ik ook aan een nieuw camper project, dan moet de suup af zijn...

@Raymond W lekker bezig hoor! Zo diep een blok induiken heb ik nog niet gedaan _O_
 
Dat zie ik natuurlijk weer net te laat 🙈

Ik heb er maar een dhz project van gemaakt. Aangezien ik voor mijn verjaardag een lasapparaat heb gekregen dacht ik: wat kan er mis gaan 🤪

Dus wat stukjes pijp gehaald. Standaard diameter is geloof ik 23mm uit mijn hoofd. Heb nu 25mm RVS pijp en een manchet van 29mm, allemaal 2mm wanddikte.

Toen gaan zagen en passen en meten en Vijlen. Dan alles netjes in de juiste stand zetten en vast zetten.
Bekijk bijlage 1694895

Bekijk bijlage 1694896

Bekijk bijlage 1694901

Bekijk bijlage 1694902

Yes, alles vast. Toen naar iemand gebracht die echt kan lassen.
Bekijk bijlage 1694903

Bekijk bijlage 1694904

Mijn suup kan weer op eigen benen staan *O*
Wat het verhaal nog interessanter maakt is dat ik een tijdje de middenbok gebruikt heb ipv de jiffy en dat de oogjes die de grondplaat fixeren ook los gekomen zijn, dus de middenbok klapte als het ware door, dus die was ook onbruikbaar 🙈

Binnenkort maar eens groot onderhoud gaan uitvoeren 😏

Binnenkort begin ik ook aan een nieuw camper project, dan moet de suup af zijn...

@Raymond W lekker bezig hoor! Zo diep een blok induiken heb ik nog niet gedaan _O_
mijn Semi camper projectje heeft apk . en is in de shakedown fase
IMG-20211027-WA0007.jpg

stukje tet mee gedaan😊
 
Zaterdag heb ik de OTR balkbrug gereden en ik zag daar op enig moment ook een S10 samen met volgens mij een Africa Twin de ronde rijden. Dat blijf ik toch wel erg bikkel vinden :}. (Ik reed zelf op een lichte fiets)
 
Zaterdag heb ik de OTR balkbrug gereden en ik zag daar op enig moment ook een S10 samen met volgens mij een Africa Twin de ronde rijden. Dat blijf ik toch wel erg bikkel vinden :}. (Ik reed zelf op een lichte fiets)
Jij kon er anders ook aardig mee uit de voeten.:}
s10wazig.jpg


Weet nog wel dat je ons bij een meeting leerde de trappen op te rijden met de suup`s.:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan