fixiepowerr
Die hard MF'er
- 18 mei 2009
- 427
- 109
Hoi, ik heb een extra set remmen. Daar zit een goede ankerplaat bij!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die ligt er ook nog een,met klauwIemand toevallig nog een ankerplaat liggen voor de rechter remklauw? Draad is kapotgedraaid, het is for the time being opgelost maar ik plaats omwille van de veiligheid liever een goede ankerplaat.
Even een vraagje tussendoor. Kun je op de Suup een ketting monteren met een sluitschakel of moet je de ketting met dit vermogen altijd ponsen/klinken?
Heb er nog een liggen,laat maar weten indien nog nodig.
Ik geef de voorkeur aan een sluitschakel anders moet je de hele achterbrug eruit halen...
Maar jij bedoeld ws het verschil tussen een klink-sluitschakel en een visje.
Het grootste nadeel van een visje is dat je ketting makkelijker te stelen is.
Mits op de juiste manier gemonteerd voldoet een visje prima hoor.
Ligt er ook nog, zonder ankerplaat en geleidepennenIk zoek een achterremklauw, iemand eentje over?
Klinken is altijd beter!Even een vraagje tussendoor. Kun je op de Suup een ketting monteren met een sluitschakel of moet je de ketting met dit vermogen altijd ponsen/klinken?
Is dat jouw mening of kan je dat ook onderbouwen?Klinken is altijd beter!
Als de ketting geklonken zit nemen ze meestal de hele motor mee.Hoi Raymond, zijn er lieden die alleen een ketting stelen? Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Ok, meningen verdeeld dus. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat kettingen met een visje (dat bedoelde ik idd) bestemd zijn voor motoren met maximaal 500 cc (en dan laat ik een NSR 500 tweetakt GP machine even buiten beschouwing).
Klinken wil ik als het kan vermijden. Je moet er toch weer een speciaal gereedschap voor aanschaffen en als ik het goed begrepen heb komt het nogal nauw om de ketting op een veilige manier aan elkaar te maken. Dank allen!
Ik ga nog even door met vragen. Tot nu toe heb ik 1 youtube filmpje bekeken over het wisselen van de olie , alsmede alle XTZ topics hier doorgespit, maar dit zit me nog dwars:
In het filmpje zie ik die gast regelmatig even de motor starten om de pomp de laatste olie uit het blok te laten pompen. Dit kan toch niet goed zijn ?!! En ik heb bij mijn oliefilter geen o-ring voor het filterdeksel gekregen. Vervangen jullie die ook altijd ?
Dat paar keer starten heb ik laatste keer ook eens gedaan, levert alleen erg weinig resultaat, dus laat ik volgende keer achterwege
Die O-ringen vervang ik altijd [zijn er 2, een grote en een kleine] en let goed op dat je het (kleine)pasbusje niet met de olie weggooit.. heb ik dus kennelijk wel gedaan bij mijn laatste oliewissel begin april, met als gevolg dat ik nu minimale olielekkage ondervind, dus nu opnieuw oliewissel, incl O-ringen, en pasbusje weer plaatsen
Die O-ringen kun je [duur] aanschaffen bij een motorzaak of je stuurt even een mailtje naar Pieter Hessels van HPS motoren en vraagt om de O-ringen (en evt koperen ringetjes voor de oliepluggen)
Ik zag ook dat de O ringen niet bij een oliefilter zitten maar na enig speurwerk heb ik ze besteld bij louie .nl a 1euro 98 dus dat zijn ook de kosten niet .Dat paar keer starten heb ik laatste keer ook eens gedaan, levert alleen erg weinig resultaat, dus laat ik volgende keer achterwege
Die O-ringen vervang ik altijd [zijn er 2, een grote en een kleine] en let goed op dat je het (kleine)pasbusje niet met de olie weggooit.. heb ik dus kennelijk wel gedaan bij mijn laatste oliewissel begin april, met als gevolg dat ik nu minimale olielekkage ondervind, dus nu opnieuw oliewissel, incl O-ringen, en pasbusje weer plaatsen
Die O-ringen kun je [duur] aanschaffen bij een motorzaak of je stuurt even een mailtje naar Pieter Hessels van HPS motoren en vraagt om de O-ringen (en evt koperen ringetjes voor de oliepluggen)