Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12


Hey Folkert,
Ik zou toch een 3VD CDI aanschaffen als ik jou was, of die van een 3LD. Voor zover ik weet zal doorlussen niet lukken.
Waarm heb je het blok vervangen, was het TRX blok stuk? daar zou ik toch echt de voorkeur aan geven, vind een 270 blok toch ff wat fijner reageren maar dat is natuurlijk ook maar een mening
 
De Big-end is er uitgelopen.., en vervanging was noodzakelijk.
Verder begreep ik dat het tdm blok beter is voor offroad door de langere 1e versnelling.
Wat jammer is betreft een andere CDI, is dat er gekloot is aan de bedrading, waardoor ik het liefst zo min mogelijk aan raak.
 
Ja, de 4tx bobine geeft twee signalen af, omdat het 270 graden blok de zuigen op een ander moment boven heeft staan. Het 3vd blok heeft de zuigers op hetzelfde moment boven, waardoon een van de sgnaalkabels genoeg is. De 3vd bobine heeft oom maar twee stekkers, ipv 4 zoals bij de 4nx.
 
Ik rij voorlopig nog op mn XTZ door. Kan toch moeilijk afstand doen van de machine.

Daarom maar besloten wat investeringen te doen in comfort; nieuwe handvatverwarming, scottoiler en zo'n crampbuster. Vooral die laatste geeft echt veel comfort voor weinig geld! Had ik veel eerder moeten doen.

Nu alleen nog wat nieuwe zijkapjes nodig, die dingen onder het zadel. Heeft iemand die liggen toevallig? Kleur maakt niet uit
 
Ik zoek me suf naar de kleurcodes van de XTZ750, helaas nog niets kunnen vinden. Weet iemand ze toevallig, meest urgent is voor nu de kleur van de blokonderdelen (kap op de koppeling etc) dus niet van het motorblok zelf. Blok is wat lichter van kleur dan de -plastic- gespoten onderdelen. Ik hoor het graag!
 
Rhino heb je in de OP gekeken? Onderaan de lijst onder het kopje ´links buiten MF´ staan 2 websites met verfkleuren
 
Volgens mij moet je van Motip 51074 hebben. Nummer heb ik ooit eens via het TDM forum gevonden, heb ‘m zelf nog niet gebruikt dus kan niet 100% zeker zeggen dat het klopt.
 
Zijn er nog aanbevolen alternatieven voor de Yuasa YB14L-A2 traditioneel lood accu?
Die van mij zat na minder dan een week op 12.1V en was vrij snel leeg gestart, dus ik ben bang dat het tijd wordt voor wat nieuws.
Geen idee hoe oud de huidige is, deze zat erin toen ik hem kocht.
Na verse accu meteen ff checken of het allemaal nog goed bij laad - dynamo/spanningsregelaar etc.
Maar eerst verse accu.
 

Ik monteer eigenlijk altijd MotoBatt's. Meer Ah in hetzelfde formaat en blijft goed heel, voor de prijs van een vergelijkbare normale Yuasa.
 
@Dre: ik ga die Motip eens opzoeken, bedankt!
@Woonjas: hier ook een Motobatt
 
Laatst bewerkt:
Kijk bij een accu ook naar de maximale ontladingscapaciteit. Deze hierboven is idd prima 210A voor een 12Ah accu.

Ik heb pas ook een nieuwe Yuasa gekocht, daar zit een iets kleinere 10Ah accu in, en mag met 180A ontladen worden. Dat was voor een 10Ah accu ongeveer het max wat ik kon vinden. Goedkopere accu mochten maar 150A of zelfs maar met 90A ontladen worden en dan krijg je met starten al snel problemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de standaard Yuasa en die doet het ook prima! Gewoon lekker doorrijden en elke 2 jr ofzo een nieuw batterijtje voor de zekerheid

Vandaag ook mn zadel wat liefde gegeven met een nieuw dekje bruin skai en gisteren met een stuk Duplo en wat aceton mijn zijkapjes gerepareerd. Echt bijzonder gemakkelijk en leuk klusje, en het resultaat is erg stevig
 
Stukje wezen toeren in de buurt, hier kan je 's zomers alligators in het water voorbij zien komen.




Incl. wat modderige grindwegen

 
Laatst bewerkt: