Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Ben bang dat als ze zo moeilijk teruggaan dat je toch niet helemaal goed geschraapt hebt. Zoals al aangegeven, ze zouden goed met de hand teruggeduwd moeten kunnen worden.
 
Stuurpen noemen wij die in het dutch.

De exacte maten weet ik niet maar de lagers kunnen je misschien een beetje op weg helpen.

Conische balhoofd lager boven
25x47x15mm gelieve de maat te controleren, mogelijk OEM 26mm vereist

Yamaha XTZ 750 Super Tenere 89-91 Conische balhoofd lager onder
30x55x17mm met stofkap

Bedankt dat helpt me al flink op weg!
 
Ik zou mijn trouw/verlovings/vriendschaperingen dusdanig verbouwen dat die dienst doen als zijkap-vasthoud-ringen.
En sowieso je gelifde verbieden om maar in de buurt van je suup te komen. :Y

Of met polyester en schroeven nieuwe pennen proberen op te bouwen, maar dat is een priegelwerkje. :$

Ik rij al maanden rond met alleen de inbus (of in mijn geval een knop die er met de hand uit te schroeven is) rond. Gaat prima, valt er niet af (je been zit er ook nog voor) maar mooi is het niet.

Zou zoals Raymond zegt met schroeven en polyester wat proberen.


Bedankt voor de tips Raymond en Bowler!

Ik ga es wat in mekaar frotten, komt vast goed!
 
Ik blijf ze ook maar open halen om op te knappen. Heeft iemand een goed adresje voor 6 nieuwe remzuigers? Duur grapje namelijk
 
Ik heb ze van bij Kedo, samen met de rubbers. Iets van 45€ per setje.

Alles zit er weer op, tweede klauw ging goed en heb ze met de hand kunnen induwen.
Nu nog ontluchten B|
Morgen nog nieuwe voorband opleggen en dan weer :]
 
Ik blijf ze ook maar open halen om op te knappen. Heeft iemand een goed adresje voor 6 nieuwe remzuigers? Duur grapje namelijk

Ik dacht dat ik een site had gevonden met goedkope zuigers, bedoelt voor de Triump Tiger 955 (die dezelfde remmen heeft) maar deze kosten ook 45 euro per klauw.

Lijkt er wel op dat Yamaha deze klauwen ook gebruikt heeft op Rhino quads, wat erg handig is om te weten.

In deze link staat dat het OEM part nummer begint met 3LD, dus volgens mij zijn het dezelfde klauwen.

Als dat zo is, dan hebben we geluk met z'n allen:
Ebay Link

Overigens zijn er ook AliExpress klauwen voor de Rhino, voor weinig geld, maar ik weet niet of ik die zou vertrouwen.
 
Weet er iemand of heeft iemand ervaring met het aanpassen van een orginele uitlaat.
Ik vind het geluid een beetje soft , ik mis de zware brom .
Of ben ik genoodzaakt een andere uitlaat aan te schaffen ?
Hierbij foto v/d uitlaat
full
 
full

full

full


Hoi Dicok,
Ik heb wel eens een boor door de laatste 1 of 2 inwendige platen gedauwd, dat gaf wel wat meer geluid. Zit nu overigens weer braaf een originele demper op.
Ik heb overigens veel plezier van de open k&n luchtfilters, die een lekkere aanzuigbrul geven.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Woonjas
Geen idee meer, zo lang geleden..
Rijdt goed, 1 op 16 tot 19, start meteen

Open inlaat open uitlaat, maar daarna weer standaard uitlaat, heb tussendoor niks aan de carbs veranderd.

Het ding is indertijd een paar keer op de rollerbank geweest en kan me herinneren dat ik er wel over heb gepost in de voorgaande edities van ons forum; komt vast wel wat boven bij de zoekfunctie :)
 
Laatst bewerkt:
Remmerij n° zoveel...
Ik heb ze nu van nieuwe zuigers, rubbertjes en blokjes voorzien (van Kedo),(schijven zijn nog goed).
Toch wil ze maar niet op druk komen.
Herkenbaar? En zijn er tips om dat nu eens goed voor mekaar te krijgen?
Hopelijk moet ik ze nu niet voor de derde keer weer uit mekaar halen...
De zuigertjes gingen er dit keer heel goed in nadat ik ze nog eens grondig nagekeken heb en uitgekrabd (vorige keer ging dat moeizaam en de rubberen stofringetjes van de rechterklauw waren allebei kapot gescheurd).
Heb nu ook de remvloeistof er langs de klauw ingespoten.
Twee slangen met elk zijn eigen ingang in het potje aan het stuur. Waar blijft die lucht toch steken?

full
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit met remklauwen ook lukt, maar bij de Yamaha FJ1200 gaf het ook vaak een probleem met ontluchten van de slave cylinder van de koppeling.. dan gebruikten we een grote (ziekenhuis-)spuit met remvloeistof.. en spoten die via de ontluchtingsnippel dus omgekeerd door de leiding.. misschien het proberen waard ?
 
Remmerij n° zoveel...
Ik heb ze nu van nieuwe zuigers, rubbertjes en blokjes voorzien (van Kedo),(schijven zijn nog goed).
Toch wil ze maar niet op druk komen.
Herkenbaar? En zijn er tips om dat nu eens goed voor mekaar te krijgen?
Hopelijk moet ik ze nu niet voor de derde keer weer uit mekaar halen...
De zuigertjes gingen er dit keer heel goed in nadat ik ze nog eens grondig nagekeken heb en uitgekrabd (vorige keer ging dat moeizaam en de rubberen stofringetjes van de rechterklauw waren allebei kapot gescheurd).
Heb nu ook de remvloeistof er langs de klauw ingespoten.
Twee slangen met elk zijn eigen ingang in het potje aan het stuur. Waar blijft die lucht toch steken?

[afbeelding]

Bij mijn achterrem is de lucht na een ritje verplaats en toen ik daarna nog eens ging ontluchten was hij ineens weer keihard (wat ik de week daarvoor toch echt niet voor elkaar kreeg).

Wat je kunt proberen is de klauwen op druk brengen en dan de banjobout bij de pomp een klein beetje lossen, dan kan de lucht hier er uit. Een beter optie zou zijn een banjobout met ontluchtingsnippel er in gebruiken, maar dan moet je deze weer bestellen.

Hoe zit je rempomp trouwens gemonteerd? Als die een rare hoek maakt kan het zijn dat de lucht er daar niet uit kan.
 
Ik gebruik ook een spuit (voederspuit) bij het ontluchten. Maar ik “zuig” de olie via de nippel op de klauw, uit het reservoir. Werkt prima.
Wel ff opletten dat je dan het potje niet leegzuigt, kun je weer opnieuw beginnen :P

Een nachtje laten staan onder druk, dus pedaal/ hendel vastzetten, wil vaak ook wel werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan