Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Mijn remmen begonnen de afgelopen week flink te schudden. Blijkt dat er rare stukjes metaal aan de schijf blijven hangen.. iemand bekend mee hoe dit komt? Ik heb vorige week de boel nog uit elkaar gehad en alles zag er ok uit. Ik ga de schijf en blokjes vervangen... schijf is nog niet oud (5k km ofzo) maar dit krijg ik er niet zomaar weer af, lijkt wel versmolten met de schijf

IMG_20180930_133712.jpg
 
Mijn remmen begonnen de afgelopen week flink te schudden. Blijkt dat er rare stukjes metaal aan de schijf blijven hangen.. iemand bekend mee hoe dit komt? Ik heb vorige week de boel nog uit elkaar gehad en alles zag er ok uit. Ik ga de schijf en blokjes vervangen... schijf is nog niet oud (5k km ofzo) maar dit krijg ik er niet zomaar weer af, lijkt wel versmolten met de schijf

Bekijk bijlage 1331357

Lijkt mij dat dit van de remblokken komt, kan me niet iets anders voorstellen. Heb je onlangs nieuwe remblokken gemonteerd?
 
Allicht zijn je blokken op en ben je met het metaal aan't remmen.
Ik vrees dat je schijf bij deze voor de vuilbak is.
 
Dat is dus het gekke, ik had de blokjes (niet nieuw) vorige week nog in mn handen maar er zat nog aardig wat vlees aan anders had ik ze niet terug gemonteerd
 
Komt toch niet door die goedkope remzuigers he?:X
Heb je gesinterde blokken?
Waarschijnlijk zijn je schijven daar niet geschikt voor.
 
Ja ik heb gesinterde blokken. Nu weer gewone besteld. Dat de rem zuigers de schuldigen zijn kijkt me heel sterk. Nouja ik zie het wel als de nieuwe schijf van japparts binnen is, dan gaat de boel weer los
 
Ja ik heb gesinterde blokken. Nu weer gewone besteld. Dat de rem zuigers de schuldigen zijn kijkt me heel sterk. Nouja ik zie het wel als de nieuwe schijf van japparts binnen is, dan gaat de boel weer los
Gelukkig ligt het niet aan de zuigertjes anders moet ik ze weer terugsturen})
 
De super rijdt weer maar ik krijg de rem nog niet echt hard. Al 2x ontlucht tot ik uiteindelijk een hele fles rem vloeistof door het remsysteem heb gehaald. Wel druk, maar ik kan de remhendel bijna tegen het handvat aan knijpen en dan remt het nog niet echt lekker af.

Iemand nog een briljant idee?
 
Soms helpht het als je hem met een tyrap een nachtje onder druk laat staan.
Op de een of andere manier zoeken de luchtbelletjes elkaar dan op.
Ook wil het weleens helpen om de laatste luchtbelletjes via de banjobout op de pomp te laten ontsnappen.

Heb je pomp ook uit elkaar gehad?
 
Tyrap trucje had ik al eens geprobeerd, en de banjobouten ook allemaal even een paar druppels laten geven onder druk om bellen die daar blijven hangen te laten ontsnappen. Maar helaas nog geen succes dus...
 
Met pijn in het hart heb ik besloten om mijn motor te verkopen. Wel erg jammer, want ik heb er zoveel aan gedaan. Het is een fraaie Dakar replica geworden, maar ik kom er bijna niet meer aan toe om er op te rijden. Dat vind ik erg jammer, want zo'n fraaie machine hoort op de weg en in het zand thuis. Over een vraagprijs heb ik nog niet nagedacht, maar als jullie iemand weten die interesse heeft, dan graag even een bericht.
Bekijk media item 1327788
 
Met pijn in het hart heb ik besloten om mijn motor te verkopen. Wel erg jammer, want ik heb er zoveel aan gedaan. Het is een fraaie Dakar replica geworden, maar ik kom er bijna niet meer aan toe om er op te rijden. Dat vind ik erg jammer, want zo'n fraaie machine hoort op de weg en in het zand thuis. Over een vraagprijs heb ik nog niet nagedacht, maar als jullie iemand weten die interesse heeft, dan graag even een bericht.
Bekijk media item 1327788


Sonauto als ik op je link klik krijg ik te lezen dat ik geen permisie heb om het te bekijken ;(
 
Met pijn in het hart heb ik besloten om mijn motor te verkopen. Wel erg jammer, want ik heb er zoveel aan gedaan. Het is een fraaie Dakar replica geworden, maar ik kom er bijna niet meer aan toe om er op te rijden. Dat vind ik erg jammer, want zo'n fraaie machine hoort op de weg en in het zand thuis. Over een vraagprijs heb ik nog niet nagedacht, maar als jullie iemand weten die interesse heeft, dan graag even een bericht.
Bekijk media item 1327788
;(;(;(;(;(;(;(;(;(
Wat doe je nou Bauke?
Jeetje, dat vind ik echt jammer.

Je link doet het inderdaad niet maar misschien doet deze het wel:
link naar MF-media van Sonauto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan