- Onderwerp starter
- #2.451
Zoals boven al te lezen is heb ik de suup van eXTZee overgenomen.
Met zijn 25 jaartjes trouwe dienst mag hij lekker van zijn ouwe dag gaan genieten in het zonnige zuid Spanje.
In juni mag hij mijn TTr250 gaan vervangen die dan naar NL komt.
Maar voor het zover is moet er natuurlijk wel het een en ander gebeuren.
Zoals al te lezen was was er iets mis in het blok.
Om alles uit te sluiten heb ik hem nu op de operatietafel liggen en er was wel wat mis in het blok.
Allereerst was de koppakking door en in het kleppendeksel kwam ik mayodrap tegen wat vocht en olie is.
Het carter was deels gevuld met benzine
De krukaslagers vertoonde sporen van slijtage.
De koppelingkorf moet vervangen worden.
De veertjes aan de achterkant van de korf zijn nog wel heel maar zitten los in hun behuizing. (heel vreemd)
De dis ketting is op zijn eind.
etc etc
Anyway, na alles geïnspecteerd te hebben is vandaag de tijd aangebroken om het blok weer op te bouwen.
De rest van de suup moet ook nog veel aan gedaan worden.
Sowieso alle wiellagers en remmerij, daarna begint het opleuken pas.
Met zijn 25 jaartjes trouwe dienst mag hij lekker van zijn ouwe dag gaan genieten in het zonnige zuid Spanje.
In juni mag hij mijn TTr250 gaan vervangen die dan naar NL komt.
Maar voor het zover is moet er natuurlijk wel het een en ander gebeuren.
Zoals al te lezen was was er iets mis in het blok.
Om alles uit te sluiten heb ik hem nu op de operatietafel liggen en er was wel wat mis in het blok.
Allereerst was de koppakking door en in het kleppendeksel kwam ik mayodrap tegen wat vocht en olie is.
Het carter was deels gevuld met benzine
De krukaslagers vertoonde sporen van slijtage.
De koppelingkorf moet vervangen worden.
De veertjes aan de achterkant van de korf zijn nog wel heel maar zitten los in hun behuizing. (heel vreemd)
De dis ketting is op zijn eind.
etc etc
Anyway, na alles geïnspecteerd te hebben is vandaag de tijd aangebroken om het blok weer op te bouwen.
De rest van de suup moet ook nog veel aan gedaan worden.
Sowieso alle wiellagers en remmerij, daarna begint het opleuken pas.