Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Sorry als ik teveel vragen stel, maar zou iemand zijn of haar olie/filter wissel ritueel uit de doeken willen doen?

Ook heb ik een tijd geleden olie besteld, maar zag pas later dat het een volsyntheet is, terwijl ik halfsyntheet had bestelt. Eurol 10W40 motorfiets olie. Kan dit kwaad, als de vorige eigenaar altijd halfsyntheet of mineraal heeft gebruikt? (wat ik niet weet).
 
Of dat kwaad kan weet ik niet, wel dat het aan te bevelen is om halfsyntheet te gebruiken (en ik zou zeggen dat fout geleverd een fout is van verkoper, en daardoor kostenloos zou moeten worden geregeld/opgelost)
 
Sorry als ik teveel vragen stel, maar zou iemand zijn of haar olie/filter wissel ritueel uit de doeken willen doen?

Ook heb ik een tijd geleden olie besteld, maar zag pas later dat het een volsyntheet is, terwijl ik halfsyntheet had bestelt. Eurol 10W40 motorfiets olie. Kan dit kwaad, als de vorige eigenaar altijd halfsyntheet of mineraal heeft gebruikt? (wat ik niet weet).
Dat is ws een half syntheet.
Op de voorkant staat vol syntheet en op de achterkant staat dat het een half syntheet is.
 
Ik bestel altijd bij hps een setje inclusief 4 liter putoline sport 4. In het setje zitten meteen 2 bougies, een oliefilter en alle ringetjes enzo. Kind kan de was doen
 
Dat is ws een half syntheet.
Op de voorkant staat vol syntheet en op de achterkant staat dat het een half syntheet is.

Ik heb het nog even uitgezocht voor je.

Dit is een semi-syntheet:
Zwarte flacon met etiket (rode strepen) opschrift: synthetic
8450e954fcb213462a528cbde9701df63f328dc8.png


En dit is de Full-syntheet:
Gouden flacon met opschrift: Fullsynester
c2127c86168d198459ee96d8f3458ac8bddc7a83.png



sjeck zelf maar:
http://www.eurol.com/nl/2-producten.html
 
Jeetje wat is rijden met nieuwe banden een feest! Ik kan eindelijk weer een beetje lekker sturen na al die tijd op vierkante dingen
 
Dank voor het uitzoeken! Wel raar dat er synthetic op staat en verder op de fles ook nergens te vinden is dat het een halfsyntheet is, of ik lees niet goed (zou niet de eerste keer zijn)
Ik heb het nog even uitgezocht voor je.

Dit is een semi-syntheet:
Zwarte flacon met etiket (rode strepen) opschrift: synthetic
[afbeelding]

En dit is de Full-syntheet:
Gouden flacon met opschrift: Fullsynester
[afbeelding]


sjeck zelf maar:
http://www.eurol.com/nl/2-producten.html
 
Laatst bewerkt:
Beste mede super tenere fanaten, wie kan mij helpen om voor een kleine vergoeding een dagje te klussen aan dit mooie exemplaar. Visueel helemaal aangepakt, maar inmiddels lijkt de afstemming van de motor niet meer okee. Heb er zelf te weinig verstand van en wil er graag meer over leren.
IMG_2341.jpg
 
Heeft iemand hier nog kuipwerk liggen? Ik ben op zoek naar een zijkap en een voorkuip deel voor de linker kant van de motor.
 
Kan iemand mij wat het verschil is tussen een 3LD7 en een 3LD8 afgezien van het bouwjaar.

Eerlijk gezegd is mij dat verschil in aanduiding nog niet eerder opgevallen dus met zekerheid kan ik daar weinig over melden.
Mogelijk is die toevoeging idd alleen voor de jaar aanduiding, ik zie hier op een parts catalogue wel de aanduiding 3LD1 en 3LD2 staan voor de 89er dus het gaat dan niet zo zeer om het productiejaar anders zou het alleen 3LD1 zijn.

Anyhoe, er zijn door de jaren heen geen schokkende wijzigingen geweest aan de XTZ. Voor zover ik nu kan bedenken zijn dat de stuurschakelaars, passagier stepjes, kleur van knippers lampje in het cockpitje en volgens mij is er ook een aanpassing van de spanningsregelaar geweest naar een koelrib variant op de latere modellen. Ondanks de verschillen, onderdelen zullen sowieso uitwisselbaar zijn.
 
Eerlijk gezegd is mij dat verschil in aanduiding nog niet eerder opgevallen dus met zekerheid kan ik daar weinig over melden.
Mogelijk is die toevoeging idd alleen voor de jaar aanduiding, ik zie hier op een parts catalogue wel de aanduiding 3LD1 en 3LD2 staan voor de 89er dus het gaat dan niet zo zeer om het productiejaar anders zou het alleen 3LD1 zijn.

Anyhoe, er zijn door de jaren heen geen schokkende wijzigingen geweest aan de XTZ. Voor zover ik nu kan bedenken zijn dat de stuurschakelaars, passagier stepjes, kleur van knippers lampje in het cockpitje en volgens mij is er ook een aanpassing van de spanningsregelaar geweest naar een koelrib variant op de latere modellen. Ondanks de verschillen, onderdelen zullen sowieso uitwisselbaar zijn.
Bedankt voor de uitleg ik kon zelf ook niet echt verschil zien , maar dacht dat er misschien verborgen verscHillegom waren .
Gr dico, een blije suup rijder :]
 
Van de `89 er zijn al 4 uitvoeringen.

XTZ750 Super Tenere
Year 1989 Colour Silky White (SW; 00GE)
Model code 3SC1 Sales region Spain Engine Capacity 750 Region Code 999

XTZ750 Super Tenere
Year 1989 Colour Silky White (SW; 00GE)
Model code 3TD1 Sales region Switzerland Engine Capacity 750 Region Code 999

XTZ750 Super Tenere
Year 1989 Colour Silky White (SW; 00GE)
Model code 3LD2 Sales region France Engine Capacity 750 Region Code 999

XTZ750 Super Tenere
Year 1989 Colour Silky White (SW; 00GE)
Model code 3LD1 Sales region France Engine Capacity 750 Region Code 999


Deze zijn land-afhankelijk en waarschijnlijk zijn de koplampen anders.
Ook zal het iets met milieu te maken hebben dus misschien zit er een andere sproeier bezetting in.

http://www.megazip.net/zapchasti-dl...539/xtz750-25242#model_group=XTZ750&year=1989
 
Heren, ik ben mijn remklauwen aan het reviseren. Ik kan echter aan de nieuwe afdichtingen geen montagerichting ontdekken. Ik heb al de truc geprobeerd door met mijn vinger er langs te wrijven als tie gemonteerd zit, maar als ik hem omgekeerd monteer merk ik geen verschil. Ik heb het dan over de zuigerafdichting, niet over de stofring.

Edit: antwoord gevonden op XTZ fb pagina. Voor wie het wil weten, ze hebben geen montagerichting, het maakt dus niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk erover om een XTZ 750 te gaan kopen! Mijn oog is op dit exemplaar gevallen: XTZ750

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten wat betreft zwakke punten/onderhoud?
 
De prijzen in Denemarken liggen voor motoren ongeveer 1,5 tot 2x zo hoog dan in Nederland, in verband met de belasting ect. Dit is "goedkoop" voor een XTZ750 in Denemarken. Ze gaan voor gemiddeld 32000/33000dkk (4200 euro). Importeren is nóg duurder, dus dat is geen optie.

Maar waar moet ik op letten wat betreft onderhoud/zwakke punten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan