Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

ik bedoel niet de rempomp zelf en fijn dat je even kijkt, maar het cylinder huis dat over de schijf zit.
 
ik bedoel niet de rempomp zelf en fijn dat je even kijkt, maar het cylinder huis dat over de schijf zit.

De remklauw bedoel je?
Die heb ik wel liggen maar als het je om het schroefdraad van de pennen, die de blokken op z’n plek houden, gaat kun je het ook oplossen op een andere manier.
 
inderdaad de remklauw,de oplossing voor de pennen wist ik alleen,de pennen kreeg ik er niet meer uit,volkomen vastgerot,dus uitgeboord,boor weggelopen,alu is zachter dan de stalen pen dus ernaast ,kortom zuigers volkomen vast , een 2e hands besteld bij het offroadcentrum,dank je voor het aanbod ik zou het bewaren voor je nog eens een xtz koopt.
 
Bedankt Willem en Woonjas voor de tips,
Ik kwam deze ook nog tegen op YouTube,
De breuken zijn precies bij het accu plastic, de beide pinnen, grrr droog rubber...


Extra sterkte verbinding door de elektra draadjes erbij te 'solderen'


Dat soort rubbertjes, hoe heten die en waar zijn ze te bestellen, iemand ervaring mee? Zal eerdaags de kedo-gids es uit het plastic halen ;)
 
Goedemorgen,kan iemand mij helpen met het volgende probleem nl als ik mijn knipperlicht aanzet word mijn dimlicht ook minder.
Nu zijn dynamo en spanningsregelaar ok ,dus ik vermoed een aard probleem.
Maar voordat ik hem helemaal uit elkaar haal kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken naar de aarde aansluitingen.
En klopt het dat de aarde aansluiting van de accu op het motorblok zit.
Alvast bedankt
 
Dico het hoeft niet perse verkeerd te zijn dat je dimlicht een klein beetje mee knippert. Heb je de originele knipperlichten? Die gloeilampjes trekken namelijk best wat stroom. Je kunt ze vervangen door led of halogeen lampjes dan is het al minder belasting.
 
Dico het hoeft niet perse verkeerd te zijn dat je dimlicht een klein beetje mee knippert. Heb je de originele knipperlichten? Die gloeilampjes trekken namelijk best wat stroom. Je kunt ze vervangen door led of halogeen lampjes dan is het al minder belasting.
Ik heb inderdaad nog de orginele knipperlichten
Ga zeker halogeen proberen alvast bedankt voor de snelle reactie.
 
Ik heb besloten mijn Suup te slopen en niet te repareren. Als eerste een nauwelijks gebruikte kettingset. Als er 400 km op zit is het veel. Inclusief nieuwe sluitschakel met O-ringen. 75 euro, maar....

MF prijsje: 60 euro. DID O-ring 520 ketting (of X -ring, ik weet het eigenlijk niet) en stalen tandwielen in de standaard tandwielverhouding.

qjqMUTM.jpg

xbFlBtu.jpg

CN18SYH.jpg

XPSxsHR.jpg




Het frame is gescheurd, daarom ga ik hem slopen. Kuipwerk is zeer slecht, daar heb je niks aan. Een greep uit de onderdelen die wel de moeite waard zijn:

Laser Pro Duro uitlaat
Twee sets wielen, 1 x origineel met goede banden. 1 x supermotard 17 inch set met Michelin plakbandjes.
Remschijven ECB voor bijna nieuw.
Goede remklauwen voor en nog een gereviseerde set met nieuwe rubbers en 1 nieuwe zuiger.
Goed lopend blok met ca 67000 km. Verbruikt wat olie. Koppeling is goed.
Werkende CDI en spanningsregelaar.
Tank is lekvrij maar heeft een deuk. Kraantjes zijn werkend en lekvrij.
WP achterschokbreker voor de wat zwaardere medemens met remote knop voor veerspanning. Niet heel lang geleden nog gereviseerd.
Zwaardere veren voor in de voorvork.
Tellerunit, koplamp unit.

In slechte staat zijn: zadel, kappen, frame, valbeugels, 1 vorkpoot is heel iets krom, maar ik heb nog een complete goede vork extra.

Het gaat om dit pracht exemplaar:

ZVzlhM6.jpg

eVjkdtN.jpg


Wellicht dat jullie er iets mee kunnen.

Graag PB, voor prijzen etc. Kan ik ook een extra foto sturen op verzoek.

Groeten,

Fixiepowerr
 
full


Afgelopen weekend naar de Slap Rally 2018 in Ozark Arkansas geweest.
Je kon hier geen steen gooien zonder een Yamaha WR250R te raken.

Naast mijn S10 was er nog een 'zeldzame' oer-adventure aanwezig, een Canadese African Twin.
Beide motoren zijn nooit officieel op de markt geweest in de VS.
 
Ik heb besloten mijn Suup te slopen en niet te repareren. Als eerste een nauwelijks gebruikte kettingset. Als er 400 km op zit is het veel. Inclusief nieuwe sluitschakel met O-ringen. 75 euro, maar....

MF prijsje: 60 euro. DID O-ring 520 ketting (of X -ring, ik weet het eigenlijk niet) en stalen tandwielen in de standaard tandwielverhouding.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]



Het frame is gescheurd, daarom ga ik hem slopen. Kuipwerk is zeer slecht, daar heb je niks aan. Een greep uit de onderdelen die wel de moeite waard zijn:

Laser Pro Duro uitlaat
Twee sets wielen, 1 x origineel met goede banden. 1 x supermotard 17 inch set met Michelin plakbandjes.
Remschijven ECB voor bijna nieuw.
Goede remklauwen voor en nog een gereviseerde set met nieuwe rubbers en 1 nieuwe zuiger.
Goed lopend blok met ca 67000 km. Verbruikt wat olie. Koppeling is goed.
Werkende CDI en spanningsregelaar.
Tank is lekvrij maar heeft een deuk. Kraantjes zijn werkend en lekvrij.
WP achterschokbreker voor de wat zwaardere medemens met remote knop voor veerspanning. Niet heel lang geleden nog gereviseerd.
Zwaardere veren voor in de voorvork.
Tellerunit, koplamp unit.

In slechte staat zijn: zadel, kappen, frame, valbeugels, 1 vorkpoot is heel iets krom, maar ik heb nog een complete goede vork extra.

Het gaat om dit pracht exemplaar:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wellicht dat jullie er iets mee kunnen.

Graag PB, voor prijzen etc. Kan ik ook een extra foto sturen op verzoek.

Groeten,

Fixiepowerr

pb :)
 
[afbeelding]

Afgelopen weekend naar de Slap Rally 2018 in Ozark Arkansas geweest.
Je kon hier geen steen gooien zonder een Yamaha WR250R te raken.

Naast mijn S10 was er nog een 'zeldzame' oer-adventure aanwezig, een Canadese African Twin.
Beide motoren zijn nooit officieel op de markt geweest in de VS.

Cool! Zo te zien vermaak je je wel in de USA :)

Koplamp-gaatje al opgelost?
 
Hier mijn laatste aanwinst voor m'n suup:
6fyEm9C.jpg


cGXDpKD.jpg


Alle kuipen nieuw, van glasvezel *O*

Zodra die klaar zijn kan dit er ook op:
ztoC4Wq.jpg
 
@Bowler,
Ziet er goed uit die nieuwe kuipdelen, waar heb je die gekocht?
Zoek voor mijn suup tzt nieuwe plastic want na 30 jaar (en een beetje offroad) brokkelt het allemaal een beetje af. ;(
 
Wow ! Mooi spul :t

Ben vorige week nog naar Noord Ierland geweest voor de NorthWest 200 8-)
Was enorm genieten.. en de hele week droog en zonnig, vrij uniek voor Noord Ierland

Hier nog een BBC samenvatting.. www.youtube.com/watch?v=z0U71GKd8sM

Vet! Dat staat nog hoog op m'n to-do lijstje!

@Bowler,
Ziet er goed uit die nieuwe kuipdelen, waar heb je die gekocht?
Zoek voor mijn suup tzt nieuwe plastic want na 30 jaar (en een beetje offroad) brokkelt het allemaal een beetje af. ;(

Ik heb ze gekocht in de UK. De man maakte kuipen voor liefhebbers en zat op STN. Dit was de laatste set, maar hij zat er aan te denken om meer te maken voor mede-liefhebbers.

Op facebook is ook nog een andere engelsman die kuipen maakt, maar dan hebben bijvoorbeeld de zijkappen geen lugs er aan zitten. In Australië kun je ook een complete, gelakte set kopen voor niet al te veel geld, bij JRE via Ebay.

Mochten er weer kuipen beschikbaarzijn van deze man dan laat ik het hier weten :)
 
Mijn suup start altijd heel goed, maar gisteravond een platte batterij gehad. De moto had wel open en bloot in verschillende wolkbreuken gestaan. Startte onmiddellijk weer met een autobatterij (niet draaiend) en hierna toch probleemloos thuisgeraakt.
Heb hem nu aan de lader hangen. Moest het weer voorkomen, waar zouden we dan best controleren? Batterij is een onderhoudsvrije Motobat en nog niet zo oud (denk 4 jaar).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan