Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

kan ook vocht in de carburateurs zijn..
even leeg laten lopen en kijken of dat wel tot resultaat komt..
als je brommer buiten staat kan dit best eens the kees zijn...
🤔
 
Startprocedure.....
Zet de benzinekraan open, drink een bak koffie, trek je motorpak aan, start je suup.

De vlotterbakken zijn leeg en de pomp is zeer traag in doorstroom tijdens stilstand of start.
Zorg er wel voor dat je hem met minimaal aan half volle tank wegzet anders komt de benzine niet naar de hoger gelegen vlotterbakjes en dan moet de pomp zijn werk doen met alle nadelen die je nu hebt.

Klappookje is meer tegen het verbuigen van de pook zelf dan dat het een carterbescherming is.
 
Ik had een elektrische pomp en sindsdien nooit meer last van. Maar mijn vacuumpomp ging ook langzaam op zn retour, gaf net te weinig benzine om kruissnelheid 145 aan te houden. Dan ging mijn suup stotteren. Maar anders inderdaad Raymonds startprocedure, dat helpt! Wel zorgen dat je suup niet te scheef staat, want bij mij wilden de carbs dan wel eens over gaan lopen. Met een verhoogde achterveer stond de mijne wel iets schever dan normaal
 
Met pijn in het hart heb ik besloten om mijn motor te verkopen. Wel erg jammer, want ik heb er zoveel aan gedaan. Het is een fraaie Dakar replica geworden, maar ik kom er bijna niet meer aan toe om er op te rijden. Dat vind ik erg jammer, want zo'n fraaie machine hoort op de weg en in het zand thuis. Over een vraagprijs heb ik nog niet nagedacht, maar als jullie iemand weten die interesse heeft, dan graag even een bericht.
Bekijk media item 1327788
@Sonauto,
Je motor staat weer te koop .
Misschien heb je spijt van je verkoop en wil je hem terug?
Te koop
 
ik heb vanaf mei een huis met ruime garage. Goeie kans dat er tegen de zomer wel weer een suup in komt vermoed ik. Maar goed we willen ook een sauna. Keuzes keuzes.. :P
 
ik heb vanaf mei een huis met ruime garage. Goeie kans dat er tegen de zomer wel weer een suup in komt vermoed ik. Maar goed we willen ook een sauna. Keuzes keuzes.. :P
Persoonlijk zou ik voor de suup gaan , thuis een sauna schijnt niet zo goed te zijn voor de ogen , een openbare sauna is daar beter voor..
 
Laatst bewerkt:
Suup uitgelaten.. altijd weer effe wennen aan 't begin van 't seizoen.. kwam vast te staan in een plasje water achter de Landsard.. had hulp nodig van enkele crossers en quad-rijders om weer verder te kunnen gaan.. :]
Suup te water
 
ff uit je link want die site is ruk.

Yamaha have confirmed pricing for the Ténéré 700 and set a launch date for the online ordering system. The first bikes will be delivered to customers in July 2019 at a special introductory price of £8399 (the normal price will be £8699). The online only price will be available between March 27 and July 31, when the ordering system closes.

Dat stuur aan de rechterkant zal niet het grootste probleem zijn.

Kan je hem beter in Belgie of Duitsland kopen €9300
 
Ladies (?) and gentlepeople,

Dinsdag ga ik om mijn "nieuwe" Super Ténéré. Bouwjaar 1991. 55000 km. Hier en daar wel wat gebruikssporen, maar hoort erbij : ). Wel ga ik alle vloeistoffen, olie,... Vervangen. Ook ga ik de koppelingsveren controleren. Kwestie van op zeker te spelen : ). Nog punten waar ik zeker moet naar kijken? Klopt het dat je voor de kleppen de helft van je motor moet openen?
Hiervoor reed ik met Yamaha r125, Yamaha XT660x, BMW R1100S.
Alvast bedankt,
J
 
Wanneer de originele rubberen remleidingen er nog op zitten gaat het zeker lonen om deze te vervangen door staal omvlochten leidingen. Vergeet ook de vork olie niet en de vet nippels voor de achtervering.
 
Wanneer de originele rubberen remleidingen er nog op zitten gaat het zeker lonen om deze te vervangen door staal omvlochten leidingen. Vergeet ook de vork olie niet en de vet nippels voor de achtervering.

Zet ik ook op de to-do lijst : ). Bedankt!
 
Door de verticale inlaten liggen de gasnaalden horizontaal in de carburateurs, hierdoor kunnen ze de buis waardoor ze lopen iets ovaal uitslijten waardoor de motor steeds rijker gaat lopen en ook meer brandstof gaat verbruiken. Wanneer mensen klagen dat je motor stinkt en aangeven dat je zwarte rookpluimpjes genereerd bij het wegaccelereren, word het tijd om je carburateurs onder handen te nemen (zoals die van mij).

Er is een revisie setje verkrijgbaar bij kedo.com - zoek naar "94020" (twee keer nodig, één voor elke carb).
 
Terug
Bovenaan Onderaan