Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Wil graag een middenbok lassen voor mijn Ten, maar dan gelijk maar van RVS voor de sjiek O-)

Nou was mijn vraag, heeft iemand ongeveer de maten van zo'n ding, vooral de hoogte van de poten (scharnier tot grond)?
Heb bij HD zitten kijken, zit een hele montage plaat bovenaan de standaard, schroef je die weer aan je frame? Viel de op dat er namelijk al ogen voor een middenbok op m'n frame gelast zaten
 
FB_IMG_1607715907145.jpg
 
Is prima te doen, heb je een las apparaat?
Je dacht zeker, ik draai d'r even op d'r pootje? 🙃
Dat draaien doe ik inderdaad vaker. Nu niet toevallig, wilde haar gewoon neerzetten 🙈
Wil graag een middenbok lassen voor mijn Ten, maar dan gelijk maar van RVS voor de sjiek O-)

Nou was mijn vraag, heeft iemand ongeveer de maten van zo'n ding, vooral de hoogte van de poten (scharnier tot grond)?
Heb bij HD zitten kijken, zit een hele montage plaat bovenaan de standaard, schroef je die weer aan je frame? Viel de op dat er namelijk al ogen voor een middenbok op m'n frame gelast zaten
Die ogen onder aan je frame wordt de grondplaat van HD aan vastgezet. Plus nog 2 punten uit m'n hoofd. Die oogjes die aan je frame zitten zijn denk ik niet sterk genoeg.

De HD bok is trouwens net lang genoeg met standaard vering. Als je de motor iets ophoogt dan zweven de wielen niet meer zonder meer boven de grond.

Je woont zeker niet ergens in Zuid Holland? Mijn jiffy moet nog gelast worden 😇😇


Vandaag na inmiddels tweeënhalve week thuis onderwijs opeens even een paar vrije uurtjes gehad (een unicum 🥴) en me maar eens gewaagd aan de riser rubbers in de kroonplaat.

Stap 1: rubber kapot boren met 4mm boortje
IMG_20210120_142416.jpg

Stap 2: binnenste bus eruit tikken
IMG_20210120_142725.jpg

Stap 3: sleufje zagen in buitenste bus
IMG_20210120_143706.jpg

Stap 4: buitenste bus er ook uit tikken
IMG_20210120_143905.jpg

Stap 5: nieuwe bussen erin
IMG_20210120_150209.jpg
 
Goed bezig.

Moet ik trouwens ook nog een keertje doen, soms staat mijn stuur scheef.
Heb je deze bij kedo vandaan?
Best wel een goed oplossing want de originele kosten 3 tientjes p/s
 
Goed bezig.

Moet ik trouwens ook nog een keertje doen, soms staat mijn stuur scheef.
Heb je deze bij kedo vandaan?
Best wel een goed oplossing want de originele kosten 3 tientjes p/s
Deze komen inderdaad van kedo. Liggen er al twee jaar 🙈

Bij mij zat er ook overmatig veel flex in. Deels heb ik die eruit gehaald door m15 of 16 carrosserie ringen om de binnenste huls te doen en dan de risers strak te trekken op de kroonplaat maar ook dan kon ik mijn stuur verdraaien als het voorwiel vastgeklemd zat.

Ik denk dat deze nieuwe bussen, samen met een srijver stuur en mijn vork brace een stuk strakker sturende fiets opleveren.

Als hij weer rijdbaar is laat ik het weten. Ik verwacht ergens na de eerste mooie middag nadat de scholen weer open zijn 🥴
 
Noob hier: ik heb knipperlichten gekocht. Originele stijl. Maar nu moet ik die aansluiten. Er zitten weerstanden bij (hele grote oude). Wat moet ik halen voor nieuwe?
En ook nieuwe stekkertjes om een goede verbinding te maken, want de oude maken geen contact. Ik weet vrij weinig van elektra dingen.. en hou niet echt van slecht knip en plak werk maar wel van een solide waterdichte oplossing.
graag jullie input 🙏
 

Bijlagen

  • CF6E300E-A07D-443A-BF5F-F344F08E35AB.jpeg
    CF6E300E-A07D-443A-BF5F-F344F08E35AB.jpeg
    195,3 KB · Weergaven: 5
  • E06C5BE7-7A22-4133-8FA1-040063FA3082.jpeg
    E06C5BE7-7A22-4133-8FA1-040063FA3082.jpeg
    110,4 KB · Weergaven: 7
  • 29C6EED1-AA66-4CC7-8C54-819EBA0782A5.jpeg
    29C6EED1-AA66-4CC7-8C54-819EBA0782A5.jpeg
    87,7 KB · Weergaven: 5
Noob hier: ik heb knipperlichten gekocht. Originele stijl. Maar nu moet ik die aansluiten. Er zitten weerstanden bij (hele grote oude). Wat moet ik halen voor nieuwe?
En ook nieuwe stekkertjes om een goede verbinding te maken, want de oude maken geen contact. Ik weet vrij weinig van elektra dingen.. en hou niet echt van slecht knip en plak werk maar wel van een solide waterdichte oplossing.
graag jullie input 🙏
Als je “originele stijl” led is dan zou ik alsnog die weerstanden ertussenuit halen en een knipperautomaat plaatsen die geschikt is voor led`s
Deze bv is ook nog te regelen qua knippersnelheid.

Ga je terug naar ouderwetse lampjes dan ook die weerstanden verwijderen.
Waarschijnlijk zit de originele knipperautomaat er nog in en anders moet je die vervangen voor een originele 2-polige knipperautomaat.
 
Als je “originele stijl” led is dan zou ik alsnog die weerstanden ertussenuit halen en een knipperautomaat plaatsen die geschikt is voor led`s
Deze bv is ook nog te regelen qua knippersnelheid.

Ga je terug naar ouderwetse lampjes dan ook die weerstanden verwijderen.
Waarschijnlijk zit de originele knipperautomaat er nog in en anders moet je die vervangen voor een originele 2-polige knipperautomaat.
deze lampjes heb ik besteld.

thanks voor deze optie, ik heb nog niet gekeken naar een knipperautomaat, dus moet ff zoeken of die er nog op zit,
er zaten aan de achterzijde namelijk LED's op maar die heb ik er afgehaald. voorkant is nog origineel.
 
Gewoon die weerstanden er uit halen en dan de 2 draaden op je nieuwe knipperlichten zetten. Dan zou alles weer moeten werken.

Succes er mee.
 
Wil even olie en oliefilter vervangen. Welke olie adviseren jullie? Er zit nu 20w50 in. Weet niet of het mineraal, half of vol syntetische olie is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan