Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Zo is het bij mijn Suup gedaan .
Nieuwe spannings regelaar geplaatst onder het zadel en dan de draden verlengen.
Zo heb ik het bij mijn Suup ook gedaan nadat die ook was verbrand.
Standaard 6 polige stekker besteld bij Rick Donkers, zaten de contacten bij.
Tip die ik nog kreeg van iemand; beetje kopervet aan elk contactje (opletten dat je geen kortsluiting maakt door hele ding vol te smeren) zorgt ervoor dat het niet gaat oxideren.

IMG_20210204_153426.jpg

Vandaag staat op het programma het vervangen van de koppelingskorf voor een 4tx, helaas de mijne open getrokken en probleem met de gebroken veren.
En dan, morgen m'n rijbewijs ophalen!:]
 
Ok. Het verschil is een 4 punts stekker vs een 6 punts stekker.
4 pin stekker heeft 3x een wisselstroom vanaf de dynamo, en keertje +12v volgens het schema.

6 pin stekker heeft 3x wisselstroom (witte draden bij de mijne) en dan massa en +12v. Die bruine draad is een extra voeding, mogelijk om de dynamo te bekrachtigen of voor regeling. Het zal al zo, dus heb het zo weer aangesloten :P

Edit: even schema bekeken
 
Heb zelf ook niet stil gezeten, vorige week de voorpoten gedemonteerd en nieuwe veren plus olie erin, 1 stuks staat in backorder aangezien de onderste inbusbout dol was gedraad met demontage.
Ben ook een oplossing aan het maken om een quick release systeem te maken om het zadel open en dicht te krijgen, zonder de zijkappen te los te halen en heb een prachtige oplossing om wat extra tools mee te nemen in de ruimte onder het zadel,.... voor interresse graag een PM :-)
Kan (mag?) geen PM sturen helaas, maar heb wil interesse, tof project!

PS: sorry voor het dubbel posten, zit op mobiel
 
Zo is het bij mijn Suup gedaan .
Nieuwe spannings regelaar geplaatst onder het zadel en dan de draden verlengen.
Dit is hoe het standaard zit bij latere XTZ750's. Je zou dus ook een latere spanningsregelaar kunnen zoeken en zo'n beugeltje. De spanningsregelaar van een Fazer 600 past trouwens ook (heb ik er nu op zitten).
 
Zo heb ik het bij mijn Suup ook gedaan nadat die ook was verbrand.
Standaard 6 polige stekker besteld bij Rick Donkers, zaten de contacten bij.
Tip die ik nog kreeg van iemand; beetje kopervet aan elk contactje (opletten dat je geen kortsluiting maakt door hele ding vol te smeren) zorgt ervoor dat het niet gaat oxideren.

Bekijk bijlage 1604462

Vandaag staat op het programma het vervangen van de koppelingskorf voor een 4tx, helaas de mijne open getrokken en probleem met de gebroken veren.
En dan, morgen m'n rijbewijs ophalen!:]
Proficiat met je rijbewijs, kan je eindelijk de weg op :] .
 
  • Leuk
Waarderingen: Bort
IMG_20200708_110843-01.jpeg


Eender welke SR is passend te maken. Ik heb er een die al meerdere motoren met me mee is gegaan en die zit naast het kvs reservoir, in de wind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bort
Zo heb ik het bij mijn Suup ook gedaan nadat die ook was verbrand.
Standaard 6 polige stekker besteld bij Rick Donkers, zaten de contacten bij.
Tip die ik nog kreeg van iemand; beetje kopervet aan elk contactje (opletten dat je geen kortsluiting maakt door hele ding vol te smeren) zorgt ervoor dat het niet gaat oxideren.

Bekijk bijlage 1604462

Vandaag staat op het programma het vervangen van de koppelingskorf voor een 4tx, helaas de mijne open getrokken en probleem met de gebroken veren.
En dan, morgen m'n rijbewijs ophalen!:]
Succes! Mijne was uitgesteld op 19 feb, 7 mei pas weer.
 
Dit is hoe het standaard zit bij latere XTZ750's. Je zou dus ook een latere spanningsregelaar kunnen zoeken en zo'n beugeltje. De spanningsregelaar van een Fazer 600 past trouwens ook (heb ik er nu op zitten).
Ik haal er van de week één op van een xj600. Heeft wel een 8 punts aansluiting. Iig 3 fasen.
Ff kijken of dat past.
 
Hallo
Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een 91er ST .
Ook ik heb problemen met het electriek .
Heb recentelijk de dynamo vervangen met een van de TDM 4TX .
Ik heb er nog niet mee gereden maar zoals het nu lijkt de laadstroom voldoende 13.8 V.
Maar ik zoek de onderste bout van de schokbreker die is bij die van mij erg ingesleten .
zie tekening nr 9
bvd Hunebert
1615629335521.png
 
Mijn ST
Ik had jaren eerder een ST moeten kopen .
Wat een fijne motor om mee te rijden , ik gebruik hem alleen op straat ik ben geen off the road rijder
Ach wat niet is kan altijd nog komen, ik heb nu een paar keer het zandpad op gegaan en dat is best leuk om te doen.
Dus wie weet in de toekomst :t

Ik rij voorlopig nog niet, spullen van KEDO zijn door DHL weer terug gestuurd naar Duitsland. :(
Rede was erg onduidelijk, maar KEDO heeft het pakket inmiddels weer opgestuurd, ligt nu ergens in Hamburg, dus nog even wachten dus. :Y

Verders zag ik dat de dure XTZ 750 van Marktplaats ook verkocht is , was wel iets gezakt met de prijs, maar toch. en misschien zien we hem hier wel verschijnen. Motor zag er niet verkeerd uit.
 
Hallo
Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een 91er ST .
Ook ik heb problemen met het electriek .
Heb recentelijk de dynamo vervangen met een van de TDM 4TX .
Ik heb er nog niet mee gereden maar zoals het nu lijkt de laadstroom voldoende 13.8 V.
Maar ik zoek de onderste bout van de schokbreker die is bij die van mij erg ingesleten .
zie tekening nr 9
bvd Hunebert
Bekijk bijlage 1606825
Vastzittend lagertje?
In principe kan je er gewoon een moerbout voor gebruiken.
 
Hallo
Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een 91er ST .
Ook ik heb problemen met het electriek .
Heb recentelijk de dynamo vervangen met een van de TDM 4TX .
Ik heb er nog niet mee gereden maar zoals het nu lijkt de laadstroom voldoende 13.8 V.
Maar ik zoek de onderste bout van de schokbreker die is bij die van mij erg ingesleten .
zie tekening nr 9
bvd Hunebert
Bekijk bijlage 1606825
wat zijn de afmetingen van die bout wat voor draad zit er op. Ik kan eens kijken wat er thuis in de rommel bouten bak ligt.
 
04 Bout M12 x 1.25 x 70 mm lang - Metaalreus

moet je wel een doos van 50 stuks kopen :+

Ik zal straks eens kijken of ik iets kan vinden.

Vroeger kon je gewoon ff in de bakken neuzen, tegenwoordig moet je online shoppen en meteen 25st afnemen.
 

Vroeger kon je gewoon ff in de bakken neuzen, tegenwoordig moet je online shoppen en meteen 25st afnemen.
Hopen dat het snel terug komt neuzen in bakken
Onderdelen beurzen
Motorshows
Etz
Ik ben er wel weer aan toe
Een tochie maken een frietje eten een terrasje pakken
 
Terug
Bovenaan Onderaan