Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Dat is een goeie om te checken, buitenkant zag er destijds schoon uit, maar zit er tussen die rooster een (textiel) filter wat helemaal vol kan zitten?


Ik bedoel inderdaad de balanspijp, die er standaard op zit. Interessant, want bijvoorbeeld die Arrow wordt standaard ook met gescheiden bochten verkocht, waarom doen ze dat dan als het invloed heeft op je koppel?

Dan is het wellicht verstandig om die ketting deze winter gewoon te vervangen, dan staan de kleppen in ieder geval goed.
Ja, filters vervuilen. meestal wel zichtbaar, eigenlijk gewoon jaarlijks vervangen. kost weinig, ademt beter
 
@Raymond W Ik ben momenteel bijna klaar op wat kleine dingetjes na. Zal binnenkort een update plaatsen met de foto's
Zie foto hoe de status momenteel is.
 

Bijlagen

  • 20210824_153620.jpg
    20210824_153620.jpg
    526,2 KB · Weergaven: 42
Dat is een goeie om te checken, buitenkant zag er destijds schoon uit, maar zit er tussen die rooster een (textiel) filter wat helemaal vol kan zitten?


Ik bedoel inderdaad de balanspijp, die er standaard op zit. Interessant, want bijvoorbeeld die Arrow wordt standaard ook met gescheiden bochten verkocht, waarom doen ze dat dan als het invloed heeft op je koppel?

Dan is het wellicht verstandig om die ketting deze winter gewoon te vervangen, dan staan de kleppen in ieder geval goed.
In dit boek staat het voortreffelijk uitgelegd:
Screenshot_20211013-214233.png
 
Ik weet welk boek precies. Het is van ene Dr Blair, en diverse pagina's zijn geplaatst door @Zot dacht ik.

Als je zoekt op zot + balanspijp is uitlaat berekenen kom je er vanzelf terecht.



On a different note....
Deze jiffy heeft het een jaar uitgehouden.
Bekijk bijlage 1685427
Als je de standaard demonteert en langs brengt zal ik hem op de zaak lassen met een beter apparaat en evt verder verstevigen.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een motor rijbewijs, nieuw op dit forum en ben aan het oriënteren geweest op het kopen van een adventure bike.
Gezien mijn budget leek de xtz 750 een mooie eerste fiets.

echter zijn er niet veel te koop op dit moment.
Wat is jullie advies wat betreft het importen van een suup uit Duitsland? (ik woon in Limburg aan de grens) Is het importen überhaupt de moeite waard? gezien de moeite wat importeren kost(?) ben ik wellicht beter af om een andere motor te importen waar meer vraag naar is zoals bijvoorbeeld een KLR650?

Of beter afwachten tot dat er wat te koop komt in NL.

p.s.
Ik heb nog geen ervaring met het sleutelen aan motoren, ben wel handig.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een motor rijbewijs, nieuw op dit forum en ben aan het oriënteren geweest op het kopen van een adventure bike.
Gezien mijn budget leek de xtz 750 een mooie eerste fiets.

echter zijn er niet veel te koop op dit moment.
Wat is jullie advies wat betreft het importen van een suup uit Duitsland? (ik woon in Limburg aan de grens) Is het importen überhaupt de moeite waard? gezien de moeite wat importeren kost(?) ben ik wellicht beter af om een andere motor te importen waar meer vraag naar is zoals bijvoorbeeld een KLR650?

Of beter afwachten tot dat er wat te koop komt in NL.

p.s.
Ik heb nog geen ervaring met het sleutelen aan motoren, ben wel handig.
Hoi,

Kosten naar NL importeren is €130-€150.
Ik heb geen idee wat je budget is maar een XTZ750 in D kost minmaal €2500.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een motor rijbewijs, nieuw op dit forum en ben aan het oriënteren geweest op het kopen van een adventure bike.
Gezien mijn budget leek de xtz 750 een mooie eerste fiets.

echter zijn er niet veel te koop op dit moment.
Wat is jullie advies wat betreft het importen van een suup uit Duitsland? (ik woon in Limburg aan de grens) Is het importen überhaupt de moeite waard? gezien de moeite wat importeren kost(?) ben ik wellicht beter af om een andere motor te importen waar meer vraag naar is zoals bijvoorbeeld een KLR650?

Of beter afwachten tot dat er wat te koop komt in NL.

p.s.
Ik heb nog geen ervaring met het sleutelen aan motoren, ben wel handig.
Hoi Glatch.

Ook ik woon bij de Duitse grens en heb mijn Suup ook in Duitsland gekocht.
Vooral als je zoekt buiten de grote steden, dan ligt de prijs ook lager. Ik zoek altijd via ebaykleinanlage.de ook voor onderdelen.

Eerste keer net over de grens maar eens proef gereden. Ik was gelijk verkocht, alleen de koppeling ging niet zo lekker.
Had er ook een gezien wat dieper Duitsland in, contact met de eigenaar ging makkelijk. En op de aanhanger naar NL gehaald. Je hoeft geen BPM meer te betalen, alleen de keuringskosten en een nieuwe kentekenplaat.
We horen het hier wel wat het geworden is.
 
Superrobke bedankt voor de tip!
Ik kom ook uit venlo, hopenlijk zien we elkaar eens rijden op een Suup.

Mocht je een aanrader te koop zien houd ik me aanbevolen.
 
Superrobke bedankt voor de tip!
Ik kom ook uit venlo, hopenlijk zien we elkaar eens rijden op een Suup.

Mocht je een aanrader te koop zien houd ik me aanbevolen.
Dag Glatch, toevallig heb ik net een XTZ 750 Super Tenere die ik te koop wil zetten. Deze is van 1997 (dus een van de laatste) een heeft +/- 44000 km gelopen. Afgelopen maart een olie beurt gehad waarbij o.a. ook de achterband is vervangen (Dunlop Trailsmart). Gel Accu ongeveer 1,5 jaar oud en +/- 8000 km geleden de voorveren vervangen door WP Hyperpro en al langer geleden stahlflex remleidingen gemonteerd. Altijd in onderhoud geweest bij Termaat in Nijmegen en superfijne fiets. Ik doe hem weg omdat ik na bijna 20 jaar bezit eens wat anders wil. (Wordt een Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX). Mocht je belangstelling hebben laat het weten dan kan ik wat foto's sturen. Woon vlak bij Nijmegen dus in de buurt van Venlo. Mijn prijs is € 2750.00.
 
Terug
Bovenaan Onderaan