Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Het is de linker cilinder. Ik tank altijd Euro98.
Ik heb al met de kranen gespeeld maar het maakt geen verschil.
Ik dacht misschien dat de vonken van bougie niet krachtig genoeg zijn? (bobine eens nameten)
Maar dan zou de cilinder toch niet plots meedoen tijdens men ritje?
 
Ivm verkoop van de motoren hebben we div. onderdelen ‘over’ (o.a. 2 sets vorkhoezen, handkappen met wat schade, kroonplaat, rempotjes, set glijbussen, km- en toerentellerkabel, 2 gelijkrichters, pakkingen cabrurateur, dogbones). Liefst in 1 koop (richtprijs € 50,- lijkt ons reëel?), losse verkoop kan maar liever niet want we willen er van af ;-)
C707ABCD-EBE7-403C-B7DB-8F046EB9B2E8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ivm verkoop van de motoren hebben we div. onderdelen ‘over’ (o.a. 2 sets vorkhoezen, handkappen met wat schade, kroonplaat, rempotjes, set glijbussen, km- en toerentellerkabel, 2 gelijkrichters, pakkingen cabrurateur, dogbones). Liefst in 1 koop (richtprijs € 50,- lijkt ons reëel?), losse verkoop kan maar liever niet want we willen er van af ;-)Bekijk bijlage 1713010
Yes, ik graag! Daar zitten wat dingen tussen die ik erg nodig heb🙈
 
Jij wilde voldoende ruimte voor klei hebben toch? Verhoogde spatborden kun met een beugeltje aan de kroonplaat bevestigen of onderin de balhoofdbuis klemmen. Volgens mij moet je dan wel je knipperlichten verplaatsen en de beugels afslijpen, afhankelijk van het type spatbord dat je gebruikt.

Nadeel is wel dat als je door de regen rijdt, dat je dan wel onder de bagger komt te zitten. Persoonlijk vind ik een hoog spatbord een beetje raar op een grote, zware fiets als de xtz, maar ik was ook op zoek naar meer ruimte voor modder.

Ik heb het opgelost door de voorvork brace die ik heb gemaakt, iets hoger te maken en het spatbord hoger te monteren. Ik heb geen last meer van een vastlopend voorwiel.


IMG_20200911_113150.jpg



IMG_20210618_165044.jpg
 
Zo makkelijk is het niet.
Voor mijn Spanje suup heb ik zelf een stellage gefabriekt.

IMG_3431.jpeg
Waar je rekening mee moet houden is dat je spatbord niet tegen je onderste kroonplaat komt maar een aantal cm lager.
Doe je dat niet dan zit hij in je radiateur.

Kedo heeft er een mooie oplossing voor maar kost je wel €50
Item: 22595
012131.gif

Voor mijn huidige project heb ik al een moer onder in de stuurpen gelast.
Dit ter vervanging van die rubberen plug.
 
Laatst bewerkt:
Hallo
Ik zoek een rechter kuip deel
Gescheurd geen probleem als hij maar compleet is .
Het onderste deel mag ook dan kan ik mijn eigen weer maken
Zie foto .
Dit heb ik geprobeerd te repareren
Daar ben ik niet zo tevreden over
Zou mooi zijn als iemand nog zo n stuk heeft liggen .
Bvd Hunebert
 

Bijlagen

  • IMG20220121122337.jpg
    IMG20220121122337.jpg
    102,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG20220121122329.jpg
    IMG20220121122329.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 14
HOERA HIEPERDEPIEP
*O**O**O*Nog een suup erbij.*O**O**O*

Heel soms komt er een advertentie voorbij die je gewoonweg niet kan laten schieten.
Zo ook vandaag, dus weer een suup erbij in de garage.

Eh ja, ik weet het.
Er staat al een blauw/wit/geel exemplaar
En 1 in Spanje bij Sarvin die er lekker zijn rondjes mee rijdt :] totdat zijn eigen suup weer door de keuring komt.
Dan nog een lopend project die op de brug staat.

En dan nog eentje erbij????
🤔🤔🤔🤔

WHY NOT????

Omdat het kan!!

Ok, genoeg gelul over mijn reden tot aankoop.
plaatjes en verhaaltjes, daarmee vullen we dit topic.

Jawel, DE suup kleurstelling die bij de meeste ó zo geliefd is, en nooit en te nimmer omgebouwd mag worden.
alle andere kleurstellingen mag je overspuiten onderkliederen en weet ik wat allemaal maar van deze kleurstelling blijf je af, punt uit.


IMG_6560.jpeg


Gelukkig dat ik deze uit andere handen heb weten te redden.
De jongens die naast de plek wonen waar deze suup stond hadden al plannen om er mee in het weiland te gaan crossen.
Jammer jongens, deze suup doet daar niet aan mee en gaat lekker met mij mee. lekker puh :W

IMG_6561.jpeg


Deze suup is opgebouwd door iemand die hem behoorlijk heeft ge-update.
Zelfs meer dan dat ik durfde te dromen.
Hij had het plan ermee naar de noordkaap te rijden echter toen de suup er klaar voor was liet zijn gezondheid hem in de steek.-O-
Dat vind ik dus echt zonde en is je worst-nightmare op motorgebied.
Ik ken deze meneer niet maar als ik zo naar de suup kijk zie ik dat hij er heel veel liefde in heeft gestoken, damned en dan de reis niet kunnen maken.:(

De eigenaar die hem van hem opkocht heeft hem een tijd gehad maar de laatste 3 jaren stond hij stil.
De koppeling is defect, de platen blijven plakken etc, ik ga daar natuurlijk nog naar kijken.

Maar wat fototjes en de upgrades die ik tot nu toe gevonden heb.

Daglichten en verstralers waar je tegenliggers las ogen van krijgen.
Valbeugels (helaas aan 1 kant dienst bewezen en de framebuis beschadigd)

IMG_6572 2.jpeg


In de achterklep een zekeringkast die meer aan een groepenkast van een huis doet denken.
IMG_6576.jpeg

Koplampen…...
Omgebouwd naar H5 of iets wat daar op lijkt, kwam in ieder geval een bak licht uit die ik nimmer bij een suup heb gezien.

IMG_6573.jpeg


Verder
OSCO kettingsmeersysteem
Handvatverwarming
middenbok.
hugger op het achterwiel
Verhoogd zadel en de gewone er ook bij gekregen.
Swiss set in de carb
stalen remleidingen
laser uitlaat
rvs bochten
Handig tasje op de achterklep
Stuurverhogers.
spanningsmeter voor de spanningsregelaar
extra schakelaar voor de koelvin
tig controlelampjes waar ik nog niet weet waar ze voor zijn, alarmlichten, etc etc etc
led knippertjes.

Nieuwe nokkenasketting, kleppen gesteld etc etc
alleen een boutje van de waterpomp is afgebroken maar daar kan ik denk ik wel mee leven.

Anyway, mooie uitbreiding van de vloot.
 
Laatst bewerkt:
Bofbips ! Enne.. deze Suup is duidelijk bij de juiste persoon beland :t

(je bent 4e eigenaar volgens RDW)
Thanks, dat wist ik nog niet, 4e is netjes de vorige eigenaar had hem 5,4 jaar in bezit.
Wel wist ik dat deze suup uit 92 komt en helemaal is omgebouwd naar DE juiste kleuren.
Dat is wel op en top gedaan, alleen de bediening schakelaars op het stuur verraden een later bouwjaar.
 
Hallo
Ik zoek een rechter kuip deel
Gescheurd geen probleem als hij maar compleet is .
Het onderste deel mag ook dan kan ik mijn eigen weer maken
Zie foto .
Dit heb ik geprobeerd te repareren
Daar ben ik niet zo tevreden over
Zou mooi zijn als iemand nog zo n stuk heeft liggen .
Bvd Hunebert
Dat zal niet mee vallen, gewoon nog een keer proberen, zorg wel dat het niet te koud is want dat werkt niet fijn.
je kan eens kijken op eBay Kleinanzeigen of daar iets te vinden is.
Al moet ik zeggen dat door de prijzen die er tegenwoordig gevraagd worden voor de onze Suupjes , er weinig onderdelen te koop staan.
En je kan ook nog nog nieuw kopen, niet de originelen maar het is mogelijk, maar ook duur.
 
Dat zal niet mee vallen, gewoon nog een keer proberen, zorg wel dat het niet te koud is want dat werkt niet fijn.
je kan eens kijken op eBay Kleinanzeigen of daar iets te vinden is.
Al moet ik zeggen dat door de prijzen die er tegenwoordig gevraagd worden voor de onze Suupjes , er weinig onderdelen te koop staan.
En je kan ook nog nog nieuw kopen, niet de originelen maar het is mogelijk, maar ook duur.
Klopt
Dank voor jou reactie
Ik zal nog eens nader gaan zoeken
En anders de kuip verder aanpassen
 
HOERA HIEPERDEPIEP
*O**O**O*Nog een suup erbij.*O**O**O*

Heel soms komt er een advertentie voorbij die je gewoonweg niet kan laten schieten.
Zo ook vandaag, dus weer een suup erbij in de garage.

Eh ja, ik weet het.
Er staat al een blauw/wit/geel exemplaar
En 1 in Spanje bij Sarvin die er lekker zijn rondjes mee rijdt :] totdat zijn eigen suup weer door de keuring komt.
Dan nog een lopend project die op de brug staat.

En dan nog eentje erbij????
🤔🤔🤔🤔

WHY NOT????

Omdat het kan!!

Ok, genoeg gelul over mijn reden tot aankoop.
plaatjes en verhaaltjes, daarmee vullen we dit topic.

Jawel, DE suup kleurstelling die bij de meeste ó zo geliefd is, en nooit en te nimmer omgebouwd mag worden.
alle andere kleurstellingen mag je overspuiten onderkliederen en weet ik wat allemaal maar van deze kleurstelling blijf je af, punt uit.


Bekijk bijlage 1719023

Gelukkig dat ik deze uit andere handen heb weten te redden.
De jongens die naast de plek wonen waar deze suup stond hadden al plannen om er mee in het weiland te gaan crossen.
Jammer jongens, deze suup doet daar niet aan mee en gaat lekker met mij mee. lekker puh :W

Bekijk bijlage 1719024

Deze suup is opgebouwd door iemand die hem behoorlijk heeft ge-update.
Zelfs meer dan dat ik durfde te dromen.
Hij had het plan ermee naar de noordkaap te rijden echter toen de suup er klaar voor was liet zijn gezondheid hem in de steek.-O-
Dat vind ik dus echt zonde en is je worst-nightmare op motorgebied.
Ik ken deze meneer niet maar als ik zo naar de suup kijk zie ik dat hij er heel veel liefde in heeft gestoken, damned en dan de reis niet kunnen maken.:(

De eigenaar die hem van hem opkocht heeft hem een tijd gehad maar de laatste 3 jaren stond hij stil.
De koppeling is defect, de platen blijven plakken etc, ik ga daar natuurlijk nog naar kijken.

Maar wat fototjes en de upgrades die ik tot nu toe gevonden heb.

Daglichten en verstralers waar je tegenliggers las ogen van krijgen.
Valbeugels (helaas aan 1 kant dienst bewezen en de framebuis beschadigd)

Bekijk bijlage 1719035


In de achterklep een zekeringkast die meer aan een groepenkast van een huis doet denken.
Bekijk bijlage 1719037

Koplampen…...
Omgebouwd naar H5 of iets wat daar op lijkt, kwam in ieder geval een bak licht uit die ik nimmer bij een suup heb gezien.

Bekijk bijlage 1719038


Verder
OSCO kettingsmeersysteem
Handvatverwarming
middenbok.
hugger op het achterwiel
Verhoogd zadel en de gewone er ook bij gekregen.
Swiss set in de carb
stalen remleidingen
laser uitlaat
rvs bochten
Handig tasje op de achterklep
Stuurverhogers.
spanningsmeter voor de spanningsregelaar
extra schakelaar voor de koelvin
tig controlelampjes waar ik nog niet weet waar ze voor zijn, alarmlichten, etc etc etc
led knippertjes.

Nieuwe nokkenasketting, kleppen gesteld etc etc
alleen een boutje van de waterpomp is afgebroken maar daar kan ik denk ik wel mee leven.

Anyway, mooie uitbreiding van de vloot.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! ik zag hem ook voorbij komen op MP, helaas heb ik net achter het net gevist hahaha. Een tijdje geleden heb ik mijn S10 voor een mooi bedrag verkocht en al sinds de verkoop spijt als haren op mijn hoofd. In de tussentijd nog wel een andere motor aangeschaft(transalp) om toch te kunnen rijden maar het niet hetzelfde gevoel als de tenere.
 
Heeft er iemand nog een setje H4 koplampen op de plank liggen? Reden is dat ik nu Duplo lampen heb, wat echt belabbert licht geeft. Zitten al halogeen H4 met Duplo voet in, maar dat verstoort het lichtbeeld teveel '(

Dus: ik ben nu van plan om een setje H4 reflectors te zoeken en hier dan bixenon in te bouwen. Of eventueel led verlichting. Mensen hier ervaring met de voor/nadelen hiervan?
 
Heeft er iemand nog een setje H4 koplampen op de plank liggen? Reden is dat ik nu Duplo lampen heb, wat echt belabbert licht geeft. Zitten al halogeen H4 met Duplo voet in, maar dat verstoort het lichtbeeld teveel '(

Dus: ik ben nu van plan om een setje H4 reflectors te zoeken en hier dan bixenon in te bouwen. Of eventueel led verlichting. Mensen hier ervaring met de voor/nadelen hiervan?
Volgens mij zit er allerlei uitvoeringen van die koplamp van de Suup, ik heb er 2x van deze in zitten, zijn eigenlijk scooter lampen.
Ik rij eigenlijk nooit in het donker, maar er komt toch genoeg licht af volgens mij. je zou ook eens kunnen zoeken naar de koplamp van de eerste TDM, die zijn er ook met H4 koplamp, en die passen er ook in.
 

Bijlagen

  • osram-x-racer-s2_-ba20d-64327xr-01b.jpg
    osram-x-racer-s2_-ba20d-64327xr-01b.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: Bort
Beste heren,

ik heb al verschillende sites bezocht om een revisie set te halen voor de carburator. ik ben op zoek naar de originele ( BDST38, als ik het goed heb).

op WEMOTO zie ik deze: Yamaha XTZ 750 Super Tenere 90 Carburettor Complete Repair Kit Parts at Wemoto - The UK's No.1 On-Line Motorcycle Parts Retailer
Is dat mikuni? of eigen merk?

nu heb ik Topham ook gezien. moet je daar alles los bestellen? of doen ze ook een set zoals wemoto hierboven?

ik heb zelf geen ervaring met carbs, dus dit zal een flinke klus voor mij worden. gelukkig is er YouTube.. maar helaas veel in het Spaans.. iemand ook engelse of Nederlandse video hiervan?

dank voor de reply
 
Heeft er iemand nog een setje H4 koplampen op de plank liggen? Reden is dat ik nu Duplo lampen heb, wat echt belabbert licht geeft. Zitten al halogeen H4 met Duplo voet in, maar dat verstoort het lichtbeeld teveel '(

Dus: ik ben nu van plan om een setje H4 reflectors te zoeken en hier dan bixenon in te bouwen. Of eventueel led verlichting. Mensen hier ervaring met de voor/nadelen hiervan?

Kijk ook even op de openingspost van dit topic.

Beste heren,

ik heb al verschillende sites bezocht om een revisie set te halen voor de carburator. ik ben op zoek naar de originele ( BDST38, als ik het goed heb).

op WEMOTO zie ik deze: Yamaha XTZ 750 Super Tenere 90 Carburettor Complete Repair Kit Parts at Wemoto - The UK's No.1 On-Line Motorcycle Parts Retailer
Is dat mikuni? of eigen merk?

nu heb ik Topham ook gezien. moet je daar alles los bestellen? of doen ze ook een set zoals wemoto hierboven?

ik heb zelf geen ervaring met carbs, dus dit zal een flinke klus voor mij worden. gelukkig is er YouTube.. maar helaas veel in het Spaans.. iemand ook engelse of Nederlandse video hiervan?

dank voor de reply
Staat ook veel info in de openingspost over carb`s
Kedo.de bv
 
Heeft er iemand nog een setje H4 koplampen op de plank liggen? Reden is dat ik nu Duplo lampen heb, wat echt belabbert licht geeft. Zitten al halogeen H4 met Duplo voet in, maar dat verstoort het lichtbeeld teveel '(

Dus: ik ben nu van plan om een setje H4 reflectors te zoeken en hier dan bixenon in te bouwen. Of eventueel led verlichting. Mensen hier ervaring met de voor/nadelen hiervan?
Ik heb een setje led lampen besteld op Ali express. Geven veel meer licht en samen met de bermstralers meer dan genoeg. Heb ze nog niet getest met warm weer maar met het lage stroomverbruik verwacht ik geen probleem.
 

Bijlagen

  • 20220127_162754.jpg
    20220127_162754.jpg
    149,9 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20220127-221727_AliExpress.jpg
    Screenshot_20220127-221727_AliExpress.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 14
Heeft iemand een tip om deze speling op te lossen? Ik heb helaas geen beschikking over een draaibank. Anders had ik er een bronzen bus in gezet.
 

Bijlagen

  • 20220128_133546.mp4
    12,2 MB
Een dunne O ring links en rechts? Zal geen permanente oplossing zijn. Het houd mij ook wel bezig, met onderhoud doen. Eenmaal weer aan de voet merk ik er niets van😋
 
Die bout is het probleem niet.
De schakelpook zelf kost €117 maar is niet meer te koop.

Kan je het busje op de pook niet vervangen voor een nieuw busje?
Oude eraf slijpen en een nieuwe erop lassen?

shift-pedal-assy_big3LD1811000-01_67d2.jpg

Shame shit met het rempedaal.
Daarvan slijt de as maar die is niet af te draaien en slijt ovaal af.
Heb er een aantal op de plank liggen maar daarvoor zoek ik ook nog een goeie oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Die bout is het probleem niet.
De schakelpook zelf kost €117 maar is niet meer te koop.

Kan je het busje op de pook niet vervangen voor een nieuw busje?
Oude eraf slijpen en een nieuwe erop lassen?

Bekijk bijlage 1721108

Shame shit met het rempedaal.
Daarvan slijt de as maar die is niet af te draaien en slijt ovaal af.
Heb er een aantal op de plank liggen maar daarvoor zoek ik ook nog een goeie oplossing.
Ik zit te denken om de bus uit te boren en een nieuwe bus te plaatsen. Kan het alleen maar 1x proberen.
Moet alleen nog een passende bus vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan