Het Grote Z750 & Z1000 Sleuteltopic

Z750.nl

MF'er
11 aug 2004
64
0
Hoorn
Hop! Meteen nieuw topic aan wijden, dan kan er een poll bij ;)

D'r zijn hier een hoop handige en minder handige rijders, dus lijkt me een aardig idee om een dagje ergens te plannen om elkaar eens op weg te helpen qua techniek. Voorbeeld zijn de diverse lampensetjes die hier rondgaan, voor de een een makkie de ander een ramp!. Maar zo is er wel meer te verzinnen (vervangen filters, remblokken, etc.). Soort sleuteldagje voor Z-fielen. Kan misschien ergens een garage in regio Rotterdam regelen met een echte monteur erbij (voor als we er niet uitkomen), maar dan moeten we ff de kosten bekijken ...

Eerst maar eens kijken wie dit allemaal wat lijken, voordat ik met een locatie en datum ga strooien. Ikke benne benieuwd ... :)
 
Laatst bewerkt:
In principe zijn de velgen gelakt
1.Misschien is het wat om te proberen met commander cleaner om de glans er weer in te krijgen?
Gewoon een stukje proberen lijkt me...volgens mij tast petroleum de laklaag aan :?

2.De boutjes zullen allemaal met Loctite behandeld zijn dat verklaard dat ze vaak zo muurvast zitten.

3.Raadzaam is het ook om de boutjes die je veel losmaakt weer te behandelen met loctite om lostrillen te voorkomen.

1. Dus stiekm voortaan met wd40 schoonmaken :) Commander Cleaner is niet zo agressief als commadant hè :?
2. 5 gingen er probleemloos los ondanks loctite :+
3. aan tillingen op de Z geen gebrek..... ;)
 
Ok heren en dames (in willekeurig volgorde) .... :+

Ik ga proberen de Sleuteldag (eventueel combidag met andere ideeën) een datum en locatie te geven. Hier enkele suggesties:
Datum:
- Zondag 3 oktober
- Zondag 10 oktober
- Zondag 17 oktober
Locatie:
MVR Motoren te Barendrecht (direct aan de Ring Rotterdam).
Dit nog onder voorbehoud, ik moet ff met eigenaar Ruud afstemmen wat die vindt van een zondag en hoe het eventueel met kosten zit. Dit probeer ik zaterdag dus daar kom ik wel ff op terug.

Het is een beetje overdreven om hier nu een nieuwe poll voor te houden, dus dan maar gewoon replyen -met eventuele opmerkingen en suggesties- in de groep O-) .

Motocat 8-)
 
elke datum is goed.
voor het weer betreft zien we wel.
met blik kan je ook naar barendrecht rijden,dat is met regen leuker als de zed.
(knutsel haat regen)


Ik heb op zich geen hekel aan regen rijden...heb alleen geen zin om zeiknat aan te komen...hele dag nat rond te wandelen en dan weer zeiknat naar huis te rijden.

Maar is altijd mooi weer als we wat afspreken tot nu toe :X
 
Ik heb op zich geen hekel aan regen rijden...heb alleen geen zin om zeiknat aan te komen...hele dag nat rond te wandelen en dan weer zeiknat naar huis te rijden.

Maar is altijd mooi weer als we wat afspreken tot nu toe :X


zonder taartschep wordt je rug zeiknat.(heb het meegemaakt)
regen en rijden valt nog wel mee.
maar ik loop op mijn werk al teveel in de regen vandaar.
 
wordt natuurlijk aardig als we allemaal in koekblik komen omdat het regent, dan moeten we maar aan onze persoonlijke ontwikkeling sleutelen ? ;)

Ik zal ook wat handleidingen voor de 750 printen en meenemen voor de liefhebbers...
ik kan alle data (hoewel ik zelf niets te sleutelen heb...)
 
wordt natuurlijk aardig als we allemaal in koekblik komen omdat het regent, dan moeten we maar aan onze persoonlijke ontwikkeling sleutelen ? ;)

Ik zal ook wat handleidingen voor de 750 printen en meenemen voor de liefhebbers...
ik kan alle data (hoewel ik zelf niets te sleutelen heb...)

Ja daar zit het probleem....van de kans op een koekblik meeting :+

Motocat organiseerd iets ...maar als het met bakken uit de lucht komt zit hij met de shit sleuteldag.

dan kom ik alsnog ...maar dan met koekblik...vind namelijk dat als iemand er tijd en energie in steekt :} je niet zo maar weg kan blijven.

Desnoods regel ik een aanhanger voor mijn fiets .
 
Ja daar zit het probleem....van de kans op een koekblik meeting :+

Motocat organiseerd iets ...maar als het met bakken uit de lucht komt zit hij met de shit sleuteldag.

dan kom ik alsnog ...maar dan met koekblik...vind namelijk dat als iemand er tijd en energie in steekt :} je niet zo maar weg kan blijven.

Desnoods regel ik een aanhanger voor mijn fiets .

jahaa, want je auto slepen met de motor mag niet !! ;)
 
enne ik kan ook niet echt in die periode (maar er hoeft met mij ook geen rekeing worden gehouden)

3 oktober zou wellicht kunnen maar heb eigenlijk die dag hard nodig om te studeren (hé die uitspraak komt me bekend voor ;) ). echter die andere twee data's ben ik bij onze oosterburen met koekblik en vrouw mag mee, is vakantie gezelliger.

enige wat te sleutelen is (dubbele koplamp nog installeren) :( Morgenochtend tijd maar dan ga ik liever even :]

@ Z Muis: Handleiding is wel een hebben dingetje. Ik ga namelijk,zoals ik het nu inschat, motor oprijden en wil in de toekomst veel dingen samen met een kameraad gaan doen aan de Z. (hij, even een sabatical van onbepaalde tijd, gaat er ook één kopen misschien)
 
Laatst bewerkt:
wordt natuurlijk aardig als we allemaal in koekblik komen omdat het regent, dan moeten we maar aan onze persoonlijke ontwikkeling sleutelen ? ;)

Ik zal ook wat handleidingen voor de 750 printen en meenemen voor de liefhebbers...
ik kan alle data (hoewel ik zelf niets te sleutelen heb...)

handboek zou makkelijk zijn ondanks dat ik ook niets te sleutelen heb.
 
eeeeh, ff terugkomen op de uitdraai van de 750, dat zijn 490 bladzijden, 245 als ik ze dubbelzijdig print.
Het meeste is toch bedoeld voor de professionele monteur, er staan dingen in waar je als amateur beter niet aan kan beginnen.
Dus het is misschien handiger als iemand hier roept welk onderdeel ie nodig heeft, dan zal ik die btreffende pagina's op dat moment wel naar hem toesturen per post.

Dit is in ieder geval de inhoudsopgave:

General Information 1
Periodic Maintenance 2
Fuel System (DFI) 3
Cooling System 4
Engine Top End 5
Clutch 6
Engine Lubrication System 7
Engine Removal/Installation 8
Crankshaft/Transmission 9
Wheels/Tires 10
Final Drive 11
Brakes 12
Suspension 13
Steering 14
Frame 15
Electrical System 16
Appendix 17
 
eeeeh, ff terugkomen op de uitdraai van de 750, dat zijn 490 bladzijden, 245 als ik ze dubbelzijdig print.
Het meeste is toch bedoeld voor de professionele monteur, er staan dingen in waar je als amateur beter niet aan kan beginnen.
Dus het is misschien handiger als iemand hier roept welk onderdeel ie nodig heeft, dan zal ik die btreffende pagina's op dat moment wel naar hem toesturen per post.

Dit is in ieder geval de inhoudsopgave:

General Information 1
Periodic Maintenance 2
Fuel System (DFI) 3
Cooling System 4
Engine Top End 5
Clutch 6
Engine Lubrication System 7
Engine Removal/Installation 8
Crankshaft/Transmission 9
Wheels/Tires 10
Final Drive 11
Brakes 12
Suspension 13
Steering 14
Frame 15
Electrical System 16
Appendix 17


als het zoveel is geef mij de site dan maar een keer.
dan kijk ik zelf wel even wat alles is.
het is idd wel erg veel om ff uit te draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan