Het grote ZXR400 topic Deel 2!

Wat is de beste 400cc

  • ZXR 400

    Stemmen: 42 73,7%
  • VFR 400

    Stemmen: 5 8,8%
  • Noem eens wat:?

    Stemmen: 2 3,5%
  • Toch maar de ZXR :Y

    Stemmen: 8 14,0%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Status
Niet open voor verdere reacties.
als je budget niet toereikend is ....kijk dan ook eens op marktplaats daar staan soms best mooie pakken op :Y

en ja oordopjes zijn eigenlijk heel belangrijk je wordt ongemerkt langzaam doof -O-

Heb al wat gezocht op marktplaats.. staan wel wat leuke pakken tussen.. alleen weet ik mijn maat nog niet B| dus daar moet ik zowiezo eerst voor gaan passen :)

en oordopjes is dus wel een Must als ik het zo hoor :)
 
Heb al wat gezocht op marktplaats.. staan wel wat leuke pakken tussen.. alleen weet ik mijn maat nog niet B| dus daar moet ik zowiezo eerst voor gaan passen :)

en oordopjes is dus wel een Must als ik het zo hoor :)


meestal staat er wel bij welke lengte en het gewicht van de desbetreffende persoon die het aanbied :Y

maar passen is wel belangrijk het moet wel lekker zitten :Y :W
 
meestal staat er wel bij welke lengte en het gewicht van de desbetreffende persoon die het aanbied :Y

maar passen is wel belangrijk het moet wel lekker zitten :Y :W

Ja, mee eens ;)
Ik zie wel even, misschien dat ik morgenavond even ga kijken of er wat motorzaken open zijn hier in de buurt.. word nu wel erg verleidelijk })

Ik ga nu even lekker slapen :Z
:W
 
Laatst bewerkt:
het enige waar je tegenaan gaat lopen bij veel en vaak erg hoge toeren (12.000rpm), is dat na verloop van tijd je nokassen verslijten, en die zijn erg duur en tweedehands heelmoeilijk verkrijgbaar.

correct
hij gaat wat olie verbruiken (afhankelijk van hoe hij gebruikt is)
en de nokkenassen draaien aan gort

uitgaand heb ik liggen voor je.
ingaand is NIET aan te komen.
evenals de tuimelaars.. koppen draaien regelmatig in de soep door olie te kort, en ingesleten nokkenassen. en 2e hands is dat niet te vinden

verder prima ding!!!!

en heel heel heel misschien als ik een liefhebber tref
doe ik hem in de verkoop na het seizoen
56k gelopen
PERFECT nieuw gereviseerd blok met nu nog 3k op de teller
verder TOP staat, groen zwart, en alles ok banden ketting remmen etc etc etc
mja

das alleen voor de echte liefhebber, anders blijft ie nog een jaartje
 
Laatst bewerkt:
hallo terug

hij is gekocht :W ja stuurt wel lekker he, beetje vermogen mist het wel maar 't is toch niet voor mij, ik rij RS250 en samen wordt het zeker en vast een leuk duo'tje ;)


1 kleine zaak ; als ie warm staat is ie soms heel moeilijk in gang te krijgen,
in het testrijden 1x last van gehad, maar dan ook ff zonder benzine gevallen dus moeilijk in te schatte. dan niks van problemen , hier thuis gezet ff wat weest eten, komen hier terug, willen ff starten ... gaat terug niet.
Als de motor draait loopt ie als een zonnetje wel.

iemand idee of dit normaal kan zijn ? erg krappe afstelling van die 400's mss ?
of niet :X
 
What the fuck??????????
Is iedereen tegelijk uit zijn winterslaap gekomen?
De tering, afgelopen maand iets van 30 berichten gehad in mijn email account "er is gereageerd in het zxr400 forum", en vandaag in eens 22 van diezelfde berichten..

:S

don't get me wrong,glad it's alive again.
 
Als het weer goed is ga ik. Want mijn maten willen niet in de regen rijden, en ik niet alleen. Vanwege ook medische redenen.
 
hallo terug

hij is gekocht :W ja stuurt wel lekker he, beetje vermogen mist het wel maar 't is toch niet voor mij, ik rij RS250 en samen wordt het zeker en vast een leuk duo'tje ;)


1 kleine zaak ; als ie warm staat is ie soms heel moeilijk in gang te krijgen,
in het testrijden 1x last van gehad, maar dan ook ff zonder benzine gevallen dus moeilijk in te schatte. dan niks van problemen , hier thuis gezet ff wat weest eten, komen hier terug, willen ff starten ... gaat terug niet.
Als de motor draait loopt ie als een zonnetje wel.

iemand idee of dit normaal kan zijn ? erg krappe afstelling van die 400's mss ?
of niet :X



Mijne wilt soms ook niet aanslaan, even contactsleutel uit en aan doen en hij slaat gelijk aan. Don't ask me why.
 
En oordopjes :X B| Dat willen m`n ouders graag... hebben jullie ook oordopjes?

Gefeliciteerd, veel fun toegewenst op je zxr.

Wat oordopjes betreft, ik heb ze niet. en voor m'n gevoel niet nodig.
Misschien is m'n gehoor al niet altebest meer, ik zou het niet weten.
Maar als ik zelf rij heb ik echt het idee dat het geluid flink achter me zit.
behalve in een tunnel :9~ of als iemand anders er op rijd, dan is het wel erg hard.
 
En oordopjes :X B| Dat willen m`n ouders graag... hebben jullie ook oordopjes?


Ah joh, dan geef je je ouders toch oordopjes. ;)
Ik heb ze liggen, rode alpine's en van de gele dingen die je gewoon fijn kneed en dan in je oorstopt en laat uitzetten, maar ik moet zeggen, gebruik ze eigenlijk nooit.
Lawaai doof ben ik al door mijn werk.
 
What the fuck??????????
Is iedereen tegelijk uit zijn winterslaap gekomen?
De tering, afgelopen maand iets van 30 berichten gehad in mijn email account "er is gereageerd in het zxr400 forum", en vandaag in eens 22 van diezelfde berichten..

:S

don't get me wrong,glad it's alive again.

haha, Nu moeten we het nog levender zien te maken als het zx 6r topic :+

hallo terug

hij is gekocht :W ja stuurt wel lekker he, beetje vermogen mist het wel maar 't is toch niet voor mij, ik rij RS250 en samen wordt het zeker en vast een leuk duo'tje ;)


1 kleine zaak ; als ie warm staat is ie soms heel moeilijk in gang te krijgen,
in het testrijden 1x last van gehad, maar dan ook ff zonder benzine gevallen dus moeilijk in te schatte. dan niks van problemen , hier thuis gezet ff wat weest eten, komen hier terug, willen ff starten ... gaat terug niet.
Als de motor draait loopt ie als een zonnetje wel.

iemand idee of dit normaal kan zijn ? erg krappe afstelling van die 400's mss ?
of niet :X

Ik had dit zelfde met me Brommer.. (RS 50) het is dan wel heel wat anders maar misschien is het probleem vergelijkbaar :+
Bij mij was de afstelling niet juist en daardoor werd de bougie elke keer zwart B| En als die warm was wou die niet meer starten...
maar Jij hebt 4 bougies.. dus ik zou eens even naar je bougies gaan kijken en vervangen, dan zal je zien dat die weer start als die warm is.. maar je moet wel naar je afstelling kijken ;)

En oordopjes :X B| Dat willen m`n ouders graag... hebben jullie ook oordopjes?

Gefeliciteerd, veel fun toegewenst op je zxr.

Wat oordopjes betreft, ik heb ze niet. en voor m'n gevoel niet nodig.
Misschien is m'n gehoor al niet altebest meer, ik zou het niet weten.
Maar als ik zelf rij heb ik echt het idee dat het geluid flink achter me zit.
behalve in een tunnel :9~ of als iemand anders er op rijd, dan is het wel erg hard.

Dankje :) dat gaat wel lukken lijkt mij zo 8-)
Ik krijg oordopjes cadeau van een vriend van me.. dus ik ga ze zowiezo proberen.. mijn motor maakt toch best een flinke herrie *D (mooie herrie)

En oordopjes :X B| Dat willen m`n ouders graag... hebben jullie ook oordopjes?


Ah joh, dan geef je je ouders toch oordopjes. ;)
Ik heb ze liggen, rode alpine's en van de gele dingen die je gewoon fijn kneed en dan in je oorstopt en laat uitzetten, maar ik moet zeggen, gebruik ze eigenlijk nooit.
Lawaai doof ben ik al door mijn werk.

Haha, ja dat kan ook :+
maarja, je moet nog lang doen met je gehoor dus vandaar dat een beetje bescherming geen kwaad kan lijkt mij ;)


/edit
Dat waren een hoop Quetes :X
 
't Is niet het geluid van de motor waarom je doppen nodig hebt, maar het windgeruis dat al heel gauw tot permanente gehoorbeschadiging kan leiden. Bovendien verminderen doppen vermoeidheid bij lange ritten, en hoor je je eigen motor beter. (althans, bij die van mij wel, op maat gemaakte alpine's)

Motorrijden is heel erg leuk, maar ik zie het niet zitten om op m'n 50e de hele tijd "wazeggie :? " te moeten zeggen, onderwijl denkend "had ik maar...". Heb m'n doppen dus altijd bij me. Zou me een muziekloos bestaan ook niet in kunnen denken ;(
 
't Is niet het geluid van de motor waarom je doppen nodig hebt, maar het windgeruis dat al heel gauw tot permanente gehoorbeschadiging kan leiden. Bovendien verminderen doppen vermoeidheid bij lange ritten, en hoor je je eigen motor beter. (althans, bij die van mij wel, op maat gemaakte alpine's)

Dempen die op maatgemaakt (vele malen) beter dan van die gele-uitzet-oordoppen of de onderstaande doppen van alpine ??? Misschien dat ik anders ook van die op maat gemaakte oordoppen koop. Ongeveer 100,- ofnie?

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/images/alpine.jpg
 
Laatst bewerkt:
hmm... inderdaad ;)

Ik heb net even gereden op de dijk hier! *D :9~
Was heerlijk, heb de 140 aan getikt en toen weer gas losgelaten omdat er zoveel zijwind was B|
Maar het voelt lekker en vertrouwd..
Had al eerder gereden maar toen was die nog vol vermogen.. nu 25 kw :) Trekt alsnog redelijk, je hoort mij de komende tijd niet zeuren *D
 
Dempen die op maatgemaakt (vele malen) beter dan van die gele-uitzet-oordoppen of de onderstaande doppen van alpine ??? Misschien dat ik anders ook van die op maat gemaakte oordoppen koop. Ongeveer 100,- ofnie?

[afbeelding]



Ik heb nogal heel rare gehoorgangen, die standaard oordoppen kan ik niet inhebben zonder het gevoel te hebben alsof er een spijker in m'n oor zit. Heb een keer op een beurs die dingen aan laten meten, ideaal. Gebruik ze nu ook tijdens het schieten, dempt bij de meeste kalibers meer dan voldoende :) Of als er eens een lawaaiig klusje is op het werk ofzo.

€90,- , met behulp van de kortingsbon
 
Laatst bewerkt:
Zo het leeft hier behoorlijk weer. Allemaal weer nieuwe namen erbij :)

Wat betreft oordoppen; mijn ervaring is dat een goede helm met de juiste maat ook al veel kan verhelpen. Zeker het windgeruis verschilt per helm heel erg.

Koop liever een iets duurdere en goede helm waar je jaren mee kan doen, scheelt behoorlijk wat betreft comfort en je gehoor.
 
Helemaal mee eens, ik heb deze en zoals ik eerder al zei, heb ik geen last van herrie.

Plus het is volgens mij een van de lichtste die er is (ook erg prettig).
Ik ging eigenlijk heen voor de roof boxer maar volgens de verkoper heeft deze veel ruis. en hij zat ook niet echt lekker. en ik ben zeer tevreden met m'n shoei.
 
tss, mijn maat Duppie heeft er ook flink last van zegt ie (sinds ie gevallen is, is dat), Die gast rijd nu niet harder als 90 want dan wordt de windruis te erg.. Toen ging ik op zijn motor zitten en maar proberen om ook de windruis te krijgen.. lukte niet. Zit het niet tussen de oren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan