Het grote ZXR400 topic Deel 2!

Wat is de beste 400cc

  • ZXR 400

    Stemmen: 42 73,7%
  • VFR 400

    Stemmen: 5 8,8%
  • Noem eens wat:?

    Stemmen: 2 3,5%
  • Toch maar de ZXR :Y

    Stemmen: 8 14,0%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer rijles gehad , ging op 1 klein foutje na (die overigens goed opgelost werd) perfect. Instructeur raadde mij aan om zo ook met AVD examen te rijden :Y

5 mei the big day *O*
 
Gefeliciteerd!

Nu verwachten we binnenkort natuurlijk wel actiefoto's van je op de kawaa! *O*

Thnx!

haha cool dat je dit topic volgt :) de kawa is inmiddels ook al terug getuned! Volgende week weet ik wanneer ik kan afrijden, dus komt wel goed. *D
 
vrijwel alle pompen zijn uitwsselbaar.

remklauwen is niet zoveel van uitwisselbaar op een orginele ZXR voorvork. Denk wel dat er 6 zuiger GSXR1000 klauwen op kunnen maar daar houd het mee op!

636 vork past er direct in, (wel 1 a 2 cm verder door laten steken bij de kroonplaten) Het probleem is alleen het wiel of liever gezegt de wielas. Gooi je er ook een ZX636R wiel er in pas het zo 1 op 1 maar wil je de 636 vork met het orginele wiel moet je het 1 en ander aanpassen. kijk daarvoor maar in mn topic :)
6 zuigers passen niet...
Die hebben een steek van 90mm dacht ik..

Beste kans zijn ZX9 klauwen van een 2003 type..
Zijn de gouden 4 zuiger Nissins...
Dat zijn een paar flink goede klauwen, duidelijk beter dan origineel..
Nadeel van dat alles is, vind ze maar eens...
 
nee, dat zijn weer andere klauwen bono...

gixxer 1000 klauwen passen op de ZXR750 en heeft volgens mij dezelfde hart-hart afstand als de 400. Ben er redenlijk zeker van...
 
ik ben weeeer aan het ontuchten geweest.. dat helpt echt niets meer.. ik snap er echt niets meer van, zodra ze op de juiste plaats zitten, heb ik nauwelijks druk, maar sleutel ik ze eraf, en leg ik ze op mn tank heb ik direct goede druk :? niet half/half.. maar dan voelen ze als de brembo's op mn pa's duc...
iemand nog een idee?

ik ben bang dat als ik een radiale pomp koop dat het geen flikker uit gaat maken.. en dat vind ik dan wel weer zonde van de 70-100 euro.. (hoewel ze wel vet zijn om te zien ;) )
 
ik ben weeeer aan het ontuchten geweest.. dat helpt echt niets meer.. ik snap er echt niets meer van, zodra ze op de juiste plaats zitten, heb ik nauwelijks druk, maar sleutel ik ze eraf, en leg ik ze op mn tank heb ik direct goede druk :? niet half/half.. maar dan voelen ze als de brembo's op mn pa's duc...
iemand nog een idee?

ik ben bang dat als ik een radiale pomp koop dat het geen flikker uit gaat maken.. en dat vind ik dan wel weer zonde van de 70-100 euro.. (hoewel ze wel vet zijn om te zien ;) )

ontuchten , da mag nie! :o :+
 
2 de Paasdag lekker wezen rijden...
Tourtje geregeld rond het gooi....

Super weer gehad lekkere wegen met genoeg bochten erin..

Na 200 km houd hij er ineens mee op ???

Voelde aan als de Accu..
FF kijken... accu polen zaten ind. wat los..
Weer vastgemaakt en hij starte weer...

Na 40 km Weer er mee ophouden weer geen stroom ???
Anwb erbij...

Accu laad wel op maar na 10 km weer achter Anwb aanrijden
weer het zelfde euvel...
Zwaar klotuhh dus..

Heb geen flauw idee wat het nou kan zijn...

Breng hem wel ff langs Safe..

Ben beniewd wat het is ..


misschien kapotte spanningsregelaar.

Dat heb ik ook gehad. Dat reed je bijv. op de snelweg en opeens *plop* viel ie uit. Tijdje wachten en dan deed ie het weer, alleen wel sloeg ie na 15 min wel weer af. En de tijdsintervallen tussen het afslaan worden ook steeds korter, dus op een gegeven moment kon ik niet verder.

En de volgende dag was opeens alles weer weg, tot een op geveven dag hij weer begon te kloten.

Bleek dus dat mn motor 14 volt gaf ipv +/- 12.

Nieuwe (2e handse) spanningsregelaar erin en hoppa, weer prima.
 
nee, dat zijn weer andere klauwen bono...

gixxer 1000 klauwen passen op de ZXR750 en heeft volgens mij dezelfde hart-hart afstand als de 400. Ben er redenlijk zeker van...
Hmm.. Dacht aan Gix 750 klauwen, maar dat zijn idd andere..
U heeft gelijk.. :P

Zou wel porno staan op een 400 van die dikke 6 zuigers.. E
 
misschien kapotte spanningsregelaar.

Dat heb ik ook gehad. Dat reed je bijv. op de snelweg en opeens *plop* viel ie uit. Tijdje wachten en dan deed ie het weer, alleen wel sloeg ie na 15 min wel weer af. En de tijdsintervallen tussen het afslaan worden ook steeds korter, dus op een gegeven moment kon ik niet verder.

En de volgende dag was opeens alles weer weg, tot een op geveven dag hij weer begon te kloten.

Bleek dus dat mn motor 14 volt gaf ipv +/- 12.

Nieuwe (2e handse) spanningsregelaar erin en hoppa, weer prima.

kan me haast niet voorstellen dat je probleem bij je spanningsregelaar lag (heb zelf ook een kapotte gehad dus ik weet waar ik het over heb) verder is 14V ongeveer de ideale spanning... als hij 12V is kan je redenlijk zeker zeggen dat de spanningsregelaaar kapot is. ook 14,5 of meer is niet goed. 13,5-14 is zoals het hoort!
 
Ff een reactie op dat spanningsregelaar probleem. SuperKris heeft gelijk, ben ook een keer aardig aan t kutten geweest met mn vorige motor en bij mn ZXR had ik ook ineens dat ie soms uitviel..oplossing: check ff al de contact punten! dus spannings regelaar, accu etc. accupol ff beetje opveilen indien nodig.
 
zo ff weer wat mooi beeldmateriaal :) Vdaag in zuid limburg geweest:

141047252.jpg


en van zulke bochten word ik wel een beetje blij *D
141047315.jpg


Schitterend weer vdaag, morgen ook, dus veel plezier met kilometers maken iedereen :]
 
Ff een reactie op dat spanningsregelaar probleem. SuperKris heeft gelijk, ben ook een keer aardig aan t kutten geweest met mn vorige motor en bij mn ZXR had ik ook ineens dat ie soms uitviel..oplossing: check ff al de contact punten! dus spannings regelaar, accu etc. accupol ff beetje opveilen indien nodig.


Bedankt allemaal voor de tips...
Baal er behoorlijk van ..
Is het eindelijk mooi weer...
Is hij naar de klotuhh...

Maar dit w-kend weer lekker weer...
Dan maar ff met de Ktm rijden.. *O*
 
kan me haast niet voorstellen dat je probleem bij je spanningsregelaar lag (heb zelf ook een kapotte gehad dus ik weet waar ik het over heb) verder is 14V ongeveer de ideale spanning... als hij 12V is kan je redenlijk zeker zeggen dat de spanningsregelaaar kapot is. ook 14,5 of meer is niet goed. 13,5-14 is zoals het hoort!

jij bent een electrotechnicus dus jij zal et wel weten :P

heb er zelf niet zo veel verstand van. Maar dat is wat de dealer me vertelde. Sindsdien ook nooit meer last gehad trouwens.
 
:N

Vangrail door de hele bocht zou ik niet blij van worden...

ok, maar ik ga er ook niet als een gek doorheen... tis gewoon een heerlijk lange doordraaier en net voorbij de bocht heb je aan weerszijden van de weg steile rotswanden rechtomhoog
:9~ Dat is erg leuk als je er een BOSje onder hebt liggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan