Het grote ZXR400 topic Deel 2!

Wat is de beste 400cc

  • ZXR 400

    Stemmen: 42 73,7%
  • VFR 400

    Stemmen: 5 8,8%
  • Noem eens wat:?

    Stemmen: 2 3,5%
  • Toch maar de ZXR :Y

    Stemmen: 8 14,0%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Status
Niet open voor verdere reacties.
hey hey lui

werdt vandaag aangesproken door een mede forum rijder in noordeloos.
dat ik maar eens op de site moest kijken, nou had ik dat al een paar x gedaan en constateerde eigenlijk dat er niet echt veel animo vna zxr 400 rijders bij mij in
de buurt Omg Alblasserdam dus dacht probeer het nog maar eens!
dus als er iemand uit de buurt kom en eens zin in een ritje heeft en wat luk weggetjes weet ik ben van der party

ingmar
 
Hallo,

ik was vandaag mijn bike aan 't wassen en kwam toen op mijn linkervoorvork een raar plekje tegen...
(Afbeelding)
(Afbeelding)
Het lijkt erop of het door steenslag? er af is komen zetten...

Iemand die weet wat het precies is / hoe het zou gekomen kunnen zijn / of het schadelijk of gevaarlijk is ivm. het rijden...?

Bedankt alvast!
Gr.TvD

ook ik heb ruzie met m 'n voorvork..

full
 
2 meter + hierow, en zonder moeite op m`n ZXR400... ook lange afstanden e.d., geen probleem!

ow en mocht je er een kopen, remember: (Afbeelding)

Mzzl JMG!

ik krijg toch echt last van me knieén als ik 4uur heb gereden. of dat nou een zxr kwaal is IVM lengte of dat het nou gewoon is :P
:Y
 
Ja ik denk het wel...

Balen hoor rijd hij weer met wat onderdelen van Chris...
Heb ik dit weer...

Zucht...

Maar wel een lekker stukkie gereden vandaag op de A4 .. was druk...
helaas ook veel politie...

je hebt er wel zeldzaam veel pech mee he? is gelukkig niet zo heel duur om te fixen. suc6 ermee!
 
je hebt er wel zeldzaam veel pech mee he? is gelukkig niet zo heel duur om te fixen. suc6 ermee!

Dank je...
Baal ind. er wel van...
Net alles weer in orde (mede dankzij jouw)
En nu dit weer..
om depri van te worden...
Maar ja.....ach het is mooi weer..zullen we maar denken.

En als ik mijn Ktm heb verkocht heb ik weer wat centjes voor de Kawa..
Misschien wel gelijk grote fix laten doen bij de garage..
 
die van mij heeft het heel ruim 120.000km uitgehouden zonder groot onderhoud. alleen een keer een koppakking en een spanningsregelaar. EN heb hem vlink mishandeld. Blok zag er verder nog keurig uit van binnen (op een gat in de zuiger na :P )
 
hallo *D

sinds vorige weekend ben ook ik trots bezitter van een zxr 400, ben er wel blij mee.

bouwjaar: 1992
Foto=UYFBLWDT

Foto=TTQZZGDJ

Foto=ZPTIQYJ3

Foto=AS6BZY4N

Foto=7EXN4BJZ


mag er nog niet op rijden want hij is nu nog vol vermogen, moet nog terug gevoerd worden naar 25Kw.
 
Laatst bewerkt:
Zow knap ding veel plezier er mee natuurlijk.
En ik ben dik jaloers op je.
Die van mij staat ook al een tijdje in de tuin op me te wachten tot ik er eens op spring. maar jij mag te minste al rijden, weliswaar 25kw maar je mag te minste.

Bij mij wil die extra stempel in m'n roze papiertje niet lukken :( :( :( :(
Grrr, Nou ja dinsdag maar weer proberen.
 
dank je ik ga m'n best doen :Y

Trouwens heb ik nog wel een leuk iets mee gemaakt of het iemand boeid weet ik niet maar dat zie ik dan wel.

Al tijden loop ik me te verbazen over het geluid dat een 400 met leuke demper kan maken en maak dan ook van elke gelegenheid gebruik om het te horen }) .
Dus een week of drie terug had ik m'n zxr nog bij een maat van me staan, en ik vond het wel leuk om het bij mij thuis in de tuin te hebben dus besloot ik hem op te halen.
Zo als iedereen wel weet was het flink warm toen en ik zonder rijbewijs was dus genoodzaakt hem lopend mee te nemen. Dacht eerst van hmm weegt maar 150kg dus die duw ik zo wel, maar door de warmte viel me dat flik tegen. toe kreeg ik het idee van hup starten dat ding in z'n 1 en koppeling op laten komen en laten rollen.
Dit was dus een stuk relaxter en ging ook best flot. Na een kilometer kwam ik bij een redelijk groot stoplicht met aparte fiets/brommer overgang dus ik netjes op de stoep staan naast het fiets pas wachten op groen. komen er een paar meiden/vrouwen aan gefiets (leeft tijd schatten ben ik heel slecht in).
Iets later gevolgt door zo'n echte brommer kleuter. Dit was zo'n type dat om de seconde aan z'n gas loopt te jengelen, was hij dus ook deed. Dames duidelijk niet geboeid en hij stug vol houden.
Het stoplicht had er die dag geen haast mee dus duurde nog al en er begon bij mij van binnen iets te kriebelen dus ik stil geef een flinke ruk aan de gas hendel en hopa 9000 toeren brullen tot leven en gevolgd door een knetterende daling (wegens te grote sproeiers). je zag er twee heel verschikt op kijken en eentje hield zich akelig stil _O- en durfde z'n gas niet meer aan te raken. Kijk daar word ik nou vrolijk van :) .

Het enige zure was dat hij wel zitten op z'n tweewieler weg mocht rijden en ik niet. ;(

mooi hé wel een motor hebben en geen rijbewijs 'sucks BIG time'
 
dank je ik ga m'n best doen :Y

Trouwens heb ik nog wel een leuk iets mee gemaakt of het iemand boeid weet ik niet maar dat zie ik dan wel.

Al tijden loop ik me te verbazen over het geluid dat een 400 met leuke demper kan maken en maak dan ook van elke gelegenheid gebruik om het te horen }) .
Dus een week of drie terug had ik m'n zxr nog bij een maat van me staan, en ik vond het wel leuk om het bij mij thuis in de tuin te hebben dus besloot ik hem op te halen.
Zo als iedereen wel weet was het flink warm toen en ik zonder rijbewijs was dus genoodzaakt hem lopend mee te nemen. Dacht eerst van hmm weegt maar 150kg dus die duw ik zo wel, maar door de warmte viel me dat flik tegen. toe kreeg ik het idee van hup starten dat ding in z'n 1 en koppeling op laten komen en laten rollen.
Dit was dus een stuk relaxter en ging ook best flot. Na een kilometer kwam ik bij een redelijk groot stoplicht met aparte fiets/brommer overgang dus ik netjes op de stoep staan naast het fiets pas wachten op groen. komen er een paar meiden/vrouwen aan gefiets (leeft tijd schatten ben ik heel slecht in).
Iets later gevolgt door zo'n echte brommer kleuter. Dit was zo'n type dat om de seconde aan z'n gas loopt te jengelen, was hij dus ook deed. Dames duidelijk niet geboeid en hij stug vol houden.
Het stoplicht had er die dag geen haast mee dus duurde nog al en er begon bij mij van binnen iets te kriebelen dus ik stil geef een flinke ruk aan de gas hendel en hopa 9000 toeren brullen tot leven en gevolgd door een knetterende daling (wegens te grote sproeiers). je zag er twee heel verschikt op kijken en eentje hield zich akelig stil _O- en durfde z'n gas niet meer aan te raken. Kijk daar word ik nou vrolijk van :) .

Het enige zure was dat hij wel zitten op z'n tweewieler weg mocht rijden en ik niet. ;(

mooi hé wel een motor hebben en geen rijbewijs 'sucks BIG time'



Zo'n sCooTaH gastje had ik laatst ook zo... Donderde bijna van z'n raceplee af, stond achter hem en hij verwachtte het niet echt blijkbaar. })

Overigens had het qua bekeuring niet uitgemaakt of je nu zonder rijbewijs aan het rijden was of zonder rijbewijs aan het lopen met draaiende motor, bekeuring is even duur. Enige is minder kans op (onverzekerde) brokken.
 
dank je ik ga m'n best doen :Y

Trouwens heb ik nog wel een leuk iets mee gemaakt of het iemand boeid weet ik niet maar dat zie ik dan wel.

Al tijden loop ik me te verbazen over het geluid dat een 400 met leuke demper kan maken en maak dan ook van elke gelegenheid gebruik om het te horen }) .
Dus een week of drie terug had ik m'n zxr nog bij een maat van me staan, en ik vond het wel leuk om het bij mij thuis in de tuin te hebben dus besloot ik hem op te halen.
Zo als iedereen wel weet was het flink warm toen en ik zonder rijbewijs was dus genoodzaakt hem lopend mee te nemen. Dacht eerst van hmm weegt maar 150kg dus die duw ik zo wel, maar door de warmte viel me dat flik tegen. toe kreeg ik het idee van hup starten dat ding in z'n 1 en koppeling op laten komen en laten rollen.
Dit was dus een stuk relaxter en ging ook best flot. Na een kilometer kwam ik bij een redelijk groot stoplicht met aparte fiets/brommer overgang dus ik netjes op de stoep staan naast het fiets pas wachten op groen. komen er een paar meiden/vrouwen aan gefiets (leeft tijd schatten ben ik heel slecht in).
Iets later gevolgt door zo'n echte brommer kleuter. Dit was zo'n type dat om de seconde aan z'n gas loopt te jengelen, was hij dus ook deed. Dames duidelijk niet geboeid en hij stug vol houden.
Het stoplicht had er die dag geen haast mee dus duurde nog al en er begon bij mij van binnen iets te kriebelen dus ik stil geef een flinke ruk aan de gas hendel en hopa 9000 toeren brullen tot leven en gevolgd door een knetterende daling (wegens te grote sproeiers). je zag er twee heel verschikt op kijken en eentje hield zich akelig stil _O- en durfde z'n gas niet meer aan te raken. Kijk daar word ik nou vrolijk van :) .

Het enige zure was dat hij wel zitten op z'n tweewieler weg mocht rijden en ik niet. ;(

mooi hé wel een motor hebben en geen rijbewijs 'sucks BIG time'

De gene die mij wel eens in actie hebben gezien weten dat ik niet te beroerd ben om het ding ff in zn begrenser te trekken voor wat mooie steekvlammen en knallen :P ff een burnoutje eventueel in smilyface doe ik ook niet moeilijk over. Af en toe ben ik best wel een poser :P
 
Zo'n sCooTaH gastje had ik laatst ook zo... Donderde bijna van z'n raceplee af, stond achter hem en hij verwachtte het niet echt blijkbaar. })

Overigens had het qua bekeuring niet uitgemaakt of je nu zonder rijbewijs aan het rijden was of zonder rijbewijs aan het lopen met draaiende motor, bekeuring is even duur. Enige is minder kans op (onverzekerde) brokken.

Had het van de week bij Rotterpolderplein, maar dan met 2 wegwerkers in hun kleine koekblik :+ Hoe heb jij trouwens dat vleugeltje van een 750 aan de achterkant bevestigd? Heb er ook 1 voor 10 euro van marktplaats :}
 
Had het van de week bij Rotterpolderplein, maar dan met 2 wegwerkers in hun kleine koekblik :+ Hoe heb jij trouwens dat vleugeltje van een 750 aan de achterkant bevestigd? Heb er ook 1 voor 10 euro van marktplaats :}


Zo gekocht.. Maar heb het idee dat dit er op hoort, niet passend gemaakt. De kuipdelen zijn in ieder geval zó gemaakt dat dat vleugeltje er op moet. Denk dat ik een duitse motor heb. Zou ook verklaren waarom 'ie pas in '98 ofzo in Nederland geregistreerd is, terwijl het toch een model '93 is.
 
Weet iemand hoe de timing van de distributieketting/nokkenas/krukas moet staan? (staat niet in het werkplaatshandboek)... streepjes naar elkaar toe? of van elkaar af? en de stand dan van de krukas??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan