Het Grrrote tiger topic deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo mannen, de Tiger is er helemaal voor. Over precies een week vertrek ik met m'n ouwe heer richting Ijmuiden, om daar de boot naar Newcaste te pakken, voor een 9 dagen prachtig Schotland :9

Ik verwacht een verslagje :} .

Wij (vriendin en ik zelf) gaan eind juli / begin augustus voor 15 dagen naar Schotland met onze Tiger. Gaan via Zeebrugge naar Hull (en omgekeerd). Zeebrugge is vlakbij voor ons.

Ben kort in Schotland geweest in 2011, dan in 5 dagen 2800km gereden, van Liverpool (komende van IoM) gans naar boven en terug tot in Folkstone :] . Was alleszins de moeite qua rijplezier :Y . Dit jaar niet veel meer kilometers maar met veel meer tijd,dus ook eens wat bezoeken.
 
Zo mannen, de Tiger is er helemaal voor. Over precies een week vertrek ik met m'n ouwe heer richting Ijmuiden, om daar de boot naar Newcaste te pakken, voor een 9 dagen prachtig Schotland :9

lekker hoor, hoop dat je goed weer hebt.

Mijn Tiger is ontdaan van ingewanden. De radiateur ligt in Den Haag voor reparatie ;(
 
Vandaag een stuk op een Explorer gereden en ik moet zeggen, das ook niet mis. Anders dan de Sport maar zeker goed te doen. :Y
 
Het is een serieus bedoelde opmerking hoor. Ik ben 's morgens vroeg wel eens in een huurauto gestapt: geen stuur voor m'n neus :z

Als het druk is geen probleem: na een stop wegrijden op een hele rustige weg is het meest kritiek. Komt er eindelijk een tegenligger ga je automatisch naar rechts. Tegen de tijd dat je door hebt dat je beter naar links kunt gaan kan die tegenligger al wel al héél dicht bij zijn.

Ik heb ook wel eens plaatjes gezien (helaas niet live ;( ) van een motorverhuurder uit Zuid-Africa die stickers 'left' in de spiegel had geplakt of zo.

Verder vooral een heel fijne trip toegewenst :W
 
Ik kreeg een sticker op mijn toerenteller toen ik nieuwe bandjes had laten monteren; was toch wel handig, zo'n reminder. Met name een dag later toen ik met ochtend-hoofd opstapte.
Kan me voorstellen dat zoiets ook wel werkt met een L :Y
 
Ik kreeg een sticker op mijn toerenteller toen ik nieuwe bandjes had laten monteren; was toch wel handig, zo'n reminder. Met name een dag later toen ik met ochtend-hoofd opstapte.
Kan me voorstellen dat zoiets ook wel werkt met een L :Y
Moet je met nieuwe banden ook links rijden? :P
 
Het is een serieus bedoelde opmerking hoor. Ik ben 's morgens vroeg wel eens in een huurauto gestapt: geen stuur voor m'n neus :z

Als het druk is geen probleem: na een stop wegrijden op een hele rustige weg is het meest kritiek. Komt er eindelijk een tegenligger ga je automatisch naar rechts. Tegen de tijd dat je door hebt dat je beter naar links kunt gaan kan die tegenligger al wel al héél dicht bij zijn.

Ik heb ook wel eens plaatjes gezien (helaas niet live ;( ) van een motorverhuurder uit Zuid-Africa die stickers 'left' in de spiegel had geplakt of zo.

Verder vooral een heel fijne trip toegewenst :W
Zal eens kijken of ik iets kan fabriceren of ergens een sticker kan scoren!
 
Heren,

Ik ben bezig geweest om mijn Garmin aan te sluiten op de tiger1050. In principe werkt alles prima, maar ik heb een vraag m.b.t. de accessoires stekker. Klopt het dat deze ook als de motor niet op het contact staat spanning geeft?

Ik had gehoopt en gedacht dat deze achter het contact zou zitten en dus de spanning weg zou vallen als je de motor van het contact zet, maar bij mij blijft de spanning er op zitten. Is dat bij iedereen zo?

Groet
 
Lijkt me logisch, kan je tenminste de telefoon laden / lampje aansluiten enz zonder dat de motor op contact hoeft. Als er spanning op de houder blijft tijdens een koffiepauze of zelfs de hele nacht is geen enkel probleem. Gebruik je 'm langer niet gewoon de stekker eruit trekken.
 
Heren,

Ik ben bezig geweest om mijn Garmin aan te sluiten op de tiger1050. In principe werkt alles prima, maar ik heb een vraag m.b.t. de accessoires stekker. Klopt het dat deze ook als de motor niet op het contact staat spanning geeft?

Ik had gehoopt en gedacht dat deze achter het contact zou zitten en dus de spanning weg zou vallen als je de motor van het contact zet, maar bij mij blijft de spanning er op zitten. Is dat bij iedereen zo?

Groet
Ik gebruik de accessoire stekker niet, gebruik gewoon de 12V kabel die bij de Garmin zit, aansluiten op accu en doortrekken richting stuur, werkt prima. En inderdaad blijft er spanning op staan, aangezien hij rechtstreeks op de accu zit, maar is geen probleem.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik had verwacht dat de accessoires stekker achter het contactslot geschakeld zou zijn, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Op zich geen probleem, de houder van 660 schijnt niks te verbruiken als de garmin er niet in zit. Voor mijn gevoel was het beter geweest als je het contact uit zet dat dan ook alles verbruikers zijn uitgeschakeld. (De handvatverwarming gaat immers ook uit als je het contact uit zet (neem ik aan)).

De stekker eruit trekker zoals Dutch omschreef is niet zo makkelijk, die stekker zit onder de kuip tussen de koplampen.

Ik dacht de stekker te gaan gebruiken zodat deze netjes geschakeld zou zijn dat is nu helaas niet het geval. Het voordeel is wel dat ik de kabel nu netjes weg heb kunnen werken naar de bovenkant van de teller / cockpit.

Groet
 
Zo mannen, de Tiger is er helemaal voor. Over precies een week vertrek ik met m'n ouwe heer richting Ijmuiden, om daar de boot naar Newcaste te pakken, voor een 9 dagen prachtig Schotland :9
Veel plezier
 
Bedankt voor de reacties.

Ik had verwacht dat de accessoires stekker achter het contactslot geschakeld zou zijn, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Op zich geen probleem, de houder van 660 schijnt niks te verbruiken als de garmin er niet in zit. Voor mijn gevoel was het beter geweest als je het contact uit zet dat dan ook alles verbruikers zijn uitgeschakeld. (De handvatverwarming gaat immers ook uit als je het contact uit zet (neem ik aan)).

De stekker eruit trekker zoals Dutch omschreef is niet zo makkelijk, die stekker zit onder de kuip tussen de koplampen.

Ik dacht de stekker te gaan gebruiken zodat deze netjes geschakeld zou zijn dat is nu helaas niet het geval. Het voordeel is wel dat ik de kabel nu netjes weg heb kunnen werken naar de bovenkant van de teller / cockpit.

Groet

De navigatie wil je ook niet achter het contact als je het mij vraagt. Dat scheelt herstarten van je GPS als je even contact uit hebt.
 
Valt mee, in elk geval de Zumo 660 vraagt dan of ie aan moet blijven of zichzelf uitzetten. Als je niets doet zet ie zichzelf na 1 minuut uit.

Ik heb 'm trouwens in de sigarettenaanstekerplug zitten. Bij de Tuono zat er een Tamiya stekker tussen. Rijden = navigatie, stalling = Optimate 4.
 
De vakantie ritjes komen erweer aan ik wil degene die een Tiger sport rijden nog attenderen dat ik een orgineel bagage drager te koop heb
Heb hem maar 1keer gebruikt past perfect geen gedoe met externe beugels e.d, ik doe hem weg voor 100 euro nieuwprijs was 175 euro.
Doe je voordeel ermee je hebt er een hoop plezier van
Stuur eventueel een pm bij interesse of mail me t.bousche@hotmail.nl
 
Eergister ben ik in de Eifel een politiecontrole gepasseerd met TOR, maar ik mocht doorrijden (terwijl ze het niet eens druk hadden). Ik zat 200 m ervoor me wel suf te schakelen om nog snel te ontdekken bij welk toerental de minste herrie werd geproduceerd :')
 
Daar was ik weer. 13e vertrokken naar Schotland, gisterenochtend weer aangekomen op Nederlandse grond! Het was in één woord zeer indrukwekkend. Heb veel landen gezien inmiddels per motor zoals Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje (waaronder Tenerife), maar Schotland staat nu met stipt op 1. Wat een overweldigende natuur :}

In de totaal 9 dagen slechts 2 uur regen gehad, de rest zonnetje met temperaturen tussen de 14 en 18 graden!

Schotland heeft nu een speciaal plekje veroverd bij ons. Wat pics (copy paste van tiger forum dus sorry voor het Engels:


163478_1397403970_500.jpg



Dad making sure the Tiger is standing solid:

163478_1397404032_500.jpg



Reached the Scottish border!

163478_1397496737_500.jpg


163478_1397496743_500.jpg



Dad

163478_1397496938_500.jpg




Riding onto a ramp which led to a central point in Loch Etive just outside Taynuilt

163478_1397673871_500.jpg


14j83h1.jpg



Just enjoying the view

163478_1397673898_500.jpg


163478_1397673915_500.jpg




Don't ask..

163478_1397673949_500.jpg



Rain on Isle of Skye, but it couldn't stop dad from smiling!

163478_1397674492_500.jpg


163478_1397674533_500.jpg


se5esg.jpg


One of the views/scenery's that made the biggest impression on us, just north of Applecross

163478_1397767677_500.jpg


Queen's view:

2cgctp4.jpg




Can't remember where this pic was made, but the view was surely great!

163478_1397767697_500.jpg



Nice pic of the Tiger with great scenery, just south of Ullapool

163478_1397767776_500.jpg


Some panorama pics:

1znagr8.jpg


2wecikn.jpg


11ig7zm.jpg


289h9pj.jpg


jj2r6o.jpg


2s0l351.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan