het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de beurt nog niet vervangen. Zal dat ook meenemen wanneer ie over 1,5 week weer terug gaat.:Y En t is ook nog eens t enige merk dat ze voeren2011

Wat je zelf evt nog kan proberen, weet niet of ze dat bij de dealert ook gedaan hebben.

Je motor starten, en minstens 15 minuten stationair laten lopen zonder de gas aan te raken of iets.
Triumph heeft zelf een lange trim reset van de meeste sensoren ingebouwd.
Deze worden dus op 0 gezet tijdens de stationairloop als er niets met de motor gedaan word.

Zou je evt even kunnen proberen aangezien dat dan alle motormanagement sensoren op 0 worden gezet en weer opnieuw beginnen zeg maar.

Deden wij altijd bij een grote beurt.
Tis geen kwats wat ik hier vertel in ieder geval voordat iemand weer begint te roepen.
 
Wat je zelf evt nog kan proberen, weet niet of ze dat bij de dealert ook gedaan hebben.

Je motor starten, en minstens 15 minuten stationair laten lopen zonder de gas aan te raken of iets.
Triumph heeft zelf een lange trim reset van de meeste sensoren ingebouwd.
Deze worden dus op 0 gezet tijdens de stationairloop als er niets met de motor gedaan word.

Zou je evt even kunnen proberen aangezien dat dan alle motormanagement sensoren op 0 worden gezet en weer opnieuw beginnen zeg maar.

Deden wij altijd bij een grote beurt.
Tis geen kwats wat ik hier vertel in ieder geval voordat iemand weer begint te roepen.
Dat t kwatsch is zal je mij iig niet horen zeggen :) . t Klinkt niet onaannemelijk en lijkt me de moeite van t proberen meer dan waard. Tnx.
 
Dat t kwatsch is zal je mij iig niet horen zeggen :) . t Klinkt niet onaannemelijk en lijkt me de moeite van t proberen meer dan waard. Tnx.


Als dat niet helpt (goeie tip!) Misschien de O2 sensor?
Is bij mij ook stuk geweest en geeft ongeveer dezelfde problemen.
Na vervangen wel weer die 15 (officieel 12?) minuten stationair laten lopen.
 
Als dat niet helpt (goeie tip!) Misschien de O2 sensor?
Is bij mij ook stuk geweest en geeft ongeveer dezelfde problemen.
Na vervangen wel weer die 15 (officieel 12?) minuten stationair laten lopen.

Motor is afgelopen week weer terug geweest. Eigenlijk was aan alles al gedacht (en evt. uitgevoerd incl. de 15 min. stationair). Volgens de monteur kan het synchroniseren op verschillende manieren worden uitgevoerd :? en is er daar kennelijk iets niet goed gegaan. Details daarover heb ik niet maar t resultaat is in ieder geval ergens tussen acceptabel en goed.

Voor wat ik ervan begreep is het gasklephuis gedemonteerd, alles daarmee samenhangend gecheckt, teruggeplaatst, opnieuw gesynchroniseerd, nog wat fijn-tuning en........................
het probleem lijkt nu toch te zijn verholpen.

De hapering bij optrekken is nagenoeg niet merkbaar meer en de "hik" na gas los slecht lichtjes. Maar zoals ie nu is valt er goed mee te leven. Dat klinkt misschien nog niet al te positief maar dat zal er ook mee samenhangen dat na de kuren die 'ie vertoonde elk dingetje dat voorheen misschien niet opviel dat nu wel doet. Ik houd er dan ook rekening mee dat ik zelf weer even op de motor moet "inslijten".

In ieder geval: iedereen bedankt :} voor t meedenken.
 
Motor is afgelopen week weer terug geweest. Eigenlijk was aan alles al gedacht (en evt. uitgevoerd incl. de 15 min. stationair). Volgens de monteur kan het synchroniseren op verschillende manieren worden uitgevoerd :? en is er daar kennelijk iets niet goed gegaan. Details daarover heb ik niet maar t resultaat is in ieder geval ergens tussen acceptabel en goed.

Voor wat ik ervan begreep is het gasklephuis gedemonteerd, alles daarmee samenhangend gecheckt, teruggeplaatst, opnieuw gesynchroniseerd, nog wat fijn-tuning en........................
het probleem lijkt nu toch te zijn verholpen.

De hapering bij optrekken is nagenoeg niet merkbaar meer en de "hik" na gas los slecht lichtjes. Maar zoals ie nu is valt er goed mee te leven. Dat klinkt misschien nog niet al te positief maar dat zal er ook mee samenhangen dat na de kuren die 'ie vertoonde elk dingetje dat voorheen misschien niet opviel dat nu wel doet. Ik houd er dan ook rekening mee dat ik zelf weer even op de motor moet "inslijten".

In ieder geval: iedereen bedankt :} voor t meedenken.

Ah dan weet ik al wat het probleempje was, 1050 modelen zijn via de computer en handmatig te synchroniseren.
 
En vraagje over de Tiger. Ik ben niet echt op zoek naar een andere motor maar kwam een mooie Tiger 1050 tegen voor een leuke prijs ;) ik heb er nog nooitmop gereden maar weet wel dat de tiger goede recensies heeft. Alleen had deze 92.000 km op de teller staan. Erg veel lijkt mij, maar ik ben toch benieuwd wat ervaren triumph rijders daarvan vinden?
 
Donderdag mag ik deelnemen aan de Tiger Tripple test :+

Ga is proberen een mooi verhaaltje neer te zetten van de nieuwe Tigers, ben vooral benieuwd naar de 800 en de 1050 Sport.
 
Heren, waar bestellen jullie triumph onderdelen?
Ik moet onderdelen hebben voor een tiger 1050 2011

Is al geregeld via een triumph-dealer in Eibergen.
 
Laatst bewerkt:
Motor is afgelopen week weer terug geweest. Eigenlijk was aan alles al gedacht (en evt. uitgevoerd incl. de 15 min. stationair). Volgens de monteur kan het synchroniseren op verschillende manieren worden uitgevoerd :? en is er daar kennelijk iets niet goed gegaan. Details daarover heb ik niet maar t resultaat is in ieder geval ergens tussen acceptabel en goed.

Voor wat ik ervan begreep is het gasklephuis gedemonteerd, alles daarmee samenhangend gecheckt, teruggeplaatst, opnieuw gesynchroniseerd, nog wat fijn-tuning en........................
het probleem lijkt nu toch te zijn verholpen.

De hapering bij optrekken is nagenoeg niet merkbaar meer en de "hik" na gas los slecht lichtjes. Maar zoals ie nu is valt er goed mee te leven. Dat klinkt misschien nog niet al te positief maar dat zal er ook mee samenhangen dat na de kuren die 'ie vertoonde elk dingetje dat voorheen misschien niet opviel dat nu wel doet. Ik houd er dan ook rekening mee dat ik zelf weer even op de motor moet "inslijten".

In ieder geval: iedereen bedankt :} voor t meedenken.

Weet je zeker dat ze de mapping niet hadden gewijzigd? Vaak doet de monteur dit onder het mom "update vanuit Triumph". Dat dit exact hetzelfde is als een nieuwe mapping er in zetten is niet altijd even duidelijk.

Ik heb mn 1050 en 800 beide nieuw gekocht. De eerste beurt laat ik altijd uitvoeren ivm garantie, want over het algemeen (de goede daar gelaten) hekel ik het prutsgedrag van de gemiddelde motorfietsmonteur. Beide motorfietsen gingen goed lopend heen, en kwamen afslaand en pruttelend terug. Beide uitgelezen thuis, zat bij beide een foutieve mapping in. Juiste mapping er weer in gezet, weer lopen als een zonnetje. Beide fietsen waren op dat moment overigens nog 100% standaard

Vreemd genoeg gekocht bij 2 verschillende dealers, die allebei dus dezelfde fout maakte.

En net als wat Bananenman al schreef wat betreft het syncen, uitlezen via pc, afstellen met de schroevendraaier.

Weer cowboyverhalen over het 15 min stationair laten draaien bla bla bla. Dat klopt, NADAT je een TPS reset hebt uitgevoerd via (in mijn geval) TuneECU. En in de praktijk duurt dit stationair draaien een minuut of 5 a 7 en geen 15 minuten.

De 1050 is mijn beleving erg gevoelig met het aan/uit effect. Door:

- de SAI de nek om te draaien
- extra gat in luchterfilterhuis te maken
- ketting op minimaal voorgeschreven spanning te zetten
- gaskabel zo goed als spelingsvrij te maken
- dit bovenstaande icm de juiste mapping

heb je een soepeler en beduidend minder aan/uit effect.
 
Beste mede-Triumph rijders, ik heb nog wat spul liggen voor de Tiger wat wellicht interessant voor jullie kan zijn:

Tiger 1050 07-

http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/triumph_tiger_1050_07-/tr-tiger1050-018.jpg

http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/triumph_tiger_1050_07-/tr-tiger1050-024.jpg

Nieuwprijs € 144, -

Tiger 1050 07-

http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/triumph_tiger_1050_07-/ducati-tiger1050-06-t19057.jpg

Nieuwprijs € 156, -

Speed triple 1050 05-10 / Tiger 1050 07-

http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/bilder/tr-speed-triple-1050-msl.jpg

LET OP TYPE DEKSEL!

Nieuwprijs € 98, -

Speed triple 1050 05-10 / Tiger 1050 07-

http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/triumph_tiger_1050_07-/deckel-pfeil.jpg

LET OP TYPE DEKSEL

Nieuwprijs € 98, -

Speed Triple 03 / Speed Triple 1050 05- / Tiger 1050 07-

http://www.gsg-mototechnik.de/00triumph/triumph_tiger_1050_07-/ducati-tiger1050-06-t19-mopad-044.jpg

Nieuwprijs € 31, -

Stuur maar een PM met een bod... We komen er altijd uit... Echter heb ik maar een paar setjes dus op=op ;)...
 
Hallo allen,

Ik zit een beetje rond te kijken voor een 1050 voor volgend seizoen. Nou vroeg ik me af of er (drastische) wijzigingen in de modellen 2007 tot nu zitten, ik kan nergens een overzichtje vinden o.i.d.

alvast bedankt.
 
Mijn Tiger ook maar weer eens gewassen ......

Grotefoto-XTD7XSNU.jpg


Heb laatst een Boosterplug geinstaleerd.
De Motor pakt iig nu wel positiever het gas op
BoosterPlug - Release the Power in your Motorcycle

Ben nu in afwachting van een SC-Project uitlaat en vd winter
worden de velgen zwart gecoat,dan moet ie wel eens klaar zijn O-) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben nu in afwachting van een SC-Project uitlaat
Zal wel niet zo heel lang duren, vorige week heb ik een mooie zwarte voor een BMW de deur uit gedaan. Ondanks dat bijna alles in Italië in augustus met vakantie sluit was die in een paar weken binnen.
 
Zal wel niet zo heel lang duren, vorige week heb ik een mooie zwarte voor een BMW de deur uit gedaan. Ondanks dat bijna alles in Italië in augustus met vakantie sluit was die in een paar weken binnen.
I know,heb goed mailcontact met me leverancier ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan