het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals beloofd, het gevolg van de werelddeal van x187 zijn crash pads 8-)

r1c6iq.jpg


t9xteb.jpg


2v8oox1.jpg


b9hd9l.jpg


dqpyjr.jpg


adyqte.jpg


Dank!
 
Graag gedaan, mocht je nog willen uitbreiden:

tr-speed-triple-1050-msl.jpg


ducati-tiger1050-06-t19-mopad-044.jpg


Dan weet je me te vinden ;)...
 
Grotefoto-KAU7I6AJ.jpg


SC-project uitlaat er onder en heatwrap op de linkpijp

ik weet nog niet of ik de heatwrap zo'n succes vind :$
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Dan weet je me te vinden ;)...
Je hebt m'n adres, dus stuur maar op! :P Ik maak wel reclame voor de 2 ronde dopjes, die zijn wel grappig.

Toen ik ze zag zitten in het zakje, dacht ik dat die ronde einddopjes voor op het blok waren en dat je ze d'r als bonus bij gedaan had, maar kwam er later achter dat ze als einddoppen op de crash pads dienen _O-
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat ziet er mooi uit straycat! Heatwrap....mja smaken verschillen zullen we maar zeggen ;-)

Ik rij zelf sinds kort ook op een Tiger 1050 en zit ook aan een SC-Project uitlaat te denken. Er zit ook een beugeltje op wat je middenbok opvangt?
 
Uitlaat ziet er mooi uit straycat! Heatwrap....mja smaken verschillen zullen we maar zeggen ;-)

Ik rij zelf sinds kort ook op een Tiger 1050 en zit ook aan een SC-Project uitlaat te denken. Er zit ook een beugeltje op wat je middenbok opvangt?
Zo'n beugeltje zit er volgens mij wel op,aan de binnenkant zit een driehoekje gelast waar volgens mij de middenbok tegen aan stoot.
 
Ik blaas bijdeze het bandenissue nog eens op. Zat ik eerst te denken aan de pirelli angel gt ben ik uiteindelijk toch uitgekomen op de voor mij alom vertrouwde Bridgestone's T30. Maar nu blijkt er weer een nieuwe concurrent op de markt te zijn. Continental. Met de Conti road attack 2 evo......Iemand hier al ervaring mee?



Ik rijd al sinds dat ik de Tiger heb (kleine 4 jaar) op de Conti Road Attacs.. heb al de nodige setjes versleten dus inmiddels.

Bij droog weer simpelweg de beste band die er is, werkelijk alles kan, ook als de band nog niet op temperatuur is, warm rijden is simpelweg niet nodig, droge weg = oneindig veel grip, ook als je onbehouwen hard aan het knallen ben van bocht naar bocht. Zeer sportief te bereiden band, die de sportieve kanten van de Tiger tot een maximum benut.

Bij nat weer is het een heel ander verhaal.
Dan geeft de band slecht zijn grenzen aan is voelt hij al bij kleine hellingshoeken 'zoekend' aan.
Eigenlijk scoort de band onder natte omstandigheden gewoon een ruime onvoldoende.
Op Safe rijden dan dus!

Verder gaan de banden gemiddeld zo'n 16.000 km mee, vind ik wat weinig, ik denk dat de concurrenten een langere levensduur hebben

Maar droog weer, een schone weg..dikke pret dus kies ik elke x weer voor de Conti's.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Conti's ook binnenkort op de motor, spijtig om te lezen dat ze bij nat weer wat bagger'der' zijn... Time and experience will tell!
 
Het is nog steeds een Road Attach hè, geen Race Attack. Oftwel alles is relatief, er zijn banden die iets beter zijn in de regen maar er zijn er ook genoeg die (veel) slechter zijn in het nat.

En denk eens aan de topbanden waar we 10-15 jaar geleden mee rondreden. Toen ging dat prima, en zelfs de moderne banden die bij vergelijkingstesten in de middenmoot eindigen zijn zoveel beter dan de toppers-van-toen....
 
Goeienavond !

Ik rij momenteel op een Speed uit 2011 (15k per jaar) en denk erover hem in te ruilen op een Tiger sport.
Proefrit beviel erg goed...maar heeft iemand van jullie ervaring met het verlagen van deze fiets..
Zou mij met name in de bergen goed van pas komen. Hoop alleen dat het veercomfort er niet onder lijdt.
 
Uitlaat ziet er mooi uit straycat! Heatwrap....mja smaken verschillen zullen we maar zeggen ;-)

Ik rij zelf sinds kort ook op een Tiger 1050 en zit ook aan een SC-Project uitlaat te denken. Er zit ook een beugeltje op wat je middenbok opvangt?
Beugeltje voor middenbok zit er helaas niet op.
Ik heb het simpel opgelost door op de middenbok een staal stripje te lassen welke bij middenbok omhoog rust tegen een dwars pijp onderkant frame.
Lassen van een beugeltje op een dunwandige pijp valt namelijk niet mee.
 
Grotefoto-3NRECXTW.jpg


SC heeft bij mij een linkpijp bezorgt met een aanslag voor de middenbok.
 
Ik
Heren Tiger rijders, helaas ga ik jullie verlaten, de Tiger gaat binnenkort de verkoop in.

Nu heb ik wat leuke spulletjes op mijn Tiger die hier misschien wel bij verschillende wat intresse opwekken.

Mochten jullie intresse hebben graag een mailtje verzenden of een PB berichtje, ik heb in de tas:

Arrow slip-on origineel Triumph,
Wilbers achterschokbreker met handverstelbare veervoorspanning,
Donker MRA flip-up spoiler ruitje,
Gel zadel orgineel Triumph,
Fatbar kit, zilvereren stuurklossen met een matgrijs stuur orgineel Triumph,

Mocht er iets tussen zitten hoor ik het graag ;)

Ik heb wel interesse in die arrow slip on, afhankelijk van hoe hij eruit ziet en de kostprijs
Heb je een foto ? En wat vraag je er voor ?

Ga je wat anders rijden ?

Grtz Jeroen
 
Heren Tiger rijders, helaas ga ik jullie verlaten, de Tiger gaat binnenkort de verkoop in.

Nu heb ik wat leuke spulletjes op mijn Tiger die hier misschien wel bij verschillende wat intresse opwekken.

Mochten jullie intresse hebben graag een mailtje verzenden of een PB berichtje, ik heb in de tas:

Arrow slip-on origineel Triumph,
Wilbers achterschokbreker met handverstelbare veervoorspanning,
Donker MRA flip-up spoiler ruitje,
Gel zadel orgineel Triumph,
Fatbar kit, zilvereren stuurklossen met een matgrijs stuur orgineel Triumph,

Mocht er iets tussen zitten hoor ik het graag ;)




Ik ben wel geinteresseerd in het gelzadel als de prijs goed is.

Gr. Simon
 
Fatbar kit, zilvereren stuurklossen met een matgrijs stuur orgineel Triumph,
Zijn de risers hierbij van originele hoogte? Ik heb namelijk ook het fatbar stuur (oversized heet het geloof ik) van Triumph, maar hier zaten hogere risers bij zodat het stuur wat hoog staat. De originele lage risers zijn te dun, zodat het dikkere stuur er niet tussen past. Dit zijn mijn risers nu:

2ngg6d4.jpg


Thanks alvast!
 
Laatst bewerkt:
Helaas moet ik melden dat de accesoires niet meer tekoop zijn, de Tiger blijft binnen de familie en die wil alles zo behouden :+

Dus helaas.

El pollo, het zijn dezelfde risers, met lagere risers komt het stuur niet op de orginele hoogte uit.

De opvolger is een Super Tenere geworden.
 
Laatst bewerkt:
Heren Tiger rijders, helaas ga ik jullie verlaten, de Tiger gaat binnenkort de verkoop in.

Nu heb ik wat leuke spulletjes op mijn Tiger die hier misschien wel bij verschillende wat intresse opwekken.

Mochten jullie intresse hebben graag een mailtje verzenden of een PB berichtje, ik heb in de tas:

Arrow slip-on origineel Triumph,
Wilbers achterschokbreker met handverstelbare veervoorspanning,
Donker MRA flip-up spoiler ruitje,
Gel zadel orgineel Triumph,
Fatbar kit, zilvereren stuurklossen met een matgrijs stuur orgineel Triumph,

Mocht er iets tussen zitten hoor ik het graag ;)

Type en richtprijs van de achterschokbreker? :-)
 
Geachte heren en dames Tiger rijders :9

Door omstandigheden (lees spoed omdat er te laat geleverd werd) heb ik een set banden 'over'
Het gaat om de populaire Dunlop Roadsmart II .

De maten zijn (uiteraard) 110-80 19 en 150/70 17 voor de Tiger800 (NIET XC,deze heeft een andere maat voorband)

Deze set kost in de meeste webshops 260 euro.
Bijvoorbeeld hier : http://www.novarota.nl/motorbanden/Dunlop/150-70R17?fsk=1&tld=69&tsp=240

Voor 280 totaal monteer ik deze, in dit speciale geval.
Als iemand interesse heeft hiervoor ontvang ik graag een persoonlijk bericht.

groeten,sanderv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan