KleijeRR
Die hard MF'er
- 6 dec 2009
- 902
- 1
Tip, ga eens lezen op tiger1050.com. Andere uitlaat plaatsen = beter andere tune i.v.m. anders armer lopen. De ECU kan hele kleine beetjes zelf aanpassen (zoals bij in de bergen rijden), maar uitlaat veranderen kan hij echt niet bijbenen. Ik heb zelf cat eruit gesloopt, snorkel uit airbox gehaald, SAI afgedopt, andere uitlaat geplaatst en ander luchtfilter. Gewoon even een ODB2 kabeltje op Ebay scoren*, TuneECU op je laptop knallen en de Arrow Race tune erin zetten (20549 is de laatste). Weet niet waar je woont, maar anders wil ik het ook wel doen. Stelt echt niets voor. Zie
PS heb je ook de doorgang in de airbox aan de linker voorzijde afgedopt? Deze laat namelijk lucht van buiten door naar de schone zijde van je luchtfilter, een vermoedelijke ontwerpfout door Triumph. Ik heb er gewoon een vacuum cap op gezet, andere plakken er ductape op of draaien er een boutje/schroefje in.
* TUNE ECU DIAGNOSTIC INTERFACE CABLE - TRIUMPH KTM APRILIA BIKE TUNEECU ANDROID 5060257890026 | eBay
Ik zit een beetje te twijfelen. Is sai afdoppen echt nodig? Ik ben ook van plan bovenstaande toe te gaan passen. Airbox mod/luchtfilter en tune aanpassen moet wel lukken. Heb een aantal howto filmpjes bekeken om sai af te doppen maar heb er bij mezelf niet echt vertrouwen in.
Het is natuurlijk wel fijn om de hele riedel gedaan te hebben voordat ik em ergens laat afstellen. Zou het ook mogelijk zijn om het sai afdoppen ergens te laten doen?