het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tip, ga eens lezen op tiger1050.com. Andere uitlaat plaatsen = beter andere tune i.v.m. anders armer lopen. De ECU kan hele kleine beetjes zelf aanpassen (zoals bij in de bergen rijden), maar uitlaat veranderen kan hij echt niet bijbenen. Ik heb zelf cat eruit gesloopt, snorkel uit airbox gehaald, SAI afgedopt, andere uitlaat geplaatst en ander luchtfilter. Gewoon even een ODB2 kabeltje op Ebay scoren*, TuneECU op je laptop knallen en de Arrow Race tune erin zetten (20549 is de laatste). Weet niet waar je woont, maar anders wil ik het ook wel doen. Stelt echt niets voor. Zie

PS heb je ook de doorgang in de airbox aan de linker voorzijde afgedopt? Deze laat namelijk lucht van buiten door naar de schone zijde van je luchtfilter, een vermoedelijke ontwerpfout door Triumph. Ik heb er gewoon een vacuum cap op gezet, andere plakken er ductape op of draaien er een boutje/schroefje in.

* TUNE ECU DIAGNOSTIC INTERFACE CABLE - TRIUMPH KTM APRILIA BIKE TUNEECU ANDROID 5060257890026 | eBay

Ik zit een beetje te twijfelen. Is sai afdoppen echt nodig? Ik ben ook van plan bovenstaande toe te gaan passen. Airbox mod/luchtfilter en tune aanpassen moet wel lukken. Heb een aantal howto filmpjes bekeken om sai af te doppen maar heb er bij mezelf niet echt vertrouwen in.

Het is natuurlijk wel fijn om de hele riedel gedaan te hebben voordat ik em ergens laat afstellen. Zou het ook mogelijk zijn om het sai afdoppen ergens te laten doen?
 
Hier ook maar even melden, want ik heb vandaag een Tiger 900 uit 93 opgehaald. :)

16030377897_62042559c5_b.jpg

Even tanken in Zutphen, bij een tankstation in kleur, voor de terugtocht van 250km. :)

Wel koud vandaag trouwens. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit een beetje te twijfelen. Is sai afdoppen echt nodig? Ik ben ook van plan bovenstaande toe te gaan passen. Airbox mod/luchtfilter en tune aanpassen moet wel lukken. Heb een aantal howto filmpjes bekeken om sai af te doppen maar heb er bij mezelf niet echt vertrouwen in.

Het is natuurlijk wel fijn om de hele riedel gedaan te hebben voordat ik em ergens laat afstellen. Zou het ook mogelijk zijn om het sai afdoppen ergens te laten doen?
Alles kun je laten doen, als je ervoor betaalt. Maar waarschijnlijk weten de meeste zaken net zo min als jij hoe het moet. Maar het is echt een eitje hoor, ik met m'n semi 2 linker handen had het in 20 minuten eruit.

Tuurlijk is het niet nodig, maar als je geen klappen/vuurwerk uit je uitlaat wilt bij elke keer dat je schakelt of je gas lost, dan zal ik het wel doen ja. Vind je demper ook iets leuker ;)
 
Boys and girls ;)

Iemand ervaing met het verwijderen van de originele handvatverwarming van het gashendel ?
Of zit deze (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel )vast verlijmd ? :?
Zou deze over te zetten zijn naar een ander stuur ?
Temeer omdat er een kabel doorvoer zit net voor het gashendel het stuur in. B|
Ik wil in het nieuwe Alu stuur eigenlijk geen verzwakking maken voor de kabels :N :N

Ik heb nog Oxford HVV liggen, welke ik zo kan gebruiken, alleen moet dan wel de handgreep (rubberen hoes) van het gashendel-buisje te halen zijn :Y
 
Iemand ervaing met het verwijderen van de originele handvatverwarming van het gashendel ?
Of zit deze (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel )vast verlijmd ? :?
Zou deze over te zetten zijn naar een ander stuur ?
Ja, ervaring mee. Kon ze zonder problemen overzetten naar het fat bar stuur. Was wel een beetje priegelen met de kabeltjes.
 
Laatst bewerkt:
Boys and girls ;)

Iemand ervaing met het verwijderen van de originele handvatverwarming van het gashendel ?
Of zit deze (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel )vast verlijmd ? :?
Zou deze over te zetten zijn naar een ander stuur ?
Temeer omdat er een kabel doorvoer zit net voor het gashendel het stuur in. B|
Ik wil in het nieuwe Alu stuur eigenlijk geen verzwakking maken voor de kabels :N :N

Ik heb nog Oxford HVV liggen, welke ik zo kan gebruiken, alleen moet dan wel de handgreep (rubberen hoes) van het gashendel-buisje te halen zijn :Y


De orginele HVV kan alleen op het orginele Triumph Fatbar stuur he. Geen aftermarket alu stuurtje.

In de orginele Fatbar zitten gaatjes om de orginele Triumph HVV door te voeren net als bij het orginele stuur.

En de HVV rechts (de gaskant dus) zit vermaakt in de gasbuis. Dus je moet de gaskabels bij het gashandvat loshalen om de hele gasbuis eraf te halen. De HVV zit niet los op de gasbuis dit is een geheel!
 
En de HVV rechts (de gaskant dus) zit vermaakt in de gasbuis. Dus je moet de gaskabels bij het gashandvat loshalen om de hele gasbuis eraf te halen. De HVV zit niet los op de gasbuis dit is een geheel!

O, dan moet ik eens kijken hoe ik dit ga aanpakken/oplossen :?
Dus toch de Oxford erop, moet ik nog kijken hoe ik dit met de gasbuis op ga lossen.

Ik heb nog niet onderzocht of hij los te krijgen of te demonteren is. :N


Wie weet trouwens waar ik, zoals het ergens noemen, "voorjaars veerklemmen" op de kop kan tikken.
Dat zijn de klemveren die o.a. op de slang zitten tussen de olie reservoirs en hoofdremcylinders.
De klemmen die er nu op zitten zijn nogal geoxideerd, dus moeten eraf :Y en nieuwe erop :Y

Ik heb ze al gevonden bij "ali express" ( Alibaba ) voor 30 dollarcent, alleen verzenden kost € 16 . B| |( |(
En dat laatste is wat minder zullen we maar zeggen B|
 
Gewoon een nieuwe gasbuis bestellen, krijg je er een gratis handvat bij :+

En die klemmen, gewoon nieuw bestellen :)

Update:

Klemmetjes z.g.a.n. GEKREGEN bij Motoport Veldhoven :} :} :} :}
Gasbuis gekocht van een Daytona voor € 19 ergens in Veldhoven, dus 2 vliegen in 1 klap.
Greep eraf gesneden en de buis iets dunner geschuurd en klaar *O*
Gaat echt nét passen met de neus en stuur met toebehoren. :9 :9 :9
Alleen de handkappen een beetje bijgewerkt zodat ze niet tegen de zij-kap van de neus komen. :Y

Dus originele stuur met uiteraard werkende HVV heb ik nu over/in de garage liggen. :Y
 
Nog ff ergens een origineel luchtfilter element "scoren" :Y

Om te beginnen laat ik hem eens even zoals hij nu is, dus excl. kat en incl. Leovince uitlaat.
Ik denk dat hij met bijv. K&N luchtfilter echt te arm gaat lopen B| en een "berg" meer geluid gaat maken B| B|
En dat laatste hoeft niet (meer) zo nodig :N

Waar, ?? :?
Voor de prijs van ??
 
FF wat voor de "wetenschappers" onder ons:

Normaliter zitten er standaard NGK CR 9 EK bougies in de Tiger, volgens het WPHB :Y

Bij mij zitten er echter CR 8 EK in :?

Iemand een idee :?

Ik weet dat het iets met koude of warme bougies te maken heeft, maar wat houdt dan het koude of warme in :?

Voor het geval het er iets mee te maken heeft, ik rij alleen bij temperaturen boven de 10 graden :')

En op de verwijderde KAT en Leovince uitlaat na (bijna altijd mét dB killer erin), is hij origineel :/ :)
 
Laatst bewerkt:
Nog ff ergens een origineel luchtfilter element "scoren" :Y

Om te beginnen laat ik hem eens even zoals hij nu is, dus excl. kat en incl. Leovince uitlaat.
Ik denk dat hij met bijv. K&N luchtfilter echt te arm gaat lopen B| en een "berg" meer geluid gaat maken B| B|
En dat laatste hoeft niet (meer) zo nodig :N

Waar, ?? :?
Voor de prijs van ??
ik heb nog een orgineel luchtfilter liggen van een 1050 1000km mee gereden
 
Iemand dit eens mee gemaakt?
Koppelingskabel lag tegen de radiator aan. Zowel de kabel als radiator beschadigd. '(

Een goeie om even te controleren voordat het seizoen weer begint. :Y

full

full

full
 
FF wat voor de "wetenschappers" onder ons:

Normaliter zitten er standaard NGK CR 9 EK bougies in de Tiger, volgens het WPHB :Y

Bij mij zitten er echter CR 8 EK in :?

Iemand een idee :?

Ik weet dat het iets met koude of warme bougies te maken heeft, maar wat houdt dan het koude of warme in :?
)
Vroeger stopte Triumph CR8EK in, later is dat CR9EK geworden. Kortom, maakt geen bal uit, maar ik stop er gewoon CR9EK in, omdat Triumph dat later schijnbaar geschikter vond.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, even een paar kleine vraagjes aan Tiger 1050 rijders:

bij het orienteren op wat gebruikte Tigers 1050 ben ik er een hoop tegengekomen zonder ABS. Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan: met of zonder ABS. Wie heeft er wel is zijn ABS gebruikt?

Ook kom ik Tigers 1050 tegen met kilometerstanden van 70.000 +. Is dit een probleem?

Zijn er verder nog aandachtpuntjes waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, even een paar kleine vraagjes aan Tiger 1050 rijders:

bij het orienteren op wat gebruikte Tigers 1050 ben ik er een hoop tegengekomen zonder ABS. Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan: met of zonder ABS. Wie heeft er wel is zijn ABS gebruikt?

Ook kom ik Tigers 1050 tegen met kilometerstanden van 70.000 +. Is dit een probleem?

Zijn er verder nog aandachtpuntjes waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!
Mijn Tiger wilde ik heel graag hebben,en heb me pas later afgevraagd of er eigenlijk abs op zat.Niet dus :P
 
Hoi allemaal, even een paar kleine vraagjes aan Tiger 1050 rijders:

bij het orienteren op wat gebruikte Tigers 1050 ben ik er een hoop tegengekomen zonder ABS. Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan: met of zonder ABS. Wie heeft er wel is zijn ABS gebruikt?

Ook kom ik Tigers 1050 tegen met kilometerstanden van 70.000 +. Is dit een probleem?

Zijn er verder nog aandachtpuntjes waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!


Ach, als het er toch op zit: prima! Als het qua prijs niet uitmaakt. Ik heb het er wel op en in de regen in de bergjes heeft mij al een keer geholpen.

Als de motor (aantoonbaar) goed onderhouden is moet 70K toch niet uitmaken denk ik.
 
Hoi allemaal, even een paar kleine vraagjes aan Tiger 1050 rijders:

bij het orienteren op wat gebruikte Tigers 1050 ben ik er een hoop tegengekomen zonder ABS. Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan: met of zonder ABS. Wie heeft er wel is zijn ABS gebruikt?

Ik heb hem pas enkele weken, zonder ABS. :/
Ik heb tot nu toe nooit ABS gehad, dus kan het ook niet missen. :N

Onlangs ergens in een motorblad gelezen dat ervaren rijders echt 6 keer of meer opzettelijk zo hard mogelijk moeten remmen om te proberen de ABS te laten in grijpen, alvorens deze in greep |(

Verder zou de ABS van de eerste Triumph's met ABS, "er niet mooi inkomen", wat inhoud dat deze te snel zou ingrijpen. B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan