het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wind en turbulentie zijn 2 hele verschillende dingen. Je kunt uit de wind zitten achter een ruitje, maar veel herrie hebben van turbulentie en vice versa.

Mijn zoektocht was lang en vele pleuries armer: Of een extreem kort afgezaagd sportruitje, of de screen adapter kit van Palmer Products kopen. Al het andere - is mijn ervaring - werkt niet voldoende.
Jup heb nu alleen precies de wind half op de helm dat geeft pokke herrie is het helemaal wind is het geen probleem zou alleen wel graag gewoon veen wind meer hebben anders had ik net zo goed de Xjr kunnen houden als ik vol in de wind had willen blijven zitten. Heb je ervaringen met die palmer adjuster? Als je hem zelf hebt ja je ff fotoke posten ervan en dan vooral als ie helemaal maar beneden staat ben toch wel nieuws gierig
 
Wind en turbulentie zijn 2 hele verschillende dingen. Je kunt uit de wind zitten achter een ruitje, maar veel herrie hebben van turbulentie en vice versa.

Mijn zoektocht was lang en vele pleuries armer: Of een extreem kort afgezaagd sportruitje, of de screen adapter kit van Palmer Products kopen. Al het andere - is mijn ervaring - werkt niet voldoende.

Ja dat hoor ik van meerder mensen, tig ruitjes uitgeprobeerd. Heb van een kennis MRA vario touring ruitje geprobeerd, welke voor mij totaal niet geschikt was.. zat het standaard ruitje beter. Toen op de gok een fabbri schermpje gekocht, en deze was voor mij perfect. Tenminste, het was niet erger dan bij andere motoren die ik gehad heb. Zal vast wel beter kunnen, maar ik vind een afgezaagd laag ruitje, of zo'n enorm raam de hele look van de voorkant verpesten. :+

2553tjo.jpg
 
hey mensen.
ik ga morgen mijn ktm 990sm inruilen voor een tiger 1050!!

deze is nog geheel origineel.
heeft iemand nog een demper over?niet origineel.
en of nog wat gadgets etc en tips trucs voor iets?
thanx.
alst morgen doorgaat stel ik me wel ff voor ; )

gr michael
 
hey mensen.
ik ga morgen mijn ktm 990sm inruilen voor een tiger 1050!!

deze is nog geheel origineel.
heeft iemand nog een demper over?niet origineel.
en of nog wat gadgets etc en tips trucs voor iets?
thanx.
alst morgen doorgaat stel ik me wel ff voor ; )

gr michael

Goed bezig !

Ik heb nog een kompleet (goed)stuur incl. originele handvatverwarming liggen, welk te koop is.
Heb het eraf gehaald omdat voor mij de zitpositie net iets beter kon, en heb er wel andere hvv op gezet. Is wel zo zalig. :Y :Y
Het hele spul is al voorbedraad op de motor.
 
jeeeej.
kheb een blauwe tiger 1050 gekocht.
met handvatverwarming dus daarin ben ik al voorzien ; )
alleen een einddemper zou nog leuk zijn en misch wat andere snufjes.
 
Heeft er trouwens iemand ervaring met een of ander gel(achtig) zadel op de Tiger :? :?
Mijn duo zit nl. niet echt super :N B|
Aangezien het mijn vrouw is, en ik deze een beetje te vrede wil/moet houden |( _O- , heb ik graag info van iemand die er een ander zadel op heeft :Y *O*

Er zitten al voetsteun verlengers op => te diep
Zonder => pijn aan der billen, en tussendoor in een restaurant of langs de weg die gaan masseren acht ik niet zo jofel :N |(
Verlengers onderste boven erop => zitten de voeten wel hoger/beter maar krijgt ze last van achterkant van de bovenbenen B|

Ja,ja het is wat ;)

Laat maar ff horen
 
ja dat komt goed!
ik ga alleen deze week op vakantie.
de motor krijgt ook een grote beurt (30000)beurt.
ik kan hem de 27ste ophalen!!!
iemand een site voor leuke googies voor de tiger?
 
Heeft er trouwens iemand ervaring met een of ander gel(achtig) zadel op de Tiger :? :?
Mijn duo zit nl. niet echt super :N B|
Aangezien het mijn vrouw is, en ik deze een beetje te vrede wil/moet houden |( _O- , heb ik graag info van iemand die er een ander zadel op heeft :Y *O*

Er zitten al voetsteun verlengers op => te diep
Zonder => pijn aan der billen, en tussendoor in een restaurant of langs de weg die gaan masseren acht ik niet zo jofel :N |(
Verlengers onderste boven erop => zitten de voeten wel hoger/beter maar krijgt ze last van achterkant van de bovenbenen B|

Ja,ja het is wat ;)

Laat maar ff horen
helaas geen duozadel ervaring ....
 
ja dat komt goed!
ik ga alleen deze week op vakantie.
de motor krijgt ook een grote beurt (30000)beurt.
ik kan hem de 27ste ophalen!!!
iemand een site voor leuke googies voor de tiger?
Bs motorparts, Duits spul, Duitse kwaliteit Duitse prijzen, alleen de twee bouten van radiator cover aan de voorkant zijn 5 mm tekort :+
 
Heeft er trouwens iemand ervaring met een of ander gel(achtig) zadel op de Tiger :? :?
Mijn duo zit nl. niet echt super :N B|
Aangezien het mijn vrouw is, en ik deze een beetje te vrede wil/moet houden |( _O- , heb ik graag info van iemand die er een ander zadel op heeft :Y *O*

Er zitten al voetsteun verlengers op => te diep
Zonder => pijn aan der billen, en tussendoor in een restaurant of langs de weg die gaan masseren acht ik niet zo jofel :N |(
Verlengers onderste boven erop => zitten de voeten wel hoger/beter maar krijgt ze last van achterkant van de bovenbenen B|

Ja,ja het is wat ;)

Laat maar ff horen
mijn meissie heb het zelfde probleem dus vrouw ruilen heb iig geen nut :+
 
Hallo heren en dames...
Sinds afgelopen weekend ook een inmiddels trotse eigenaar van de 2007 tiger, heb er een paar dagen aan moeten wennen :z

Ik heb aan de hand van de goede verhalen gelijk voor en achter nieuwe banden besteld (verhalen van hier) de Angel GT`s) had ruime ervaring MP3 en zeer goede ervaring, hiervoor altijd TDM gehad dus ik ben benieuwd.

Nou is mijn vraag; ik wil eigenlijk zo goed als mogelijk de motor helemaal zwart hebben, dus een aantal dingen gaan al naar de coater, oa gedeelte van de stepjes en de velgen, is het mogelijk de drie hitteschildjes ook te coaten?

Alternatief is met hittebestendige lak spuiten maar heeft iemand van jullie ervaring? Of andere opmerkingen op de nieuwe aanwinst ook graag!
 
heeft er iemand nog een uitlaat te koop? een niet originele en het liefst een korte.
ik zag op marktplaats ook een originele alleen een ander type die wat luider is. is dat wat of kan ik beter aftermarket halen?
 
heeft er iemand nog een uitlaat te koop? een niet originele en het liefst een korte.
ik zag op marktplaats ook een originele alleen een ander type die wat luider is. is dat wat of kan ik beter aftermarket halen?

Ik heb ooit eens proefgereden op een 1050 met open oem uitlaat.
Klonk fantastisch! Lekker roggelen bij gas dicht ook, helemaal top.
Voordeel: vaak niet duur en oogt origineel.
 
Gister de tiger meet! Was gezellug! Waren zeker met twee Tigers :+ wel top daggie. @straycat; wanneer zijn je bougies voor het laatst verwisselt?
Kan het niet terug vinden......

Wel staat in het serviceboekje dat het elke 20.000 mag gebeuren.
 
heeft er iemand nog een uitlaat te koop? een niet originele en het liefst een korte.
ik zag op marktplaats ook een originele alleen een ander type die wat luider is. is dat wat of kan ik beter aftermarket halen?


Heel toevallig heb ik 3 posts hierboven een foto van mijn tiger geplaatst en ik heb er dus een originele triumph vervangingsdemper onder zitten, oogt origineel maar je kan het zien aan het snuitje aan de achterkant van de doorlaat en de doorlaat diameter. Inderdaad mooi geluid, net niet meer zo braaf maar geen lawaai pijp en de roffel met gasdicht!! :Y :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan