het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Robse, ik kan je niet PM'en maar mag ik vragen waar je die carbon voorspatbord verlenger vandaan hebt? (a)
 
Spiegels van een Speed Triple 1050 werken ook erg goed, deze hebben een iets langere arm maar zien er verder het zelfde uit.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets wil ik op de Tiger ook nog maken, maar daar heb ik nu even geen tijd voor... Morgen moet ik de Grossglockner op, echt heel vervelend ;)

Vorige maand nog gedaan met de Sprint. genieten joh. en wanneer je toch in die buurt bent, even het Defereggental (Huben)inrijden en Stallersattel meepikken. Ook fijn, en altijd maar in één richting open. Kun je mooi de hele breedte gebruiken ;-)
 
Vraagje.
Mijn Tiger is voorzien van drie koffers. Twee originele zijkoffers en een topkoffer van Kappa. Die topkoffer ga ik alleen op grote buitenlandse ritten gebruiken. Ik vind die ook niet zo elegant, dus wil ik hem er eigenlijk helemaal afhalen. Kan ik bevestigingsbeugel eraf halen, zonder dat de zijkoffers instabiel worden? Want de ophangen daarvan wordt nu verbonden door die topkofferbeugel.
thanx
 
Vorige maand nog gedaan met de Sprint. genieten joh. en wanneer je toch in die buurt bent, even het Defereggental (Huben)inrijden en Stallersattel meepikken. Ook fijn, en altijd maar in één richting open. Kun je mooi de hele breedte gebruiken ;-)

Vandaag rondje gedaan: Gerlos, Grossglockner, Stallersattel en Brennerpas. 465 km in 9 uur. Eigenlijk iets te veel van het goede, maar het was een prachtige rit met uizondering van de Brennerpas, daar is niet veel aan.

Morgen gaat het regenen, dus maar even iets anders verzinnen om te doen...
 
@Robse, ik kan je niet PM'en maar mag ik vragen waar je die carbon voorspatbord verlenger vandaan hebt? (a)

Heb hem op eBay gekocht. Carbon fender tiger 1050.
In het deel wat onder je voorspatbord komt, heb ik 5 gaten van 10mm geboord.(3 boven 2 onder, baksteensgewijs) Vervolgens hierop loctite 3090 gedaan en vastgeplakt. Door het aandrukken van de verlenger komt loctite door die 10mm gaten. Laat nooit meer los!

Uiteraard wel ff je voorspatbord demonteren :Y


Nu ff kijken hoe ik mijn mail voor Pm instel..... :?
 
Hallo hallo. Geen nieuwe aanmelding, maar een "ommelding". Gisterenavond is mijn trouwe Triumph Sprint ST officieel aan de kant gezet en vervangen door een Tiger 1050.
De Sprint moest weg, omdat ik te veel last kreeg van mijn knieën, dus drong de Tiger zich onweerstaanbaar op als opvolger.
Mijn nieuwe ( tweedehands') van van bouwjaar 2007 en heeft net 30 000 km op de klok. Drie koffers en alle onderhoud keurig uitgevoerd. Twee schermpjes erbij, de originele demper erbij en sportdemper gemonteerd.
Na een rit van een 50tal kilometer is mij opgevallen dat ik op de eerste plaats iets aan de spiegels moet doen. Want ik zie alleen mijn eigen schouders })
Verlengset of andere spiegels: wat adviseren jullie?

Volgende op de "to do" lijst: twee koplampen laten branden : Blijkbaar mag je niet - zoals bij de Sprint- de beide lampen door een overbrugging koppelen. iemand van jullie al gedaan? En hoe?

Verder moeten er extra verstralers ( hebben jullie adviezen)op, een voorspatbordverlenging en twee zijpanelen voor de zijkoffers, want die zijn er af.
Grtz van een "Hollander in het Vlaamschen land"
Herman



Ik heb de Twinlightdriver van Ecliptech op mijn Tiger.
Wordt opgestuurd vanuit Australie. Ging allemaal prima.
Goede ondersteuning gehad via de mail en handleiding.
Was wel even lastig om in te stellen, dat beide koplampen dezelfde lichtsterkte hadden.
Je blijft ietsje het verschil zien.
Nooit problemen met accu of starten gehad.

Twinlight Driver - Ecliptech
 
Ik ben sinds 2 week in het bezit van een tiger 1050, vandaag 2 nieuwe banden erom Pir Angel GT`s, en stuur stand anders gezet. Het rijdt al een stuk beter ik was in eerste instantie niet content met de wegligging.

Maar ik ben dan ook lang, rijdt sportief en voornamelijk plat door de bochten is het streven.
Met deze banden merk ik nu op vrij licht sturen en omgooien, maar wanneer ik diep of dieper een bocht in wil, begint hij de `hobbelen` ookwel planeren genoemd. Vering heb ik nog niet aan gezeten maar lijkt mij het eerste om eens bij te stellen, ik heb al vernomen dat progr, veren willen helpen maar dat is even voor later ik wil eerst eens kijken hoe ver in met de originele veren kan komen.

Heeft iemand adviezen voor de voorvork/veren instellen? Zakken van de kroonplaten, standen van de ingaande en uitgaande demper zowel voor en achter?

Kan ik ergens een WPHB downloaden engels of nederlands voor dit model 1050 07>13

Ik wil namelijk ook mijn dashbord even instellen, tripmeter en tijdklok etc, en weten wat er mogelijk is met digitaal aflezen of instellen van motormanagement.

Volgens mij had ik me vragen een beetje op gespaard ik hoop dat iemand me kan helpen ;)
 
Ik heb dezelfde banden erom zitten. Met de vering standaard is echt dat deinen er niet uit tehalen komt van je achterschokker af. Dies kortweg gewoon kut. Als je rijd zoals je zegt heb je dezelfde rijstijl als ik, streetbox van hyperpro doet wonderen. Instellingen heb ik weinig kaas van gegeten. Weet niet of je er wat aan hebt maar bespaar er zeker niet op geeft zoveel meer rijplezier.
 
Hobbelen in een bocht bij diep een bocht in gaan :? Ik heb de achtervering behoorlijk strak staan. En diep een bocht in gaan, is dat hetzelfde als platgooien? Ik slijt elk jaar wel een paar keer mijn slijtnokjes onder de voetsteunen af. :Y Draai er nu draadeindjes m8 in. Rij met continental road attack evo 2.
 
Hobbelen in een bocht bij diep een bocht in gaan :? Ik heb de achtervering behoorlijk strak staan. En diep een bocht in gaan, is dat hetzelfde als platgooien? Ik slijt elk jaar wel een paar keer mijn slijtnokjes onder de voetsteunen af. :Y Draai er nu draadeindjes m8 in. Rij met continental road attack evo 2.

Trouwens rijden jij en Nelis allebei met de 180 achterband :? :?
Ik heb nl. "wel eens" dat ik op de kant van de 180 Dunlop Roadsmart II zit (deze lag er op) en voel dat hij, wat zal ik zeggen, nét op het kantje zit van het loopvlak. :} :]

Ik moet er binnenkort ook iets anders op en heb, vooral ook als je de tests leest, de Metzeler Roadtec Z8 Interact M of F of O of C als voorkeur in het hoofd :Y :Y
En dan mss wel de 190, omdat deze net iets boller komt te staan, dus wellicht iets platter zou moeten kunnen :] :] :}

Heeft iemand een idee waar de M, F, C en O voor staan, en welke ik dan zou moeten hebben ???????????????
 
Geen ervaring met Metzler. Wel Michelin Pilotroad 3. Die komt er bij mij niet meer op. Daar kon ik geen vriendjes mee worden :$
 
Trouwens rijden jij en Nelis allebei met de 180 achterband :? :?
Ik heb nl. "wel eens" dat ik op de kant van de 180 Dunlop Roadsmart II zit (deze lag er op) en voel dat hij, wat zal ik zeggen, nét op het kantje zit van het loopvlak. :} :]

Ik moet er binnenkort ook iets anders op en heb, vooral ook als je de tests leest, de Metzeler Roadtec Z8 Interact M of F of O of C als voorkeur in het hoofd :Y :Y
En dan mss wel de 190, omdat deze net iets boller komt te staan, dus wellicht iets platter zou moeten kunnen :] :] :}

Heeft iemand een idee waar de M, F, C en O voor staan, en welke ik dan zou moeten hebben ???????????????


Je moet M/O hebben, dus M voor en O achter. Ben toevallig van de week ook overgestapt op deze metzelers. Kom van bridgestones T30's af.
 
Laatst bewerkt:
Ben op het moment de T30 Evo's aan het testen, voor Motorshopper. Nieuw eronder gegooid, daarna 5000km mee gereden in de Balkan. HELE fijne banden, met minimale slijtage. Heel, heel veel vertrouwen, ook in de regen (schaamrandjes zo goed als weg gereden in de regen) :Y Test is binnenkort te lezen op Motorshopper.nl
 
Laatst bewerkt:
Je moet M/O hebben, dus M voor en O achter. Ben toevallig van de week ook overgestapt op deze metzelers. Kom van bridgestones T30's af.

Op 2 motoren die ik gekocht heb lagen Bridgestone's bij de aankoop. B|
In beide gevallen heb ik ze er voordat ze echt op/versleten waren er af gegooid omdat ze me 0,0 vertrouwen gaven, en in bijna iedere (ook slappe) bocht het gevoel gaven te gaan schuiven B| B| vóór dan wel achter of beide :( :(
Dit was al bij droog weer, en bij nat was het helemaal hopeloos |( |( :(
En dat is niet lekker -O- :N

Dus de Bridgestone heeft op z'n zachts gezegd zeker niet de voorkeur :N :N , wat niet wil zeggen dat de T30 geen goede band is, maar Bridgestone heeft in het verleden bij mij nogal wat credits verspeeld :Y
Heb op mijn vorige motor, Bandit 1200, de Michelin PR 4 gehad.
Stuurt op zich goed, maar de achterband had toch wel wat te lijden onder het behoorlijk koppel ( cupping)
 
T30's waren ook al meer dan prima. PR 4 zullen ook wel prima zijn, maar vind ze foeilelijk. (A)
 
Onder de Xjr alleen maar pilot road gereden 2,2ct,3 en de 4 GT dat was de fijnste samen met de 2ct. De pr 4 GT heeft grootste voordeel iets harder te zijn dus geen last van cuppe
 
De PR3 beviel me gewoon niet. Dus waag ik me nog even niet aan de PR4. Maar om nou een band op uiterlijk uit te kiezen.......... |(
Wat ik begreep van de bandenboer was dat er heel weinig mensen waren die er wel tevreden over waren, daarom is de 2 ook heel lang in productie gebleven ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan