het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik begreep van de bandenboer was dat er heel weinig mensen waren die er wel tevreden over waren, daarom is de 2 ook heel lang in productie gebleven ;)


Ik heb verscheidene banden gehad of mijn vorige motor (tdm 850) maar de PR3 voor en achter is de beste band die ik gereden heb, zowel nat en droog. Nooit weggestapt zonder dat ik het zelf te bont maakte. Maar wanneer je praat over motoren met veel/meer vermogen en andere afmetingen in het geval van de tiger os dat eigenlijk niet te vergelijken.

Heb daarom ook geen PR3 of 4 gekozen maar een sportievere band die wss ook meer vermogen kan hebben en daarvoor geconstrueerd is. Met minder vermogen zou ik gelijk terug vallen op de Michelins.
 
Je moet M/O hebben, dus M voor en O achter. Ben toevallig van de week ook overgestapt op deze metzelers. Kom van bridgestones T30's af.

Ik neem aan dat je gewoon de 180 achter op hebt liggen. :?
Ik heb er nu de 180 Roadsmart 2 op liggen, waarbij ik regelmatig op de randjes kom |( , met wat schuifwerk -O- tot gevolg. Mss is de Metzeler meer rond wat loopvlak betreft.
Ik bedoel dan, als je de band dwars zou doorsnijden, de Dunlop bijv. een 1/4 cirkel is en de Metzeler, een beetje overdreven, 1/3 cirkel wat dan zou inhouden dat je met de Metzeler platter kunt, zonder op het randje te komen.
Heb je toevallig een foto van de band op de velg van de achterzijde genomen :?
Dan heb ik een beetje een indruk. :Y

Mochten ze ongeveer gelijk zijn, dan overweeg ik er een 190 op te gooien, die automatisch iets ronder komt te staan :]
 
Ik heb er 180 om liggen rij steppies aan de grond maar nooit op het randje geweest???? Die is gewoon nog schoon paar mm niet gebruikt is gewoon zonde van het rubber :p
 
Ik neem aan dat je gewoon de 180 achter op hebt liggen. :?
Ik heb er nu de 180 Roadsmart 2 op liggen, waarbij ik regelmatig op de randjes kom |( , met wat schuifwerk -O- tot gevolg. Mss is de Metzeler meer rond wat loopvlak betreft.
Ik bedoel dan, als je de band dwars zou doorsnijden, de Dunlop bijv. een 1/4 cirkel is en de Metzeler, een beetje overdreven, 1/3 cirkel wat dan zou inhouden dat je met de Metzeler platter kunt, zonder op het randje te komen.
Heb je toevallig een foto van de band op de velg van de achterzijde genomen :?
Dan heb ik een beetje een indruk. :Y

Mochten ze ongeveer gelijk zijn, dan overweeg ik er een 190 op te gooien, die automatisch iets ronder komt te staan :]

Enige wat ik heb atm:

STRYTpH.jpg
 
Idd, olie die je niet ziet vergelijken met banden is een beetje vaag, maargoed :+ , ik vind zelf veel banden er ook niet uitzien met een profiel alsof ze van een of ander goedkoop Chinees Z-merk zijn.
Ja ok, ik kijk ook altijd als eerst naar de banden als ik een motor zie staan. "Wow, check die band, vet!" _O-

Kom op, een band is niet meer dan een middel om contact met de weg te hebben. Moet vooral vertrouwen en grip geven, niet meer, niet minder. Ken overigens niemand die naar z'n banden gaat kijken tijdens het rijden :+

Als ik het zo hoor, heb jij ook een fotomodel als vriendin? })
 
Laatst bewerkt:
hey mensen.
ik ga morgen mijn ktm 990sm inruilen voor een tiger 1050!!

deze is nog geheel origineel.
heeft iemand nog een demper over?niet origineel.
en of nog wat gadgets etc en tips trucs voor iets?
thanx.
alst morgen doorgaat stel ik me wel ff voor ; )

gr michael
Grappig, ik zit juist weleens te denken aan de overstap van mijn Tiger 1050 naar de KTM 990 SMT. Hoe heb jij de overstap ervaren? Mis je het karakter en rijwielgedeelte van de 990 niet?
 
heeft iemand nog een andere demper voor de tiger 1050 liggen?
anders dan origineel zeg maar ;)
ze zijn amper te vinden dus nu zoek ik maar 2dehands
 
Ja ok, ik kijk ook altijd als eerst naar de banden als ik een motor zie staan. "Wow, check die band, vet!" _O-

Kom op, een band is niet meer dan een middel om contact met de weg te hebben. Moet vooral vertrouwen en grip geven, niet meer, niet minder. Ken overigens niemand die naar z'n banden gaat kijken tijdens het rijden :+

Als ik het zo hoor, heb jij ook een fotomodel als vriendin? })

Jij weet het ook altijd weer zo te draaien dat het echt totaal nergens meer op slaat :+ een mooi profiel maakt het geheel wel net wat mooier, maargoed, we weten dat jij niet naar "details" kijkt, behalve wanneer het de stuurknopjes betreft op een Z1000SX :+ :+

En ik ken ook niemand die naar zijn banden gaat kijken tijdens het rijden. Maar kijk je wel naar de rest van je motor tijdens het rijden? Anders kun je net zo goed een oud lelijk hok kopen dat toevallig goed rijdt, want ook dat zie je niet, tijdens het rijden :+
 
Laatst bewerkt:
Idem. Om nou te zeggen dat een oranje 955i met afgezaagde ruit er zo sexy uit ziet :X

Zou voor de looks noppenachtige banden (bv TKC70) wel mooi vinden. Maar rij toch 99% of meer van de km's op asfalt. En als het schuift liever op het onverharde dan op asfalt, beter met 30 km/h of minder op m'n snuit dan met 90 km/h richting een vangrails/afgrond/rotswand te glijden. Dus als de battlewings versleten zijn gaat er een setje Trailsmart op.
 
Mensen ik heb sinds een week een probleem misschien komt iemand van jullie dit bekend voor, ik ben op zoek naar oorzaak een oplossing.

De tiger 07 trekt de accu leeg, accu is goed, stukje rijden en leg. Andere accu geprobeerd, helemaal vol, start direct stukje rijden en wil niet meer rond komen. Krijg de dashboard etc wel gewoon maar halve slagen startmotor en het is afgelopen.

Spanning regelaar? Bekend probleem?

Alvast bedankt :P
 
Waarschijnlijk idd spanningsregelaar. Maar meten is weten ;) voltmeter op de polen bij draaiende motor moet ergens rond de 14 volt geven. Is het voltage minder dan of gelijk als bij een niet draaiende motor dan is de kans erg groot dat de spanningsregelaar kapot is.
 
@el poblo diablo.
ik heb de overstap gemaakt vanwege een paar punten.
mijn ktm heeft in 1.5 jaar ong €1000,- aan reparatie gekost.
had veel kuurtjes en kwaaltjes.
en ik heb natuurlijk wel genoten van de ktm. in de eiffel en op de lekdijk hier is hij king. dat zeker. en meer dan genoeg power.
het is alleen lastig om jezelf in te houden op de supermotard.
vorige zomer een bekeuring van €378,- gehad :r

ik wil iets rustigers kwa karakter en betrouwbaarder.
en rustiger.
geef je met de ktm een beetje gas knalt ie al opt achterwiel :}

tijdens de testrit was ik meteen verkocht maar ik wil nu wat anders ;)
 
Ik heb denk ik een probleem gekocht drie week terug.

Het niet laden van de accu was het probleem van een kabel waarschijnlijk voor de verkoop even snel aan een koelslang geript tegen de slangeklem, deze is door mijn rijden bloot komen te liggen en veroorzaakte kortsluiting.

Prima, geïsoleerd, nou wil de motor wel rond komen maar de motor slaat niet aan. Ik heb de bike gekocht met veel herrie bij het starten, startmotor, tandwielen?
Kent iemand dit probleem of heb je ervaring mee, het klinkt alsof hij goed ronddraaid maar de motor niet genoeg op snelheid brengt en door slipt? tandwiel ofzo? wie is de verdachte bedankt!!!
 
Prima, geïsoleerd, nou wil de motor wel rond komen maar de motor slaat niet aan. Ik heb de bike gekocht met veel herrie bij het starten, startmotor, tandwielen?
Kent iemand dit probleem of heb je ervaring mee, het klinkt alsof hij goed ronddraaid maar de motor niet genoeg op snelheid brengt en door slipt? tandwiel ofzo? wie is de verdachte bedankt!!!

Ik heb een soort gelijk probleem gehad bij mijn vorige motor (Bandit1200). :Y
Daar bleek de vrijloop/sraterkrans waar de startmotor op pakte los te zitten a.g.v. het loslopen van de centrale moer waarmee deze op de krukas zit. :(
Stelde niet zoveel voor, deksel eraf, moer vastzetten ( incl. Locktide ), deksel erop en starten maar. Nog geen uurtje werk. *O*

Ik weet niet zeker of de Tiger hetzelfde systeem heeft :/ :? -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan