het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je noemt geen prijs, alleen 16k nieuwprijs en verwijst naar de dealer voor een proefrit op een andere fiets totdat de pekel is weggespoeld.

Er is al weken niet meer gestrooid...

Je hebt (bijna) helemaal gelijk, dus hierbij ook weer opgelost.
Prettig weekend verder!
 
Zonder topkoffer staat strakker.

full
 
Middag, heb een doorgebrande spoel op me dynamo, tiger 2007 kwam ik vanmiddag achter accu laadt ook niet meer op, heeft iemand nog 1 liggen en weten jullie of een speed triple 1050 2008 dezelfde dynamo heeft?
 
Middag, heb een doorgebrande spoel op me dynamo, tiger 2007 kwam ik vanmiddag achter accu laadt ook niet meer op, heeft iemand nog 1 liggen en weten jullie of een speed triple 1050 2008 dezelfde dynamo heeft?
Vergelijk de part nummers op internet en je weet het zeker:
www.worldoftriumph.com/triumph-motorcycle-parts.html

Wellicht zijn er meer modellen met eenzelfde nummer
 
Middag, heb een doorgebrande spoel op me dynamo, tiger 2007 kwam ik vanmiddag achter accu laadt ook niet meer op, heeft iemand nog 1 liggen en weten jullie of een speed triple 1050 2008 dezelfde dynamo heeft?

Dit is een ander nummer.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=11

Je moet de PFKL 1200847 hebben.
Deze zou wel goed moeten zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=18
 
Laatst bewerkt:
top heb hem ff gemaild, heb al tijdje problemen met accu lading vorig jaar ook al, toen laadde hij nog wel, maar bekabeling werdt erg heet en is er al een deel vervangen, maar laadt hij helemaal niet meer.
Zijn er specifieke oorzaken van deze problemen? kom ze meer tegen van dit model
 
top heb hem ff gemaild, heb al tijdje problemen met accu lading vorig jaar ook al, toen laadde hij nog wel, maar bekabeling werdt erg heet en is er al een deel vervangen, maar laadt hij helemaal niet meer.
Zijn er specifieke oorzaken van deze problemen? kom ze meer tegen van dit model

Het kan overhitting zijn. Slechte bekabeling of aansluiting is ook een mogelijke oorzaak.

Als het overhitting is kun je er mogelijk wel iets tegen doen. Door het monteren van een 'series' spanningsregelaar.

Lees er meer over:
http://www.triumphrat.net/air-coole...-for-alternative-r-r-replacement-upgrade.html
en met hitte kanon op de dynamo in het blok gericht:
Series Regulators for Enhanced Stator Reliability

Qua stekkers en formaat zou die denk ik plug&play moeten zijn voor de triumph
Of het een geschikte vervanging is, hangt af van het vermogen van de dynamo. Ik weet niet hoeveel die is voor de Tiger.

Maximum van 35A met koeling langs de spanningsregelaar. Komt neer op ~500W dynamo
 
Laatst bewerkt:
Het kan overhitting zijn. Slechte bekabeling of aansluiting is ook een mogelijke oorzaak.

Als het overhitting is kun je er mogelijk wel iets tegen doen. Door het monteren van een 'series' spanningsregelaar.

Lees er meer over:
http://www.triumphrat.net/air-coole...-for-alternative-r-r-replacement-upgrade.html

Qua stekkers en formaat zou die denk ik plug&play moeten zijn voor de triumph
Of het een geschikte vervanging is, hangt af van het vermogen van de dynamo. Ik weet niet hoeveel die is voor de Tiger.

Maximum van 35A met koeling langs de spanningsregelaar. Komt neer op ~500W dynamo

Lees ik net dat er een 50A opvolger is van de SH775, de SH847. Zie: http://www.shindengen.co.jp/product_e/electro/catalog.html
Deze heeft alleen een wat ander formaat volgens mij. En is duurder en moeilijker te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
thx voor de hulp alvast, ik had eerder problemen met lekstroom, kabelt waren open geschuurd daar, eigenaar voor mij had de stekkerverbinding, dynamo - spanningsregelaar al half verbrandt, dus heb ik dat deel toen ook gelijk vervangen, nu je het zegt, kabel bundel werdt idd erg heet dat is iets wat mij al eerder opviel, misschien heb ik het ook verkeerd weer aangesloten?!

Dynamo heb ik nu nieuw binnen met de originele stekker eraan, heb net de spanningsregelaar gedemonteerd, deze heb ik ;

wat is nu wijsheid, weer opnieuw stekker eraf knippen van nieuwe dynamo en zelfde stekker verbinding weer maken? of is die niet afdoende voor aantal amp door de kabels

Liefst heb ik nieuw gelijkrichter om zeker te zijn dat hij goed is, en de originele stekkers te kunnen gebruiken zonder te inproviseren, mocht iemand nog 1 hebben liggen.... :W graag of ander advies welkom, wil volgende week graag weer rijden
full
 
thx voor de hulp alvast, ik had eerder problemen met lekstroom, kabelt waren open geschuurd daar, eigenaar voor mij had de stekkerverbinding, dynamo - spanningsregelaar al half verbrandt, dus heb ik dat deel toen ook gelijk vervangen, nu je het zegt, kabel bundel werdt idd erg heet dat is iets wat mij al eerder opviel, misschien heb ik het ook verkeerd weer aangesloten?!

Dynamo heb ik nu nieuw binnen met de originele stekker eraan, heb net de spanningsregelaar gedemonteerd, deze heb ik ;

wat is nu wijsheid, weer opnieuw stekker eraf knippen van nieuwe dynamo en zelfde stekker verbinding weer maken? of is die niet afdoende voor aantal amp door de kabels

Liefst heb ik nieuw gelijkrichter om zeker te zijn dat hij goed is, en de originele stekkers te kunnen gebruiken zonder te inproviseren, mocht iemand nog 1 hebben liggen.... :W graag of ander advies welkom, wil volgende week graag weer rijden[afbeelding]

Sorry maar ik vind dit geen waardige verbinding ( wat te zien is op de foto) of goeie dikke stekker ertussen zetten of ( mijn keus dan) solderen. Veel stroom/amp/watt/volt vraagt nu eenmaal om goeie geleiding, dit is leuk voor lampjes.... ( mijn mening)
 
Ik heb reeds e.a gelezen over software maar toch een paar vragen.

Vorig jaar heb ik een Tiger 1050 uit 2007 aangeschaft met een Leo vince uitlaat eronder.
De eigenaar gaf destijds aan ook andere software te hebben geladen.

Naar mijn idee staat hij wat te rijk en ik heb hem net uitgelezen met tuneecu.
De software die er nu inzit is de 20545. Bestemd voor arrow race met sai.
Triumph_OEM_Tune_list. 3 & 4 Cyl. models

In basis wil ik graag terug naar de originele software om van daaruit te beginnen.
Conform de tekst in de link bij de 20545 zou deze de 20378 vervangen.
De 20378 zou dan het origineel zijn. Kan iemand dit bevestigen?
En hoe kom ik erachter welke software er ook daadwerkelijk origineel in heeft gezeten.
Misschien heeft de vorige eigenaar er wel willekeurig software opgezet.
En de 20378 staat niet op de site, heeft iemand die beschikbaar?

Tevens als ik de beschikbare software bekijk, gebasseerd op mijn vin nummer staat er ook de 20548.
Voor productie uitlaat en sai. Die zou in basis weer de 20407 vervangen.

Ofwel... Veel software weinig basis. Wie kan mij hiermee uit de brand helpen?

edit: Obsolete_Triumph_OEM_Tune_list. 3 & 4 Cyl. models
Even verder kijkend zie ik dat de 20378 niet de originele versie is maar een eerdere versie vd 20545.

Daar kom ik ook onderstaande tegen.
De 20163 1050cc Tiger with standard exhaust with catalyst and secondary air injection
Dit zal dus het origineel zijn. Mijn Vin nummer valt in de range. Dus naar mijn idee zou dit de juiste moeten zijn. Wie kan dit bevestigen?

Eventuele tips over de te gebruiken software met de leo vince pijp is ook welkom.
Bij de mond van de uitlaat wordt het zwart. Vandaar mijn gedachte dat hij te rijk staat.
 
Laatst bewerkt:
Ff langs ruud fredriks in goes...
Die zet hem gelijk perfect. Ik ben er heel erg tevreden over.
Zitte nog wel meer van die afstelmannetjes in nederland.
Is het geld echt waard en meteen een goed lopende motor.
Ik heb gelijk de aanpassing aan het luchtfilterhuis gedaan. Is makkelijk zelf te doen.
Misschien dat je dat eerst eens kan proberen.
 
FF doorlezen s.v.p. :Y

BTW => Gisteren een ander tune op de Ecu gezet. :t
Was ori 20163 en nu 20543 van TuneEcu.
Dit omdat ik er allang een Leovince SBK uitlaat ( met 1/2 dB killer), K&N luchtfilter, aan beide zijden open filterhuis op de Tiger heb en de Kat er ook al meteen uit gesloopt en de SAI afgedopt had. *O*
Hierdoor liep hij behoorlijk onregelmatig -O- bij constant gas/toerental, zeg maar nukkig met de toeren op en neer flipperen met ca. 100rpm, en dat elke 3-4 sec. Op zijn zachts gezegd een beetje irritant :X B|

Nu draait ie lekker constant bij dezelfde gashendelstand, en het lijkt erop dat hij vanaf 8000rpm een behoorlijk eindschot heeft gekregen *O* :]
Al maakt dat laatste mij eigenlijk niets uit, want in dat toerengebied kom ik toch bijna nooit, hoogstens af en toe bij een stoplicht sprintje, verder heb je tot ver onder de 8000rpm koppel genoeg, dus daar hoef je niet te komen :N

Wss a.s. zaterdag "ff" naar Motoport Zelhem om hem daar ff op de testbank te zetten *O* 8-)
 
Laatst bewerkt:
En zo is ie geworden dus *O* *O*

Vandaag na het wijzigen van de Tune op de ECU (naar 20543) op de testbank geweest van SF tuning op de open dag dag van Motorport Zelhem.
Ik merkte wel dat ie veel beter was als voorheen. :Y
"Gewoon" de perfecte afstelling, zoals uit het boekje zou moeten. *O* *O*
113,7pk en 96Nm Lucht/brandstofmengsel over het hele toerenbereik 13 % +/- 0,5%

[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
En zo is ie geworden dus *O* *O*

Ben vanmorgen ook bezig geweest en heb de 20549 ingeladen.
Die is gebqsseerd op de tor en verder volledig standaard.
Dat is mijn motor in basis ook. Alle restricties e.d. zitten er nog in en ga ik er voorlopig ook niet uithalen.

Het is wel een wereld van verschil. Stationair draait de motor nu netjes. Over zijn hele toerengebied loopt de motor strak. Geen dippen meer in toerental als ik het gas dicht draai en voelbaar meer vermogen.
Ook liep de motor niet sneller dan 210 op de teller. Nu in 1 streep door tot aan de begrenzer, 233 op de teller 225 op de GPS.

Voor de fijnafstelling gaat hij alsnog op de bank, maar voor nu geslaagd.
 
Ben vanmorgen ook bezig geweest en heb de 20549 ingeladen.
Die is gebqsseerd op de tor en verder volledig standaard.
Dat is mijn motor in basis ook. Alle restricties e.d. zitten er nog in en ga ik er voorlopig ook niet uithalen.

Het is wel een wereld van verschil. Stationair draait de motor nu netjes. Over zijn hele toerengebied loopt de motor strak. Geen dippen meer in toerental als ik het gas dicht draai en voelbaar meer vermogen.
Ook liep de motor niet sneller dan 210 op de teller. Nu in 1 streep door tot aan de begrenzer, 233 op de teller 225 op de GPS.

Voor de fijnafstelling gaat hij alsnog op de bank, maar voor nu geslaagd.

Top daggie dus ;)
 
Effe vraagje.
Ik rij bijna elke dag woonwerk op mijn tiger 1050 uit 2007.
Nu moet ik over die klere a2..dus file rijden.
Nu vraag ik mij af...is er ook een manier om alarmlichten schakelaar ofzo te monteren?
Of een relais of iets?
Ik wil graag alle knipperlichten laten knipperen alsk door de file rij.
Iemand suggesties?

Gr michael
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan