het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben op de motorbeurs wezen kijken.....
de tiger zit lekker, vond ze alleen flink aan de prijs.
en de tiger sport heeft helaas niet echt ruimte voor een topkoffer, tenzij je het een mooi gezicht vindt dat hij zover buiten de motor steekt.
ook naar de guzzi stelvio gekeken, en de vstrom 1000. die bieden net even meer ruimte lijkt wel.
het denken en beslissen wordt er niet makkelijker op.

Ff naar die van mij komen kijken dan...

Triumph Tiger 1050 met kofferset.

http://link.marktplaats.nl/m1252065...ontent=vip&utm_campaign=socialbuttons_aur2128
 
Laatst bewerkt:
Hmm ben er toch over aan het denken om de SAI af te doppen en de CAT te verwijderen..

Waren er hier tijgers die dit al gedaan hadden?
En die ook zelf een andere map erop gezet hadden?

Eventueel zou ik eerst willen proberen om enkel de SAI af te doppen zonder de CAT te verwijderen. Heeft dit gevolgen?
En dan nog een vraag, van waar halen jullie die OBD2 stekker?
 
Laatst bewerkt:
Hmm ben er toch over aan het denken om de SAI af te doppen en de CAT te verwijderen..

Waren er hier tijgers die dit al gedaan hadden?
En die ook zelf een andere map erop gezet hadden?

Eventueel zou ik eerst willen proberen om enkel de SAI af te doppen zonder de CAT te verwijderen. Heeft dit gevolgen?
En dan nog een vraag, van waar halen jullie die OBD2 stekker?

Yep, bin there done that *O* *O*
Als eerste een Leovince SBK (met halve dB-killer, cat eruit en SAI afgedopt)en verder niets gewijzigd => gevolg mooi geluid, maar niet meer optimaal en constant draaiend blok.
Daarna luchtfilerbox aangepast en K&N luchtfilter erin.
Toen ook meteen de ECU aangepast met programma vanaf TuneECU (no. 20543), met daarna ook meteen een run op de testbank.
Wat bleek :? :? Mooi geluid ÉN optimaal en constant draaiend blok *O* 8-) *O* 8-)
Beter afstellen was niet mogelijk, echt heel mooi rond lopen in alle toerentallen, en op de uitdraai ook te zien, perfecte lucht-brandstof verhoudingen over het hele toeren gebied *O*
Dus heel geslaagde aanpassingen => niet voor meer vermogen, maar voor een optimale loop :]

De OBD stekker is van Lonetec ergens in GB besteld ( ::Triumph Twin Power:: )
TTP :: OBD-2 USB Cable
 
Laatst bewerkt:
Yep, bin there done that *O* *O*
Als eerste een Leovince SBK (met halve dB-killer, cat eruit en SAI afgedopt)en verder niets gewijzigd => gevolg mooi geluid, maar niet meer optimaal en constant draaiend blok.
Daarna luchtfilerbox aangepast en K&N luchtfilter erin.
Toen ook meteen de ECU aangepast met programma vanaf TuneECU (no. 20543), met daarna ook meteen een run op de testbank.
Wat bleek :? :? Mooi geluid ÉN optimaal en constant draaiend blok *O* 8-) *O* 8-)
Beter afstellen was niet mogelijk, echt heel mooi rond lopen in alle toerentallen, en op de uitdraai ook te zien, perfecte lucht-brandstof verhoudingen over het hele toeren gebied *O*
Dus heel geslaagde aanpassingen => niet voor meer vermogen, maar voor een optimale loop :]

De OBD stekker is van Lonetec ergens in GB besteld ( ::Triumph Twin Power:: )
TTP :: OBD-2 USB Cable
Super om te horen.
Hoe heb jij de Sai precies afgedopt? Ik denk aan verschillende manieren.
En de cat heb je wss op de hamertje beiteltje boortje manier gedaan? :p
Ik zou denken dat je sneller voor de 20546 map zou gaan? In mijn geval toch aangezien ik een volledig open demper heb.
 
Laatst bewerkt:
Super om te horen.
Hoe heb jij de Sai precies afgedopt? Ik denk aan verschillende manieren.
En de cat heb je wss op de hamertje beiteltje boortje manier gedaan? :p
Ik zou denken dat je sneller voor de 20546 map zou gaan? In mijn geval toch aangezien ik een volledig open demper heb.

SAI afgedopt met knelkoppelingen ( water/gasleiding)
Cat idd met hamer en beitel eruit gejast :Y
Ik denk dat de 20546 niet slecht is, ik weet niet precies hoe die omschreven staat ( staat achter de code op hun site) m.b.t. uitlaat e.d.
Het is, als ie erop staat, ook een kwestie van voelen wat ie doet, maar een run op de testbank is altijd perfect om er achter te komen of ie (bijna) goed is.
Als ie écht niet goed is merk je dit zeker bij constant toeren rijden, hij is dan onrustig, wat inhoud dat hij bij constante stand van het gashendel hij bijv. ca. 50-100rpm op en neer blijft variëren in toeren terwijl hij eigenlijk zo goed als stabiel moet zijn.

In het voorjaar, bij de open dagen van Motorport, staat meestal de vermogens testbank van SF tuning waar je gratis een run op kan maken :}
Dus kleine moeite, veel plezier. :} :]

Is ook eens mooi om te horen hoe zo'n blok van de buitenkant huilt/te keer gaat als je er zelf een keer niet op zit *O* *O*

Het enige wat ik toen vergeten ben, is om een 2e run te maken zónder halve dB killer om een vergelijk te krijgen met en zonder killer -O-

Maar goed er zijn ergere dingen :P
 
De 20546 mapping is de arrow race mapping zonder sai.
Ja ik was aan het denken om misschien eens bij ruud frederiks in goes binnen te springen.
 
De 20546 mapping is de arrow race mapping zonder sai.
Ja ik was aan het denken om misschien eens bij ruud frederiks in goes binnen te springen.

Dan zal die wss wel goed zijn :Y
Ruud zal hem er natuurlijk zelf wel op willen zetten :/ :Y
Als ie erop staat , maakt het natuurlijk niet uit waar je naartoe gaat, als je maar ergens een uitdraai/testrun maakt. :Y

Meten is weten
is mijn motto.
Ik heb tot nu toe alle motoren op de testbank gehad, dan weet je waar je aan toe bent.
Als hij (bijna) volledig origineel is, is dat niet noodzakelijk, in alle andere gevallen met andere demper en (open of K&N) luchtfilter(s), eigenlijk ALTIJD. :Y :t
 
Ik heb nog nooit een motor op de testbank gehad.
Dit is ook mijn eerste motor met injectie, carburatie stelde ik zelf af. :p

Ik ga toch zelf eerst proberen om de tune er zelf op te zetten en dan kijken wat het geeft. Als ie goed rijdt, is het goed genoeg voor mij :p .
 
Ik heb nog nooit een motor op de testbank gehad.
Dit is ook mijn eerste motor met injectie, carburatie stelde ik zelf af. :p

Ik ga toch zelf eerst proberen om de tune er zelf op te zetten en dan kijken wat het geeft. Als ie goed rijdt, is het goed genoeg voor mij :p .

De ECU met originele Tune kan wel iets bij regelen, zoals bijv. ijlere lucht in de bergen, maar ga je teveel dingen wijzigen die betrekking hebben op de instroom van lucht en afvoer van uitlaatgassen, dan zal je er idd een ander tune erop moeten zetten.

Je kunt idd gewoon de nieuwe erop zetten en gaan rijden. Als er dan ergens een testbank komt te staan, bijv. Motoport, dan heb je hem er nog snel een keer op gezet :t

Succes, en het is gewoon leuk *O* 8-) als je op de eigen laptop het beeld krijgt wat je op bijv. demo's ziet op het www. :t
 
Ik heb vroeger wel al vaak ecu's geherprogrammeerd op mijn werk, maar nog nooit zo gedetailleerd op deze manier :p.

Kreeg je btw de CAT er goed uit of? Heb wel de plaatjes besteld voor de Sai, kunnen al die darmpjes eruit, is weer wat netter in de motorruimte dan :p.
 
Ik woon in Westervoort bij Arnhem maar wil ook een keer naar goes
Hoor goede verhalen
Ik heb het idee dat die van mij te rijk staat afgesteld
Verbruik is 1 op 13 ongeveer
En bij gas los klapt de tiger er aardig op los
Soms als ik vol gas geef dan verslikt hij zich ook
Ik heb een carbon scorpion eronder zonder db killer
Ik heb me nog niet verdiept in de kosten van een dagje goes
Maar gok ergens rond de 500
 
full
 
Had deze week een mailtje gestuurd deze week naar ruud en kreeg het antwoord dat zij de tiger perfect kunnen afstellen en dat het klappen wel normaal is bij tigers.
Kosten komen op een 250euro.
 
Had deze week een mailtje gestuurd deze week naar ruud en kreeg het antwoord dat zij de tiger perfect kunnen afstellen en dat het klappen wel normaal is bij tigers.
Kosten komen op een 250euro.
Zit daar ook iets bij als een pc of tuneboy
Zo heten die dingen geloof ik
Voor 250 wil ik het ook wel doen
Mooi ritje vanaf mij
450 km ongeveer hahaha
 
Zit daar ook iets bij als een pc of tuneboy
Zo heten die dingen geloof ik
Voor 250 wil ik het ook wel doen
Mooi ritje vanaf mij
450 km ongeveer hahaha
Dan is het zelfs van bij mij nog korter :p. Ik kom van antwerpen.
Geen idee hoe ze het daar doen eigenlijk, je kan er wel op wachten.
 
Mooie winst wel! 8pk en 10nm.
Dan had ie al wat meer vermogen dan standaard toch? Standaard heeft een tiger maar iets van een 120pk of heb jij een tiger sport?
En had je er zelf al een tune opgezet?

De eerst run staat er niet op, die was best slecht.
Had er zelf niks aan gedaan, alleen luchtfilter modificatie, k&n filter en boss-uitlaat. Is van 2007.
Ruud Fredriks was zelf ook erg tevreden over de winst.
 
De eerst run staat er niet op, die was best slecht.
Had er zelf niks aan gedaan, alleen luchtfilter modificatie, k&n filter en boss-uitlaat. Is van 2007.
Ruud Fredriks was zelf ook erg tevreden over de winst.
Dus bij jou zit de CAT en sai er nog in? Lijkt me dat er nog meer winst te halen valt zonder die 2 dingen dan.
 
Krijg er in ieder geval zin in, om terug aan het sleutelen te gaan.
Is weer tijdje geleden dat ik nog aan de triumph gesleuteld heb, ideale tijd nu ook aangezien het toch te slecht is om te rijden. :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan