Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Tiger staat op dit moment bij mijn monteur voor het weer werkend krijgen van de Xenon verlichting.
Motor is voorzien van dubbele xenon verlichting. Zelf de diagnose kunnen stellen dat de xenon set (lampen en ballast) niet kapot zijn. Probleem zit in de bekabeling.
De monteur gaat dit voor mij oplossen.
Meteen ook maar nieuwe voetsteunrubbers besteld.
Verder heb ik vorige week nog een nieuwe luxe kentekenplaat besteld. Zijn details, maar maakt het wel af.
Wat er verder nog op het to do lijstje staat is het spuiten van de bellypan en rearhugger in de kleur van de carrosserie en het plaatsen van een radiator/oliekoeler cover.
Dit heeft geen haast en komt te zijner tijd een keer.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vraag over de mapping.
noodgedwongen heb ik de originele uitlaat terug moeten zetten ipv de leovince.( deze past niet samen met de hepco en becker kofferset)
er zit een andere mapping in en de triumph dealer vertelde mij dat het afdoende is om -na het goed warm draaien de motor- 10 minuten te laten lopen in stationair stand.
dan zou er automatisch een ander mapping boven water komen.

nu heb ik 2 vragen...

is dit zo?...
en zo ja....waarom zetten mensen dan andere mappings er in met dat ecu apparaat?....

gaat om een tiger 2009
 
Laatst bewerkt:
Nee dit is niet zo, je ecu kan tot in bepaalde mate zelf regelen, maar de basiswaarden worden bepaald door de mapping die erin zit.

Bij een openere uitlaat is er vanzelfsprekend een rijker mengsel nodig, dus een andere mapping met andere injectiewaardes.

Die 10 - 13 minuten stationair laten draaien is om de motor te laten adapteren, hij checkt dan alles en regelt bij waar nodig, maar kan dit ook maar in bepaalde mate doen.
 
Nee dit is niet zo, je ecu kan tot in bepaalde mate zelf regelen, maar de basiswaarden worden bepaald door de mapping die erin zit.

Bij een openere uitlaat is er vanzelfsprekend een rijker mengsel nodig, dus een andere mapping met andere injectiewaardes.

Die 10 - 13 minuten stationair laten draaien is om de motor te laten adapteren, hij checkt dan alles en regelt bij waar nodig, maar kan dit ook maar in bepaalde mate doen.
Is dat bij te stellen door een dynobank?
Of.moet hij dan ook de ECU flashen met andere waarden ?
Zomaar een mapping er in zetten werkte op mijn SP ook niet goed...omdat toch elk blok anders is.
 
Er is wel wat vermogen te winnen met de tiger, door een paar aanpassingen te doen (heb deze zelf ook gedaan en is een wereld van verschil), geen idee hoeveel pk dit opbrengt.

Bij de tiger sport weet ik niet wat de aanpassingen zijn, weet niet of er hier mensen zijn die dit bij een sport gedaan hebben. Anders gaan ze je op tiger1050.com mss beter kunnen helpen.

Daar is inderdaad meer te vinden. Vandaag een Arrows demper besteld. Iemand ervaring met de airbox modificatie en het leeghalen van de kat?
 
Daar is inderdaad meer te vinden. Vandaag een Arrows demper besteld. Iemand ervaring met de airbox modificatie en het leeghalen van de kat?

Die airbox spreekt voor zich zodat je hem openmaakt gewoon aan 2 kanten kats afsnijden ;) scheelt hele veel weerstand, kat heb ik nog niet leeg gehaald, world wel geadviseerd bij andere mapping ivm temperatuur
 
Is dat bij te stellen door een dynobank?
Of.moet hij dan ook de ECU flashen met andere waarden ?
Zomaar een mapping er in zetten werkte op mijn SP ook niet goed...omdat toch elk blok anders is.
Je hebt een resem mappings om uit te kiezen, bij de tiger werken ze wel goed. (als je de juiste kiest toch)

Daar is inderdaad meer te vinden. Vandaag een Arrows demper besteld. Iemand ervaring met de airbox modificatie en het leeghalen van de kat?

Ik en er zijn er hier nog een paar die dit gedaan hebben. :Y
 
Binnen paar maanden toch maar de vering eens upgraden.
Zit nogal snel aan de limiet, lange bochten tegen hoge snelheden heeft ie de neiging om zijn lijn te verliezen en als er een bult, putje of dergelijke in de bocht ligt, voel je dat ie op het einde zit.
 
Hoi, sinds vandaag eigenaar van tiger 800. Zit het handboek door te lezen en zittend op de grond naar de fiets te staren, maar ik zie nergens de sleutel ingang om mijn zadel te openen. Waar zit dat ding?
 
Hoi, sinds vandaag eigenaar van tiger 800. Zit het handboek door te lezen en zittend op de grond naar de fiets te staren, maar ik zie nergens de sleutel ingang om mijn zadel te openen. Waar zit dat ding?

Kijk eens aan de achterkant van je motor, tussen het achterlicht en kentekenplaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Wie in de omgeving Amsterdam of Haarlem is handig met het ladem van mappings in een Tiger Sport 2013 en wilt mij heloen met het kiezen èn laden van de juiste mapping?
 
Mocht je niemand vinden tyns, op het tiger1050 forum staat een volledige walkthrough inclusief beeldmateriaal.

Daar ben jk je al tegengekomen (tiger1050.com). Ik kijk het even aan. In het speed triple topic wordt er meer over gesproken. Hoeift ook niet voor niets, maar ook leuk om te kijken hoe het hier leeft. Anders naar een (sub)dealer.
 
Laatst bewerkt:
Beste forumleden. Ik ben aan het zoeken naar een mooie Tiger 1050. En ik zit met wat vragen. Een standaard of SE versie. Ik kijk naar de modellen 2007-2009. Weet iemand zo de verschillen te benoemen van de SE? En welke koffers hebben jullie voorkeur, af fabriek of hepco? En zijn er hele specifieke zaken die ik moet checken bij aanschaf?
 
Eindelijk opgehaald
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan