Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
He tiger fans ik ben 3 jaar geleden helemaal verliefd geworden op mijn triumph t595 daytona zonder proef rit van de aanhanger vekocht, maar ik had een goede afspraak en een goede deal dus waarom niet na de eerst bochten was de motor gelijk eigen en heb ik hem niet meer terug gebracht.
Maar omdat ik +-195 ben heb ik er na 8 maanden een speedtriple van gemaakt wel het vermogen niet de looks van een daytona behalve de lightning yellow kleur dan echt een fijne motor stuurt als een mes en kan met vrijwel elke motor mee, maar na lange ritten wordt de krappe zithouding mij echt te veel en kom ik gebroken mijn trouwe ros af.
Nu ben ik een echte triumph fan en zat ik al een tijdje te kijken voor een 1050 tiger rond 2008 nu heb ik vandaag een test rit gereden op een tiger uit 2008 met abs welke veel km's had dus gaat hem niet worden maar ff proberen, wat mij opviel was de slappe vering leek wel een enduro model en de trillingen van het blok kon je heelgoed voelen in de pedalen zijn dit gebruikelijke dingen.
Verder was de zithouding 1000% beter en reedt de motor prima maar zijn er zaken waar je op moet letten wat echte kwaaltjes zijn van een 1050 en advies voor wel of geen abs ik doe het al 12 jaar zonder maar is het op deze motoren wel lekker om te hebben.

Ben benieuwd alvast bedankt
 
Mijn tiger staat te koop zoals je gezien zal hebben.
Het is eentje zonder ABS, ik heb op geen enkele motor ABS en heb het ook nooit nodig gehad. Als je goed kan remmen heb je het ook niet nodig (vind ik zelf)
Verder vond ik het zelf een leuke motor om te hebben maar ik mistte toch het 4 cylinder gevoel.
Slappe vering valt relatief nog mee vind ik zelf, als je achteraan wat bijregelt kan ie er nog mee door.
Trillingen kunnen soms beteren met een andere mapping of synchronisatie van de gaskleppen (beide zijn bij mij gedaan)
Leuke is ook al, als alle mods al uitgevoerd zijn (SAi afgedopt, luchtfilter opengemaakt, katalysator verwijderd en race-mapping erop) krijgt ie een helemaal ander karakter van tov standaard.
 
Mijn tiger staat te koop zoals je gezien zal hebben.
Het is eentje zonder ABS, ik heb op geen enkele motor ABS en heb het ook nooit nodig gehad. Als je goed kan remmen heb je het ook niet nodig (vind ik zelf)
Verder vond ik het zelf een leuke motor om te hebben maar ik mistte toch het 4 cylinder gevoel.
Slappe vering valt relatief nog mee vind ik zelf, als je achteraan wat bijregelt kan ie er nog mee door.
Trillingen kunnen soms beteren met een andere mapping of synchronisatie van de gaskleppen (beide zijn bij mij gedaan)
Leuke is ook al, als alle mods al uitgevoerd zijn (SAi afgedopt, luchtfilter opengemaakt, katalysator verwijderd en race-mapping erop) krijgt ie een helemaal ander karakter van tov standaard.

Ik had jou motor zien staan een goede kans hebber maar ik moet eerst mijn eigen motor verkopen en ik weet niet zeker of ik voor rond de 5000 euro een motor wil kopen zonder garantie.

Hoe zit het eigenlijk met de lucht turbulentie rond de helm vond ik nogal snel veel worden zou maar zeggen is dit te verhelpen met een ander schermpje?
 
Ik had jou motor zien staan een goede kans hebber maar ik moet eerst mijn eigen motor verkopen en ik weet niet zeker of ik voor rond de 5000 euro een motor wil kopen zonder garantie.

Hoe zit het eigenlijk met de lucht turbulentie rond de helm vond ik nogal snel veel worden zou maar zeggen is dit te verhelpen met een ander schermpje?
Ach ik kan enkel zeggen dat ie volledig in orde staat.

Origineel scherm is een ramp met turbulentie, kort scherm erop = problem solved.
 
Zeker. Juiste model, kleur staat me wel aan en er zitten al wat opties op die ik wil. We hebben het er natuurlijk al in pb over gehad ;)
Net weer een rondje met de Sprint RS gereden, blijft een heerlijke machine tot de zithouding opspeelt.
 
Zeker. Juiste model, kleur staat me wel aan en er zitten al wat opties op die ik wil. We hebben het er natuurlijk al in pb over gehad ;)
Net weer een rondje met de Sprint RS gereden, blijft een heerlijke machine tot de zithouding opspeelt.
Ow juist, nu weet ik het weer. Ben niet zo goed in nicknames linken 😅 mocht je er over uit zijn binnen dit en x aantal tijd eens willen komen kijken, let me know 😁
 
alpen filmpje dan maar?...
final.mp4

Leuke film! Ben ook in die buurt geweest met mijn KTM 990 smr. Was een feest om te rijden daar. Ga volgend jaar met de tiger die kant op. Eens kijken of dat ook leuk rijden is. Merk wel dat de truimph zwaarder stuurt (zoals verwacht). Toch verwacht ik met de tiger iets meer fun te hebben. Een ding is zeker: comfort is met 90% gestegen t.o.v. het plankzadel van de ktm.

Welke weg was dat waar "Grenoble" op staat met graffiti? (op 2 min.) Ben daar in de buut geweest. Maar die hebben we gemist...… jammer genoeg.
 
Leuke film! Ben ook in die buurt geweest met mijn KTM 990 smr. Was een feest om te rijden daar. Ga volgend jaar met de tiger die kant op. Eens kijken of dat ook leuk rijden is. Merk wel dat de truimph zwaarder stuurt (zoals verwacht). Toch verwacht ik met de tiger iets meer fun te hebben. Een ding is zeker: comfort is met 90% gestegen t.o.v. het plankzadel van de ktm.

Welke weg was dat waar "Grenoble" op staat met graffiti? (op 2 min.) Ben daar in de buut geweest. Maar die hebben we gemist...… jammer genoeg.
dat is aan het begin (vanuit het zuiden) naar coll du saussy...om precies te zijn heet dit lacets de montvernier
 
Zijn er nog zaken waar je op moet letten bij de aanschaf van een tiger ik heb 2 verschillende op het oog een uit 2007 en een uit 2011 kmstand allebij tussen de 25 en 30000 km, zijn er veel voorkomende mankementen waar ik op moet letten?
 
Er zijn niet echt ziektes.
Enige wat ze kunnen hebben en dat hebben er meerdere maar is geen probleem en je ondervind hier geen last van qua rijden, is een iets onstabieler stationair toerental. Dus dat hij qua stationair toerental een beetje op en neer gaat op de teller.
Voor de rest heeft de tiger weinig tot geen ziektes en zijn het redelijk bulletproof blokken als ze hun onderhoud op tijd krijgen. Wat wel noodzakelijk moet gebeuren is in het luchtfilterhuis het luchtgaatje afdoppen dat ongefilterde lucht in het gefilterde lucht gedeelte laat, hierdoor kan je zand etc in je cilinders krijgen. De meeste mensen pakken dit gelijk aan als ze de luchtfilter vervangen of de box openmaken (heb dit zelf ook gedaan)
Tussen de bouwjaren zit voor zover ik weet ook niet echt verschil buiten de kleurstelling dan.
Op het tiger1050 forum vind je een shitload aan informatie hierover.
Hoop dat je hiermee wat geholpen bent en anders zal er nog wel iemand reageren 😋
 
Ja begint al goed tigerforum had ik nog niet van gehoord maar ga ik zeker even kijken kleurstelling vind ik niet zo belangrijk sls hij maar wit is, prijs verschil is wel redelijk 2500 duurder die uit 2011 maar wel met garantie dat is wel een puntje maar 2500 voor 4 jaar jonger en garantie weet ik niet of ik het dat waard vind.
 
2500 duurder? Mag hopen dat het dan om een tiger sport gaat? Die uit 2007 gaat dat over de mijne of nog een andere? Want als je wat meer info wilt, vraag het gerust.
In principe heb je garantie niet echt nodig op deze motoren als ze goed onderhouden zijn.
 
Die uit 2007 staat voor 5350 met 33dkm zonder garantie die uit 2010 staat voor 7900 met 26dkm garantie tot juni 2019, die van jou is helaas afgevallen ivm de abs wens en dat hij nog ingevoerd moet worden naar nederland.
 
Aah je wilt perse eentje met abs?
Die van 7900 staat toch ook al een tijdje te koop dan of niet, aangezien dat toch al aan de prijzige kant is? Persoonlijk zou ik kiezen voor degen met de meeste accessoires aangezien je daar het meeste op verliest of wint bij 2dehands kopen.
 
Aah je wilt perse eentje met abs?
Die van 7900 staat toch ook al een tijdje te koop dan of niet, aangezien dat toch al aan de prijzige kant is? Persoonlijk zou ik kiezen voor degen met de meeste accessoires aangezien je daar het meeste op verliest of wint bij 2dehands kopen.
Nee die van 7900 kreeg ik door gestuurd van brabant motors die verkoopt hem voor een klant die hem moet verkopen ziet er wel mooi uit maar ik vind de prijs ook erg belangrijk morgen ga ik kijken bij de motor van 2007 kijken of het wat is
 
Er zit ook een klein verschil in ergonomie tussen de eerste modellen 2007 en de latere tiger sport....

Bij de sport staan de voetsteunen iets naar voor en stuur meer naar bestuurder. 2007 model zit dus iets sportiever
 
Vandaag bij de triumph van 5350 gaan kijken zag er schitterend uit voor zover geen mankementen en heb er een goed gevoel over ook heel belangrijk, dus als alles mee zit heb ik hem zaterdag bij mij in de schuur staan.😃
 
Jazeker, reed goed moet wel flink gaan wennen denk ik dat het allemaal anders stuurt en meer toer is dan sport.
Verder super heb nu al zin in lekker weer
 
Zodan, gister het hele tiger forum door gelezen 🤪 dat is veel daar had ik me niet op voorbereid.
Maar goed wel veel gezien gelezen wat er nog aan mooi's toe te voegen is aan mijn witte tiger, maar nu de eerste vraag?
Ik heb mijn vrouw beloofd om eerst de reserves weer aan te vullen voor ik ga sleutelen, is er een kleine aanpassing om dat brave geluidje wat meer uitdagender te maken? Zonder dat ik er te veel aan moet sleutelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan