Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor zover ik weet heeft de Tiger geen draad voorzien in de achterbrug om bobbins te plaatsen. Heel irritant want het is een serieus gekut om hem op te bokken op die L-lepels. :p
Daar ben ik ook achter, maar ik vind dat hij daar ook niet echt stevig staat op die dingen. Ben bang dat hij er af glijdt tijdens de winterstop, ik ga eens op zoek of er wat aan te doen is Of speciale hulpstukken.
 
Ik ga een as bobbin maken een draadeind met aan beide zijde een bobbin kan hij in de wintermaanden in ieder geval stevig staan.:Y
 
Afgelopen weekend een en ander besteld voor winterprojectje...rem en koppelingshendel , rempotje, h7 en h4 witte koplampen , led pinkers, nieuwe valbescherming aangezien ik kleine val heb gehad, grabrails voor kontje en andere toeter aangezien de mijne als een eend klinkt. Ga er nog li ion batterij insteken, krassen er laten uitboenen en zoals gezegd de airbox openmaken. Ha ik heb ook nog een koelvloeistof en oliekoeler guard besteld. Kunnen weer verder
 
Afgelopen weekend een en ander besteld voor winterprojectje...rem en koppelingshendel , rempotje, h7 en h4 witte koplampen , led pinkers, nieuwe valbescherming aangezien ik kleine val heb gehad, grabrails voor kontje en andere toeter aangezien de mijne als een eend klinkt. Ga er nog li ion batterij insteken, krassen er laten uitboenen en zoals gezegd de airbox openmaken. Ha ik heb ook nog een koelvloeistof en oliekoeler guard besteld. Kunnen weer verder
Ik zou ipv een Li-ion te steken, eerder een yuasa ytx of ytz (weet niet precies meer welke) 14a erin steken.
 
Bedankt, ik ga het eerst zelf proberen te maken voor ik wat bestel. Ik zal er tussendoor foto's van maken mocht het een goed resultaat zijn, dan kan ik het delen met jullie.
 
Achterstep laten poeder coaten: kleur 9005dm
 

Bijlagen

  • c430b5c0-1e55-483c-ac56-aa994704b1a3.jpg
    c430b5c0-1e55-483c-ac56-aa994704b1a3.jpg
    145,3 KB · Weergaven: 37
Vandaag begonnen met de blokjes de eerste vormen zitten er in maar dat word veeeel vijlen.
Maar nu stond bij mij aan de overkant een 1050 geparkeerd en die had bobbins in zijn achter brug zitten, ik denk zelf geboord en draad getapt maar zeker weten doe ik niet.
De bobbins zaten aan de buitenkant +-2 cm onder de stelschroef van het achterwiel.
 
Vandaag langs gegaan bij een triumph dealer die de allu blokjes voor de bobbins had liggen, ik heb die dingen even staan bekijken en met de verkoper gesproken.
Maar de conclusie is en kon hij ook laten zien, is dat je paddock in de weg staat bij het verstellen van je wiel.
Je kunt niet makkelijk meer bij de stel schroeven komen, en als je je borg moer los draaid dan komen die blokjes ook los.
Kortom dit is niet de oplossing die ik zoek voor nu doe ik het nog met mijn as bobbins kan hij in ieder geval stevig staan, maar ik ga op zoek naar een midden bok.
Mocht er iemand zijn die er vanaf moet of er een tegen komt hoor ik het graag, het hoeft geen nieuwe te zijn.
 
Dit is mijn voorwiel
Was eigenlijk bedoeld voor achter maar dat paste niet,wiel kwam niet vrij.
Een draadeind door de as lijkt een logische oplossing maar staat de motor dan recht genoeg met de paddock stand voor er bij.
Zodat je goed olie kan peilen en zo
 

Bijlagen

  • IMG-20181007-WA0016.jpeg
    IMG-20181007-WA0016.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 23
Dat durf ik niet te zeggen. Maandag komen de rest van mijn onderdelen pas binnen.
 
Olie peilen op een paddock? Dit geeft sowieso geen juist beeld aangezien je motor dan naar voren helt. Rechtop zetten op beide wielen en dan kijken geeft het juiste beeld. En een Tiger is met een peilstok, geen peilglas.
 
Weet iemand waar je de kleurcode kunt vinden, na een heerlijke herfst rit is het nu tijd om te beginnen met klussen.
 
Korte update, motor is vanuit triumph geel geleverd en omgebouwd naar wit in duitsland. Eerste aankoop bon aanwezig waar op staat dat de motor wit geleverd is.
Ik heb een kap laten scannen bij de autospuiter, daar komt als 2de kleur een Mercedes 9215 alaska weiss uit.
Maar heb liever orginele kleur.
 
Hoi Wes, ga even naar BVT dat is een motorspuiter logisch dat de autospuiter bij een autokleur uitkomt
 
Korte update, motor is vanuit triumph geel geleverd en omgebouwd naar wit in duitsland. Eerste aankoop bon aanwezig waar op staat dat de motor wit geleverd is.
Ik heb een kap laten scannen bij de autospuiter, daar komt als 2de kleur een Mercedes 9215 alaska weiss uit.
Maar heb liever orginele kleur.
sraat dat niet in het owners manual?....waarschijnlijk ergens een stickertje met kleurcode?...
 
Voor zover nog niks gevonden stickertje op de binnenzijde van de kappen zij niet meerleesbaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan