Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.098
1
35
brussel-leuven
#51
Gets, welke file heb jij er in gezet?

Even een vraag aan de Tiger riders:
Kijken jullie eens op de rechter voorpoot ( goudkleurig) hebben jullie ook een slijtageplek er op zitten?
Toen ik de moto kocht had die al een Tor (open uitlaat van Triumph zelf) wat rdelijk goed reed. Ik heb er sinds mijn laatste onderhoud een open K&N filter in en uitlaat die nog iets meer open is...deze laatste combinatie rijdt het beste

welke mapping weet ik eerlijk gezegd niet...
 

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.098
1
35
brussel-leuven
#52
heren dank u voor de banden input :)

ik vindt hem nu gewoon niet lekker rijden.
gisteren weer ff op de vtr gezeten en het stuurt zo anders, zal er aan moeten wennen denk ik.
tuurlijk is het geen sportfiets, maar het voelt als zwabberen aan.
dat ben ik (nog)niet gewend denk ik, en daarom weinig vertrouwen.
zometeen voor het eerst met passagier, misschien gaat dat veel verandering brengen omdat dan de progressieve veren al wat meer ingezakt zijn.

en anders toch maar een keer langs hyperpro voor betere afstelling.

nog meteen even een vraagje over de achterveer.
onderin...is de rebound schroef
bovenin...de veervoorspanning of is dat de compression?...
betekend dat er dus een van de twee niet instelbaar is?....
Ik heb er een Hyperpro streetbox op...na afstelling rijdt de Tiger toch veel strakker hoor. Het hangt daarnaast van je verwachtingen af. Het blijft geen volwaardige sportmotor. Anderzijds denk ik dat je er toch meer fun op zou moeten hebben op de gewone baan ;)
 

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.098
1
35
brussel-leuven
#53
Voor die vering sws ff hyperpro laten schroeven, mijn moppie ligt retestrak op het asfalt. Mbt banden rij nu op 3de setje pirelli angel gt super stuur bandjes nat en droog alleen krengen slijten als een idioot en zijn eerder af dan profiel doet vermoeden (6500 voor 9500 achter +_) volgende worden toch weer pr5 om te proberen
Idem voor de Scorpion Trail wat in feite voornamelijk sportbanden zijn. Maar het patroon van die banden paste dan wel weer goed bij de Tiger :9
 

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
22.017
21
56
Hoofddorp
#54
Peter:

de voorvork van ons is een hydraulisch recht aan recht toe model waarbij de olie zowel slijtage beperkt als de demping verzorgd

deze wordt telkens door een aantal kleine gaatjes geperst(demperstang) daar komt bij dat er een afdichting (keerring)inzit die eigenlijk ook een beetje gesmeerd wordt doordat er telkens een zeer kleine oliefilm achter blijft op de voorvorkbuis

dus feit.. de oliehoeveelheid wordt tijdens gebruik minder
dus feit de dikte verandert en wordt dus dunner waardoor de dempings eigenschappen verslechteren
feit ze vervuild met metaal deeltjes en vormt dus drap in de vorkbuis

met als gevolg steeds slechter wordende performance en verder versnelde slijtage van de onderdelen.
ben het helaas niet helemaalmet je eens....de olie wordt nml dikker door de vervuiling (slijtage) en zal steeds moelijker door de shims heengaan...dus wordt de vering werking van de olie trager.
maarja, de veer slijt ook..en verliest dus kracht....waardoor hij weer slapper wordt.
welke het meeste invloed heeft weet ik niet, maar de veer is nog niet zo oud en is al een hyperproveer.
kan ook zijn,dat het gewoon voor mij niet de juiste veerconstante is door ander gewicht dan vorige eigenaar.
we gaan het zien bij hyperpro.

maar bedankt voor het meedenken !
 

webtech

MF veteraan
26 feb 2003
1.043
4
48
rhoon
#56
Toen ik de moto kocht had die al een Tor (open uitlaat van Triumph zelf) wat rdelijk goed reed. Ik heb er sinds mijn laatste onderhoud een open K&N filter in en uitlaat die nog iets meer open is...deze laatste combinatie rijdt het beste

welke mapping weet ik eerlijk gezegd niet...

Keertje uitlezen Gets, kans dat je met een file nog beter uit bent
 

klots

Die hard MF'er
11 aug 2009
307
0
37
Biest-Houtakker
#57
Ik red op de 2017 Tiger met geen enkele band 9000 km... Max 6000. Rijdt (erg) sportief, enkel buitenland, geen w/w.
Michelin PP 2CT en PP3 max 4500 km. Angel GT ook max 5000. Conti Roadattack EVO blijft voorband niet van heel. Eerder op dan achter! Nu Roadsmart 3, die houdt het goed vol, goede eigenschappen en gaan lang (er) mee. Maar de eerste band die bij mij 9000 km blijft liggen moet ik nog vinden. ;-)
 

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.098
1
35
brussel-leuven
#67
Als je zelf vind dat ie goed rijd, zou ik er persoonlijk niks aan veranderen.
Proberen kan altijd uiteraard, misschien rijd ie toch beter met een andere mapping. Je weet het pas als je het test :p
Sinds mijn uitlaat en filter is het on-of effect zo goed als weg en vind ik dit hij ook wat feller reageert :t

Ik zou nog de airbox mod kunnen doen maar weet niet of dat veel uithaalt?

Zorgt dat los van het vermogen voor mooier geluid?
 

straycat

Leipe Shit Ouwe
20 nov 2003
21.487
2
#68
Sinds mijn uitlaat en filter is het on-of effect zo goed als weg en vind ik dit hij ook wat feller reageert :t

Ik zou nog de airbox mod kunnen doen maar weet niet of dat veel uithaalt?

Zorgt dat los van het vermogen voor mooier geluid?
het zorgt iig voor een ander aanzuiggeluid
 

Hjerteknuser

Frau Grammatik
5 sep 2012
10.606
74
37
Heemskerk
#69
Zeg. Wie hier sleutelt ook weleens aan andere dingen dan de mapping etc.? Ik wilde net m'n voorste remklauwen van m'n 955i halen (ze moeten nodig schoongemaakt worden) maar kwam erachter dat mijn mm-doppenset niet past. Gebruikt Triumph inch-doppen, of nog iets anders?

Stomme landen waar ze nog niet aan SI eenheden doen :(
 

Moechy

MF veteraan
4 jun 2012
1.611
23
25
Zwijndrecht - antwerpen
#70
Zeg. Wie hier sleutelt ook weleens aan andere dingen dan de mapping etc.? Ik wilde net m'n voorste remklauwen van m'n 955i halen (ze moeten nodig schoongemaakt worden) maar kwam erachter dat mijn mm-doppenset niet past. Gebruikt Triumph inch-doppen, of nog iets anders?

Stomme landen waar ze nog niet aan SI eenheden doen :(
Op de 1050 is het alleszins metrische maten. 955i weet ik niet