shit.....m'n schoonmoeder zit er nog steeds in !Heb je een paar tegels in je topkoffer gestopt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
shit.....m'n schoonmoeder zit er nog steeds in !Heb je een paar tegels in je topkoffer gestopt
Koppeling is 1 van de slechtste manieren, bij een tiger is dit absoluut niet nodig. Kan gewoon op de gas.Rustig aan doen gewoon. ik rij nooit met het idee dat ik nu een wheelie moet doen. Dat komt plots op tijdens rit als ik me goed voel op de moto.
Kennis kan het met koppeling. Ga eens ritje met hem maken
oeps....te laat gelezen...het zit er al op...op blok 49 van het wiring diagram.
(de 47 en 48 kon ik niet vinden......(beide 2 polig)
tenzij een daarvan links op de motor zit?...links onder de tank...een soort van sigarettenaansteker maar dan anders?.....)
heb de zwarte en blauw rode draad gepakt.
de paarse netjes in de stekker gelaten.
wat voor problemen zou dit dan kunnen geven?....
Wil je voor mij eens je ruitje opmeten hoelang is tie?
Koppeling is 1 van de slechtste manieren, bij een tiger is dit absoluut niet nodig. Kan gewoon op de gas.
Vogezen! Mooi alleen jammer van die Fransen en hun gebrabbel
het zijn de runninglights, maar bedankt voor je antwoordt, misschien moet iknog dieper in de topkuip graven voor de andere stekker die daar zou moeten zitten dan.NU zit je navigatie op de zekering van de verlichting. Dimlicht + grootlicht is op 15A afgezekerd. Als ze beide branden, gebruik je daarvan zo'n 10A. Afhankelijk van het verbruik van je navigatie kan het dus net wel/ net niet.
Belangrijkste nadeel is dat een storing in de navigatie kan zorgen voor uitval van de verlichting.
Hier heeft iemand niet het goede gereedschap gebruikt
Goed in de kruipolie zetten, ik heb het ook wel eens gehad.
3 manieren
1 GRote schroevendraaier
2 Schroevendraaier met slagpin
3: warmstoken
het zijn de runninglights, maar bedankt voor je antwoordt, misschien moet iknog dieper in de topkuip graven voor de andere stekker die daar zou moeten zitten dan.
Er zit geen andere geschakelde voeding on de kuip.
De aansluiting op 49 kan wel, maar dan moet je een relais gebruiken. Je schakelt het relais met de geschakelde voeding en trekt de stroom dan van de paarse draad die je nu niet gebruikt.
hier ben je me kwijt...weet minimaal iets van electra.
ik snap b.v. waarom ik een kast vol heb met relais op mijn machine (werk) en dat deze worden aangestuurd met 24 volt stuurstroom en de relais 380 schakelen...
en voor de startmotor van de motor, snap ik ook.
maar waarom dan een relais in 12 volt circuit, waar alleen een lamp mee aangestuurd wordt?.
ik heb er nu wel een schakelaar op gebouwd zodat ik niet continue met dat licht aan rijdt.
dus plus uit stekker 49, naar schakelaar . deze door naar parralel geschakelde lampjes. en dan door naar min van de 49 stekker.
(ben nog steeds lerende )
Doorschakelen van 1ste :p
Net gebeld naar de radiator man, ze hebben hem afgeperst en geen lek te zien. Dan maar nieuwe tubes besteld. Lek moet van ergens komen..
De extra lampen vragen stroom. Die komt bovenop de stroom die de bestaande verlichting al vraagt. Dim- en grootlicht samen trekt zo'n 10A en het circuit is gezekerd op 15A.
Ga je nu lampen toevoegen (van zeg maar 30 watt = 2,5A) dan kom je op 12,5A normale belasting die gezekerd is op 15A. Dat is eigenlijk te dicht bij. Daarnaast zorgt een storing in de extra verlichting voor het uitvallen van de gewone verlichting en dat is onwenselijk.
Met een relais is de extra belasting op het koplamp circuit minimaal (0,1A ofzo). Je kunt dan je verlichting met een eigen zekering aansluiten en zoveel stroom trekken als de bekabeling toelaat.
olie...
dit weekend heel weekend weggeweest naar de moezel enzo...
en kom er achter dat de tiger best olie gebruikt....
in mijn honda hoefde ik maar eens per half jaar eens te kijken....maar dezejongen gebruikt best wat..
is dit normaal?.....voor ik wegging netjes op niveau...bij thuiskomst....onder het niveau...
olie...
dit weekend heel weekend weggeweest naar de moezel enzo...
en kom er achter dat de tiger best olie gebruikt....
in mijn honda hoefde ik maar eens per half jaar eens te kijken....maar dezejongen gebruikt best wat..
is dit normaal?.....voor ik wegging netjes op niveau...bij thuiskomst....onder het niveau...