Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rustig aan doen gewoon. ik rij nooit met het idee dat ik nu een wheelie moet doen. Dat komt plots op tijdens rit als ik me goed voel op de moto.

Kennis kan het met koppeling. Ga eens ritje met hem maken ;)
Koppeling is 1 van de slechtste manieren, bij een tiger is dit absoluut niet nodig. Kan gewoon op de gas.
 
oeps....te laat gelezen...het zit er al op...op blok 49 van het wiring diagram.
(de 47 en 48 kon ik niet vinden......(beide 2 polig)
tenzij een daarvan links op de motor zit?...links onder de tank...een soort van sigarettenaansteker maar dan anders?.....)
heb de zwarte en blauw rode draad gepakt.
de paarse netjes in de stekker gelaten.

wat voor problemen zou dit dan kunnen geven?....

NU zit je navigatie op de zekering van de verlichting. Dimlicht + grootlicht is op 15A afgezekerd. Als ze beide branden, gebruik je daarvan zo'n 10A. Afhankelijk van het verbruik van je navigatie kan het dus net wel/ net niet.

Belangrijkste nadeel is dat een storing in de navigatie kan zorgen voor uitval van de verlichting.
 
2 weken geleden op de route des cretes,op de achtergrond zie je de grand ballon


full
 
NU zit je navigatie op de zekering van de verlichting. Dimlicht + grootlicht is op 15A afgezekerd. Als ze beide branden, gebruik je daarvan zo'n 10A. Afhankelijk van het verbruik van je navigatie kan het dus net wel/ net niet.

Belangrijkste nadeel is dat een storing in de navigatie kan zorgen voor uitval van de verlichting.
het zijn de runninglights, maar bedankt voor je antwoordt, misschien moet iknog dieper in de topkuip graven voor de andere stekker die daar zou moeten zitten dan.
 
het zijn de runninglights, maar bedankt voor je antwoordt, misschien moet iknog dieper in de topkuip graven voor de andere stekker die daar zou moeten zitten dan.

Er zit geen andere geschakelde voeding on de kuip.

De aansluiting op 49 kan wel, maar dan moet je een relais gebruiken. Je schakelt het relais met de geschakelde voeding en trekt de stroom dan van de paarse draad die je nu niet gebruikt.
 
Er zit geen andere geschakelde voeding on de kuip.

De aansluiting op 49 kan wel, maar dan moet je een relais gebruiken. Je schakelt het relais met de geschakelde voeding en trekt de stroom dan van de paarse draad die je nu niet gebruikt.

hier ben je me kwijt...weet minimaal iets van electra.
ik snap b.v. waarom ik een kast vol heb met relais op mijn machine (werk) en dat deze worden aangestuurd met 24 volt stuurstroom en de relais 380 schakelen...
en voor de startmotor van de motor, snap ik ook.
maar waarom dan een relais in 12 volt circuit, waar alleen een lamp mee aangestuurd wordt?.
ik heb er nu wel een schakelaar op gebouwd zodat ik niet continue met dat licht aan rijdt.

dus plus uit stekker 49, naar schakelaar . deze door naar parralel geschakelde lampjes. en dan door naar min van de 49 stekker.

(ben nog steeds lerende :) )
 
hier ben je me kwijt...weet minimaal iets van electra.
ik snap b.v. waarom ik een kast vol heb met relais op mijn machine (werk) en dat deze worden aangestuurd met 24 volt stuurstroom en de relais 380 schakelen...
en voor de startmotor van de motor, snap ik ook.
maar waarom dan een relais in 12 volt circuit, waar alleen een lamp mee aangestuurd wordt?.
ik heb er nu wel een schakelaar op gebouwd zodat ik niet continue met dat licht aan rijdt.

dus plus uit stekker 49, naar schakelaar . deze door naar parralel geschakelde lampjes. en dan door naar min van de 49 stekker.

(ben nog steeds lerende :) )

De extra lampen vragen stroom. Die komt bovenop de stroom die de bestaande verlichting al vraagt. Dim- en grootlicht samen trekt zo'n 10A en het circuit is gezekerd op 15A.

Ga je nu lampen toevoegen (van zeg maar 30 watt = 2,5A) dan kom je op 12,5A normale belasting die gezekerd is op 15A. Dat is eigenlijk te dicht bij. Daarnaast zorgt een storing in de extra verlichting voor het uitvallen van de gewone verlichting en dat is onwenselijk.

Met een relais is de extra belasting op het koplamp circuit minimaal (0,1A ofzo). Je kunt dan je verlichting met een eigen zekering aansluiten en zoveel stroom trekken als de bekabeling toelaat.
 
Net gebeld naar de radiator man, ze hebben hem afgeperst en geen lek te zien. Dan maar nieuwe tubes besteld. Lek moet van ergens komen..
 
De extra lampen vragen stroom. Die komt bovenop de stroom die de bestaande verlichting al vraagt. Dim- en grootlicht samen trekt zo'n 10A en het circuit is gezekerd op 15A.

Ga je nu lampen toevoegen (van zeg maar 30 watt = 2,5A) dan kom je op 12,5A normale belasting die gezekerd is op 15A. Dat is eigenlijk te dicht bij. Daarnaast zorgt een storing in de extra verlichting voor het uitvallen van de gewone verlichting en dat is onwenselijk.

Met een relais is de extra belasting op het koplamp circuit minimaal (0,1A ofzo). Je kunt dan je verlichting met een eigen zekering aansluiten en zoveel stroom trekken als de bekabeling toelaat.

bedankt voor de uitleg !
 
Hey jongs! :W

Sinds vorige week ook trotse eigenaar van een Tiger 1050 uit 2008 *O*

IMAG2128_zps0c6powyv.jpg


Ik kom van een Aprilia RSV1000R maar was de houding zat en wou een iets bruikbaarder apparaat waarbij ik nog de kans had om mijn rijbewijs te behouden.
Eerst nog proef gereden op een fz8 die volgens specs op papier ook heel leuk leek alleen zo'n 4 cilinder karakter onderin viel gewoon vies tegen...
De houding en het karakter van het blok van de tiger brengt ook al aardig de hooligan in mij naarboven maar kan ook gewoon prima rustig een rondje op gereden worden of langere stukken snelweg aan.

Helaas heeft dat hooligan gedrag zijn schades al opgeleverd waardoor ik na 2 dagen van aanschaf mijn voorvorkkeerring er al uit had liggen door een iets minder soepele landing van m'n wheelie... :')
Die worden volgende week iig weer gefixt dus nu even tijd om andere dingen uit te zoeken en te regelen.

Even wat vraagjes,
Wat voor olie gooien jullie in de tiger?
Is kleppen stellen bij 20k km's vaak nodig? Mijne heeft nu net iets meer gelopen en heeft die beurt voor zover ik weet nog niet gehad.
Hoe moeilijk is het om een 2e sleutel bij te laten maken? vorige eigenaar had er helaas maar 1.

Greotjes Chielo :W
 
olie...
dit weekend heel weekend weggeweest naar de moezel enzo...
en kom er achter dat de tiger best olie gebruikt....
in mijn honda hoefde ik maar eens per half jaar eens te kijken....maar dezejongen gebruikt best wat..

is dit normaal?.....voor ik wegging netjes op niveau...bij thuiskomst....onder het niveau...
 
olie...
dit weekend heel weekend weggeweest naar de moezel enzo...
en kom er achter dat de tiger best olie gebruikt....
in mijn honda hoefde ik maar eens per half jaar eens te kijken....maar dezejongen gebruikt best wat..

is dit normaal?.....voor ik wegging netjes op niveau...bij thuiskomst....onder het niveau...

De drempelwaarde van Triumph is -dacht ik- 1 liter per 1.000 km. Met mijn Tigersport ging daar ook wel per 2- á 2.500 km 1 liter olie bij. Bij de Daytona gooien we er elke 1.000 km 1 liter in :/
 
Laatst bewerkt:
olie...
dit weekend heel weekend weggeweest naar de moezel enzo...
en kom er achter dat de tiger best olie gebruikt....
in mijn honda hoefde ik maar eens per half jaar eens te kijken....maar dezejongen gebruikt best wat..

is dit normaal?.....voor ik wegging netjes op niveau...bij thuiskomst....onder het niveau...

Nooit iets van gemerkt...
 
Zoals gezegd ging ik verleden week naar Z-frankrijk.

Dag 1 van de reis is voorwiel weggegleden...onderuit gegaan en sleutelbeen gebroken. Verder wat blauwe plekken en schaafwond op knie van pak.

Valbescherming heeft wel alles opgevangen. Voetsteun en schakelpook wat scheef. Bar-end wat verbogen. Moto start en rijdt normaal.

Beslist om alles terug op te laden en huiswaarts te keren '(

Tiger meteen laten afleveren bij dealer voor herstel.

Reden van de val? Niet zeker. We waren een bergpas aan het afrijden tegen het einde van de dag, op 30km van onze bestemming, en dit aan een rustig tempo (40 a 50 km/h). Er lag wel een hoop grind in het midden van de weg. Ik vermoed dat ik er niet volledig ben rondgereden. Ineens gaat het zo snel dat je niks meer beseft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan