Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of de mods al dan niet nodig zijn laten we in het midden, wel is het zo dat de tiger met mods veel smoother rijdt dan zonder mods.

Persoonlijk is een tiger gebruiksvriendelijker dan een speed. Meer bescherming, meer bagagemogelijkheden, ruimere zithoek, etc..

Qua standaardvermogen heeft de speed iets meer dan de tiger, echter is het verwaarloosbaar aangezien de tiger genoeg vermogen heeft om interessant en leuk te blijven :)
 
Of de mods al dan niet nodig zijn laten we in het midden, wel is het zo dat de tiger met mods veel smoother rijdt dan zonder mods.
:)


Ik heb het met mijn 2007 geprobeerd, maar was niet overtuigd. Wat niet wil zeggen dat ik mijn Tiger nietgraag eens in handen geef van iemand die het misschien beter kan als mijn dealer. In elk geval is het een motor die je iedereen kunt aanbevelen. (Op voorwaarde dat zijn benen lang genoeg zijn :)
 


Ik heb het met mijn 2007 geprobeerd, maar was niet overtuigd. Wat niet wil zeggen dat ik mijn Tiger nietgraag eens in handen geef van iemand die het misschien beter kan als mijn dealer. In elk geval is het een motor die je iedereen kunt aanbevelen. (Op voorwaarde dat zijn benen lang genoeg zijn :)
Ik heb een 2007 en merk 100% verschil.
Het is een compleet andere motor geworden qua karakter. Veel responsiever en gretiger.
 
Zelf gedaan, enige dat ik laat doen zijn banden.

vroeger ook veel zelf gedaan. Nu alleen nog plaatsen van wat accessoires, en onderhoud en afstellen van mijn oude CB750 cafe racer.(ben nog uit de carburatortijd :Y )
Misschien moet ik toch nog eens iemand zoeken die mijn mapping wel kan veranderen.
 


vroeger ook veel zelf gedaan. Nu alleen nog plaatsen van wat accessoires, en onderhoud en afstellen van mijn oude CB750 cafe racer.(ben nog uit de carburatortijd :Y )
Misschien moet ik toch nog eens iemand zoeken die mijn mapping wel kan veranderen.
Carburators zijn ook niet vreemd voor me :p Ben eigenlijk van specialisatie motorfietstechnieker, maar helaas veel te weinig werk in en veel te seizoensgebonden.
 
vraag over banden...
ik ben alleen maar plakkers gewend te kopen voor mijn vtrsp1...maar dit is natuurlijkwat anders.
wat zijn goede banden voor de tiger 2009 1050?...
ik hou van stevig rijden, alpen (verhard) en regelmatig met passagier.
meeste zal droog gereden worden, maar blijf niet thuis voor een beetje regen.
 
Ikzelf heb de Dunlop Roadsmart 3 onder mijn tiger liggen.
Super bandje.
Regen hebben ze veel grip en op het droge is het echt een plakkertje zonder rare uitschuivers of dergelijke.
 
Had ze op men thundercat, goed bandje. Heeft alleen wel de neiging om raar af te slijten bij sportief rijgedrag.
 
Nu heb ik de Pilot Road 5 op de viffer. Die zijn iets stijver waardoor naar vermoeden bij sportief werk ze zich wat beter houden. Voor de rest net zo fijn als de MPR4 (3 setjes versleten op de Tiger Sport).
 
Zelfde overstap prima

Had initieel de Pirelli Scorpion Trail II bij aankoop. Zeer goede banden maar duur en slijten snel. Staan ook standaard op de Multistrada.

Heb sindsdien de Michelin Pilot Road 4 die wat mij betreft dik in orde zijn. Heb er al circuitdag mee gedaan en voetsteunen aan grond gereden zonder probleem.

Wat betreft de mods:

Met mijn laatste open uitlaat en K&N filter merk ik toch dat de Tiger het meeste 'ademt'. Vlotter op de gas. Met de standaard uitlaat merk je wel dat het blok wat geknepen is.
 
Gets, welke file heb jij er in gezet?

Even een vraag aan de Tiger riders:
Kijken jullie eens op de rechter voorpoot ( goudkleurig) hebben jullie ook een slijtageplek er op zitten?
 
heren dank u voor de banden input :)

ik vindt hem nu gewoon niet lekker rijden.
gisteren weer ff op de vtr gezeten en het stuurt zo anders, zal er aan moeten wennen denk ik.
tuurlijk is het geen sportfiets, maar het voelt als zwabberen aan.
dat ben ik (nog)niet gewend denk ik, en daarom weinig vertrouwen.
zometeen voor het eerst met passagier, misschien gaat dat veel verandering brengen omdat dan de progressieve veren al wat meer ingezakt zijn.

en anders toch maar een keer langs hyperpro voor betere afstelling.

nog meteen even een vraagje over de achterveer.
onderin...is de rebound schroef
bovenin...de veervoorspanning of is dat de compression?...
betekend dat er dus een van de twee niet instelbaar is?....
 
Laatst bewerkt:
heren dank u voor de banden input :)

ik vindt hem nu gewoon niet lekker rijden.
gisteren weer ff op de vtr gezeten en het stuurt zo anders, zal er aan moeten wennen denk ik.
tuurlijk is het geen sportfiets, maar het voelt als zwabberen aan.
dat ben ik (nog)niet gewend denk ik, en daarom weinig vertrouwen.
zometeen voor het eerst met passagier, misschien gaat dat veel verandering brengen omdat dan de progressieve veren al wat meer ingezakt zijn.

en anders toch maar een keer langs hyperpro voor betere afstelling.

nog meteen even een vraagje over de achterveer.
onderin...is de rebound schroef
bovenin...de veervoorspanning of is dat de compression?...
betekend dat er dus een van de twee niet instelbaar is?....

Voor die vering sws ff hyperpro laten schroeven, mijn moppie ligt retestrak op het asfalt. Mbt banden rij nu op 3de setje pirelli angel gt super stuur bandjes nat en droog alleen krengen slijten als een idioot en zijn eerder af dan profiel doet vermoeden (6500 voor 9500 achter +_) volgende worden toch weer pr5 om te proberen
 
Mocht iemand hier nog het beste op vering gebied willen hebben voor de tiger 1050. Dan heb ik nog een ZGAN Ohlins achterschokbreker liggen. Afgesteld op een rijder van 85 kg door front row components.
Intresse, stuur maar pm
 
Staat je bandenspanning correct? Balhoofdager niet vast of vering mss te slap/verkeerd ingesteld?
net even met zijn tweeen gereden..bij lekkere drempel klaagt de passagier van hoofd en kontpijn...
de vering komt dus duidelijk tegen zijn eindpunt (bottomout)
dus...nog te slap.
 
Peter:

de voorvork van ons is een hydraulisch recht aan recht toe model waarbij de olie zowel slijtage beperkt als de demping verzorgd

deze wordt telkens door een aantal kleine gaatjes geperst(demperstang) daar komt bij dat er een afdichting (keerring)inzit die eigenlijk ook een beetje gesmeerd wordt doordat er telkens een zeer kleine oliefilm achter blijft op de voorvorkbuis

dus feit.. de oliehoeveelheid wordt tijdens gebruik minder
dus feit de dikte verandert en wordt dus dunner waardoor de dempings eigenschappen verslechteren
feit ze vervuild met metaal deeltjes en vormt dus drap in de vorkbuis

met als gevolg steeds slechter wordende performance en verder versnelde slijtage van de onderdelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan