Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die ytx14 is de zwaardere variant. Hij is iets kleiner dan de originele.
Ja je motor slaat sneller aan en heeft genoeg juice zonder dat ie soms zonder valt. Beter voor je starter en startkrans etc.
Ik heb hem vastgezet door er een stuk rubber tussen te steken zodat ie klem zit.

Godsamme zeg,
watertubes staan al paar weken in backorder en er is nog niet meteen verbetering, zodus staat mijn tijgertje al een tijdje aan de kant... word er gek van :X B|

Das kut! Orginele bestelt? Of gelijk de samco set?
 
Gelijk de samco-set en die staat in back-order al een hele tijd.. doe nu wel woon-werk met de motor van men pa (gtr1400), maar toch mis ik de tijger wel :p .
 
*O* *O* Zo! Lekker op de tigert 3 dagen naar een cursus locatie heen en weer gereden. Top weer, lekker ontspannen en ook nog fijn gestuurd..
Ook weer een leermomentje gehad: Vrachtwagen voor me op de rechter rijstrook die een klapband kreeg.. Volgende keer bij rook die van een vrachtwagen komt niet aarzelen maar spiegelen en verplaatsen naar links om het rondvliegende rubber te ontwijken.. Nu goed afgelopen..
Verder krijgt de tiger binnenkort een beurt om de radiator voor de zekerheid door te spoelen ( ik lees aardig wat over koelproblemen door sludge op andere forums) en de aanpassing op het luchtfilter en een andere tune..
 
Laatst bewerkt:
Moechy: Hoe werkt dat hier met de op? Mag ik daar in? Moet ik hier een foto plaatsen?
Ennuh: Heb je nog andere gegevens van me nodig (behalve mijn bsn, bankrekeningnummer en pincode)?
Hahahaha
 
Moechy: Hoe werkt dat hier met de op? Mag ik daar in? Moet ik hier een foto plaatsen?
Ennuh: Heb je nog andere gegevens van me nodig (behalve mijn bsn, bankrekeningnummer en pincode)?
Hahahaha
Gewoon een foto posten die je in de Op wilt, das al :p

Heb ondertussen de schuldige tube maar origineel besteld bij triumph zelf, in afwachting van mijn samco-set.
Kan ik ieder geval al terug rijden.
 
Iemand goede ervaring met remapping van een Tiger sport 1050 2013? Ik kom van een Speed Triple en mis een beetje power.
 
Wat hoop je te bereiken met de Remap? Dezelfde power als een Speed triple ga je nooit hebben, intern in de motor zijn er ook aanpassingen.

Uit miserie, men tube maar origineel besteld bij de triumph dealer, samco tubes staan ondertussen al 5 (!!!) weken in backorder...
 
Ik begreep dat de tiger 1050 2007 wel gelijk te krijgen was aan de Triple 2007. ( i.c.m. een ander uitlaatsysteem?). Leek mij met de Tiger 2013 dan ook wel te doen. Bij het speed forum hebben ze het ook vaak over andere tunes,
Vandaar mijn vraag hier.
 
Laatst bewerkt:
Er is wel wat vermogen te winnen met de tiger, door een paar aanpassingen te doen (heb deze zelf ook gedaan en is een wereld van verschil), geen idee hoeveel pk dit opbrengt.

Bij de tiger sport weet ik niet wat de aanpassingen zijn, weet niet of er hier mensen zijn die dit bij een sport gedaan hebben. Anders gaan ze je op tiger1050.com mss beter kunnen helpen.
 
Zo mijn watertube heb ik al binnen, morgen monteren en hopen dat men lek weg is.
Samco set is nog steeds nergens te bespeuren..
 
Weet iemand nog interessante websites waar je accessoires/onderdelen voor de Tiger kunt bestellen. Kom weinig Nederlandse websites tegen? Bij mijn vorige Suzuki SV650S was er meer dan voldoende aanbod.
 
Laatst bewerkt:
Mannen ik heb een klein technisch vraagje. Als je bij een triump tiger 1200 de accu kabels los haalt geeft dan de motor een storing aan of is er niets aan de hand?

Ik wil even een TomTom kabel monteren namelijk.

Bedankt alvast.
 
Mannen ik heb een klein technisch vraagje. Als je bij een triump tiger 1200 de accu kabels los haalt geeft dan de motor een storing aan of is er niets aan de hand?

Ik wil even een TomTom kabel monteren namelijk.

Bedankt alvast.
Geen storing maar je kan wel je klokje etc terug instellen en je actieradius staat op 0.
 
En tripmeters etc :p

Zo tube is gemonteerd, straks naar het werk rijden en hopelijk is het lekvrij.
Had een radiatorbeschermingskit besteld van beowulf, maar de ophangingspunten die zij voorzien hebben zijn onbestaand bij mij.
Heeft er iemand nog deze set? Bij mij past deze dus niet, tenzij ze me voor de sport geleverd hebben ipv de gewone tiger.
 
Vandaag met mijn zadel naar tiger leather den haag, kom er al 20 jaar of zo
Zadel open laten maken: ja hoor een zadel met geldpads :( , vandaar die last van mijn rug. Weg laten halen en opvullen met hard schuim en onderrugsteun aan laten passen
Echt geweldig!

Volgende week de motor voor anodiseren voorvork wegbrengen, op de een of andere manier zijn mijn goud kleurige voorvorken een verschillende kleur, deze worden nu de kleur van de nieuwe 1050 sport
 
Laatst bewerkt:
Yes, eindelijk is mijn samco-setje onderweg! Maandag gelijk monteren en nog eens nieuwe koelvloeistof opdoen :p (zie sleutelblunders-topic) :p
 
Samco setje gemonteerd en ineens een wasbeurt gegeven. Wielen zijn terug zilver ipv zwart. :p
Tot hiertoe is ie lekvrij.
 
Mag er speling zitten op voorwiel lagers? Tiger 800 bj 2016 km stand 9000 km gietwielen..
 
Mijn Tiger avontuur is van korte duur geweest. Het hem twee weken geleden op dinsdag opgehaald, mooi op tijd voor het MF weekend. Woensdag navigatie en intercom ingebouwd. Donderdagochtend vroeg vertrokken vanuit Delft en bij Eindhoven verzameld. Daar wilde hij al niet meer starten, aangeduwd en naar Vaals gereden. Daar werd al aangegeven dat de koplampen nauwelijks nog branden en kreeg ook melding van ABS storing. De dynamo blijkt kapot te zijn. Ik krijg een vervangende motor vanuit Limburg, maar die houdt er na een dag ook mee op, zelfde probleem (hoe krijg je het voor elkaar?). Op zaterdag is vanuit Venlo een vervangende KTM 1190 Adventure gekomen naar Duitsland, waar we zaten. Daar heb ik zo lekker op gereden dan ik besloten heb om de TIger weer weg te doen en heb een KTM 1190 gekocht. Die kan ik over een week ophalen.

Hierbij dus mijn afmelding als Tiger bezitter.
 
Mijn Tiger avontuur is van korte duur geweest. Het hem twee weken geleden op dinsdag opgehaald, mooi op tijd voor het MF weekend. Woensdag navigatie en intercom ingebouwd. Donderdagochtend vroeg vertrokken vanuit Delft en bij Eindhoven verzameld. Daar wilde hij al niet meer starten, aangeduwd en naar Vaals gereden. Daar werd al aangegeven dat de koplampen nauwelijks nog branden en kreeg ook melding van ABS storing. De dynamo blijkt kapot te zijn. Ik krijg een vervangende motor vanuit Limburg, maar die houdt er na een dag ook mee op, zelfde probleem (hoe krijg je het voor elkaar?). Op zaterdag is vanuit Venlo een vervangende KTM 1190 Adventure gekomen naar Duitsland, waar we zaten. Daar heb ik zo lekker op gereden dan ik besloten heb om de TIger weer weg te doen en heb een KTM 1190 gekocht. Die kan ik over een week ophalen.

Hierbij dus mijn afmelding als Tiger bezitter.

Na zon eerste ervaring Zou ik was precies hetzelfde doen! Veel plezier Met de ktm!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan