Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope. Kan het iets zijn met het slangetje, welke vanaf de luchtinlaat onder het filter vandaan komt? Splitser van 3 naar 1. Moet deze nog ergens op en zo ja, waar?

Erik
 
Ja die loopt van je gaskleppen naar je luchtbox normaal of bedoel je het slangetje dat naar je luchtmassameter loopt aan de linkse kant van je luchtbox? Beide moeten uiteraard aangesloten zijn.
 
Waar zit die aan de luchtbox vast? De achterste 2 "dikkere" zitten aan de luchtbox vast en de voorste zit er ook op. Die van de glaskleppen zit nu los naast de box. Waar zit die aansluiting ?
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost. Het slangetje aangesloten op het deksel van de airbox, onder de stekker aansluiting. Loopt weer als een zonnetje. Gelukkig maar

Erik
 
Hoi!

Over anderhalve maand ga ik met de tiger naar de noordkaap..! Nu ben ik opzoek naar goede banden. heidenau winterbanden zijn niet te koop in de maat voor de tiger. Pirelle mt60rs, zijn dat een beetje goede banden? Geen idee wat we aan wegen gaan tegen komen, maar enig grip offroad lijkt me toch wel prettig.

Graag advies!
 
Goedeavond Tigers ;-)

Iemand nog interesse in een originele Triumph tank tas?
Is hier overcompleet.
Ik weet niet hoe ik hier foto's moet toevoegen maar staat ook op MP.
 
Hoi!

Over anderhalve maand ga ik met de tiger naar de noordkaap..! Nu ben ik opzoek naar goede banden. heidenau winterbanden zijn niet te koop in de maat voor de tiger. Pirelle mt60rs, zijn dat een beetje goede banden? Geen idee wat we aan wegen gaan tegen komen, maar enig grip offroad lijkt me toch wel prettig.

Graag advies!
Zoek je echt noppen of? Anders word de Tkc80 van continental wel veel gebruikt op motoren a la GS etc.
 
Hoi!

Over anderhalve maand ga ik met de tiger naar de noordkaap..! Nu ben ik opzoek naar goede banden. heidenau winterbanden zijn niet te koop in de maat voor de tiger. Pirelle mt60rs, zijn dat een beetje goede banden? Geen idee wat we aan wegen gaan tegen komen, maar enig grip offroad lijkt me toch wel prettig.

Graag advies!

In 2009 gedaan met een Tiger 1050 en een CBF1000 op Michelin Pilot Road. Prima te doen, de gravel wegen vragen niet om "off road" banden, alleen om "soepel" rijden.
Totaal 9000km zonder problemen, zorg alleen wel dat je met (bijna) verse banden vertrekt, slijtage ligt wel hoger.
(aan de andere kant, ook daar verkopen ze banden)
 
Nee zoek niet perse echt noppen, maar iets meer offroads dan er nu op zit. aangezien deze banden toch bijna op zijn.

En tdwm1996 ik geloof best dat het op pilot roads prima te doen is, maar ik denk dat er wel banden zijn waar het beter op gaat?

en @moechy, ja de tiger is lastig te verkopen..mijne heeft vorig jaar te koop gestaan, maar kwamen bijzonder weinig mensen op af inderdaad..
 
Ik heb nu misschien een geïnteresseerde, ging iets laten weten na het weekend. Ben benieuwd...

Michelin Anakee 2 misschien een optie?
 
Nee zoek niet perse echt noppen, maar iets meer offroads dan er nu op zit. aangezien deze banden toch bijna op zijn.

En tdwm1996 ik geloof best dat het op pilot roads prima te doen is, maar ik denk dat er wel banden zijn waar het beter op gaat?

en @moechy, ja de tiger is lastig te verkopen..mijne heeft vorig jaar te koop gestaan, maar kwamen bijzonder weinig mensen op af inderdaad..

Mijn ervaring is dat het percentage gravel relatief klein is.
Je hebt meer aan goede wegbanden als het nat is op soms verraderlijk asfalt.
En die grovere band zal qua levensduur eerder een probleem worden.
Ik rij nu vaker gravel (nog steeds met de Tiger en dan wat nieuwere Pilot Road's) en kan gewoon meekomen.
Scandinavië is geen Afrika toch?
 
haha nee scandinavie is zeker geen afrika. daar heb je wel een goed punt. en pilot road's reed ik altijd vroeger met zeeer veel plezier op.. ik denk nog even verder! Dankjewel!
 
Hallo Tigeraars,

Momenteel ben ik in het bezit van een Triumph Sprint RS 955i maar ik kan niet wennen aan de zithouding, ondanks diverse aanpassingen. Ik wil weer terug naar een rechtop zithouding (vorige motor was een Tuono).
Dus... beste proefrit op een Tiger 1050 gemaakt en zeer tevreden afgestapt. Loopt en voelt als m'n huidige motor, maar dan met een wel comfortabele zithouding. Eigenlijk precies wat ik zoek.

Dan nu mijn vraag: Wat is wijsheid? Geld voor de Tiger 1050 nieuwer is beter, of ben ik met een 2007/2008 model ook prima af? Er zit in het huidige aanbod een vrij groot gat waarbij het aanbod 2007/2008 relatief groot is, de jongere 1050's bijna niet zijn te vinden en de Tiger Sport wel weer veel aangeboden wordt.

Ik heb dit topic doorgenomen en las over een vrij zwakke starterkrans bij de 2007/2008 Tigers waarbij gebreken met een zwaardere accu voorkomen zouden kunnen worden, verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Kilometers ben ik niet zo bang voor. De driecilinder heeft wat dat betreft een goede reputatie.
 
De vering van eerste Modellen is ruk bij de se is dat iets verbeterd ik heb een 09 model is iig standaard rond uit kut gr niels
 
Hallo Tigeraars,

Momenteel ben ik in het bezit van een Triumph Sprint RS 955i maar ik kan niet wennen aan de zithouding, ondanks diverse aanpassingen. Ik wil weer terug naar een rechtop zithouding (vorige motor was een Tuono).
Dus... beste proefrit op een Tiger 1050 gemaakt en zeer tevreden afgestapt. Loopt en voelt als m'n huidige motor, maar dan met een wel comfortabele zithouding. Eigenlijk precies wat ik zoek.

Dan nu mijn vraag: Wat is wijsheid? Geld voor de Tiger 1050 nieuwer is beter, of ben ik met een 2007/2008 model ook prima af? Er zit in het huidige aanbod een vrij groot gat waarbij het aanbod 2007/2008 relatief groot is, de jongere 1050's bijna niet zijn te vinden en de Tiger Sport wel weer veel aangeboden wordt.

Ik heb dit topic doorgenomen en las over een vrij zwakke starterkrans bij de 2007/2008 Tigers waarbij gebreken met een zwaardere accu voorkomen zouden kunnen worden, verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Kilometers ben ik niet zo bang voor. De driecilinder heeft wat dat betreft een goede reputatie.
Mocht je nog een tiger 1050 uit 2007 zoeken, mijne staat te koop en heeft al heel wat accessoires erop :) .
 
de alpen....waren leuk !

39941033_1882697025127551_3171686537523888128_o.jpg


beestje heeft zich goed gehouden.
 
Nou, vanmiddag de laatste van m'n lijstje proefgereden. De ducati Multistrada 1100. Dat was dus niks voor mij: voelde fragiel en de zit was als op een supermoto.
Naast de Tiger (vorige week proefgereden) heb ik ook nog een KTM SMT 990 geprobeerd maar die vond ik té agressief. Het uiterlijk van de Tiger vind ik van deze drie machines ook het mooist dus alles opgeteld is de kogel door de kerk en wordt het een Tiger 1050. Zal nog wat budgetteren voor een vering-upgrade ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan