Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds gisteren eigenaar van een tiger sport.
Had 6 mnd geleden een ktm 990 SMR gekocht. Top fiets... echt "ready to race". Kon er niet goed aan wennen aan de agressieve gasrespons.
Had hiervoor een speed triple 1050 en heb veel supermoto gereden. Dacht dat de KTM het optimum was.

De proefrit op de tiger toch gelijk weer vriendjes met het triple blok. lekker breed koppel en gewoon normaal door de stad kunnen rijden zonder elke keer kans op een artikel 5 prent vanwege onbedoelde wheelies :-)
 
Beetje stil hier.... maar gelijk een vraag.
Ik heb nu een 190 achterband en zie dat 180 voorgeschreven staat.

Nu kan ik best een postje sturen, maar met een 190 blijf ik schaamranden houden.
Wie van jullie heeft een 180 band en stuurt dat goed?
 
Beetje stil hier.... maar gelijk een vraag.
Ik heb nu een 190 achterband en zie dat 180 voorgeschreven staat.

Nu kan ik best een postje sturen, maar met een 190 blijf ik schaamranden houden.
Wie van jullie heeft een 180 band en stuurt dat goed?
180/55 stuurt heerlijk !
 
180/55 stuurt heerlijk !

Dan rij ik dit seizoen nog uit op de 190 (moet de motor nog leren kennen en de huidige band natuurlijk eerst ff wat kaler rijden :P )en ga ik volgend seizoen maar eens voor de 180-er zoals voorgeschreven.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een maand een Tiger 800 in bezit van 2012 met slechts 10k op de klok maar dat worden er al snel meer. Bevalt tot nu toe heel erg goed, heerlijke machine.

Hiervoor had ik een Sprint 955i dus wel wat power ingeleverd maar een hoop comfort en handelbaarheid terug gekregen. Rij veel woon-werk en daar was de sprint toch ook wel erg goed in, qua verbruik deed die het toch onverwacht wat beter dan de Tiger 1:20 voor de Sprint vs 1:18 voor de Tiger. Vandaag met redelijk samengeknepen billen na zo’n 300km vlak bij huis bij de pomp met nog 25km rsterend op de tripcomputer...
 
Laatst bewerkt:
Sinds een maand een Tiger 800 in bezit van 2012 met slechts 10k op de klok maar dat worden er al snel meer. Bevalt tot nu toe heel erg goed, heerlijke machine.

Hiervoor had ik een Sprint 955i dus wel wat power ingeleverd maar een hoop comfort en handelbaarheid terug gekregen. Rij veel woon-werk en daar was de sprint toch ook wel erg goed in, qua verbruik deed die het toch onverwacht wat beter dan de Tiger 1:20 voor de Sprint vs 1:18 voor de Tiger. Vandaag met redelijk samengeknepen billen na zo’n 300km vlak bij huis bij de pomp met nog 25km rsterend op de tripcomputer...
Dan heb je wel nog wat over hoor.
Diz tiger 800 liegen al even hard als de 1050'ers qua benzine inhoud
 
Sinds een maand een Tiger 800 in bezit van 2012 met slechts 10k op de klok maar dat worden er al snel meer. Bevalt tot nu toe heel erg goed, heerlijke machine.

De tiger 800 vanaf 2015 zijn toch wel een stukje zuiniger geworden,afhankelijk vd rijstijl 1;20 standje aso, 1;25 rustig toeren , rij wel zelden snelweg en kom dan niet boven de max snelheid.
Maar comfort en handelbaarheid zijn idd top , de tiger 800 pakt niet voor niets de 1e plaats bij de allroads test 2018 van motoplus.
 
Gelukkig staat ie niet in de weg 😂 maar toch is het frustrerend dat er niet 1 gegadigde is.

Tja maar een Motor met een Belgisch kenteken is nu eenmaal wat lastiger op een Nederlands Forum.

Ook is het i.v.m. inruil een stuk eenvoudiger om een motor bij de dealer te kopen.
 
Op zich heb ik voor mijn vrouw wel interesse in een Tiger. (Kan ik zelf ook af en toe een ritje met een extra cilinder maken :D)
Maar ik weet niet eens of zij deze motor wel prettig vind rijden. Een verkennende proefrit of het type motor bevalt is eenvoudiger bij een dealer tevens moeten we eerst haar Fazer 600 fz2 verkopen daar een derde motor niet in de schuur gaat passen.
 
De Tiger is nu eenmaal niet zoveel meer waard. Onlangs in Triumph winkel gevraagd naar overnameprijs...antwoord: 1000 euro _O-

Reden was kilometerstand, meer dan 60 000 (met name 63 000). Dit is nu wel belachelijk laag. Andere overnamerprijzen lagen rond 3000...

Daarom ga ik eerder Tiger nog wat houden. Ik zou er eigenlijk graag een ronde koplamp op (dus naked). Zou dit doenbaar zijn? Stuk met koplampen er af. Wat met zijpanelen? Heeft iemand toevallig foto's met verwijderde kop unit?
 
Ik denk niet dat een Tiger zonder fairings er mooi uitziet. is nogal rommelig, aangezien je dan ook je KVS-reservoir enzo ziet zitten.
 
Nee klopt. Gisteren eens goed bekeken en er zit te veel verstopt in die kuipen.

Zou van de winter ook de airbox eens willen openmaken. @ mocht jij had dat ook gedaan zeker? Niet zozeer voor vermogen maar wel voor intake bij de :]
 
Yup, is snel gedaan. Je haalt de rechste kant open en je snijdt je dogbone iets open.
Alsook kan je best vooraan het gaatje dat vuile lucht in je propere lucht gedeelte laat afdoppen.
 
de alpen....waren leuk !

39941033_1882697025127551_3171686537523888128_o.jpg


beestje heeft zich goed gehouden.
Mooie koffers!(y)
 
Tja maar een Motor met een Belgisch kenteken is nu eenmaal wat lastiger op een Nederlands Forum.

Ook is het i.v.m. inruil een stuk eenvoudiger om een motor bij de dealer te kopen.
Er zitten hier wellicht ook mensen die via http://www.motor-forum.be (www.motor-forum.be) zijn gekomen O-):+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan