Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu nog de vrouw zo gek krijgen maar we komen een eind al hahaha
Ik heb het op noodzaak gegooid
 

Bijlagen

  • Resizer_15535435821260.jpg
    Resizer_15535435821260.jpg
    25,3 KB · Weergaven: 22
oef ! dat is balen ! hopelijk kun je het zelf?.....
zomaar na de winterstalling gebeurdt?....of na eerste ritje?....want dan kan het zijn dat er zich roest heeft gevormd op de poot tijdens de winter, en als je dan gaat rijden sloopt het meteen je seal.



ik heb een vraag aan de diehards....
na een accuwissel wilde ik klokje goed zetten.....wist niet meer hoe het moest alleen dat ik2 knoppen moest indrukken en vasthouden...
niet dus,ik kwam in een menu waarin tAcho stond en iets van A100 ? en nog meer.
nu ben ik bang dat ik wat veranderd heb, weet iemand -wat het is , -hoe het hoort te staan of weet waar ik dit terug kan vinden?
in de service manual staat het niet...
 
Nu nog de vrouw zo gek krijgen maar we komen een eind al hahaha
Ik heb het op noodzaak gegooid

ik denk...ga eens even bij de mijne kijken.......had hem uitgeleend.
rechterpoot seal ook geklapt .....wtf?......en geen klein beetje ook...remschijf helemaal vol....remblokken verzopen in de olie.....
ik heb er al hyperpro's inzitten........wat zal ik eens aan moederde vrouw doorgeven wat echt nodig is?.... 8-)
 
ik denk...ga eens even bij de mijne kijken.......had hem uitgeleend.
rechterpoot seal ook geklapt .....wtf?......en geen klein beetje ook...remschijf helemaal vol....remblokken verzopen in de olie.....
ik heb er al hyperpro's inzitten........wat zal ik eens aan moederde vrouw doorgeven wat echt nodig is?.... 8-)
Oeffff dat is zuur zeg, even langs wim zielman en het komt goed
 
oef ! dat is balen ! hopelijk kun je het zelf?.....
zomaar na de winterstalling gebeurdt?....of na eerste ritje?....want dan kan het zijn dat er zich roest heeft gevormd op de poot tijdens de winter, en als je dan gaat rijden sloopt het meteen je seal.



ik heb een vraag aan de diehards....
na een accuwissel wilde ik klokje goed zetten.....wist niet meer hoe het moest alleen dat ik2 knoppen moest indrukken en vasthouden...
niet dus,ik kwam in een menu waarin tAcho stond en iets van A100 ? en nog meer.
nu ben ik bang dat ik wat veranderd heb, weet iemand -wat het is , -hoe het hoort te staan of weet waar ik dit terug kan vinden?
in de service manual staat het niet...

Handig, zo'n boekje bij je fiets :)

1380579


Dit soort dingen staat gewoon in de handleiding namelijk...
 
dat boekje heb ik ook, net als wphb(maar had beide niet bij me of in handbereik)...maar dat was mijn vraag niet...


Excuus. Bij dezen:

OK, had my Triumph tech talk to the regional rep and here is what that person said (and it makes sense).
1. If you push and hold the three buttons at once you get the display of either 1, 2 or 3 in the Odometer area. 1=km/gallon US; 2=miles/gallon US; 3=miles/gallon imp.. Makes sense but I did change my display to the 1 and the mileage on this tank is pretty close (I got 40, the computer said 44) compared to setting 2 which wants to say something like 54...
2. If you push and hold the SCRL and TRIP (the bike cannot be running by the way for either of these, just on) the display will say tAcHo for tachometer and then pushing SCRL will show A1000 and the tach needle jumps to 3500 and can be incremented in thousands. Press SET and you see A100 and increment in 100's. This is because some of the electronics are shared with the speed triple and that bike has a shift light....the setting means nothing to Tigger.
I had the tech ride my bike to see what he thought of the grumbles at neutral throttle...he couldnt really say he felt it but perhaps and thought maybe a throttle body synch issue? At the 600 they will check it.

cheers,
Phil (now more fully informed)

via: Ran out of gas yesterday

TLDR: De tAcHo instelling doet er niet toe voor de Tiger.
 
Ik wil ook die Hyperpro laten monteren, maar volstaat het om de set te doen met de voorvorkkit en schokdemperkit. Prijs zit zo rond de €260. De streetbox wordt al weer vrij prijzig vind ik.

Andere vraag betreft een vraag over mijn windscherm. Heb best veel last van windgeruis langs mijn helm. Ik ging van de week even staan en toen werd het gelijk een heel stuk beter. Er zit een kort ruitje op, maar wat zou dan een geode oplossing zijn. Is dit beter : MRA X-Creen Touring Windscherm voor Triumph TIGER 1050 /SE /Sport (2009) of wordt dat alleen maar minder dan?

Erik
 
Zo net eindelijk de tiger opgehaald, eerste set veren was niet goed 1 met verkeerde wikkeling.

Maar net even doorgetrokken voelt al stabieler, maar zondag even een langere rit maken om het echte verschil te voelen.

Ook meteen maar even het vat van de koelvloeistof later reinigen, want dat zag me d’r uit..

Zondag gas d’r op!!
 
Na drie Triumphs nu de overstap gemaakt naar de BMW R1250GS... Mijn Tiger Sport was echt een fantastische motor, maar de BMW bevalt me toch ook errug goed ;-)
 
Zondag even stuk Peel en Maas route gereden, merk wel dat de tijger rustiger is aan de voorkant , op hoge snelheid moet ik nog proberen maar dat komt nog.

Ook nog even de handkappen gemonteerd, das ook fijn😜
 
d0454b6d-ad91-4c5a-8837-37bc7bd6e9e1.jpg


Zo de mijne is er weer klaar voor dit was eerst een matzwarte mat grijze. NU is tie wel klaar. Voorvorkpoten zwart, wielen wit en, voetstepjes zwart
 
Vraagje:

Als ik boven de 130km/h kom dan gaan de 2 vooruitstekende delen van de tank trillen (Tiger 900)
Ze bewegen van binnen naar buiten en het is behoorlijk storend.
Het is me dit jaar voor het eerst opgevallen, vorig jaar had ik het nog niet (of viel het niet zo op, kan ook nog)
Op het internet is niet veel te vinden maar wellicht weet hier iemand er iets van.
Doei van Casper
 
Heb mijn motor terug van Pajic. Zal voort zo de foto's plaatsen. Wat kunnen ze daar mooie uitlaten maken. Die gasten weten wel wat ze doen.
Naast de uitlaat ook gelijk wat extra afstelling laten uitvoeren (en een quickshifter laten plaatsen).

Wat een totaal andere motor nu. Trekt aan een stuk beter door (heb een flink stuk meer vermogen vanaf 3000 rpm). En wat een genot om met quickshifter te rijden.
 
Was niet goedkoop :+ Er is geen set voor een tiger sport gemaakt. Dus moest passend gemaakt worden.
Koste dacht ik 350,- maar is in combinatie met power commander.

wel een goed resultaat :9~:+
Tiger sport vergelijk (002).jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan