Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje:

Als ik boven de 130km/h kom dan gaan de 2 vooruitstekende delen van de tank trillen (Tiger 900)
Ze bewegen van binnen naar buiten en het is behoorlijk storend.
Het is me dit jaar voor het eerst opgevallen, vorig jaar had ik het nog niet (of viel het niet zo op, kan ook nog)
Op het internet is niet veel te vinden maar wellicht weet hier iemand er iets van.
Doei van Casper
Geen ervaring met de Tiger 900... misschein schroefje of zo dat los is gekomen... Dit had je voordien niet?
 
Hallo alle Tiger rijders van dit mooie forum,

Ik ben nog bezig met het behalen van mijn rijbewijs, maar heb een mooie Tiger op het oog. Ik heb alleen mijn twijfels over leeftijd en km stand. Het is een Tiger 800 uit 2012 en heeft bijna 46.000 km gereden. Hoe zien jullie dit qua betrouwbaarheid, vooruitzicht op groot onderhoud e.d.? Hoe zien jullie de Tiger als eerste motor voor iemand die net begint?
 
Hallo alle Tiger rijders van dit mooie forum,

Ik ben nog bezig met het behalen van mijn rijbewijs, maar heb een mooie Tiger op het oog. Ik heb alleen mijn twijfels over leeftijd en km stand. Het is een Tiger 800 uit 2012 en heeft bijna 46.000 km gereden. Hoe zien jullie dit qua betrouwbaarheid, vooruitzicht op groot onderhoud e.d.? Hoe zien jullie de Tiger als eerste motor voor iemand die net begint?

Een hoge motor (zoals een Tiger) is een prima beginners motor. vermogen is goed te doseren en met de hoge zit goed overzicht in het verkeer. Blokken zijn prima zo ver ik weet. Ik zeg kopen en veel plezier en veilige km's mee hebben!
 
Kopen gaat m nu nog niet worden, ik wil wel een proefritje kunnen maken. Maar als hij nog te koop staat als ik mijn rijbewijs heb gehaald ga ik zeker even kijken.
 
Newby,

Nieuw op het Motor-Forum en nieuw op een Triumph Tiger, woonachtig te Apeldoorn.

Na vele jaren BMW gereden te hebben mijn R1200R ingeruild voor een Tiger 800 XRt.
Momenteel dus druk bezig met het inrijden van de motor, is wel wennen zo'n hoogpoot.
Maar wat stuurt die lekkeren en wat een soepel blok "me so happy".

1387959




Er zijn wel een paar mods die ik eventueel wil/moet doen.
- andere positie GPS (de GPS zit nu boven de kroonplaat)
- scherm ( te veel turbulentie)
- bok-hulp ( het opbokken gaat veel te zwaar)
- hugger voor achterwiel (liefs van carbon)
- Givi gereedschap box S250 (reeds besteld, ruimte onder zadel is toch kleiner dan van de BMW)
- ketting smeer systeem ( de laatste keer dat ik een ketting ingevet heb is ergens in 1998)

Ik zal dus dit forum dus helemaal doorspitten in de avonduren want momenteel is het buiten veel te mooi weer om binnen te zitten.
 
Newby,

Nieuw op het Motor-Forum en nieuw op een Triumph Tiger, woonachtig te Apeldoorn.

Na vele jaren BMW gereden te hebben mijn R1200R ingeruild voor een Tiger 800 XRt.
Momenteel dus druk bezig met het inrijden van de motor, is wel wennen zo'n hoogpoot.
Maar wat stuurt die lekkeren en wat een soepel blok "me so happy".

Bekijk bijlage 1387959



Er zijn wel een paar mods die ik eventueel wil/moet doen.
- andere positie GPS (de GPS zit nu boven de kroonplaat)
- scherm ( te veel turbulentie)
- bok-hulp ( het opbokken gaat veel te zwaar)
- hugger voor achterwiel (liefs van carbon)
- Givi gereedschap box S250 (reeds besteld, ruimte onder zadel is toch kleiner dan van de BMW)
- ketting smeer systeem ( de laatste keer dat ik een ketting ingevet heb is ergens in 1998)

Ik zal dus dit forum dus helemaal doorspitten in de avonduren want momenteel is het buiten veel te mooi weer om binnen te zitten.
ikheb net een gps houder bij navihalter gekocht, helemaalsuper !! net boven je klok en laag voor het ruitje wordt het gemonteerd en je kunt dan nog steeds kwartslag draaien
 
Geen ervaring met de Tiger 900... misschein schroefje of zo dat los is gekomen... Dit had je voordien niet?
Dit weekend er goed naar gekeken. Mijn vermoedens dat de motor is gevallen en het subframe van de cockpit is verbogen. Daardoor heeft het linker deel van de tank geen steun meer van het knipperlichtkapje. Ik denk dat het in de loop van de tijd erger is geworden.
Dus eerst een McGuyver oplossing: Isolatiepijp om de valbeugel. Als dat helpt eens over een definitieve oplossing nadenken:
- Tank met een beugeltje op de valbeugel tegenhouden (niet zichtbare McG.)
- Subframe uitlijnen , geen ervaring dus dat moet wel lukken (vrij naar PL)
- Nieuw subframe, of een 2e handje waar je ook niet van weer dat die recht is. En dan moet dat kapje ook vervangen worden omdat er met een hobbymes in gehakt is.
 
Is dit een goede motor? Ik heb interesse om de motor van mijn vrouw te vervangen voor een Tiger.

Bezit sinds 8 maanden een witte sport (en die zijn stukken sneller dan de rode :+) maar ik ben er erg blij mee.
Heb wel alle begrenzingen er uit laten halen om hem vergelijkbaar te krijgen met het karakter van mijn oude speed triple :) Dat heeft hem voor mij nu echt helemaal super gemaakt. De blokken zijn gewoon goed. Ze staan met hoge km's te koop en zijn volgens mij niet echt bekende kwalen (maar baseer het op speed triple ervaringen :)) Hij is wel wat zwaar om te handelen met lopen en heeft een kleine stuuruitslag. Dus niet handig om ergens mee door een smalle doorgang te moeten. O ja, hij vrij is hoog.... ben zelf 1.85 meter en sta net stevig genoeg met beide voeten vlak op de grond.
Op hogere snelheden (>180 km/h) is hij wat instabiel. Langer echt hard rijden is er niet echt fijn mee en heeft wat weg van rodeo rijden:?. kruisen met 150 km/h gaat prima:]

Vraagprijs is ook netjes (zeker gezien de km stand). Ken de verkoper niet en heb dus geen persoonlijk belang O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind mijn Tiger ook te groot (hoog). Ik ben 1,81 m en kan dus niet met beide voeten plat bij de grond. Is toch best vervelend :')
 
Het is zeker een goede motor en ik zou eens contact met hem opnemen want het is gewoon een eerlijke motor van de 1e eigenaar !

Ik heb al contact met hem opgenomen via MP.

Even een moment vinden dat het droog en licht is en ons beide schikt om te komen kijken.

Bij vrouw is 1.85 en heeft al een kort op een Tiger Sport gereden. Dat beviel beter als haar net iets te kleine Fazer.
Voor mijn 2m is de Tiger Sport nog aan de kleine kant. Maar zeker een fijne motor om mee te rijden.

Wordt een rondje op haar motor voor mij ook eens een leuke afwisseling i.p.v. even afzien.
 
Ben bezig voor mijn Tiger om een nieuwe uitlaat te (laten) maken. Er zit nu een enkele arrow op.
Wil graag (net als een speed) een dubbele Akra :-) Heb een ZARD bochtenset van een speed (dus geen cat meer) gekocht, had nog een arrow tussenstuk liggen en twee akra dempers van een kawa z1000.

Dus ff met tape een voorbeeld gemaakt voor Pajic. Achteraanzicht is super cool


Daarnaast wil ik ook gelijk ff de luchtfilterkast laten aanpassen en de SAS verwijderen. Las/zag op youtube dat het redelijk eenvoudig te doen is, maar zijn allemaal modeljaren van voor 2012.... mijne is uit 2015. Iemand een idee of hier de luchtfilterkast ook "open" gemaakt kan worden en of ook de SAS er afgedopt kan worden?
Wat is het uiteindelijke resultaat geworden? Ik ben wel beniewd eigelijk.
 
Wat is het uiteindelijke resultaat geworden? Ik ben wel beniewd eigelijk.

Twee weken geleden ff een weekendje Eiffel gedaan. Helaas een beetje koud, sneeuw en hagel gehad. Echt sturen was dus niet mogelijk:')
Naast een heerlijk geluid (als de db killer er juist in zitten) is het vermogen is gewoon prima.
IBWZ5137[1].JPG
prima. Uiterlijk
ULKD4415[1].JPG

Pajic kan zeker wel netjes lassen en heeft de dempers er zeer netjes onder gemaakt. Helaas zo veel zout op straat daar dat de nieuwe uitlaat geheel wit was het zout. Dus gelijk bij thuiskomst 15 minuten lang koud water over de motor gespoten en alles weer in het nieuwe vet gezet.

SIZN3499[1].JPG
 
Het is zeker een goede motor en ik zou eens contact met hem opnemen want het is gewoon een eerlijke motor van de 1e eigenaar !

Bedankt voor de reactie. We zijn vandaag bij Gert langs geweest om de Tiger sport ote bekijken en een proefrit.
Mijn vrouw en Gert bleken elkaar al te kennen van een opleiding. Maar belangrijker we hebben hem gekocht.

Binnenkort als het droog is weer langs voor de overdracht.
 
Twee weken geleden ff een weekendje Eiffel gedaan. Helaas een beetje koud, sneeuw en hagel gehad. Echt sturen was dus niet mogelijk:')
Naast een heerlijk geluid (als de db killer er juist in zitten) is het vermogen is gewoon prima.Bekijk bijlage 1389879prima. Uiterlijk Bekijk bijlage 1389880
Pajic kan zeker wel netjes lassen en heeft de dempers er zeer netjes onder gemaakt. Helaas zo veel zout op straat daar dat de nieuwe uitlaat geheel wit was het zout. Dus gelijk bij thuiskomst 15 minuten lang koud water over de motor gespoten en alles weer in het nieuwe vet gezet.

Bekijk bijlage 1389875
Ziet er echt goed uit idd
 
Ik vind mijn Tiger ook te groot (hoog). Ik ben 1,81 m en kan dus niet met beide voeten plat bij de grond. Is toch best vervelend :')
Ik kan ook niet plat met me voeten bij de grond met mijn 194.
Komt denk ik omdat er een ander zadel op zit en een setje tailrisers ..... 😇
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan