Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oude discussie :) Als je door voorgaande topics gaat zal je veel info vinden. Scherm is hit or miss. Vrees met je lengte dat je moeilijk iets gaat vinden, tenzij je lager gaat of zelfs zonder scherm. Ben zelf 1.92 en vanalles geprobeerd. Nu zonder scherm. Meer naar naked maar wel stil...en helaas doet het de looks ook niet al te goed ;)

Ai ai ai dat is balen! Ik had gehoopt met een tour motor iets minder last er van te hebben. Nu heb ik ook proef gereden op een versie zonder handkappen en ik denk dat het op die ook minder was maar dat lijkt me erg sterk....
 
Ai ai ai dat is balen! Ik had gehoopt met een tour motor iets minder last er van te hebben. Nu heb ik ook proef gereden op een versie zonder handkappen en ik denk dat het op die ook minder was maar dat lijkt me erg sterk....

Ik zou zeggen, probeer eens te rijden zonder ruit...dan merk je het verschil. Wat je kan proberen is om de ruit onderaan wat te tillen, zodat te de hoek verandert (paar rubberen ringen tussen scherm en kuip). Zit je helm wss iets meer in de wind. Eventueel kan je kleine ruit aanschaffen of originele verzagen. Of combinatie van korte ruit en onderaan wat tillen. Werkte bij het beste maar nu even zonder ruit.

De Tiger is ook geen echte tour. Ik denk dat ofwel naked moet rijden ofwel een echte tour a la BMW RT om qua wind goed te zitten. Alles daartussen is heel persoonlijk.
 
Ik kon me afmelden, tijgertje is zaterdag opgehaald! :)
In een jaar tijd goeie 10000km gemaakt maar werd toch weer tijd voor iets anders.

Toedels:W
 
Ja heb de vering eens laten doen. Ik had voorheen hyperpro maar die konden geen veer of schokbreker leveren die geschikt was. Dan krijg je of voor alleen bestuurder of voor duo met bagage. En dat wil ik niet. Toch maar eens contact opgenomen met HK suspension. Die hebben de originele schokbreker aangepast voor me, met een veer met minimale veervoorspanning is hij geschikt voor alleen en met max voor duo. De veer van öhlins en olie inclusief het vervangen koste me iets over de 100 euro.

De voorkant ga ik nog even aankijken.

En ik wil hyperpro niet te kort doen maar ik vind hem fijner rijden dan mijn fietsen voorheen met hyperpro deden. Boven in zwalkt hij niet zo en onderin is hij niet knoeper hard. Ik had minimale verwachtingen voor die prijs bij HK maar dit overtreft wel alle verwachtingen.

Iemand nog een advies kwa banden heb nu Pirelli angel gt die al redelijk ver heen zijn maar ik vind ze niet super fijn.
hyperpro is meestal alleen progresieve vering en geen lineair Hk heeft beide .ik denk dan ook dat je nu een lineaire hebt.
hyperpro heeft tegenwoordig zelfs speciale kits voor de triumph......
ikzelf heb liever ook lineair
 
Is een 800 ook nog een beetje geschikt voor de iets minder lange medemens? Zeg 1,73 meter..
 
Is een 800 ook nog een beetje geschikt voor de iets minder lange medemens? Zeg 1,73 meter..

Ik ben 1.74. Ik heb juist vanwege mijn relatief korte lengte een Tiger 800 gekocht.
Wel een roadie(XRX). Dan is het zadel in lage stand slechts 810 mm hoog. En prima te doen. Een voet plat aan de grond of met beide voeten op de bal van de voet.
Maar ook dat is heel persoonlijk. Ik vind dat wel erg fijn waar een ander dat niet zoveel uitmaakt. Gewoon eens proefzitten/rijden.
Er is ook een tiger 800 topic. Je zou daar ook eens kunnen kijken.
 
Anders kun je de Triumph ROCKET 3 TFC overwegen. Dat is een drie cylinder met iets meer koppel.

Het verwilderen van de Cat geeft volgens mij voornamelijk effect bij iets hogere toerentallen.
Voor direct koppel onderin vind de motor een beetje meer tegendruk van een uitlaat eigenlijk wel prettig.

Ja, als ik heel hard rechtdoor wilde op het asfalt zou een rocket wel mooi zijn. Maar het gaat mij juist om wat meer puf in de bochten. En ik vind de looks van de Tiger 800 juist heel mooi. Ik ben bij de dealer geweest en er is een katvervanger nieuw op de markt. De prijs is over 2 weken bekend dus dat wacht ik even af. Met ECU flash zou er zomaar een hoop verschil kunnen zijn. Ik denk dat ik daarmee eerst aan de slag ga. Wordt dat hem niet, dan ga ik kijken naar een KTM adventure of een multistrada 1200. Dat wordt wel weer sparen dan....
 
Ja, als ik heel hard rechtdoor wilde op het asfalt zou een rocket wel mooi zijn. Maar het gaat mij juist om wat meer puf in de bochten. En ik vind de looks van de Tiger 800 juist heel mooi. Ik ben bij de dealer geweest en er is een katvervanger nieuw op de markt. De prijs is over 2 weken bekend dus dat wacht ik even af. Met ECU flash zou er zomaar een hoop verschil kunnen zijn. Ik denk dat ik daarmee eerst aan de slag ga. Wordt dat hem niet, dan ga ik kijken naar een KTM adventure of een multistrada 1200. Dat wordt wel weer sparen dan....

Kom juist van een SMR 990 af. Of een adventure beter is? Ik kon niet wennen aan de giftige gas reactie van de SMR. Met afstellen en alles er aan gedaan was er gewoon niet normaal tussen de 30 en 50 mee te rijden (ja.... is geen snelheid voor een motor.. bla bla bla, maar in mijn woonwijk 30 km zone en ivm burenruzies te vermijden wel zo fijn als hij dit had gekund). Dus daarom voor de triple gegaan. Mis de brute twin power wel maar door het ultiem brede vlakke koppel van de triple lijkt het niet explosief. Heb met de SMR 990 een vakantie gedaan met een maat van me op mijn oude 1050 speed triple. Was in de bergen e.d. geen verschil merkbaar met wegtrekken uit de bochten. Op de SMR ervaarde ik het echt dat ik de speed triple wel totaal los zou rijden.... maar was niet het geval. Dus het vermogen van de triple komt er zo vlak uit dat je de punch niet ervaart. Het is gewoon ff wennen aan een triple.
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een stuurfiets.
Met mijn lengte (2M) is er buiten het all-road segment niet veel keuze.
Zelf heb ik de ervaring dat de motoren met goede vering uit het sport segment beter sturen dan het all-road segment.

Voor mijn vrouw hebben wij juist vanwege de soepele gas response van de driecilinder zonder gebrek aan direct koppel voor een Tiger gekozen.
Wat vooral opvalt t.o.v. haar Fazer is dat de motor gemakkelijker rijd. Ook zie je duidelijk meer door het rechtop zitten.
Voor mij heeft de Tiger Sport ook meer dan voldoende vermogen al heeft mijn GS bij lagen toeren ook meer voelbaar koppel.
(De GS zit gelukkig wel minder krap dan de Tiger van mijn vrouw.)

Voor goed sturen en pittige gas response kun je ook naar een Super Duke 1290 kijken. (voor mij is dat niets. Te veel vermogen kan ik nooit meer af en toe lekker vol gas uit bochten accelereren binnen de optimale power curve van het blok)
 
te koop, gipro gear indicator. 50 euro
heb hem zelf nooit gebruikt, zie eigenlijk het nut er niet van in ...ik rij op geluid.
 
Vandaag eindelijk de nieuwe spanningsregelaar gemonteerd. En nu stationair al meteen 14.1 Volt.

Brandstof leiding viel gelukkig alles mee als je voldoende licht hebt.
brandstof slang koppeling was toch inknijpen?....
(TNX) Het was inderdaad gewoon inknijpen van de twee nokjes die vrijkomen als je het schuifje opzij doet.

Tevens de zelf gemaakte TomTom houder en handkappen gemonteerd en het tweede remlicht in de topkoffer aangesloten.

Morgen maar weer eens een leuke route rijden.
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een stuurfiets.
Met mijn lengte (2M) is er buiten het all-road segment niet veel keuze.
Zelf heb ik de ervaring dat de motoren met goede vering uit het sport segment beter sturen dan het all-road segment.

Voor mijn vrouw hebben wij juist vanwege de soepele gas response van de driecilinder zonder gebrek aan direct koppel voor een Tiger gekozen.
Wat vooral opvalt t.o.v. haar Fazer is dat de motor gemakkelijker rijd. Ook zie je duidelijk meer door het rechtop zitten.
Voor mij heeft de Tiger Sport ook meer dan voldoende vermogen al heeft mijn GS bij lagen toeren ook meer voelbaar koppel.
(De GS zit gelukkig wel minder krap dan de Tiger van mijn vrouw.)

Voor goed sturen en pittige gas response kun je ook naar een Super Duke 1290 kijken. (voor mij is dat niets. Te veel vermogen kan ik nooit meer af en toe lekker vol gas uit bochten accelereren binnen de optimale power curve van het blok)
De tiger is zeker geen trage motor. Hou het blok constant rond de 5 a 6000 toeren en bij gas geven accelereer je toch goed. Voordeel is dat je ook normaal kan rijden.
 
Iemand hier andere voetsteunen geplaatst? Ben aan het kijken naar de bredere van sw motech
Als ik al bredere had gekocht bleef ik nieuwe kopen....
IMG_20190420_111903.png
 
Dan kan ik je Magnesium voersteunen aanbevelen.

En dan in het donker bochtjes maken.
Had de slijtnokjes onder de voetsteunen vervangen voor titanium boutjes. Daar komen die vonken van. Heb ze nu onder mijn Versys 1000. Maar dan moet je nog wel elke keer de voetsteunen aan de grond zien te krijgen. 🎆🎆🎆🎆💥💥💥
 
Stil hier... heb net onderhoud laten doen, nieuwe olie, bougies, remmen ontlucht. Nieuwe banden, de Angel GT II en ketting. Benieuwd of ze wat sportiever zijn dan de Pilot Road 4. Afstelling niet meer laten doen. Zou toch weer paar honderd euro zijn en de Tiger rijdt eigenlijk heel goed zo. Met de nieuwe ketting is er eigenlijk geen geschok meer met gas geven.
 
hier het hartje ook een beurt laten geven...kleppen waren ok, en distributieketting bleek er uit te zien als nieuw.
knn filter schoongespoelt bougietjes er weer nieuw in...op naar de pyreneeen !
 
1409556

Led verlichting in de Tiger... Alleen nog even het groot licht ook led monteren.

Ik heb het idee dat ik op deze manier beter gezien word. En uiteraard zie ik zelf ook een stuk meer in het donker.

Owja en het ziet er wel gaaf uit... 😋
 
Bekijk bijlage 1409556
Led verlichting in de Tiger... Alleen nog even het groot licht ook led monteren.

Ik heb het idee dat ik op deze manier beter gezien word. En uiteraard zie ik zelf ook een stuk meer in het donker.

Owja en het ziet er wel gaaf uit... 😋
Ik heb ook twee kleine ledlampjes gestoken...mijn gewoon licht is wit maar geen led (Philips vision). Heb jij voor het gewone licht led? Is dat plug and play?
 
Ik heb ook twee kleine ledlampjes gestoken...mijn gewoon licht is wit maar geen led (Philips vision). Heb jij voor het gewone licht led? Is dat plug and play?
Ja gewoon licht en straks grootlicht ook als de lamp binnen is. Het is plug and play.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan