Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks. Ziet er interssant uit. Ook betere lichtopbrengst?

Ja maar dat komt ook door de kleur temperatuur. Ze zeggen zo'n 15000 lumen dat de led moet opwekken terwijl halogeen +-3500 doet. Echter denk ik niet dat het verschil zo groot ondanks dat het wel meer lijkt.
 
Ik heb voor de gein (En een paar euro) een winddeflector bij Aliexpres besteld. Was retesnel in huis en moet zeggen, het staat niet eens heel fout. Geeft voor mij.met het standaard schermpje een stuk minder windruis rond mijn helm. Kwaliteit van de beugel is heel netjes voor het geld. Even kijken hoe het de vakantie houd.


20190717_195748.jpg


20190717_195742.jpg
 
Owja. Vanavond de bochtenset onder de tiger 800 vandaan gehaald. Ik had een 675 daytona bochtenset voor weinig gekocht om daar de slijptol in te zetten. Maar dat gaat toch niet lukken. Het carter is toch iets anders waardoor de collector er niet onder past. Morgen dus de originele bochtenset doorslijpen en de kat er tussenuit halen.
 
Ik heb voor de gein (En een paar euro) een winddeflector bij Aliexpres besteld. Was retesnel in huis en moet zeggen, het staat niet eens heel fout. Geeft voor mij.met het standaard schermpje een stuk minder windruis rond mijn helm. Kwaliteit van de beugel is heel netjes voor het geld. Even kijken hoe het de vakantie houd.


Bekijk bijlage 1411026

Bekijk bijlage 1411027
Maakte voor mij niet veel verschil uit
 
Ik heb voor de gein (En een paar euro) een winddeflector bij Aliexpres besteld. Was retesnel in huis en moet zeggen, het staat niet eens heel fout. Geeft voor mij.met het standaard schermpje een stuk minder windruis rond mijn helm. Kwaliteit van de beugel is heel netjes voor het geld. Even kijken hoe het de vakantie houd.


Bekijk bijlage 1411026

Bekijk bijlage 1411027
Ziet er goed uit!

Ik heb inmiddels een puig ruitje met zo'n deflector er op zitten en het is top! Met m'n bijna 2 meter amper last meer van de wind. Als ik dit had geweten had me misschien wel een hoop geld kunnen besparen haha. We zullen het er maar op houden dat de puig wel mooi is 😋
 
tjongejonge wat een pannekoek ben ik toch. Heb ik de katalysator uit de originele bochtenset geslepen. Blijkt mijn argon gasfles leeg te zijn....O-)
Vandaag een nieuwe gehaald en denk meteen de boel maar even hechten zodat ik vanavond kan aflassen en weer monteren.
Blijkt ondertussen ook mijn voetpedaal van mijn Tiggertje kapot te zijn. Alleen volgas! en dat op dun pijpmateriaal gaat niet lukken. Dus die nu ook besteld.
Hopelijk krijg ik hem van de week weer rijdend, want volgende week ga ik al op vakantie 8-)
 
Zo weer terug van een weekje sturen met mijn Tiger. vanaf zuid Frankrijk, via Duitsland, Luxemburg en Belgie terug naar NL gereden. Heeft geen klap verkeerd gegeven en stuurt prima. Flink wat alpen passen gereden en stukjes Eifel, Vogezen en de Ardennen.
Wel direct de ali-expres knippers achter vervangen door koso exemplaren (die wel zichtbaar zijn) en spiegel verbreder geplaatst.
Overweeg nog maar een vakantietrip te maken.... heb ff geen werk en dus tijd over*O*:+8-)
 

is de prijs per stuk.... staat er wel (als je het goed leest) maar naïef als ik was dacht ik dat knipperlichten per set verkocht werden:?:o:z
Week later een tweede exemplaar besteld😂🤣
ps heb wel zwarte exemplaren er op en niet die nep chrome exemplaren.
 
Help....2x de ventilator zekering er uit...ben op vakantie in de Pyreneeën....al een keer lampje aan van te warm.
Wie weet waar en hoe ik deze storing kan verhelpen of zoeken ?
Heb geen meetapparatuur bij me.
Wel wat gereedschap.
 
Help....2x de ventilator zekering er uit...ben op vakantie in de Pyreneeën....al een keer lampje aan van te warm.
Wie weet waar en hoe ik deze storing kan verhelpen of zoeken ?
Heb geen meetapparatuur bij me.
Wel wat gereedschap.

Heb je gecontroleerd of de ventilator wel vrij kan draaien? Toevallig drie weken terug hetzelfde gehad met een speed triple... in de alpen :Y :+
Bleek de ventilator vast te zitten (dan kun je zekeringen blijven vervangen:X) Uiteindelijk bij een motorsloper een andere ventilator gehaald en geplaatst.

Ps ga niet naar een triumph dealer voor een ventilator.... die dingen kosten een vakantiebudget (€ 500,-). Hadden we ook nog geprobeerd, maar koste 4 dagen levertijd en dus het hele budget voor luxe hotels🤣:X Wij hadden uiteindelijk voor € 70,- een nieuwe ventilator die ze ter plaatse er op gemaakt hebben.

Als de ventilator vrij kan draaien dan kijken of er geen lucht in het koelsysteem zit. Dat was bij ons ook het geval. De luchtbel in de waterpomp zorgde er voor dat er geen koelvloeistof meer verpompt werd... Lucht krijg je in je systeem als hij echt flink aan de kook is geweest.
Kijk dus niet alleen naar het niveau in het overloop reservoir maar controleer ook de radiateur zelf.

succes en nog een fijne vakantie.
 
Heb je gecontroleerd of de ventilator wel vrij kan draaien? Toevallig drie weken terug hetzelfde gehad met een speed triple... in de alpen :Y :+
Bleek de ventilator vast te zitten (dan kun je zekeringen blijven vervangen:X) Uiteindelijk bij een motorsloper een andere ventilator gehaald en geplaatst.

Ps ga niet naar een triumph dealer voor een ventilator.... die dingen kosten een vakantiebudget (€ 500,-). Hadden we ook nog geprobeerd, maar koste 4 dagen levertijd en dus het hele budget voor luxe hotels🤣:X Wij hadden uiteindelijk voor € 70,- een nieuwe ventilator die ze ter plaatse er op gemaakt hebben.

Als de ventilator vrij kan draaien dan kijken of er geen lucht in het koelsysteem zit. Dat was bij ons ook het geval. De luchtbel in de waterpomp zorgde er voor dat er geen koelvloeistof meer verpompt werd... Lucht krijg je in je systeem als hij echt flink aan de kook is geweest.
Kijk dus niet alleen naar het niveau in het overloop reservoir maar controleer ook de radiateur zelf.

succes en nog een fijne vakantie.
De fan loopt idd erg zwaar en bij directe aansluiting op accu ook..en komt niet op toeren.
 

is de prijs per stuk.... staat er wel (als je het goed leest) maar naïef als ik was dacht ik dat knipperlichten per set verkocht werden:?:o:z
Week later een tweede exemplaar besteld😂🤣
ps heb wel zwarte exemplaren er op en niet die nep chrome exemplaren.

Ik had ook eerste Ali...werkten wel maar waren te zwak. Heb dan maar de echte Triumphs gekocht ;)
 
Na negen leuke jaren op de Tiger rondgetuft te hebben, is het tijd geworden voor een andere motor....

Ben sinds zaterdag eigenaar geworden van een Bonneville America,heel wat anders qua rijden en looks maar ik ga er de komende jaren hopelijk net zo veel lol mee beleven als de Tiger 😃
 
De fan loopt idd erg zwaar en bij directe aansluiting op accu ook..en komt niet op toeren.

WD40 proberen..... Ik heb nog gekeken naar de oude ventilator. Het achterste lager was er uit gelopen en daar hielp WD40 niet meer tegen :N :N Wij moesten dus wel een nieuwe/ andere halen. Wij hebben toen ook nog gekeken naar een computerzaak en daar gewoon een 12V ventilator te halen en met duct-tape te plaatsen (alles beter dan niets)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over misschien wel het lastigste onderwerp voor een Motor Forum.

Welke banden kan ik het best laten plaatsen onder de Tiger Sport 1050 van mijn vrouw.
Zij is een rustige rijder en de huidige Conti Road Atack 2 evo achter band krijgt te vroeg al een plat kantje. De voorband is op en wat puntig.
Nu is dit natuurlijk geen dual compound band zodat dit ook sneller gebeurd.

Met haar Fazer had zij de Bridgestone T30 Evo welke wel goed rond bleef en op di motor goed stuurde.

Zelf heb ik op de GS nu de de Michelin Road 5 Trail welke mij ook goed bevalt.

Nu stuurt elke motor anders waardoor er ook ander voorkeuren zijn voor banden per type motor en type rijder.

Dus welke dual compound band stuurt goed op een Tiger Sport 1050?
 
Vraagje over misschien wel het lastigste onderwerp voor een Motor Forum.

Welke banden kan ik het best laten plaatsen onder de Tiger Sport 1050 van mijn vrouw.
Zij is een rustige rijder en de huidige Conti Road Atack 2 evo achter band krijgt te vroeg al een plat kantje. De voorband is op en wat puntig.
Nu is dit natuurlijk geen dual compound band zodat dit ook sneller gebeurd.

Met haar Fazer had zij de Bridgestone T30 Evo welke wel goed rond bleef en op di motor goed stuurde.

Zelf heb ik op de GS nu de de Michelin Road 5 Trail welke mij ook goed bevalt.

Nu stuurt elke motor anders waardoor er ook ander voorkeuren zijn voor banden per type motor en type rijder.

Dus welke dual compound band stuurt goed op een Tiger Sport 1050?
Pilot road 5 en Pirelli Angel gt. Volgens mij ga je met de michelin de meeste km kunnen maken. Zijn uiteraard niet de enige banden maar heb ervaring met beide
 
vraagje, zit net een maand een nieuwe accu in de motor...kon vandaag de anwb bellen..accu leeg.
geen laadspanning...dus denk regelaar kapot.
wat is de beste regelaar voor de tiger 1050 2009?...en waar te verkrijgen?
Zelfde probleem een maand geleden, ook met 2009. Gelukkig wel net nadat ik echt net terug was van de motorvakantie. Murphy trad in dus regelaar, stator (wist als niet-sleutelaar niet wat het was...) en uiteindelijk ook de standschakelaar van de zijstandaard moeten laten vervangen.

Accu's gingen voorheen maar opvallend kort mee, hopelijk is dat nu ook voorbij.
 
Nog een oplossing kunnen bedenken/ reparatie uitgevoerd?
2 dagen kwijt.....wachten op onderdeel, maar verder supersnel geholpen door triumph dealer in LLeida spanje.
terug naar toulouse was geen optie, dan zou ik weer de bergen over moeten, de fan was overleden.....

3 dagen later......maatje op zijn triumph 675 ...stator kapot .....geholpen door triumph biaritz......heeft ervoor gezorgd dat we zonder normaal licht verder konden...en zorgde ervoor dat het onderdeel in toulouse zou liggen...al met al een bewogen vakantie, met veel engelse pech, maar perfecte oplossingen van de dealers.
 
Vraagje over misschien wel het lastigste onderwerp voor een Motor Forum.

Welke banden kan ik het best laten plaatsen onder de Tiger Sport 1050 van mijn vrouw.
Zij is een rustige rijder en de huidige Conti Road Atack 2 evo achter band krijgt te vroeg al een plat kantje. De voorband is op en wat puntig.
Nu is dit natuurlijk geen dual compound band zodat dit ook sneller gebeurd.

Met haar Fazer had zij de Bridgestone T30 Evo welke wel goed rond bleef en op di motor goed stuurde.

Zelf heb ik op de GS nu de de Michelin Road 5 Trail welke mij ook goed bevalt.

Nu stuurt elke motor anders waardoor er ook ander voorkeuren zijn voor banden per type motor en type rijder.

Dus welke dual compound band stuurt goed op een Tiger Sport 1050?

Ik heb diverse banden geprobeerd. Voor mij was de voorband van de Conti Roadattack te zacht, reed ik helemaal spits. Achterband ging snel cuppen. Angel GT idem. Bridgestone is goede band. Meeste schik heb ik nu met de Dunlop Roadsmart 3. 2x onder Tiger gehad en nu ook al 2e setje onder 1250GS. Superfijne banden, blijven mooi rond, sturen licht, voorband blijft goed heel. Rijdt aardig sportief, want ze gaan bij mij niet lang mee, maar hebben betere levensduur als andere banden. Kan hier 1000 km meer mee rijden.
 
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik een Tiger 1050 uit 2008.
Een beestje met al 71000km ervaring maar ziet er nog als nieuw uit.
Ik vroeg me af of er ook een wat mooiere kentekenplaat houder voor te koop is?
Er zit hyperpro vering onder en een complete Triumph kofferset in kleur er bij *D

_20190825_155752.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse banden geprobeerd. Voor mij was de voorband van de Conti Roadattack te zacht, reed ik helemaal spits. Achterband ging snel cuppen. Angel GT idem. Bridgestone is goede band. Meeste schik heb ik nu met de Dunlop Roadsmart 3. 2x onder Tiger gehad en nu ook al 2e setje onder 1250GS. Superfijne banden, blijven mooi rond, sturen licht, voorband blijft goed heel. Rijdt aardig sportief, want ze gaan bij mij niet lang mee, maar hebben betere levensduur als andere banden. Kan hier 1000 km meer mee rijden.

Welke Bridgestone heb je gehad?
 
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik een Tiger 1050 uit 2008.
Een beestje met al 71000km ervaring maar ziet er nog als nieuw uit.
Ik vroeg me af of er ook een wat mooiere kentekenplaat houder voor te koop is?
Er zit hyperpro vering onder en een complete Triumph kofferset in kleur er bij *D

Bekijk bijlage 1421560

Mooie machine en foto! Veel plezier er van, aan de motor zal het niet liggen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan