Het GSX-R1000 Topic deel 17: Own The Racetrack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog niet klaar maar gaat de goede kant op.

WP_20130223_005.jpg


WP_20130223_002.jpg
 
ja omdat die nu volgens de polis weer van mij is, als die binnen 30 dagen wordt gevonden ben je verplicht de motor terug te nemen en betaald de verzekering de schade.

Alleen al van dat bellen overal naartoe hele dagen wordt ik al niet goed, ben nu al een beetje klaar met motorseizoen 2013 -O-

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar zaten er wielen in toen ie teruggevonden werd (fiets was toch gejat zonder wielen erbij?)? :?

Maar wat een verhaal dit zeg, ongehoord... :N -O-
 
nee hij was zoals die is gestolen, zonder wielen.

Maar bij jou was hij schade vrij. Nu kan je hem compleet laten overspuiten en alle andere schade repareren, door wat er verkloot is. -O-

Geeft wel de mogelijkheid om hem in een dikke replica te laten spuiten.

Al zicht op wanneer je hem terug krijgt?
 
Laatst bewerkt:
nee hij was zoals die is gestolen, zonder wielen.

Een goedemiddag heren,

Lang geleden dat ik hier was maar even terug gelezen maar dit verhaal is echt bizar, zeker dat ze het lef hebben om nog een 2e keer terug komen!!

Ik hoop voor je dat de verzekering goed mee werkt om dit probleem toch goed af te handelen. Succes ermee gozer...
 
Laatst bewerkt:
Dag heren.... en dames misschien?

hier weer het wel bekende probleem. c 46 error. na fi melding gsxr 1000 k1

Ik heb alle stappen gevolgd voor het mogelijk maken van foutcodes in de display te kunnen lezen. Dit is dus geslaagd. Nu zit ik met die klep in de uitlaat die dan niet goed zou zijn.
Het kan ook de servo zijn heb ik begrepen. hoe kom ik erachter waar de fout precies zit? en dan?

ook leeft het verhaal op internet dat het komt door het monteren van een andere uitlaat maar wordt dan een compleet systeem bedoeld of alleen einddemper. Gaat de klep hierdoor stuk of meet hij dan verkeerde waardes?

heb db killer eruit gehaald en vanaf toen storing maar heb der nog maar 6 keer op gereden dus ook niet helemaal zeker.

mogelijkheden:
Klep eruit en sensor demonteren betekend vermogen verlies onderin...hoeveel is dit?
naar een of andere dealer brengen en hopen dat die het op kan lossen (te duur:P)
meten of het de servo is door middel van voltages
kijken of de kabels bij gesteld kunnen worden van de klep.
nieuwe klep erin(ook te duur)



wie o wie durft zich er aan te wagen mij de gouden tip te geven met wat te doen?:P

groetjes Eddy

(zijn idd veel topics over maar die geven mij niet genoeg info sorry)
 
Dag heren.... en dames misschien?

hier weer het wel bekende probleem. c 46 error. na fi melding gsxr 1000 k1

Ik heb alle stappen gevolgd voor het mogelijk maken van foutcodes in de display te kunnen lezen. Dit is dus geslaagd. Nu zit ik met die klep in de uitlaat die dan niet goed zou zijn.
Het kan ook de servo zijn heb ik begrepen. hoe kom ik erachter waar de fout precies zit? en dan?

ook leeft het verhaal op internet dat het komt door het monteren van een andere uitlaat maar wordt dan een compleet systeem bedoeld of alleen einddemper. Gaat de klep hierdoor stuk of meet hij dan verkeerde waardes?

heb db killer eruit gehaald en vanaf toen storing maar heb der nog maar 6 keer op gereden dus ook niet helemaal zeker.

mogelijkheden:
Klep eruit en sensor demonteren betekend vermogen verlies onderin...hoeveel is dit?
naar een of andere dealer brengen en hopen dat die het op kan lossen (te duur:P)
meten of het de servo is door middel van voltages
kijken of de kabels bij gesteld kunnen worden van de klep.
nieuwe klep erin(ook te duur)



wie o wie durft zich er aan te wagen mij de gouden tip te geven met wat te doen?:P

groetjes Eddy

(zijn idd veel topics over maar die geven mij niet genoeg info sorry)

hier al gelezen?
http://www.bugmanweb.com/gsxr/gsxrindex.html

zal waarschijnlijk de servo zijn
 
Laatst bewerkt:
Maar bij jou was hij schade vrij. Nu kan je hem compleet laten overspuiten en alle andere schade repareren, door wat er verkloot is. -O-

Geeft wel de mogelijkheid om hem in een dikke replica te laten spuiten.

Al zicht op wanneer je hem terug krijgt?
ja waarschijnlijk gewoon nieuw kuipwerk, moet de opties die ik heb nog even bekijken.
eiond deze week wordt de schade bekeken en weet ik meer.
 
Een goedemiddag heren,

Lang geleden dat ik hier was maar even terug gelezen maar dit verhaal is echt bizar, zeker dat ze het lef hebben om nog een 2e keer terug komen!!

Ik hoop voor je dat de verzekering goed mee werkt om dit probleem toch goed af te handelen. Succes ermee gozer...
ja ik hoop dat de verzekering ook snapt dat je een gevoel hebt bij zo'n motor, zeker als je er altrijd netjes voor bent, maar waarschijnlijk is het voor hun gewoon een verzekerd object en doet dat er niet toe.

Dus even afwachten
 
Laatst bewerkt:
Idd ef kabel op ecu doorknippen klep verwijderen (hier zijn de meningen over verdeeld maar naar mij idee kan het gewoon)

Als je die klep weghaalt heb je dus vermogen verlies maar hoeveel is dat? En moet je dan ook een nieuwe pijp hiervoor maken? Of lassen of is het zonder gaten te maken eruit te halen?
 
Als je die klep weghaalt heb je dus vermogen verlies maar hoeveel is dat? En moet je dan ook een nieuwe pijp hiervoor maken? Of lassen of is het zonder gaten te maken eruit te halen?

Volgens mij niet zo belangrijk die klep, en dacht voornamelijk voor de emissie eisen.
Als je gaat gassen zit je toch wel boven de 7K toeren, en ben je het gebied waarin hij wat doet wel voorbij lijkt mij.

Weet niet waar de klep zit op een K1. Maar met wat frezen zou je de klep er denk wel uit moeten krijgen en de gaten van de as kan je dan gewoon dichtlassen. Maatje van mij heeft dat ook zo op een R6 uit 2006.
 
Laatst bewerkt:
Nou als de kabels los zijn blijft die veer hem gewoon open drukken.
De belemmering in de pijp van de klep open is denk 1 8tste van de totale oppervlak kan ik vanaaf wel een foto van maken.
Je krijgt er onderin alleen een beetje koppel van bovenin lijkt het me alleen maar slechte voor de flow.
:
Dus pas op bij servo kapot kan ie dicht blijven staan met enorm vermogens verlies en enorme druk opbouw (me r1 had er warmgelopen cilinders van)
Servo kan kapot zijn dat ie open blijft staan heb je alleen een fout code en iets koppel minder (draadje op ecu is de foutcode te fixen)
Je kan de losse klep uit de buis niet egt lekker verwijderen (iig bij een k4) beter dat je hem laat open staan dan.
Ik heb zelf een andere link pipe gekocht die zat bij me slip on demper.
Hier is die dan wel leeg.
Ik zelf ging voor het (tussen de oren??) top vermogen zon klep in je pijp is toch belemmering van je oppervlakte en in de open stand denk ik dat ie ook de venturi en gassnelheid omlaag brengt.
Ook niet voor niets dat een akra systeem 60mm als laatste buis heeft en jij nu iets van 47?

Al met al is dit mijn theorietje maar;)
Hier iig foto van een sheet en een idee van hoe groot die klep is.
SET: Suzuki exaust tuning valve
 
Laatst bewerkt:
Nou als de kabels los zijn blijft die veer hem gewoon open drukken.
De belemmering in de pijp van de klep open is denk 1 8tste van de totale oppervlak kan ik vanaaf wel een foto van maken.
Je krijgt er onderin alleen een beetje koppel van bovenin lijkt het me alleen maar slechte voor de flow.
:
Dus pas op bij servo kapot kan ie dicht blijven staan met enorm vermogens verlies en enorme druk opbouw (me r1 had er warmgelopen cilinders van)
Servo kan kapot zijn dat ie open blijft staan heb je alleen een fout code en iets koppel minder (draadje op ecu is de foutcode te fixen)
Je kan de losse klep uit de buis niet egt lekker verwijderen (iig bij een k4) beter dat je hem laat open staan dan.
Ik heb zelf een andere link pipe gekocht die zat bij me slip on demper.
Hier is die dan wel leeg.
Ik zelf ging voor het (tussen de oren??) top vermogen zon klep in je pijp is toch belemmering van je oppervlakte en in de open stand denk ik dat ie ook de venturi en gassnelheid omlaag brengt.
Ook niet voor niets dat een akra systeem 60mm als laatste buis heeft en jij nu iets van 47?

Al met al is dit mijn theorietje maar;)
Hier iig foto van een sheet en een idee van hoe groot die klep is.
SET: Suzuki exaust tuning valve


Owkej ik zou die foto graag willen zien! heb net de buis ff opgemeten buitendiameter is idd 52 mm ong dus binnen in idd 47. Als dat akra systeem 60 is slaat die klep helemaal nergens op. en die 6 % naja dat is dan niet anders dat zal vast niet voelen nee:P er zit een aanslag op de buitenkant van die klep daar waar de veer aanzit. Hoe weet ik of de veer hem echt openzet? in welke stand staat hij dan? of merk je het wel dat hij dicht zit aan de motor?

bedankt!:D
 
Volgens mij niet zo belangrijk die klep, en dacht voornamelijk voor de emissie eisen.
Als je gaat gassen zit je toch wel boven de 7K toeren, en ben je het gebied waarin hij wat doet wel voorbij lijkt mij.

Weet niet waar de klep zit op een K1. Maar met wat frezen zou je de klep er denk wel uit moeten krijgen en de gaten van de as kan je dan gewoon dichtlassen. Maatje van mij heeft dat ook zo op een R6 uit 2006.


Ik weet waar de klep zit maar ik zie dat hij er dus ook gewoon in kan blijven zitten.
boven de 7k toeren is nog wel ff wennen:P heb er nu 6 keer op gereden en er idd vaak boven gezeten maar dat is toch heel wat anders dan boven de 7k toeren komen op een honda 600f van 93:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan