Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

warmte zet de boel uit, dus bij koude remmen zal er wat meer afstand afgelegd worden
Ik knijp altijd een paar keer als ik 's ochtends de motor start om geen verassingen te hebben als ik een paar meter verder de drempel af rijd bij m'n straatje

...uiteraard is de vraag hoeveel meer je moet knijpen
Het is moeilijk uit te leggen. Als ik onder het rijden ergens moet remmen en doe dat "pompend" bijvoorbeeld om de 2-3-4 seconden de rem intrekken dan kan ik bij de eerste keer de hendel een stuk verder intrekken als de keren daarna..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren na de Paas brunch toch naar de Eifel geweest. Vertrokken met veel zon, in de eifel veel zon maar op de terugweg op de grens met Nederland moeten schuilen voor een stortbui.
Tegen mijn verwachtingen in was het heel rustig in de Eifel 😁.

Kunnen we em vandaag weer poetsen 😛

20240331_155151.jpg
 
Het is moeilijk uit te leggen. Als ik onder het rijden ergens moet remmen en doe dat "pompend" bijvoorbeeld om de 2-3-4 seconden de rem intrekken dan kan ik bij de eerste keer de hendel een stuk verder intrekken als de keren daarna..
Ik vond het verschil met de racer altijd voelbaar als de vloeistof en de remvoering koud was.
Eenmaal op temperatuur had ik altijd hetzelfde gevoel in de hendel.
 
Mijn L5 heeft enkele weken op MP gestaan en vreemd genoeg diverse "geïnteresseerden" waarmee een prijs overeengekomen was maar als puntje bij paaltje komt, komen ze niet opdagen of hoor je niks meer. Ik heb geen zin in dat gedoe en bij inruil krijg ik net zoveel terug. Dus het wordt inruil. Weet alleen nog niet wat. Ik vind bijna geen enkele moderne motor mooi....... Zolang ik daar niet uit ben, blijf ik de Gixxer rijden.
Vandaag een ritje gemaakt en bij thuiskomst wilde de dochter nog een rondje meerijden. Inmiddels weet ze beter hoe ze moet meebewegen en dat is prettig zodra ik sportiever ga rijden. Leuk leuk.
Ik heb een week of 3 geleden de TL1000R na wikken en wegen verkocht.
2 Winters lekker aan bezig geweest en nagenoeg weer zoals die hoort te zijn, de punten die ik nog wilde doen hadden veel geld gekost dus afgewogen dit te doen en de motor te bewaren of weg te doen en weer wat anders erbij kopen.
Verkocht voor een goede prijs aan een liefhebber, heb de kosten bijgehouden. (uren uiteraard niet want dat is puur de hobby voor mij).

Wil weer meer gaan rijden nu de jongste ook sinds vorig jaar naar school gaat, alleen vaak en snel last van koude handen en ben zo zuinig op de GSX-R dat als er 10% regenkans is of de weg is nog licht vochtig ik hem lekker laat staan.
Daarom een V strom gekocht, 1 jaar oud en 775 km op de teller.
Handvat verwarming en een Arrow gekeurde demper, rijdt top. Toch nog een beetje het TL1000 gevoel met dat blok.
En de oudste wil achterop dus dat gaat met de V strom ook prima.

De R blijft uiteraard ook voor de zomer en de dagen dat het lekker weer is.
Een zomer avond lekker doorrijden kan zo ook nog.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren het maatpak opgehaald. (eendelig leer) Maar helaas... ik krijg het niet aangetrokken. :(:(
Benen in de pijpen, pak omhoog trekken zodat het goed aansluit bij de kont, armen/schouderbladen naar achteren om de armen in de mouwen te steken en proberen om de pak over de schouders te krijgen. Maar het lukt niet. Muurvast rond de bovenarmen (ter hoogte van de triceps). In de winkel met hulp van medewerker en veel "sjorren" gelukt. Pak mee naar huis en thuis weer geprobeerd met vrouwlief en zoon maar ik kom er niet in. Mijn vorige pak was een "standaard confectie eendeler" en dat ging toch redelijk makkelijk. Op Youtube filmpjes bekeken hoe anderen hun eendeler aantrekken en dat lukt ze alleen, zonder hulp. Daarna weer terug naar de winkel en daar weer proberen aan te trekken, alleen met hulp en veel sjorren kwam ik erin. Ik weet dat een pak gaat rekken maar dan moet je er wel eerst in komen !! . En de rits die gaat nooit rekken want dat is kunststof. Dus de ruimte om erin te komen blijft hetzelfde. Pak achtergelaten en er komt een langere rits in. Wat een leuk dagje moest worden loopt dan toch uit op een teleurstelling. Nu 2-3 weken wachten op de aanpassing. Is niet zo erg als ik het daarna maar ALLEEN aangetrokken krijg. Want dat is een must.
 
Laatst bewerkt:
Wel merk pak heb je ?
Ik heb voor de 2e keer een Damen en het zit de eerste keren strak aan maar kom er wel goed in.
Thermoshirt is wel een must. Zo glijd de binnenvoering soepel over de armen.
Een goed maatpak is zo lekker, tijdens het rijden heb je nooit het gevoel dat je er niet lekker op zit door pak wat niet 100% zit.

De eerste helaas verspeeld bij een zware crash op Zolder, maar heeft zijn werk gedaan. Na revalidatie gelijk een nieuwe aan laten meten.
 
Wel merk pak heb je ?
Ik heb voor de 2e keer een Damen en het zit de eerste keren strak aan maar kom er wel goed in.
Thermoshirt is wel een must. Zo glijd de binnenvoering soepel over de armen.
Een goed maatpak is zo lekker, tijdens het rijden heb je nooit het gevoel dat je er niet lekker op zit door pak wat niet 100% zit.

De eerste helaas verspeeld bij een zware crash op Zolder, maar heeft zijn werk gedaan. Na revalidatie gelijk een nieuwe aan laten meten.
Ook een Damen. Er valt bij mij niks te "glijden" want het zit muurvast rond de armen. Je weet wel als je het achter je rug "omhoog" wil hijsen. Ik had in de winkel zo'n zo'n glad thermopak aan en thuis een glad thermo-shirtje aangetrokken.
Omdat ik veel in de sportschool zit heb ik een stevig bovenlijf en dito armen. Maar goed, dat is dan ook de reden waarom ik een pak op maat laat maken en verwacht dat ik het ALLEEN aan kan trekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga niet zeggen dat een racepak aantrekken makkelijk gaat, maar het moet geen worsteling zijn
Ik stel voor terug ermee, schijnbaar een fout gemaakt met de maten
 
Klinkt als een te krap gemaakt pak rond de armen ja. Zeker bij een maatpak verwacht je dat het pas zit maar je moet er met thermoshirtje wel gewoon inglijden.

Moet wel zeggen dat ik positieve ervaring heb kwa service daar dus hopelijk wordt het naar wens opgelost/aangepast.
 
Zo, zomerbandjes zitten er weer op

Nou wist ik dat m'n lager van m'n meenemer niet meer lekker liep, dus vervangen (stille hint dus dat ik volgende keer ook beter alle wiellagers kan vervangen), bleek ook dat voorband op de slijtnokken zat 😮‍💨
Goed, vervang die ook maar

Heb nu voor m'n winterwielen gewoon OEM Soes remblokken, maar op deze achter EBC organische en voor, ipv SBS 806hs, EBC HH's gestoken
...dat is wel een tikje pittiger heb ik vandaag gemerkt kan ik wel zeggen

Dus daar reed ik gister bij de dealer weg met een hagelnieuwe voorband en nog onbekende remblokken 😰
 
Eerste km's wat op het gemak zeker met je voorband.
Gelukkig is het toch niet het weer om gelijk veel gas te geven.

Remblokken komt wel goed toch ? De meeste blokken remmen pas echt goed hard als ze warm zijn.
 
Ik ook. Maar heb niet zo'n schrik van nieuwe blokken.
Op het circuit was het net als ikzelf 1 ronde op 70% uit de bandenwarmers en daarna aanzetten en doorrijden/doorremmen.
Vooral een stevig aangrijppunt en goed drukpunt in de hendel vind ik prettig.
 
Eerste km's wat op het gemak zeker met je voorband.
Gelukkig is het toch niet het weer om gelijk veel gas te geven.

Zeker niet met Bridgestones in nat weer onder de 10 graden

Remblokken komt wel goed toch ? De meeste blokken remmen pas echt goed hard als ze warm zijn.

Nou, daarom heb ik dus niet weer SBS genomen, kreeg het idee dat die koud beter remden als warm
 
Zo
Maandag voor de allereerste keer door België

Behalve
Kut wegdek
Idiote Belgische bestuurders
Afslagen nog idioter dan op de autobahn

Nog iets waar ik op moet letten qua regelgeving of dergelijke?
 
Zo
Maandag voor de allereerste keer door België

Behalve
Kut wegdek
Idiote Belgische bestuurders
Afslagen nog idioter dan op de autobahn

Nog iets waar ik op moet letten qua regelgeving of dergelijke?
je mag er 120 ipv 100 km per uur. dus rij liefst niet als een nederlander -10 km per uur dan max snelheid dat toegestaan is op de belgische wegen aub :P

blijf niet links rijden als rechterbaan vrij is en laat die idiote belgische bestuurders doorrijden/ inhalen :P

ik ben normaal gezien woensdag in Lux/ ardennen / eifel. moest je ne zwarte K5 tegenkomen mag je gerust joinen voor paar honderd kilometer aan strakke wegen- bochten- valleien :]
 
Laatst bewerkt:
Zo
Maandag voor de allereerste keer door België

Behalve
Kut wegdek
Idiote Belgische bestuurders
Afslagen nog idioter dan op de autobahn

Nog iets waar ik op moet letten qua regelgeving of dergelijke?
Bij een groen licht (groene bol ipv groene pijl) komt het tegemoet komende verkeer ook door ;) dus als je dan links afslaat even erg in hebben.

Ik woon 10 min van de grens dus kom er erg vaak. Inderdaad even op het wegdek letten al is Vlaanderen een stuk beter dan Wallonië.

Belgen stoppen 9/10 x als ze een rotonde oprijden en je wilt met de fiets oversteken. Ook al heb je als fietser geen voorrang dan stoppen ze toch en als je daar kort achter zit kan dat wel eens spannend zijn.

Nogmaals in grens streken is iedereen de verschillen gewend maar kom je er nooit dan even opletten. Telt uiteraard ook andersom.
 
je mag er 120 ipv 100 km per uur. dus rij liefst niet als een nederlander -10 km per uur dan max snelheid dat toegestaan is op de belgische wegen aub :P

blijf niet links rijden als rechterbaan vrij is en laat die idiote belgische bestuurders doorrijden/ inhalen :P

Oh,... dan verandert er niks voor mij qua rijstijl, behalve dat er misschien wat meer idioten zijn als in NL _O-

ik ben normaal gezien woensdag in Lux/ ardennen / eifel. moest je ne zwarte K5 tegenkomen mag je gerust joinen voor paar honderd kilometer aan strakke wegen- bochten- valleien :]

Ben bang dat ik maar 1 dagje echt kan rijden maar weet nog niet welke, en dat is dan samen met 2 huisvaders op gehuurde motoren -O-
(dus, óf ze rijden als oude wijven, óf ze denken dat ze nog 18 zijn, maar ikzelf zal in ieder geval in onbekend terrein gek gaan doen)

Bij een groen licht (groene bol ipv groene pijl) komt het tegemoet komende verkeer ook door ;) dus als je dan links afslaat even erg in hebben.

Ik woon 10 min van de grens dus kom er erg vaak. Inderdaad even op het wegdek letten al is Vlaanderen een stuk beter dan Wallonië.

Belgen stoppen 9/10 x als ze een rotonde oprijden en je wilt met de fiets oversteken. Ook al heb je als fietser geen voorrang dan stoppen ze toch en als je daar kort achter zit kan dat wel eens spannend zijn.

Nogmaals in grens streken is iedereen de verschillen gewend maar kom je er nooit dan even opletten. Telt uiteraard ook andersom.

👍

Helaas moet ik dus richting Luxemburg, dus zal het wegdek in de gaten houden, misschien dat ik compressie en rebound ook een tikje zachter zet

Zal voor de zekerheid maar m'n dB killer er in schroeven, hoewel die Yoshi killers niet heel veel verschil maken
 
Db killer zal niet nodig zijn tenzij je even de eifel in rijd... en dan nog valt het reuze mee qua controles.

Je hoef je vering niet aan te passen, zo erg is het ook weer niet en als je toch bijna in Luxemburg bent kan je beter daar een dagje gaan knallen! Perfect wegdek, vette stuurwegen en lekker goedkoop tanken/ vreet en als je rookt kan je ook nog eens een pak goedkoper tabak kopen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan