Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Er is maar een Koning. Maar zonde van een tijdperk. Ik vond wel dat suzuki de laatste jaren een upgrade had gedaan qua elektronica, maar daarvoor was her echt achter lopen. En qua design vond ik het ook al heel lang niks meer. De R1 veel spraakmakender.
 

Bijlagen

  • 20220626_135820.jpg
    20220626_135820.jpg
    230,5 KB · Weergaven: 46
Vriend van mijn buurman heeft een R1M.
Hele dikke fiets, strak carbon kuipwerk ook en top afwerking kwa vering etc. Rijdt nu met evo systeem van akra, geluid en de looks :t.

Zou ik nog veel rijden dan zou zoiets echt een goede optie zijn geweest
 
Dan gooi ik er ook nog maar wat foto's in van de 1000's die ik heb gehad.

De K7, De K8, L5 racer en de huidige L4

IMGP1027.JPG
23-08-2012.jpg


20210423_114706.jpg

20201122_160120.jpg


Stuk voor stuk topfietsen, jammer dat de K8 begin 2013 na 1 jaar werd gestolen. K7 verreweg de meeste km's mee gereden en mooie road racing reizen mee gemaakt, Iom TT, NW200, Cadwell Park BSB.
Maar ook de L4 en L5 zijn top, voor op het cirucit de L5 ook erg van genoten.
Nooit het idee gehad dat ik er tekort aan had, en ondertussen van kunnen genieten als je goed bij blijft bij nieuwere veel meer High tech fietsen met traction control, blippers etc. Helaas dat ongeluk mee gehad anders had ik hem nog denk ik. Motor had op wat lichte schade niks.

En ze bleken allemaal ook erg betrouwbaar en op normaal onderhoud na niks geks gehad met alle 4 niet :t :]:}
 
Vriend van mijn buurman heeft een R1M.
Hele dikke fiets, strak carbon kuipwerk ook en top afwerking kwa vering etc. Rijdt nu met evo systeem van akra, geluid en de looks :t.

Zou ik nog veel rijden dan zou zoiets echt een goede optie zijn geweest
Wel even de remmen updaten :Y; Brembo GP4RX klauwen en een andere rempomp :P.
 
Hier mij ook maar weer even melden, is al enkele jaartjes geleden. Voor wie mij nog mocht kennen, aka maderic… maar het mad is er wel vanaf🤣
En omdat het tenslotte toch ook om een GSXR gaat, weliswaar een 1300, heb ik onlangs een leuke schuurvondst gedaan waar ik niet aan kon weerstaan. Eentje met maar net iets meer dan 6000km op de teller, lijkt zo uit de krat te komen, volledig origineel en onverprutst. Dateert uit 99 in een zeldzaam wordende kleur… love it or hate it.
Intussen mag hij zijn oude dag doorbrengen naast de 1000🥂
Ach bij het ouder worden beland je plots in een nostalgische bui... is het niet John, je hebt anders ook een mooie TL op de kop weten tikken👍. Wees er zuinig op.
Hey Eric fijn nog iets te lezen van jou, mooie busa!! Waar vinden jullie die dingen toch,en waarom kom ik zoiets niet tegen.
 
Hey Gixxer, ja dat is inderdaad even geleden.
Hoe ik eraan gekomen ben? Dat is zo goed als dagelijks het internet afschuimen en scrollen dat je vingers blauw zien. En dan op een dag trek je het lotje… een exemplaar op tweedehands van eerste eigenaar met maar 6500 km. Heel lang stilgestaan maar alsof hij uit de krat komt. Patrick heeft er wel nog zijn handen mee vol gehad want een motorfiets die zo lang heeft stilgestaan vergt toch wel wat aandacht. Had enkel maar zijn eerste 1000 km beurt gehad in ‘99, sindsdien niks meer. De tweede recall op de NAK spanner was zelfs niet uitgevoerd. De eerste dealer heeft die wel geclaimd maar nooit uitgevoerd. Het is dan ook een recall die een serieuse ingreep vergt want ook de nokkenassen moet worden uitgebouwd, en daar zullen veel dealers tegenop gezien hebben. Tja je hebt zo van die prutsdealers die claimen bij suzuki, trekken het geld op, maar voeren niks uit! Die dealer bestaat trouwens al lang niet meer.
Gelukkig is Suzuki Belgium hier toch nog in tussengekomen. Maar de recallkits waren wel niet meer te krijgen, aja er werden er maar net zoveel gemaakt als dat er busa’s verkocht waren, en bij zo een prutsdealers zijn er op die manier veel op de plank blijven liggen. Maar gelukkig was elk onderdeel in Japan nog apart te krijgen. Hulde hiervoor en hulde aan Suzuki Belgium.

interesse in een Busa gen1, in Italië staat er nog eentje te koop: 1999 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
Oei en plots zever ik teveel over busas:z

Ik dacht een GSXR, ik zal me hier op het forum terug even aanmelden. Dacht dit te doen in het Hayabusa topic, maar dat is helemaal dood. En hier ken ik er nog enkele.
Maar mijn 1000 heb ik ook nog altijd hoor, kan er geen afscheid van nemen, heb er te veel aan gespendeerd en te mooie herinneringen aan, af en toe laat ik hem nog wel eens uit op straat.
En jij, heb jij je 1000 nog?
Genoeg chitchat… tijd voor actie:
3BDD613D-0F26-420B-82AC-011ABAA035ED.jpeg

F3A96EC6-46D2-4DFC-8F22-BD1E84CA7DAD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hey Gixxer, ja dat is inderdaad even geleden.
Hoe ik eraan gekomen ben? Dat is zo goed als dagelijks het internet afschuimen en scrollen dat je vingers blauw zien. En dan op een dag trek je het lotje… een exemplaar op tweedehands van eerste eigenaar met maar 6500 km. Heel lang stilgestaan maar alsof hij uit de krat komt. Patrick heeft er wel nog zijn handen mee vol gehad want een motorfiets die zo lang heeft stilgestaan vergt toch wel wat aandacht. Had enkel maar zijn eerste 1000 km beurt gehad in ‘99, sindsdien niks meer. De tweede recall op de NAK spanner was zelfs niet uitgevoerd. De eerste dealer heeft die wel geclaimd maar nooit uitgevoerd. Het is dan ook een recall die een serieuse ingreep vergt want ook de nokkenassen moet worden uitgebouwd, en daar zullen veel dealers tegenop gezien hebben. Tja je hebt zo van die prutsdealers die claimen bij suzuki, trekken het geld op, maar voeren niks uit! Die dealer bestaat trouwens al lang niet meer.
Gelukkig is Suzuki Belgium hier toch nog in tussengekomen. Maar de recallkits waren wel niet meer te krijgen, aja er werden er maar net zoveel gemaakt als dat er busa’s verkocht waren, en bij zo een prutsdealers zijn er op die manier veel op de plank blijven liggen. Maar gelukkig was elk onderdeel in Japan nog apart te krijgen. Hulde hiervoor en hulde aan Suzuki Belgium.

interesse in een Busa gen1, in Italië staat er nog eentje te koop: 1999 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
Oei en plots zever ik teveel over busas:z

Ik dacht een GSXR, ik zal me hier op het forum terug even aanmelden. Dacht dit te doen in het Hayabusa topic, maar dat is helemaal dood. En hier ken ik er nog enkele.
Maar mijn 1000 heb ik ook nog altijd hoor, kan er geen afscheid van nemen, heb er te veel aan gespendeerd en te mooie herinneringen aan, af en toe laat ik hem nog wel eens uit op straat.
En jij, heb jij je 1000 nog?
Genoeg chitchat… tijd voor actie:
Bekijk bijlage 1820115
Bekijk bijlage 1820139
Wow een mooi busa verhaal met een goed einde.Ja die in Italië die mag nog wat kosten! Mijn 1000 heb ik nog en die gaat ook niet weg,daar heb ik nog te veel plezier mee tijdens mijn eifel ritten en motor vakanties. Verder heb ik dit jaar nog een originele 2000 gsxr 750 van 1e eigenaar erbij gehad maar die toch weer verkocht.... ook heb ik nog een originele 2002 suzuki drz400e 4 takt en een originele 2001 ktm 300 exc 2 takt ook beiden van 1e eigenaar. Het enige wat nog ontbreekt....is een naked bike ;)
 
Hey Gixxer, ja dat is inderdaad even geleden.
Hoe ik eraan gekomen ben? Dat is zo goed als dagelijks het internet afschuimen en scrollen dat je vingers blauw zien. En dan op een dag trek je het lotje… een exemplaar op tweedehands van eerste eigenaar met maar 6500 km. Heel lang stilgestaan maar alsof hij uit de krat komt. Patrick heeft er wel nog zijn handen mee vol gehad want een motorfiets die zo lang heeft stilgestaan vergt toch wel wat aandacht. Had enkel maar zijn eerste 1000 km beurt gehad in ‘99, sindsdien niks meer. De tweede recall op de NAK spanner was zelfs niet uitgevoerd. De eerste dealer heeft die wel geclaimd maar nooit uitgevoerd. Het is dan ook een recall die een serieuse ingreep vergt want ook de nokkenassen moet worden uitgebouwd, en daar zullen veel dealers tegenop gezien hebben. Tja je hebt zo van die prutsdealers die claimen bij suzuki, trekken het geld op, maar voeren niks uit! Die dealer bestaat trouwens al lang niet meer.
Gelukkig is Suzuki Belgium hier toch nog in tussengekomen. Maar de recallkits waren wel niet meer te krijgen, aja er werden er maar net zoveel gemaakt als dat er busa’s verkocht waren, en bij zo een prutsdealers zijn er op die manier veel op de plank blijven liggen. Maar gelukkig was elk onderdeel in Japan nog apart te krijgen. Hulde hiervoor en hulde aan Suzuki Belgium.

interesse in een Busa gen1, in Italië staat er nog eentje te koop: 1999 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
Oei en plots zever ik teveel over busas:z

Ik dacht een GSXR, ik zal me hier op het forum terug even aanmelden. Dacht dit te doen in het Hayabusa topic, maar dat is helemaal dood. En hier ken ik er nog enkele.
Maar mijn 1000 heb ik ook nog altijd hoor, kan er geen afscheid van nemen, heb er te veel aan gespendeerd en te mooie herinneringen aan, af en toe laat ik hem nog wel eens uit op straat.
En jij, heb jij je 1000 nog?
Genoeg chitchat… tijd voor actie:
Bekijk bijlage 1820115
Bekijk bijlage 1820139
Ik zag laatst wel iemand op 2e hands die deze kleur van hayabusa zocht.liefst origineel en met weinig km's. Was jij dat soms;) ?
 
Ik zag laatst wel iemand op 2e hands die deze kleur van hayabusa zocht.liefst origineel en met weinig km's. Was jij dat soms;) ?
Nee toch niet, ééntje is voldoende voor mij _O-.
Ik heb wel contact met de kerel en hem doorverwezen naar die van Italië. Daar is hij nu mee in onderhandeling.
 
Hee Suzuki liefhebbers,
Mijn maat heeft het blok van zijn Suzuki Gsxr1000 K7 opgeblazen op Almeria, helaas heeft dit blok het begeven in de circuitfiets. Hebben jullie nog een tip waar een goed blok staat voor dit model? We hebben er 2 online zien staan voor 1900 en 2695 (boonstra en een ander) maar wellicht heeft iemand hier nog een adresje, of zelf een blokje liggen?

Of een schade k7/k8 waarvan het blok nog goed is?
Alvast bedankt, Gr
 
Hee Suzuki liefhebbers,
Mijn maat heeft het blok van zijn Suzuki Gsxr1000 K7 opgeblazen op Almeria, helaas heeft dit blok het begeven in de circuitfiets. Hebben jullie nog een tip waar een goed blok staat voor dit model? We hebben er 2 online zien staan voor 1900 en 2695 (boonstra en een ander) maar wellicht heeft iemand hier nog een adresje, of zelf een blokje liggen?

Of een schade k7/k8 waarvan het blok nog goed is?
Alvast bedankt, Gr
Ik zie er 1 op marktplaats voor 1950 inderdaad, wel 43k km's zou ik zelf niet doen als je er veel mee circuit rijdt.

Die van je maat erg kapot of enkel koppakking, kleppen zuigers ? Evt een optie om opnieuw op te bouwen ?
Dat kost ook een hoop geld maar dan is die gelijk open geweest en weet je dat het goed zit.
 
  • Eens
Waarderingen: C4rN
Als je de hele winter hebt, mooi projectje om te leren aan de hand van het service manual.
 
Ik zie er 1 op marktplaats voor 1950 inderdaad, wel 43k km's zou ik zelf niet doen als je er veel mee circuit rijdt.

Die van je maat erg kapot of enkel koppakking, kleppen zuigers ? Evt een optie om opnieuw op te bouwen ?
Dat kost ook een hoop geld maar dan is die gelijk open geweest en weet je dat het goed zit.
Nee die is helemaal aan puin, de stukken lagerschalen en kleppen lagen in de uitlaat. Hij moet nog open, maar ziet er niet goed uit..
 
Ai een gixxer in de soep gedraaid, dat hoor je niet vaak;(
 
Laatst bewerkt:
Tja wat valt er nog te vervangen aan motorfiets waar zo goed als alles al aan vervangen is.
Dan maar een stelletje ‘Panigale‘ handvaten :9~.
Het is niet dat een fiets waar zo goed als niet meer mee gereden wordt, geen onderhoud vergt, en dit was het enigste wat aan vervanging toe was _O-
Ik vrees dat ik deze nooit meer versleten ga krijgen :+
93F2AFD2-7B9C-4072-8134-A0F133D4793B.jpeg
C45D5731-1620-4DF0-B334-2FED8BC632E0.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan