Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Nee die is helemaal aan puin, de stukken lagerschalen en kleppen lagen in de uitlaat. Hij moet nog open, maar ziet er niet goed uit..
Knap werk. Heb volgens mij maar 1 of 2 keer gelezen dat een gister blok is vastgelopen. Wel klote.
 
Weinig animo hier, dan maar een plaatje.
Ziezo na een flinke onderhoud- en poetsbeurt kan ie de stalling in.

62021682-425C-4456-A1FD-D3BC5B77C04A.jpeg
A78A982B-BF16-44A1-BC0A-36993274659F.jpeg
FE33349D-CAE0-4EBF-AE23-31FFD5EBDA1A.jpeg
959632DF-3E2F-411B-B22E-BE92F3C8DFB5.jpeg
 
Als je de originele stukken nog hebt zou je in principe enkel frame en blok moeten kopen en je kan je zo weer een complete gsxr opbouwen :DEen goed idee
Die heb ik nog allemaal tot de laatste schroef. Dat is een goed idee maar ik denk dat het lastig zal zijn om een degelijk frame en blok te vinden waarvan de rest naar de haaien is, meestal heeft dan ook het blok en frame er van langs.
Mijn originele stukken zullen nog van pas komen als ik hem ooit overweeg te verkopen, dan zal hij voor de keuring terug origineel moeten staan. Dat alleen al zal een behoorlijke klus worden want zowat alles is vervangen op frame en blok na. Maar we gaan m nog even zo laten, geniet er nog altijd van.
 
Die heb ik nog allemaal tot de laatste schroef. Dat is een goed idee maar ik denk dat het lastig zal zijn om een degelijk frame en blok te vinden waarvan de rest naar de haaien is, meestal heeft dan ook het blok en frame er van langs.
Mijn originele stukken zullen nog van pas komen als ik hem ooit overweeg te verkopen, dan zal hij voor de keuring terug origineel moeten staan. Dat alleen al zal een behoorlijke klus worden want zowat alles is vervangen op frame en blok na. Maar we gaan m nog even zo laten, geniet er nog altijd van.
jazeker, laat em nog maar even zo!
hele dikke motor! :}
 
Ge moogt gerust zijn, dat heb ik gedaan en was niet bij de traagste. Tijdig gestopt, altijd zonder kleerscheuren. Want eens je de klik maakt om pas écht hard te gaan, ga je vroeg of laat op je plaat… en dat wilde ik m niet aandoen.
Heb er hard van genoten.
Af en toe wisselde ik wel van kuip.
Bekijk bijlage 1822779
Bekijk bijlage 1822780
Bekijk bijlage 1822781


Hele dikke foto's :t

Wordt voor mij de eerste winter dat de L4 enkel onderhoud en poetsen gaat zien, normaal stond er altijd nog wel iets op de to-do lijst.
Maar ik ken mezelf, er kan ineens heel snel iets op staan (brembo achterklauw met bracket :9, racekuip evt)
 
Hele dikke foto's :t

Wordt voor mij de eerste winter dat de L4 enkel onderhoud en poetsen gaat zien, normaal stond er altijd nog wel iets op de to-do lijst.
Maar ik ken mezelf, er kan ineens heel snel iets op staan (brembo achterklauw met bracket :9, racekuip evt)
Thnx Aragon en Portimao waren dan ook adembenemend
94DACDAC-9B79-490E-9432-95AA93D4B1FB.jpeg


70260328-6E4A-4A79-BB5A-59C0525458BC.jpeg
En laatste keer op Assen heb ik het geluk gehad dat de snelle rusken hoek er nog inzat, een helse bocht waar je voluit de iet langzamere kon doen schrikken:9. Jammer dat ze die eruit gehaald hebben voor de vrij rijders.


Succes met wat je ook ombouwd, elke kleine ingreep heeft een meerwaarde:Y maar helaas niet bij verkoop:N
 
Heel gaaf !

Ik heb net als bij jouw motor alles tot het laatste boutje origineel, dus mocht die een keer weg gaan dan gaat al het mooie spul eraf, maar ik zie hem niet snel meer vertrekken. Eerder er nog wat naast :).
 
iemand nog wat leuks voor een Gsxr1000 K5 liggen?
( vooraleer ik het net ga afschuimen :P )
- aftermarket rearset
- uitlaat hanger
- carbon

mag me gerust een PM sturen :)
 
"Neem All Weather banden" zeiden ze
"Dat is veiliger" zeiden ze

3 keer raden wie er voor het eerst ipv straat/spotbanden, onder z'n motor te hebben,
Speciaal voor het slechte weer Pilot Road er onder heeft laten hangen want z'n S22's voelden te zenuwachtig

....en zich voor het eerst in 18 jaar motorrijden onderuit remde (Die keer in sneeuw tellen we niet mee)
Bij een rotonde waar ik al 12 jaar overheen cross
 
"Neem All Weather banden" zeiden ze
"Dat is veiliger" zeiden ze

3 keer raden wie er voor het eerst ipv straat/spotbanden, onder z'n motor te hebben,
Speciaal voor het slechte weer Pilot Road er onder heeft laten hangen want z'n S22's voelden te zenuwachtig

....en zich voor het eerst in 18 jaar motorrijden onderuit remde (Die keer in sneeuw tellen we niet mee)
Bij een rotonde waar ik al 12 jaar overheen cross
echt zonde! hoop dat de schade meevalt.
jij bent in ieder geval ongedeerd ( neem ik aan ).
 
"Neem All Weather banden" zeiden ze
"Dat is veiliger" zeiden ze

3 keer raden wie er voor het eerst ipv straat/spotbanden, onder z'n motor te hebben,
Speciaal voor het slechte weer Pilot Road er onder heeft laten hangen want z'n S22's voelden te zenuwachtig

....en zich voor het eerst in 18 jaar motorrijden onderuit remde (Die keer in sneeuw tellen we niet mee)
Bij een rotonde waar ik al 12 jaar overheen cross

Sorry.
Nu zijn Pilot Road ook geen geschikte banden voor een racer? Het zijn toerbandjes.
De S22 zijn veel beter de warmte komt er ook sneller in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan