Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Gave foto!! Wat rij je voor rondetijd op Assen met de L5?

Geen idee, ik ga er a.s. maandag rijden.
Heb er 2 daagjes Race academy gedaan in 2011, 2 dagen achter elkaar met een 600K7 maar dan ligt de nadruk op het leren rijden.
Had toen weinig vrije ronden.
Ben benieuwd hoe het met de 1000L5 gaat, ben vorig jaar pas weer terug begonnen met circuit rijden.
6 jaar niet gedaan, vorig jaar toch weer zoveel zin en helaas pas einde seizoen de L5 gekocht dus toen maar 1 dag gedaan.
Hoop richting 1.55 te rijden, geen idee of dat reëel is.

Gave foto, erg lekkere baan Zolder. Ik pak altijd de DB- killer vrije dagen :Y

Als het goed blijft gaan probeer ik volgend jaar een paar daagjes van Zon spint races te doen.
Heb dit jaar 1 stille dag gedaan, rij maandag op Assen en daarna nog 2 dagjes Zolder.
Misschien nog een dagje Zandvoort maar dat hangt van thuis af ;)
 
En weer wat er op lopen schroeven

Alicht1.jpgAlicht2.jpgAlicht3.jpg

Foto's zijn op ongeveer dezelfde afstand genomen
De camera geeft het niet goed weer, maar je kunt aan de rode gloed op het kenteken en het verduisteren van de achtergrond zien dat het remlicht veel meer licht geeft
 
Geen idee, ik ga er a.s. maandag rijden.
Heb er 2 daagjes Race academy gedaan in 2011, 2 dagen achter elkaar met een 600K7 maar dan ligt de nadruk op het leren rijden.
Had toen weinig vrije ronden.
Ben benieuwd hoe het met de 1000L5 gaat, ben vorig jaar pas weer terug begonnen met circuit rijden.
6 jaar niet gedaan, vorig jaar toch weer zoveel zin en helaas pas einde seizoen de L5 gekocht dus toen maar 1 dag gedaan.
Hoop richting 1.55 te rijden, geen idee of dat reëel is.



Als het goed blijft gaan probeer ik volgend jaar een paar daagjes van Zon spint races te doen.
Heb dit jaar 1 stille dag gedaan, rij maandag op Assen en daarna nog 2 dagjes Zolder.
Misschien nog een dagje Zandvoort maar dat hangt van thuis af ;)
haha lekker bezig, Ik wil dit jaar ook nog wat dagen boeken. Maar hangt even af van wat er nog in het potje zit als me verbouwing is afgerond:):Y
Maar een DB vrije dag op Zolder word het dit jaar zeker
 
Gisteren dagje Assen gedaan, baan was weer wennen want rij er nooit en zeker de eerste sessie was erg koud.
daarna nog 3 droge sessies gereden, 3e en 6e sessie laten schieten door regen.

Baan layout is gewoon kicken, had graag meer gereden en met een wat hogere temp maar zondag gaven ze voor maandag een hele dag regen af dus al met al viel het niet tegen :)
 
Even een vraagje van deze kant..
Als ik mijn K2 start slaat hij meteen netjes aan en loopt mooi op de chocke.
Na een paar tellen zakt dat en loopt hij mooi stationair, prima dus.
Als hij echter warm word (een paar straten verder de wijk uit) dan gaat hij een 1400 toeren stationair lopen.
Dan zet ik hem uit en start hem opnieuw, de eerste minuut loopt hij dan 1100 toeren en dan gaat hij weer naar 1400.
Niet handig, dus alle connectoren onder de tank met contact spray besprongen, niks geks kunnen vinden en geen effect..
Hij loopt overigens verder prima.
Alleen de motorrem is hierdoor minimaal, en hij loopt gejaagd bij het stoplicht.
Iemand een idee waar dit in kan zitten.?
Iemand slimme tips anders kan ik nog een aantal weken op een dealer afspraak zitten wachten...
 
Gisteren dagje Assen gedaan, baan was weer wennen want rij er nooit en zeker de eerste sessie was erg koud.
daarna nog 3 droge sessies gereden, 3e en 6e sessie laten schieten door regen.

Baan layout is gewoon kicken, had graag meer gereden en met een wat hogere temp maar zondag gaven ze voor maandag een hele dag regen af dus al met al viel het niet tegen :)

Blijft jammer als het regent zonder regenbanden.....Meestal ga ik op goed geluk er heen. Tot nu toe heb ik altijd nog een plekje kunnen krijgen omdat er iemand had afgemeld op het laatste moment.
 
Mensen van het goede leven. Een K7 met 14.000 kilometer en enkele extra's erop voor 5800. Doen? Zit zeer hard te twijfelen maar heb gedwongen een upgrade van mijn huidige R6 nodig (gezien hiervan het blok kaduuk is)..
 
En uiteraard de meest belangrijke vraag, als is het ietwat bevooroordeeld in dit topic denk ik, is een GSX-R1000 een waardige opvolger van een R6 (ipv een R1 bijvoorbeeld) ? :)
 
Laten we eerlijk zijn, de concurrentie in de supersport segmenten is zo dichtbij in techniek dat het meer aankomt op persoonlijke voorkeur als verschillende kwaliteiten
Daarbij is van 600cc naar 1000 een geheel andere wereld in stappen of je dat nou op een soes of een yamaha doet
 
Laten we eerlijk zijn, de concurrentie in de supersport segmenten is zo dichtbij in techniek dat het meer aankomt op persoonlijke voorkeur als verschillende kwaliteiten
Daarbij is van 600cc naar 1000 een geheel andere wereld in stappen of je dat nou op een soes of een yamaha doet
Kortom; het is een goede opvolger. Toch? Haha! Laatst een testrit op een S1000R en op een S1000RR gemaakt. Verschil met m'n R6 was bizar. Uiteraard was ik op slag verliefd. Nu mijn R6 helaas noodgedwongen wegmoet wegens een ratel in het blok is dit de uitgelezen kans dacht ik zo.
 
Kortom; het is een goede opvolger. Toch? Haha! Laatst een testrit op een S1000R en op een S1000RR gemaakt. Verschil met m'n R6 was bizar. Uiteraard was ik op slag verliefd. Nu mijn R6 helaas noodgedwongen wegmoet wegens een ratel in het blok is dit de uitgelezen kans dacht ik zo.
Is het wel een ratel in het blok, en niet de ketting/kettingspanner? Dat gebeurd ook nog wel eens. :)
 
Reparatie van €200 "Sorry, total loss, tijd voor een 1000cc"
€200? Draaistanglager lag eruit, deze heeft m'n krukas beschadigd. Wellicht nog meer ook. Zeker 10 bedrijven aangesproken, allemaal minimaal €2000. Vind ik de moeite niet meer waard. Maar dat is totaal het punt niet, als m'n R6 nog in orde was had deze net zo goed nu te koop gestaan. Kreeg het toch niet meer uit m'n kop :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan